Jump to content

Recommended Posts

De curiozitate pe vremea asta am facut si eu consumul de la plin la plin , mers aproximativ 50% in oras si 50% afara, am scos un consum de 7%, motorul are undeva la 180mii reali .

Share this post


Link to post

Suntem off-topic,dar ce doamne iarta-ma e van?

A mea consuma 7,5 la suta si are aproape 160 000,

 

Felicitari, eu iti spun cum merg seat-urile de la mine de la birou... 13%...simplu !!!

Edited by stfingt

Share this post


Link to post

@stfingt : mie mi-a ridicat cineva mingea la fileu si mi-a zis ca pana si sensibilitatea pompei la primul click difera chiar si la aceeasi pompa, de aceea este controversata veridicitatea celei de a doua cifre de la zecimale... Zgomotul mai mare il simt la turatii mari, cu motorul incalzit dar nu incins, dupa, nu sunt probleme.

 

Nu este nimic controversat intr-o metoda precisa :) . Acum, cit de precisa este indicatia pompei, asta doar benzinarii o stiu ;) . In ce priveste click-ul pompei pentru mine este absolut irelevant, bag benzina pina "in buza". Evident, in toate astea mai conteaza si temperatura aerului, a benzinei, etc ...

 

Si eu am un nivel de zgomot ceva mai mare in timpul sezonului rece insa doar in primele 5 - maxim 10 minute de la pornire.

 

Revenind la consum, daca as merge decent, consumul ar fi undeva in jurul a 13,5 / 100. Insa nu mi-am propus niciodata sa merg la consum ... mic :D . Apoi, EGRul si termostatul conteaza si ele. Normal este sa comparam masini de aceeasi clasa, aceeasi greutate, motoare macar similare si, desigur, conditii de trafic similare. Avind toate acestea in vedere deci, concluzionind, pentru Bucuresti, consumul mie mi se pare decent.

Share this post


Link to post

Motorul meu este de 2l over la 0.5 sau 0.75 nu mai tin minte. Comprimat probabil undeva la 10.5 :1 .

Vara imi consuma in exterior pe gpl undeva la 9-10 iar iarna 10 .In oras consuma vara intre 12-13 iar iarna 14-16 tinand cont de stat la relanti mai mult samd.

In ceea ce priveste incalzirea, am radiatorul de interior partial infundat cred asa ca trebe sa astept 3 km in oras pana se simte ceva caldura oricum dupa ce sare acul de 50 grade pe bord.

Nu stiu cum aveti voi insa la mine este loc intre rad de ac si radiator motor asa ca bag un carton pe aprox 60% din suprafata radiatorului atunci cand temp exterioara este sub 10 grade, se incalzeste repede in mers si scoate si mai bun consumul.Egr este scos din functiune.

Share this post


Link to post

De curiozitate pe vremea asta am facut si eu consumul de la plin la plin , mers aproximativ 50% in oras si 50% afara, am scos un consum de 7%, motorul are undeva la 180mii reali .

Sincer sa fiu, suspectez ca ai comis o eroare de calcul.

 

Hai sa facem un rationament ingrozitor de simplu ! La datele furnizate de tine, simplist analizind problema, ar rezulta ca, pentru fiecare X kilometri parcursi in regim urban ai parcurs X km in regim extraurban. Din aceste motive, cu mici abateri, rezulta ca acel consum (7%) reprezinta media aritmetica a consumurilor urban si extraurban. Da, pot sa existe abateri sau mici erori, insa nu schimba dramatic situatia.

 

Hai sa incercam sa vedem acum cum stau lucrurile, realist vorbind. Daca acceptam un consum urban de 9% (extrem de mic, cu mult sub manual !) ar rezulta un consum extraurban de 5%. Daca mergem pe un 10% consum urban, ar rezulta in afara orasului un consum de 4%. Da-o incolo, tu iti dai seama ce sustii aici ????

 

Dupa parere mea, ca posesor de Leganza de mai bine de 13 ani, rulata in toate conditiile posibile si imposibile, un consum minim extra-urban la masina asta se situeaza la 6,5-7%. Vorbesc de date reale/corecte. Bun, la un 7% consum extraurban, cum mama ciorilor sa iti rezulte un consum mediu de 7% ???? Adica vrea cineva sa ma convinga de faptul ca un motor de 2litri pe o caroserie de aproape 1,4-1,5 tone, benzina, poate realiza asa ceva ? Nu merg mai departe, daca am fost inteles bine, daca nu iarasi bine.

Share this post


Link to post

Un motor pe benzina de 2 litri pe o greutate intre 1,2-1,5 tone ia in bucuresti intre 13 si 15 litri la suta (depinde de stil), daca merge bine. (Mie personal mi-a luat 14 la mers normal spre agresiv)

In afara il mai poti pacali, poate consuma si 7 si 10, depinde mult de stilul de mers insa in oras nu prea ai variatii mai mari de 1 litru 2 maxim.

 

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

In vara am facut de mai multe ori consumul si mi-a iesit intre 10.6 si 11.8 in majoritatea cazurilor, numai urban, am schimbat termostatul acum o luna si bujiile, am revenit la NGK cu doi electrozi (proasta alegere) evident am inregistrat un consum mai mare imediat. O sa revin la NGK-urile cu 4 electrozi. Cum a venit frigul consumul a inceput usor usor sa creasca pana in momentul de fata de aproape 16%

Share this post


Link to post

Sincer sa fiu, suspectez ca ai comis o eroare de calcul.

 

Hai sa facem un rationament ingrozitor de simplu ! La datele furnizate de tine, simplist analizind problema, ar rezulta ca, pentru fiecare X kilometri parcursi in regim urban ai parcurs X km in regim extraurban. Din aceste motive, cu mici abateri, rezulta ca acel consum (7%) reprezinta media aritmetica a consumurilor urban si extraurban. Da, pot sa existe abateri sau mici erori, insa nu schimba dramatic situatia.

 

Hai sa incercam sa vedem acum cum stau lucrurile, realist vorbind. Daca acceptam un consum urban de 9% (extrem de mic, cu mult sub manual !) ar rezulta un consum extraurban de 5%. Daca mergem pe un 10% consum urban, ar rezulta in afara orasului un consum de 4%. Da-o incolo, tu iti dai seama ce sustii aici ????

 

Dupa parere mea, ca posesor de Leganza de mai bine de 13 ani, rulata in toate conditiile posibile si imposibile, un consum minim extra-urban la masina asta se situeaza la 6,5-7%. Vorbesc de date reale/corecte. Bun, la un 7% consum extraurban, cum mama ciorilor sa iti rezulte un consum mediu de 7% ???? Adica vrea cineva sa ma convinga de faptul ca un motor de 2litri pe o caroserie de aproape 1,4-1,5 tone, benzina, poate realiza asa ceva ? Nu merg mai departe, daca am fost inteles bine, daca nu iarasi bine

Cand am citit 7% am crezut ca se discuta de Trabant.

Daca faci consumul dupa indicatiile litrometrului vei avea doua variante :

1) 7%.

2)18%.

Eu am patit asa cand am cumparat masina ,eram foarte fericit cand am vazut un consum(dupa indicatia litrometrului) estimativ de 6,8---7%,la urmatoare estimare era sa" lesin "ma apropiam vertiginos de 20% :shocking:

Share this post


Link to post

N-are rost sa introducem indicatiile de bord in povestea asta :) . Este cunoscuta eroarea indicatorului la anumite modele Daewoo (Leganza included) si recunoscuta chiar de producator. In plus, indicatorul de bord numai liniar nu este. Deci, prin urmare, asadar ... singurul calcul cit de cit corect pentru consum se face doar prin metoda "plin-plin". Si prin "plin" ma refer la prezenta benzinei pina in buza busonului ! Da stiu ... se distruge canistra de recuperare a vaporilor. Totusi, mai crede cineva in "carbonul activ" la virsta mainilor noastre ???

Share this post


Link to post

N-are rost sa introducem indicatiile de bord in povestea asta :) . Este cunoscuta eroarea indicatorului la anumite modele Daewoo (Leganza included) si recunoscuta chiar de producator. In plus, indicatorul de bord numai liniar nu este. Deci, prin urmare, asadar ... singurul calcul cit de cit corect pentru consum se face doar prin metoda "plin-plin". Si prin "plin" ma refer la prezenta benzinei pina in buza busonului ! Da stiu ... se distruge canistra de recuperare a vaporilor. Totusi, mai crede cineva in "carbonul activ" la virsta mainilor noastre ???

 

Aprob pozitiv :mrgreen:

Share this post


Link to post

Termostat defect?

Aceasta este pozitia acului de temperatura; caldura..temperata in habitaclu. Si inca ceva: cred ca am caloriferul infundat, pentru ca cele doua furtune nu sunt la fel de fierbinti; mai exact, turul (cum te uiti din fata masinii catre bord, sper sa nu gresesc) este fierbinte iar returul este cald, nu caldut.

L.E. Pe vreme de vara sta aproape de linia de mijloc a ceasului.

post-3348-0-24360400-1356114521_thumb.jpg

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Termostat obosit. Nu-i musai sa ai caloriferul infundat. Comportamentul furtunelor este normal, diferenta de temperatura se explica prin schimbul de caldura dinspre calorifer spre habitaclu. O concluzie certa in sensul asta poti avea doar atunci cind termostatul functioneaza corect.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns. Exact ce banuiam; trebuie schimbat termostatul.

Share this post


Link to post

@mihai72ro Cartonul este sfant pe aprox 50 sau 60% din radiator.

Am aceeasi problema cu temp ,daca ies in afara scade la fel ca in poza ta si faci turturi la nas.

 

Cum ati facut cu termostatul de opel @salex , ati luat termostat de vectra (cu stut suplimentar) sau de frontera fara stut. Ce brand ati cumparat sau cerecomandati? OEM?

 

Eu am cumparat unul gm dat care facea la fel si unul behr care il am acum pe masina ...praf amandoua , gm-ul a tinut parca 1 an si ceva si behr cam la fel.

Share this post


Link to post

GM-ul de 92*C a functionat impecabil 1 an si ceva insa la inceputul lui Decembrie temperatura lichidului era undeva la 78-80*C (mers extraurban, rapid) . Behr e praf si pulbere, nu mi-a trecut niciodata temperatura de 75*C.

 

Toate termostatele pe care le-am luat au fost fara stut-ul ala suplimentar. Saptamina trecuta am primit o comanda de termostat facuta pe eBay. Nu stiam brand-ul piesei, probabil ca nu l-as mai fi comandat. Am mentionat anterior de problemele de compatibilitate intre termostatele QH si carcasele GM. Ei bine, jucaria sosita este QH insa am avut norocul de a gasi "praful" de Behr de la care am recoltat carcasa. Se potriveste destul de bine, l-am si montat. De saptamina de cind il folosesc am constatat o crestere a temperaturii din circuit (fata de vechiul GM) de la 78-80*C pina pe la 84-85*C. Estimez ca temperatura in motor este cam acolo unde ar trebui sa fie deci ma declar multumit. Ramine sa vad fiabilitatea. Mai am o comanda de termostat facuta tot pe eBay in State, astept cu interes sa vad ce soseste :) .

Share this post


Link to post

 

 

 

 

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

ce search words ai folosit pe ebay? cum se numeste?

Share this post


Link to post

Mie mi-a fost lene sa-l mai pun pe cel de 92 de grade si la vara sa am iar probleme cu supraincalzirea. In schimb am folosit metoda lui ROV (carton pe partea din stanga radiatorului cum te uiti la masina) care acopera tot ventilatorul auxiliar si jumatate din cel principal.

Functioneaza de minune si jumatatea libera din ventilator e suficienta pentru a aduce apa la nivel in trafic. Asta la temperaturi de 0 grade sau sub.

Share this post


Link to post

@mihai72ro Cartonul este sfant pe aprox 50 sau 60% din radiator.

Am aceeasi problema cu temp ,daca ies in afara scade la fel ca in poza ta si faci turturi la nas.

Problema este ca la mine am aceeasi temperatura si in afara si in oras...

Poza este facuta in oras. Cand am schimbat termostatul ultima data, imi amintesc ca acul de temperatura urca mai sus. Si inca ceva: pe vremea de zilele astea (calda) a mai crescut si temperatura (ca la inceput cand a fost termostatul nou).

L.E. Nu mai stiu ce sa mai cred, daca este defect sau nu.

Share this post


Link to post

E obosit..

La fel imi arata si mie-caldura inca baga.

Anul trecut, in conditii mai geroase,nu cobora sub indicatia de jumatate.

Eu o sa -l schimb.

Share this post


Link to post

@Miste_R: usor de zis, mai greu de facut ! Ma refer strict la calitatea si comportamentul termostatelor pe care le poti gasi (mai usor) pe piata.

Share this post


Link to post

Am gasit unu la 160 ron,care teoretic ar trebui sa si faca treaba mai bine, pt ca e identic cu primul pe care l-a vazut Leganza.

 

Pe de alta parte(o mai veche "obsesie"), am gasit si achizitionat boxele noi noute,originale ,spate. :P

Un fel de mix daewoo/bmw: "daewoo motor joy"! :mrgreen: :mrgreen:

Share this post


Link to post

Eu am lucrat in domeniul car audio si pot da sfaturi , zic eu pertinente pentru cine doreste .

Pe leganza cu ovale spate este foarte important sa se izoleze cu placi bituminoase plansa spate . Boxele trebuie sa aiba o sensiblitate ridicata , adica sa se deschida repede la volum mic iar pentur fata trebuie sa fie la fel , eu am avut dispobile doar niste powerbass si u dimension iar acestea se deschid mai greu fata de spate, ideal ar fi si un filtru stand alone cu bass si tweer. Eu am pus hertzi gama dieci si nu pot spune ca sufar dupa subwoofer.

Aparatul original este limitat din punct de vedere al calitatii sunetului pentru ca pe nubira am boxe helix si aparat original si se aude tot infundat .Dintre aparate as merge pe clarion ,kenwood alpine pioneer, nu neaparat in aceasta ordine.

Daca se pune aparat cu 4x40 w recomand folosirea unui + direct din baterie datorita faptului ca instalatia orginala a masinii sufera cand se instaleaza puteri mari pe player chiar si in cazul mosfet.

Share this post


Link to post

Mama lor de termostate, blestemul termostatului m-a ajuns iar din urma, nici nu mai stiu cate am schimbat in 6 ani de daewoo... a crapat si asta (s-a decalibrat) un QTH, schimbat acum 2-3 luni... Cred ca-i trag un carton de nu se vede in fata si plec la munte.

 

 

LE: La multi ani si tot ce va doriti in noul an si cat mai putine incidente.

PS: Mayasii ne-au tras pe sfoara :-@ . Sunt curios ce urmeaza!

Edited by stfingt

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...