Jump to content

Recommended Posts

Am si eu o intrebare.Leganza e mai calitativa decat o Nubira 2? Eu am Nubira 2 dar sincer as fi vrut ceva mai robust tot din gama Daewoo.In 50.000 km am schimbat discuri, placute,termostat,garnitura si mi se pare cam mult.Ma gandesc la o Leganza sau Evanda din Germania.

Sunt din categorii de clasa diferite. Totusi sunt masini ce nu se mai fabrica din 2003. In 50kkm daca ai schimbat numai atat ,iti pare mult? Eu zic ca ai o masina buna! iA UNA NOUA ,Chevrolet Aveo, sau altceva si vezi cate schimbi in 50kkm.

In alta ordine de idei Evanda are piese scumpe. Avem un coleg pe forum. Te lamureste el. Chiar a vrut s-o vanda la un nmoment dat.

Share this post


Link to post

Schimbarea curelei de accesorii este ingrozitor de simplu de facut. Ai nevoie de o cheie de 15 (cel putin asta am intilnit eu la ultimele intinzatoare), recomand o inelara lunga sau chiar o tubulara.

 

Da...numai sa ai si cu ce! De scos afara pe cea veche a fost o joaca de copii insa montatul celei noi este pentru mine (pentru ca nu am reusit) o adevarata aventura. Am avut la indemana doar o cheie simpla de 15. Am detensionat cat am putut de mult intinzatorul respectiv, numai de reusit nu am reusit. M-am intors in magazin, in ideea ca ce am primit ar fi de la Nubira; am masurat pe cea de pe masina cu cea aftermarket cumparata si am observat ca cea noua este mai scurta; zic:clar am primit altceva (vanzatoarea este habarnista). Ma intorc in magazin, masor cele doua aftermarket/origin si surpriza: sunt la fel de lungi. Explicatia am primit-o de la vanzator (nu mai era doamna de care aminteam), un tip: cea de pe masina este mai intinsa pentru ca este mai uzata. Prin urmare, platesc diferenta, imi iau curea origin GM, ma intorc, dar tot nu am reusit sa o montez. Asa ca, de service am fugit (pentru ca nu am timp), la service o sa ma duc.

Toate cele bune, tuturor!

Share this post


Link to post

Care este bucsa portfuzeta pe spate la leganza ?

Si inca ceva .

Pe fata am bascula si pe spate punte , cum poate sa aibe suspensie independenta fata-spate ?

 

 

La spate e ceva mai complicat. Ai de schimbat 8 bucse la punte si doua la bara stabiilzatore. Mai exista un brat pentru care ma indoiesc ca vei gasi cu usurinta bucsele, de obicei il gasesti "cu totul"-------cum ii spune ?. La portfuzeta iarasi mai gasesti o bucsa pe care o inlocuiesti cu mare dificultate.

 

pe spate la punte sant 8 bucse total sau numai pe o parte ?

Edited by hymura9

Share this post


Link to post

Asa ca, de service am fugit (pentru ca nu am timp), la service o sa ma duc.

Daca nu ai apucat sa ajungi in service, incearca manevra de montaj pe jos. E drept, trebuie sa dai jos scutul de plastic insa vei avea mult mai mult loc ! Ca scule vei avea nevoie de tubulara+inelara de 10. Nu este necesara demontarea rotii.

 

Care este bucsa portfuzeta pe spate la leganza ?

Bucsa in care intra bratul suspensiei spate. Bratul il identifici usor: urmaresti traseul cablurilor frinei de mina dinspre spate spre fata si vei vedea un tendon paralel cu acestea (pe fiecare partea a masinii). Mai mult, cablurile frinei de mina sint prinse de suportul fiecarui brat. Pe stinga, prinderea este fix in locul in care traseul esapamentului face un unghi de 90*. Sint sigur ca il vei repera cu usurinta.

 

Si inca ceva .

Pe fata am bascula si pe spate punte , cum poate sa aibe suspensie independenta fata-spate ?

Foarte simplu. Roata si amortizorul spate NU sint solidare cu puntea ! Vezi sistemul de Dacie si vei intelege imediat diferentele.

 

Mai exista un brat pentru care ma indoiesc ca vei gasi cu usurinta bucsele, de obicei il gasesti "cu totul"-------cum ii spune ?.

Raspuns mai sus: brat suspensie spate. Piesa nr. 15 in catalogul de piese, suspensie spate. (Coduri: 96207631 si 9620732)

 

pe spate la punte sant 8 bucse total sau numai pe o parte ?

Total, fara brat suspensie spate si port-fuzeta ... Deci, total ar fi 12 :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Multam mult de tot

Maine ma duc sa imi iau asa

placute frana fata-spate, rulment cu butuc roata dreapta spate, bucsi bari stabilizatoare decat pe spate .

Bafta

Share this post


Link to post

Buna am o problema destul de mare la leganza , am dus masina la mecanic sa imi schimbe motorul (al meu batea foarte rau ) cu un motor de pe o alta leganza pe care am luato pt piese in stare foarte buna de functionare , pina aici totul bine , a pus motorul sus porneste merge frumos dar cind vrei sa pleci de pe loc nu mai intra in viteza , calci pedala de ambreaj si nu intra in viteza cu motorul pornit , au schimbat cilindru receptor de la ambreaj ,au schimbat cutia , volanta tot ambreaju si tot la fel face , ii foarte ciudat pt ca amindoua masinile functionau foarte bine numai ca amea batea motorul si nici una nu avea probleme cu intratu in viteza , o banala schimbare de motor s-a dovedit o mare enigma s-au adunat o gramada de mecanici si se uita la ea si nici unu nu are nici o idee am dus un mecanic de la reprezentanta daewoo si nimic , ma poate ajuta cineva cu o idee cu un sfat ceva , nu mai stiu ce sa fac , de ani de zile de cind am masina nu am patit asa ceva si i-am mai schimbat odata setu de ambreaj si nu s-a intimplat asa ceva .

Share this post


Link to post

1. Cu motorul oprit se pot schimba vitezele ?

2. Se poate vedea functionarea cilindrului receptor ? Isi face cursa pina la capat ?

Share this post


Link to post

Dar timoneria e reglata bine ?!

Share this post


Link to post

Cu motorul oprit se pot schimba vitezele , cilindru receptor isi face cursa pina la capat , la timonerie nu stiu , eu nu m-am uitat ,am sa merg miine sa ma uit , un mecanic mi-a zis ca ii fisurata volanta dar nu are cum ca sa le fac pe plac au montato pe cealalta de pe motorul meu si tot asa face .as cumpara un kit nou de ambreaj dar nu stiu daca rezolv problema pt ca ambreaju de pe motoru care l-am schimbat acum un an si nu ar trebui sa fie defect

Share this post


Link to post

Daca se pot schimba vitezele cu motorul oprit nu timoneria este de vina.

 

Este cu bataie lunga insa eu suspectez ceva in zona levierului/furcii de debreiere. Posibil sa nu fie prinsa bine furca in axul levierului ... Asta, desigur, in conditiile in care placa de presiune si discul sint cit de cit OK. Pentru volant nu iti fa probleme, cred ca stiu despre ce vorbesti. Este vorba de niste microfisuri care nu iti pot genera problemele descrise !

Share this post


Link to post

Furca de debreiere se poate prinde in mai multe pozitii sau are pozitie fixa de prindere , au umblat si la rulment si probabil cind au desurubat surubul ce tine furca de axul levierului nu au mai prinso in pozitia care trebuie , asta ar fi o posibila cauza , miine ma duc la atelier si le spun sa verifice pozitia furcii. (discu si placa de presiune sint bune eu le-am schibat pe motorul meu de aprx un an nu prezinta uzura mare , la motoru care l-am montat erau desprinse arcurile de la disc si tot mergea , eu zic ca nu asta ar fi problema)

Share this post


Link to post

Furca are pozitie fixa. De verificat cu atentie surubul de stringere pe axul levierului.

Share this post


Link to post

E posibil sa fie furca. Daca are un numar respectabil de km si ai avut o placa de presiune tare, e posibil sa se fi indoit. O furca noua e cam 40 de lei. La frate-meu am dat de 2 ori ambreiajul jos ca nu debraia pana s-a prins mecanicul ca e furca. Tot asa, cildrul avea presiune, facea cursa, dar nu intra in viteza. A fost furca indoita.

Share this post


Link to post

Si inca ceva .

Pe fata am bascula si pe spate punte , cum poate sa aibe suspensie independenta fata-spate ?

 

 

 

 

Ai punte si pe fata!

Edited by DGT

Share this post


Link to post

E posibil sa fie furca. Daca are un numar respectabil de km si ai avut o placa de presiune tare, e posibil sa se fi indoit. O furca noua e cam 40 de lei. La frate-meu am dat de 2 ori ambreiajul jos ca nu debraia pana s-a prins mecanicul ca e furca. Tot asa, cildrul avea presiune, facea cursa, dar nu intra in viteza. A fost furca indoita.

Daca cu motorul oprit intra ,sigur este furca,in marsarier daca incerci sa o bagi se simte "caraiala"specifica?

Daca da, este foarte clar ,cele cinci viteze au "sincroane"care nu te lasa sa cuplezi treptele (sa bagi in viteza) daca nu s-a facut decuplarea corect cutie---- motor.

Inca o idee ,cupleaza treapta I cu motorul oprit si actioneaza demarorul cu ambreajul calcat ,daca pleaca de pe loc este foarte clar ,nu decupleaza.

Ai punte si pe fata!

Eu stiu ca se numesc semipunti fata ,spate. Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Catalog piese Leganza, 4310: "Punte spate". Nu mai caut si pentru fata pentru ca, nu-i asa, nu conteaza prea mult cum se numesc :) .

Share this post


Link to post

punte suspensie fata A cod 96207679

Share this post


Link to post

Am revenit , azi am verificat furca este in regula nu este uzata nici indoita levierul este bun ,cilindru receptor functioneaza bine , am fost de fata cind a montat mecanicu ambreaju a verificat totul cu atentie pusa cutia si am incercat din nou tot nu debreaza ,am iesit la o tura cu ea am bagat in viteza am dat cheie si am pornit la un moment parca si-a dat drumul da tot intra foarte greu in viteza , am dat jos cilindru si am impins levierul ce actioneaza furca cu o bucata de teava si nici un rezultat parca este blocat cind ajunge rulmentul pe soare acolo intepeneste , mi s-a zis ca ar putea fi placa de presiune nu mai lucra cum trebuie , am comandat un kit nou de ambreaj si o sa vad ce se intimpla , alta varianta nu mai am .

Share this post


Link to post

Am revenit , azi am verificat furca este in regula nu este uzata nici indoita levierul este bun ,cilindru receptor functioneaza bine , am fost de fata cind a montat mecanicu ambreaju a verificat totul cu atentie pusa cutia si am incercat din nou tot nu debreaza ,am iesit la o tura cu ea am bagat in viteza am dat cheie si am pornit la un moment parca si-a dat drumul da tot intra foarte greu in viteza , am dat jos cilindru si am impins levierul ce actioneaza furca cu o bucata de teava si nici un rezultat parca este blocat cind ajunge rulmentul pe soare acolo intepeneste , mi s-a zis ca ar putea fi placa de presiune nu mai lucra cum trebuie , am comandat un kit nou de ambreaj si o sa vad ce se intimpla , alta varianta nu mai am .

 

Ceva asemanator am patit si eu si s-a dovedit ca fiind furca, pur si simplu elementul acela in forma U s-a rotit in jurul tijei (fara urme vizibile in punctele sudate), mi-am dat seama doar cand am pus-o langa una noua, se vedea clar diferenta intre ele.

 

Poate te ajuta cu ceva informatia asta.

Share this post


Link to post

Am revenit , azi am verificat furca este in regula nu este uzata nici indoita levierul este bun ,

Tija era "rotita" ca sa zic asa pe ax. Acest lucru nu s-a putut verifica decat comparand cu tija noua si observand unde ar trebui sa "stea" tija fata de ax. Fara demontare, eu nu stiu cum ai putut tu sa verifici acest lucru. Fix cum a zis colegu' stfingt.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Ca idee,nu stiu cat te ajuta,dar eu la o masina[NU LEGANZA],am patit acelasi lucru,soarele placii era blocat. Adica rulmentul nu reusea sa apese pe soare. La montarea placii de presiune n-am respectat o anume strangere a suruburilor pe volanta si placa se "blocase" sa zic asa.

Share this post


Link to post

Salutare,vin si eu cu o completare la topicul cu ambreajul,am patit si eu de cateva ori sa apas ambreajul mai greu ca de obicei si m-am hotarat inainte de concediu sa-l schimb,l-am inlocuit cu placa,disc si rulment de ambreaj Valeo de Korea,acum este ok,nu-mi vine sa cred cum se apasa de usor ambreajul.Furca de ambreaj are doar o singura pozitie de montare.Nu-mi explic ce a patit colegul dupa ce a schimbat motorul.ceva nu s-a montat corespunzator.spor.

Share this post


Link to post

Am comandata si eu un kit de ambreaj valeo , saptamina viitoare luni sau marti sper sa imi ajunga si sper sa rezolv problema , de 3 saptamini stau pe tusa cu masina .

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salutare

Stiti cum e vorba aia romaneasca-din lac in put -asa si cu mine .

1-Am schimbat la masina rulmentul dreapta spate care este cu tot cu butuc am dat pe el 300 de lei si l-am gasit dupa aia in alta parte cu 270 asa ca teapa .

2-Bucsi bara stabilizatoare fata spate , sant 2 bucsi pentru spate si 2 bucsi si pentru fata si eu am luat ca sa mai imi si ramana in caz de ceva .Bucsile le-am luat cu 12.5 de unde am luat si rulmentul cu 300 iar in locul unde am gasit rulmentul cu 270 bucsile erau 6 lei bucata asa ca va dati seama .

3-placute de frana fata si spate schimbate .

Mai am de inlocuit asa :

Simering baie de ulei , simering caseta de distributie , bucsile punte si bucsile de la bascula fata, amortizoare fata spate , si nu mai stiu ce suruburi de la punte fata partea din spate ceva gen niste piroaie si putin imbracate in cauciuc .

Plus ca mai am de schimbat ghederele la toata masina ,parbriz fata pentru ca are o crapatura mica plus macaraua geamului de la stanga spate plus compresorul de ac care merge de parca mi-ar face vant unul bolnav de astm .

Acum intrebarea mea este cam asa :

La cat am facut o socoteala cu aproximatie la cat ar trebui sa bag in ea mi-ar trebui cam 1000-1500 de euro sa bag in ea .

Banii astia sa ii bag in masina sau sa fac un drum de germania si sa iau alta (bineinteles tot leganza) si pe asta sa o vand cu cat oi putea sau sa o dezmembrez si sa o dau pe bucati .

Voi ce ziceti ?

Bafta

Share this post


Link to post

Un compresor nou este 1000-1200 RON. Cum naiba ajungi la 1500 Euro cu restul ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...