Jump to content

Recommended Posts

Le carton e sfant in lipsa unui termostat in parametri.

Share this post


Link to post

Aaaaaa, ca sa zica asa ! Venit in urma cu 30 minute de la Ploiesti pe A3. La 140-160 km/h temperatura in instalatie s-a "stabilizat" in intervalul 75,5*C-77,0*C. Fara carton ... Asta cu termostatul despre care ziceam ca este peste GM. Ei bine, fiabilitatea ramasese de verificat, acum pot sa spun ca e varza. Termostatul este QH-ul pe care l-am primit de pe eBay. Totusi, in conditiile in care temperatura in circuit a fost cu mult sub cea de regim, in masina mori de cald. Eu nu reusesc sa pricep cum va plingeti unii de caldura, am facut Ploiesti-Bucuresti cu ventilatorul oprit si "imbracat/incaltat de primavara".

Share this post


Link to post

Aaaaaa, ca sa zica asa ! Venit in urma cu 30 minute de la Ploiesti pe A3. La 140-160 km/h temperatura in instalatie s-a "stabilizat" in intervalul 75,5*C-77,0*C. Fara carton ... Asta cu termostatul despre care ziceam ca este peste GM. Ei bine, fiabilitatea ramasese de verificat, acum pot sa spun ca e varza. Termostatul este QH-ul pe care l-am primit de pe eBay. Totusi, in conditiile in care temperatura in circuit a fost cu mult sub cea de regim, in masina mori de cald. Eu nu reusesc sa pricep cum va plingeti unii de caldura, am facut Ploiesti-Bucuresti cu ventilatorul oprit si "imbracat/incaltat de primavara".

 

Ahhhhhhhhhhhhhh ...aici ma lovesti pe mine :rolleyes: ?

Pe 28 dec la ora 21" si eu am trecut suflanta pe "0"insa asta nu inseamna ca sunt multumit.

Testul adevarat era azi dimineata la ora 5"la -10grade.

O situatie interesanta este ce-a legata de garnitura de la galeria de evacuare care in unele cazuri este de metal ,adica trei foi de tabla suprapuse.Daca avem asa ceva va exista un transfer caloric suplimentar la chiulasa si implicit incalzirea motorului mai rapida.

Orice termostat vei folosii nu vei reusii sa obtii o temperatura constanta la nivelul de + -1grad mai ales ca faci masuratorile cu un aparat digital care iti ofera informatii dstul de precise.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

@florinel: nu (doar si nu in special) pe tine :) . Daca citesti ultimele doua pagini vei vedea inca 2-3 colegi care se descriu aceeasi problema. Turturi la drum intins este o stare pe care nu am experimentat-o inca (si sper nici sa nu o fac !) chiar daca termostatele folosite in ultima vreme nu-si fac treaba chiar cum trebuie :) . Am cautat si eu solutii pentru o potentiala problema de proiectare ce ar putea duce la deteriorarea rapida a termostatelor care, in primele zile de functionare, par ca isi fac treaba bine. La ce spui vis-a-vis de garnitura aia facuta din 3 straturi de tabla cred ca ai ceva dreptate insa concluzia este gresita. Mai exact, daca garnitura este din tabla, transferul termic se face mai rapid si, prin urmare, chiulasa pierde mai rapid caldura, deci motorul se va incalzi mai greu :) .

 

O alta chestie pe care vreau sa o incerc dupa ce am vazut o Leganza cu probleme la galeria de evacuare. In principiu, acolo era vorba de ultimul bolt care nu stringea cum trebuie galeria. Din cauza asta existau scapari de gaze de esapament indreptate fix catre termostat, ceea ce determina o incalzire excesiva a carcasei, cu posibile consecinte negative asupra functionarii termostatului in sine. Am mai spus-o si cu alta ocazie, nu mi se pare foarte inspirata pozitionarea termostatului la Leganza. Desi se schimba usor ( :P ), alt avantaj nu am gasit. Apropierea de galeria de evacuare (nu doar a termostatului in sine ci chiar a traseelor de iesire a lichidului din chiulasa) cred ca nu ajuta la o functionare buna in timp. Desi, se pune intrebarea, de ce mama tuturor ciorilor termostatul original m-a tinut aproape 10 ani si, de atunci, am schimbat/incercat cel putin 5 ? Behr-ul, cel putin, a stat pe masina fix 2 zile. Dupa un drum Bucuresti-Ploiesti facut intr-o luna de Octombrie, la o temperatura de cca. 22*-25*C, in motor aveam 72*C ...

 

Obiectivul meu nu a fost sa masor cu precizie temperatura lichidului si cu asta basta :) . Ma deranjeaza functionarea motorului in afara parametrilor. Daca l-au proiectat sa mearga la 87*C, macar 85*C sa fie. Aseara, pe A3, am mers o bucata buna de timp cu 75,5*C deci nu se pune problema unei abateri de +/- 1*C. Efectele se simt in raspunsul motorului, functionarea necorespunzatoare a sondei lamda, etc.

Share this post


Link to post

Ok...The car pissed me off.

1.Galeria de evacuare este praf..bolturile de langa termostat eu nu le mai am pentru ca s-a dus filetul din chiuloasa .( sigur se incalzeste mai repede termostatul din cauza asta.

2.Termostatul sta ca orbu fara sa circule lichid pe langa el atunci cand este inchis.E normal sa deschida mai devreme tinand cont ca este langa traseu de evacuare si ca nu circula deloc lichid pe langa el .

Solutia:

Voi incerca sa pun termostat cu stutz si voi trece incalzirea clapetei de langa termostat si nu din spatele motorului. In felul asta lichidiul va trece pe langa termostat si cand este inchis tinandu-l "mai rece". :D

Trebuie sa iau furtun de nubira la il leg la clapeta :)

Priviti pagina 240 din manual ...asa este ca are stut termostatul?

Glad i thought of that

 

P.S : Este absolut imposibil ca toate marcile de termostate incercate de noi sa fie praf.Este clar o problema de design al termostatului . Eu am pe masina de curse un termostat original Suzuki made in Japan cu care a venit masina in 87 , a stat si in soare si in ploaie pe la garaj si cand l-am pus merge brici ,insa sre stut exact ianainte lui pentru a circula lichid in permanenta .Nu se duc chiar asa usor .

Edited by ROV

Share this post


Link to post

Nu stiu ce pozitionare are termostatul la Leganza dar daca se permite cred ca se poate monta un termostat de la batrana dacie pe furtunul de tur spre radiator.Fixarea termostatului pe furtun se va face cu un colier la dimensiunea corespunzatoare.Eventual se poate pastra in circuit si termostatul original.Este doar o parere... nu foarte costisitoare si usor de pus in practica fara nici un fel de modificari aduse instalatiei.Va doresc un "calduros" LA MULTI ANI!

Share this post


Link to post

Solutia asta ar fi posibila doar daca se da o gaura (cu un burghiu mic) in termostatul de la "vechea Dacie". Altfel, termostatul respectiv nu are nici cea mai mica sansa sa deschida vreodata => belele mari !

 

@ROV: la pag. 240 are, la pag 245 ... nu mai are :) )

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ai perfecta dreptate.Termotatul de Dacia trebuie montat la capatul de iesire din motor,dar oricum nu a fost niciodata superetans.Eventual se renunta la termostatul original pentru un transfer de mai bun de caldura catre termostat.Fata de sutele de lei date anual pe termostate solutia mi se pare ieftina si simpla daca poate fi pusa in practica.

Edited by sergiu2010

Share this post


Link to post

Am mai purtat discutii pe marginea posibilitatii utilizarii unui termostat de tipul celui folosit la Dacia 1300. Exista si alte aspecte care nu pot fi controlate, in afara a ceea ce am zis mai sus. Ca varianta ieftina, merita incercata insa numai cu o monitorizare stricta a temperaturii motorului (ceea ce, indicatorul de bord, nu prea iti ofera). Am banuiala ca diametrul termostatului de Dacie este ceva mai mic, lucru care ar putea genera, la rindul sau, ceva probleme in cazul supraincalzirii motorului.

 

Oricum, nu orice termostat poate fi utilizat, imi aduc aminte ca luasem pentru Dacie unul care avea termo-elementul iesit in afara carcasei, asa ceva s-ar preta.

 

LE: Ceva de genul asta:

termostat.jpg

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

@Salex spune:Mai exact, daca garnitura este din tabla, transferul termic se face mai rapid si, prin urmare, chiulasa pierde mai rapid caldura, deci motorul se va incalzi mai greu .

@florinelll spune :La 2 minute de la pornire chiulasa are 30---40*C, insa galeria de evacuare in zona unde se imbina cu chiulasa depaseste 100*C deci nu inteleg ce zici.

In legatura cu masuratorile facute de tine incearca si pe alte masini(nu ma refer la Leganza)si vei avea surpriza sa constati aceleasi variatii.

Ford, deja a facut de cativa ani modificari pe anumite motoare la sistemul de evacuare pentru a ajuta la obtinerea mai rapida a temperaturii de regim.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Tu mergi pe ideea ca, datorita gazelor de esapament, galeria se incinge si apoi "doneaza" caldura chiulasei. Mie nu mi se pare bun rationamentul, te scarpini cu mina stinga la urechea dreapta, din punctul meu de vedere chiulasa este cea care se incinge prima iar galeria "joaca" rolul de disipator termic. Pe unde ajung gazele in galerie, nu prin chiulasa ? De asta am comentat afirmatia ta anterioara. A doua chestie, tu ai vazut garnitura originala de la galeria de chiulasa ? Ma refer la cea cu care a iesit motorul din fabrica. De ce crezi ca era "nitel" diferita de mizeria de tabla pe care, de voie de nevoie, o folosim ? In fine, interpreteaza fiecare cum vrea, insa un lucru este absolut cert: in configuratia initiala a motorului (termostat, garnituri etc.) nu am avut comportamente inexplicabile, de ce oare au aparut doar dupa ce componentele originale au fost inlocuite (chiar cu unele "de origine" :p ) ?

 

Legat de masuratorile facute, trebuie sa reamintesc faptul ca nu am inceput sa le fac de ieri-alaltaieri. Imi aduc aminte chiar o discutie cu DjDark pe marginea unor masuratori facute "post-forja". Cauta discutiile si citeste-le, nu are rost sa le repun. Oricum, alta era ideea, masuratorile facute in cazul unui termostat bun au fost, la rindul lor, OK. Cu fostul GM de 92*C am avut temperatura corespunzatoare (88-90*C), deci nu are sens sa discutam in contradictoriu despre masuratori, termometre digitale si alte balarii din astea. Tin sa iti reamintesc faptul ca senzorul meu nu este pus la iesirea din termostat (ceea ce ti-ar da perfecta dreptate vis-a-vis de variatii mari de temperatura, ar fi normal, asta este rolul termostatului pina la urma) ci pe circuitul mic, imediat dupa iesirea din chiulasa. Pe circuitul mic variatiile mari nu sint permise, asta este miezul problemei si singura solutie este sa "fortam" termostatul sa deschida atunci cind ar trebui sa o faca. S-a racit putin afara, incerc chiar astazi sa fac niste experiente, sa vedem ce rezulta :) .

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Poti creste temperatura de regim prin scurtarea "axului" termostatului cu1--2mm,verificat de mine.

Iti doresc sarbatori fericite(@salex) si un an nou plin de bucurii si impliniri.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Prin asta deja termostatul se decalibreaza si vara vor fi probleme.

 

Revin cu un update (desi masina nu e leganza insa problema e similara).

 

Chiar cu 3 sferturi de radiator acoperit, temperatura mea nu se ridica la nivel. Ideea este ca fara carton se ridica la jumatate din valoarea normala relativ repede, dupa care foarte greu cand stau pe loc, iar in mers incremeneste acolo.

Cu radiatoul acoperit 3 sferturi singura diferenta este ca la viteza, acul sta putin mai sus de jumatate, in rest nici o schimbare. Termostate s-au schimbat mai multe, fara rezultate concrete. Termostatul care este acum pe masina a fost testat pe aragaz (impreuna cu alte 2 pe care le aveam pe acasa) cu termometrul digital si incepe sa deschida la 87 de grade.

Share this post


Link to post

Prin asta deja termostatul se decalibreaza si vara vor fi probleme.

 

Revin cu un update (desi masina nu e leganza insa problema e similara).

 

Chiar cu 3 sferturi de radiator acoperit, temperatura mea nu se ridica la nivel. Ideea este ca fara carton se ridica la jumatate din valoarea normala relativ repede, dupa care foarte greu cand stau pe loc, iar in mers incremeneste acolo.

Cu radiatoul acoperit 3 sferturi singura diferenta este ca la viteza, acul sta putin mai sus de jumatate, in rest nici o schimbare. Termostate s-au schimbat mai multe, fara rezultate concrete. Termostatul care este acum pe masina a fost testat pe aragaz (impreuna cu alte 2 pe care le aveam pe acasa) cu termometrul digital si incepe sa deschida la 87 de grade.

 

Sunt asa bine calibrate ca s-au umplut pagini intregi cu probleme cauzate de termostate calibrate incorect din fabrica, dupa cum ai patit si tu respectiv salex.Crezi ca aia care le fabrica stau sa le gadile pe fiecare?

Daca ar fi asa nu am intalni probleme atat de frecvente si mai ales nu s-ar pune problema inlocuirii cu un termostat care a fost conceput acum 50de, ani ma refer la cel de Dacie.

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Termostatul care este acum pe masina a fost testat pe aragaz (impreuna cu alte 2 pe care le aveam pe acasa) cu termometrul digital si incepe sa deschida la 87 de grade.

 

Pai daca in tigaie a deschis la 87 grade atunci asa o sa faca si pe motor si asta va fi temperatura minima din instalatie.Poate problema e la senzorul de temperatura sau la indicator.Cartoanele din radiator nu fac decat sa creasca temperatura peste cele 87 grade.

In ce priveste termostatele proiectate acum 50 de ani sa stii ca functioneaza pe acelasi principiu,iar cel de pe Leganza e foarte posibil sa aiba aceeasi varsta.Era vorba doar de o solutie mai ieftina pentru cine nu-si permite sa dea sute de lei pe termostate care pana la urma fac acelasi lucru.In ce priveste calibrarea termostatelor nu cred sa existe diferente pentru acelasi produs nici chiar la producatorii de duzina.Poate doar diferenta de fiabilitate fata de alti producatori.

Share this post


Link to post

Pai daca in tigaie a deschis la 87 grade atunci asa o sa faca si pe motor si asta va fi temperatura minima din instalatie.Poate problema e la senzorul de temperatura sau la indicator.Cartoanele din radiator nu fac decat sa creasca temperatura peste cele 87 grade.

 

 

Corect. Insa trebuie vazut ce inseamna 87* la nivelul termostatului, respectiv daca nu cumva, din cine stie ce motive (eu banuiesc doar vreo 3) temperatura aia este mai mare decit cea a lichidului din restul motorului. Ca si motive: galeria de evacuare (scapari de gaze, apropiere mare de termostat), carasa termostatului in sine si chiar pompa de apa. A incercat cineva sa masoare presiunea in instalatie (valabil si pentru alte modele !) pentru a vedea daca este conforma cu cea data in manual ? Ar mai fi de vazut si bypass-ul.

 

Share this post


Link to post

Termoelementul termostatului este scufundat in lichid de racire care circula destul de repede pe langa el asa ca e putin probabil ca o tempertura exterioara sa influenteze semnificativ regimul de lucru al termostatului.Aceeasi influenta de care spui poate sa o aiba curentul rece de aer care loveste carcasa termostatului cand se ruleaza cu viteze ridicate.Aceeasi parere in ce priveste presiunea din instalatie.Instalatia de racire este presurizata pentru a creste punctul de fierbere a lichidului de racire si pentru a elimina pierderile din evaporare.Nu stiu ce face bypass-ul de care zici asa ca nu ma bag.(banuiesc sa fie circuitul climatizarii,circuitul de racire/incalzire al clapetei sau circuitul catre vasul de expansiune)

Share this post


Link to post

salutare si LA MULTI ANI la toata lumea,scuze ca nu am mai postat nimic,am citit doar ce ati mai postat.Referitor la termostate,inainte de craciun am dat termostatul jos si din 3 termostate am facut unul bun,zic eu ramane de vazut fiabilitatea;am demontat radiatorul de racire si l-am curatat(spalat)partea din stanga cu furtunul de jos era rece,am schimbat si lichidul de racire.

Am si eu o intrebare la care nu prea gasesc raspuns:ce rol are furtunasul care vine din radiator in vasul de expansiune?la mine ramanea rece,la fel ca furtunul inferior de la radiator spre motor,iar daca il slabeam si iesea presiune incepea de se incalzeasca si sa bage caldura mai multa.

Ieri am facut o cursa de Poiana Brasov,12km,in masina 5 adulti si un copil si a condus sotia,temperatura pe ceas aproape de jumatate iar caldura pe treapta 1,a trebuit sa reducem caldura spre rece din buton,era foarte cald,afara fiind undeva la -10 grade chiar daca era soare.Am verificat si furtunasul despre care am intrebat mai devreme si era asa caldut,in timp ce cel de la termostat nu puteai tine mana pe el,iar cel inferior de la radiator si coltul de jos al radiatorului erau calde.

Referitor la ce s-a spus despre garnitura de la galeria de evacuare,are logica ceea ce s-a spus ca poate sa transfere puterea calorica de la galerie la carcasa termostatului si sa creasca tamperatura lichidului,dar sa deschida foarte repede termostatul,eu nu am mai pus-o pe cea de metal din 3 bucati,am luat un Victor Reintz din aluminiu si aveam si prezonul din colt de la chiulasa dinspre termostat rupt,l-am inlocuit cand am inlocuit garnitura de chiuloasa,acum nu mai pierde gaze.

Slutari si drumuri bune.

 

Share this post


Link to post

Furtunul ala subtire dintre radiator si vasul de expansiune ar trebui sa iti faca aerisirea radiatorului.

 

@sergiu2010: arhitectura termostatului la Leganza (dar nu numai) este un pic mai dubioasa, termoelementul este pozitionat in afara chiulasei. Evident, exista un traseu prin care circula lichidul impins de pompa insa eu unul inca nu am reusit sa imi dau seama ce pondere joaca influentele externe asupra functionarii termostatului in sine, deocamdata sint ipoteze de lucru si voi reveni cu niste concluzii ceva mai incolo. In mod intentionat am favorizat circulatia de aer rece in jurul termostatul, deocamdata mai am de studiat putin comportamentul. Ca directii de investigat ar fi: izolarea carcasei termostatului de chiulasa printr-o garnitura de clingherit, inlocuirea garniturii de tabla a galeriei de evacuare, verificarea presiunii din instalatie. Nu neglija importanta presiunii din instalatie, este stiut rolul pozitiv asupra punctului de fierbere a lichidului insa, pe de alta parte, o presiune prea mare poate dauna. De vazut, in acest caz, daca mai functioneaza corect supapa capacului vasului de expansiune.

Share this post


Link to post

mersi frumos :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

salutare si LA MULTI ANI la toata lumea,scuze ca nu am mai postat nimic,am citit doar ce ati mai postat.Referitor la termostate,inainte de craciun am dat termostatul jos si din 3 termostate am facut unul bun,zic eu ramane de vazut fiabilitatea;am demontat radiatorul de racire si l-am curatat(spalat)partea din stanga cu furtunul de jos era rece,am schimbat si lichidul de racire.

Am si eu o intrebare la care nu prea gasesc raspuns:ce rol are furtunasul care vine din radiator in vasul de expansiune?la mine ramanea rece,la fel ca furtunul inferior de la radiator spre motor,iar daca il slabeam si iesea presiune incepea de se incalzeasca si sa bage caldura mai multa.

Ieri am facut o cursa de Poiana Brasov,12km,in masina 5 adulti si un copil si a condus sotia,temperatura pe ceas aproape de jumatate iar caldura pe treapta 1,a trebuit sa reducem caldura spre rece din buton,era foarte cald,afara fiind undeva la -10 grade chiar daca era soare.Am verificat si furtunasul despre care am intrebat mai devreme si era asa caldut,in timp ce cel de la termostat nu puteai tine mana pe el,iar cel inferior de la radiator si coltul de jos al radiatorului erau calde.

Referitor la ce s-a spus despre garnitura de la galeria de evacuare,are logica ceea ce s-a spus ca poate sa transfere puterea calorica de la galerie la carcasa termostatului si sa creasca tamperatura lichidului,dar sa deschida foarte repede termostatul,eu nu am mai pus-o pe cea de metal din 3 bucati,am luat un Victor Reintz din aluminiu si aveam si prezonul din colt de la chiulasa dinspre termostat rupt,l-am inlocuit cand am inlocuit garnitura de chiuloasa,acum nu mai pierde gaze.

Slutari si drumuri bune

 

Daca ai curiozitatea sa parchezi masina la soare chiar daca afara sunt -10*C vei avea surpriza sa constati ca ai caldura in habitaclu si cu motorul rece(efectul de sera) ,deci asta este explicatia referitor la situatia,""am caldura,n-am caldura""

Daca doriti sa verificati capacitatea reala de incalzire faceti o tura dimineata de vreme cand afara sunt -10*C sa zicem.

Eu am drumuri de facut la 5 dimineata si niciodata nu am avut surpriza placuta sa fiu nevoit sa opresc sau nici macar sa reduc caldura ,tinand cont ca am si o pompa suplimentara de recirculare(care pompa are un aport clar pozitiv ) pentru calorifer.De asemena precizez ca motorul atinge temp de regim in 7--8 minute,am discutat cu un coleg care a montat calorifer nou sa merg sa vad minunea ,insa vad ca se lasa asteptat.

Oricum discutiile interminabile despre termostate sunt ca urmare a lipsei de confort termic in habitaclu altfel nu stiu cati dintre noi ar fi interesati ca motorul are 80---90*C .

@stelica:Spui ca ai inlocuit garnitura de chiulasa de tabla cu una de aluminiu(ma indoiesc ca exista asa ceva)stii ca aluminiul are conductibilitate termica mai buna decat fierul?

Zilele aste cred ca voi comite un "sacrilegiu"in sensul ca voi transforma condensorul in al doilea calorifer sper sa nu fiu asasinat de iubitorii impatimiti de Leganza :mrgreen:

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Cred ca un sistem de incalzire in scaune te-ar face mai fericit,mai ales daca ai varianta cu piele.

Share this post


Link to post

 

nu am avut surpriza placuta sa fiu nevoit sa opresc sau nici macar sa reduc caldura ,tinand cont ca am si o pompa suplimentara de recirculare

 

Probabil tie ti-ar trebui o soba cu lemne in Leganza. Am schimbat si eu termostatul si sunt multumit. Am pus Behr si a fost 99 lei.

Share this post


Link to post

... nu am avut surpriza placuta sa fiu nevoit sa opresc sau nici macar sa reduc caldura ,tinand cont ca am si o pompa suplimentara de recirculare(care pompa are un aport clar pozitiv ) pentru calorifer. De asemena precizez ca motorul atinge temp de regim in 7--8 minute...

Asa cum vad eu lucrurile, te contrazici singur prin masurile luate. Daca motorul iti ajunge la regim in 7-8 minute esti fericit, inseamna ca partea de termostat iti merge foarte bine. La -10*C (noaptea, fara carton) mie imi ia cam 10minute (mai mult mers) sau 15 minute (mai mult stationat). Si atunci, intreb, unde ti se duce caldura de nu ajunge in habitaclu :-/ . In conditiile descrise de tine ar trebui sa ai peste 60* - temperatura aerului la grila, adica nu vad cum ar putea sa nu-ti fie suficienta. Apoi, care este aportul pozitiv al pompei, este cumva generator de caldura ? Daca doar iti creste presiunea (si debitul) de lichid prin calorifer (si asta iti face), revenim la o discutie mai veche, ai caloriferul infundat sau ai alte dopuri prin instalatie :) . Oricind vrei tu, ne intilnim si iti arat ce inseamna sa nu ai nevoie de suflanta la mersul in afara orasului, cu toate ca eu nu sint multumit de termostat.

Oricum discutiile interminabile despre termostate sunt ca urmare a lipsei de confort termic in habitaclu altfel nu stiu cati dintre noi ar fi interesati ca motorul are 80---90*C .

Or fi multi, or fi putini, nu stiu. Cu siguranta sint cei care investesc in sonde lamda si in catalizatoare. Respectiv cei care trec cu masina prin orice inspectie ITP sau RAR fara emotii ;)

Zilele aste cred ca voi comite un "sacrilegiu"in sensul ca voi transforma condensorul in al doilea calorifer sper sa nu fiu asasinat de iubitorii impatimiti de Leganza :mrgreen:

Ideea, poate, nu e rea, insa cu A/C-ul ce faci ? A doua intrebare, daca termostatul nu-ti lucreaza bine, de unde crezi ca noul "sistem" iti va furniza caldura ? Daca termostatul lucreaza bine, de ce nu iti functionaza incalzirea cum trebuie ? Si apoi ce o sa faci daca o sa ai caldura asa cum iti spun mai multi colegi, ai busit si A/C-ul si nici problema reala a sistemului de incalzire nu ai rezolvat-o :scarpin: . In tot cazul, pentru ceea ce intentionezi sa faci, eu iti recomand sa sacrifici evaporatorul nu condensatorul.

 

Share this post


Link to post

Buna , am o nelamurire , pe furtunul de tur si retur de la radiatorul de incalzire is legate si furtunele ce incalzesc vaporizatorul de la instalatia de gaz , poate sa fie si asta o problema , de nu am caldura in masina asa cum as vrea eu , (se pot muta furtunele de la vaporizatoru de gaz pe alt circuit ?)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...