Jump to content

Recommended Posts

Ciudat, dar tot chinul si presupunerile ca de vina pentru defectiune ar fi spalatul motorului, s-au dovedit a fi generate de o alta cauza.

Undeva, in zona galeriei de admisie, pe motor existau doua fire de masa, unul care era pentru GPL si altul pentru o masa generala.

Onor mecanicii care au procedat la demontarea motorului atunci cand l-am reparat, nu au binevoit sa puna papuci grosi la acele fire la remontare pe masina, doar le-au infasurat in jurul suruburilor, fara mare bataie de cap, iar din trepidatii s-au rupt, unul de tot si unul partial, generand acele simptome ciudate.

Ciudatenia a aparut ca ambele au cedat relativ in acelasi timp generand comportamente similare la mersul pe GPL si pe benzina, corelate cu nefunctionarea corecta a electromotorului, alternatorului (care in mers scotea doar 12,3 volti), cu functionarea haotica a motorului, cu caderea brusca a turometrului sau scaderea intensitatii luminilor de bord la punerea semnalului de schimbare a directiei de mers, etc

Acum pare haios ca un amarat de fir de masa poate genera asemenea probleme complexe in instalatia electrica a masinii, dar pana astazi chin si nervi...

Multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde.

Share this post


Link to post

salutare , am si eu o problema , mi se tot aprinde chek-u la motor la leganza. mentionez ca la turatii mai mari peste 1500 se stinge , si cand pun frana sau scare turatia sub 1500 se aprinde iar , ma poate ajuta cineva?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Ai umblat (sau a umblat cineva) la reglajul clapetei de acceleratie sau la TPS ? 99,99% de acolo ti se trage.

Share this post


Link to post

nu stiu sa iti spun exact , deoarece eu am masina de numai o luna de zile , asa am si luat-o cu chek-ul aprins. cum pot remedia problema asta?, am consum mai mare din cauza asta?sau pot circula asa mult si bine?

Share this post


Link to post

Daca problema este aia pe care ti-am sugerat-o, un consum marit este foarte posibil

Share this post


Link to post

@adrian333: GARANTAT este sorbul de la pompa de ulei infundat, iar in rampa sus nu iti ajunge suficient ulei la o turatie de pana la 1500rot/min. Este ABSOLUT identica problema ta cu cea pe care am avut-o eu la cateva luni dupa ce mi-am cumparat masina. S-au creat depuneri datorita uleiului neschimbat la timp si asta pentru ca masina ta, mai mult a stat decat a mers (cel putin asa a fost la mine). Oricum, problema este din cauza depunerilor. Este delicata si care poate deveni grava in scurt timp (daca sorbul se infunda complet - nu mai ai ungere). Personal am fost in service, au dat baia de ulei jos si apoi au scos sorbul pe care l-au ars cu flacara (depunerile se pietrifica in timp) si apoi l-au spalat. Si eu m-am speriat teribil cand am vazut pentru prima data check-ul aprins, dar a doua zi am fost in service!

In privinta consumului nu are sens sa discutam pentru ca nu trebuie sa o lasi asa.

Share this post


Link to post

@mihai: care este legatura dintre Check si sorbul de ulei ? Colegul nostru nu a mentionat nimic de aprinderea martorului de presiune a uleiului :-? . Poate sa aiba legate cele doua becuri in paralel in bord pentru a masca alta defectiune, altfel ...

Share this post


Link to post

@salex: scuze tuturor; am facut o confuzie.

Share this post


Link to post

Ceva mai multa atentie la postare si mai putina vehementa la recomandari ar fi de dorit. Nu de alta dar e posibil ca multi colegi sa nu aiba habar despre ce este vorba si sa ajunga sa cheltuiasca inutil sume considerabile de bani :) .

Share this post


Link to post

la ce ar trebui sa umblu prima data sau sa o duc in reprezentanta , sau la mecanici astia de la noi (un fel de carpaci) cu uleiul nu am avut probleme, doar check-ul mi se aprinde , de tras masina trage bine , nu balbaie , poate cateodata la drum intins , cand o scot din viteza ,si apos acceleratia , dupa ce nu am folosit-o cateva secunde , simt ca si cum ar agata undeva cablu de acceleratie

Share this post


Link to post

Da-mi pe MP o adresa de mail si incerc sa iti spun si sa iti arat ce sa faci pentru a diagnostica corect problema.

Share this post


Link to post

am si eu o rugaminte cine ma poate ajuta cu un sfat si ajutor daca se poate ,cum scap de scurgerile de la planetara stinga la leganza ,mentionez ca am schimbat semeringul de doua ori si tot am scurgeri ,tripoda are un sant in ea exact pe locul unde calca semeringul ,unde pot gasi o tripoda buna sau daca este vreun alt semering cu o cota interioara mai mica

Share this post


Link to post

Inainte de a face o investitie considerabila, incearca sa scoti arcul simeringului si sa il scurtezi cu cca. 5mm.

Share this post


Link to post

Teoretic da, practic nu stiu unde ai putea gasi. Ma refer la reper nou, sanse sa gasesti planetara SH ai. Cu riscurile de rigoare ai putea apela la un strungar, sa iti incarce santul si apoi sa il rectifice.

Share this post


Link to post

La sorb de ulei obturat ar trebui ca la pornirea la rece, dimineata, becul de ulei sa stea 3-4 secunde aprins dupa ce a pornit motorul.

Share this post


Link to post

baieti as mai avea o problema , nu stiu daca a mai parit vreunul asa , . la rece masina se comporta foarte bine , dar daca se incalzeste apa in motor , ambreajul devine din ce in ce mai greu de apasat , si mai este cand ramane si blocata pedala la bund pt cateva secunde, si schimbatorul de viteze intra mai greu in viteze . mentionez ca , cutiea este manuala, daca inchid strans capacul la borcanul de apa face o presiune foarte mare , asa ca l-am destrans putin.. apa in borcan urca cel mult pana la linia de la jumate , si la drum intins sta la prima linie

Share this post


Link to post

@adrian333, verifica supapa de aerisire de pe capac, este posibil sa aiba depuneri si este blocata. Referitor la intrarea in viteze mai greu este din cauza abreiajului, posibile cauze: placa de presiune sau systemul hidraulic. Acestea ar fi bauielile mele referitoare la problemele tale.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor !

 

Am o intrebare numai pentru cei cu LEGANZA !

Am combina audio de pe masina si merge doar pe CD si caseta cand dau pe radio antena nu se ridica si nici nu functioneaza.Ridicata manual...aceasi ploblema

Am inteles ca la inceput cand il pun pe masina trebuie bagat codul si mai cere ceva si un cod si ala trebuie sa fie...care in mod normal ar functiona.Aici e ploblema ca nu stiu sincer ce sa ii mai fac.Mai ales ca am incercat si cu alte casetofoane si tot la fel faceau !

 

O zi buna !

Share this post


Link to post

Inainte de a introduce codul format din 4 cifre, iti spune ceva: AF--. Acolo introduci cifra 2, astepti cateva secunde si apoi introduci codul din 4 cifre dupa care ar trebui sa iti maerga sa cauti posturile. In privinta antenei verifica daca primeste tensiune la mufa de alimentare situata chiar pe ea.

Share this post


Link to post

De mers merge sa caut posturile dar din pacate nu se aude nimic nici puff nici pass ca si cum nu as avea boxe.Imi arata ca,cauta dar nu se aude nimic.Restul functioneaza normal CD ul merge se aude dar radio nu.Asta este cam inexplicabil ca am fost cu el sa il duc sa il repar iar cei de acolo au spus ca daca se aude pe orice nu are nimic ars sau defect trebuie sa mearga.Am pus si alt radio si acceasi ploblema.Este musai ca antena sa se ridice cand intra pe radio alfel sa nu se auda oare?

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Pe radio, antena se ridica obligatoriu.

Share this post


Link to post

Pai si oare asta sa fie ploblema mea ? Din cauza ca nu se ridica antena nu o merge nici radio ul?

Share this post


Link to post

pai daca zici ca ii dai si el reactioneaza dar nu se opreste pe nici un post esti sigur ca atunci cind ai umblat la el ai introdus pina in capat mufa de antena altfel el cauta in permanenta si nu se opreste deloc sau ai cablul de antena intrerupt multi gresesc cind umbla si in loc sa traga de mufa trag de cablu si exista sansa sa nu mai ai contact pe firul central sau ia un fir mai lung si introdul in borna centrala a aparatului si ar trebui sa functioneze

 

vezi ca mufa de alimentare a antenei are trei fire unul este masa altul este +12v permanent iar pe al treilea fir apare tot +12v in momentul cind comuti pe radio apropo vezi ca exista o siguranta pentru antena daca este arsa nu functioneaza antena si daca nu se ridica macar 5cm nu prinzi nimic

Share this post


Link to post

Si siguranta este pe fir sau la panou de sigurante?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...