Jump to content

Recommended Posts

La cutia automata, uleiul se inlocuieste. Nu vad de ce o cutie buna ar merge mai prost cand ii schimbi uleiul.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Eu am vrut doar sa intreb daca cineva a mai facut asa ceva sau nu.

Toti cei care tin la masina lor schimba consumabilele la timp. Daca tu ai cunoscut un caz in care a fot schimbat uleiul dupa care cutia a mers prost, iti garantez eu ca alta a fost problema. Fie nu a fost schimbat uleiul la timp, fie nu a fost schimbat filtrul, fie mecanicul a facut misto de proprietar si i-a bagat un ulei prost sau cine stie ce facatura in loc ...

DE CE intrebarearea asta tampita?Pentru ca exista riscu ca cutia in sine sa nu mai functioneze.Ei degeaba spun ca revizi si bla bla bla pentru ca in manual nu garanteaza nimeni nimic

Intrebarea nu este timpita insa ia contextul in sine. Daca cineva de pe un forum (nu neaparat asta dar e valabil si aici) iti spune sa nu faci o chestie prevazuta in manual tu esti dispus sa il asculti ? Asta condamnam la pozitia ta, nu teama ci tocmai increderea intr-un posibil sfat aiurea. Deci, manualul nu garanteaza insa un necunoscut poate face asta ?

 

Tu alex spre exemplu ai manuala sau automata ? Ai mai facut schimb la cutie hidramata ? Au fost plobleme cu cutia apoi?

Manuala, probabil voi fi ultimul sofer cu CV manuala din Europa. Insa, daca as fi in locul tau, as face exact ce scrie in manual.

 

Ca incheiere, eu unul nu am auzit/vazut cazuri de intretinere facuta cf. manualului (motor, cutie, etc) si care sa se soldeze cu functionarea incorecta a reperului respectiv. Asta, desigur, cu exceptia erorilor umane.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Cand am inlocuit uleiul la cutie s-a rupt prezonul roata stanga spate!!!!!!!!!!!!! :shocking:

Cocluzie:nu mai schimb uleiul niciodata :-@

Share this post


Link to post

N-ai folosit ulei recomandat de manual! :banana:

Share this post


Link to post

Nu cred: nu l-a uns inainte sa il desfaca :D !

L.E. Radem, glumim..am patit-o; cand mi-au reglat ultima data frana de mana, mi-au strans piulitele la rotile din spate de am fost nevoit sa ma intorc in service, sa le desfaca ei si apoi sa mi le strang eu. Le-am facut niste "comentarii" dar au sustinut ca asa trebuiesc stranse...mecanici...

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

salutare.vin si eu cu o completare la postul cu schimbarea uleiului la cutia automata,asta in calitate de meserias,adica mecanic.Uleiul la cutia de viteze automata se schimba,iar daca totul se face conform instructiunilor producatorului nu are de ce sa fie probleme,mai ales ca cu ulei curat ar trebui sa mearga mai bine decat cu un ulei uzat.Va spun asta din experientza,lucrez la o reprezentanza auto si am avut ocazia sa vad si sa lucrez la cutii automate ZF cu 6 trepte,care conform producatorului uleiul de c.v. automata se schimba la 10 ani sau 240000 km,iar pe Romania masinile respective le picau mai repede cutiile,schimbau cu socuri,zmucituri puternice in transmisie,iar la foarte multe se remedia cu o spalare(uleiul nu iese tot,mai ales din converizor si din blocul de valve),schimbat ulei si filtru ulei de c.v.automata,iar la sfarsit dupa ce se treacea treptat prin toate vitezele cu motorul pornit,se verifica nivelul de ulei,mai ales ca ele nu au joja,cum are Leganza :)

Eu am o Leganza cu cutie manuala si in carte scrie ca doar se verifica,ca este ulei long life,asa ca eu l-am schimbat la 120000 km si merge perfect;am schimbat uleiul la servo directie(am scos furtunul de retur din vas,am spalat vasul,am turnat ulei curat,am pornit motorul si am completat ulei curat pana a iesit ulei curat de pe instalatie pe furtunul de retur,care era prelungit pana la un recipient)si lichidul de frana(1 data normal si de 2 ori cu testerul) :)

Asa ca eu te sfatuiesc sa-l schimbi,dar sa gasesti un meserias bun care a mai facut asta si sa-ti faca intai o spalare(e un termen de-al nostru al mecanicilor)pentru ca nu iese complet uleiul(doar cel din baie,cel din convertizor trebuie golit prin spalare,deci ar trebui sa iei mai mult ulei,ca sa poti avea rezultate bune.

spor si mai vorbim.

Share this post


Link to post

Nu cred: nu l-a uns inainte sa il desfaca :D !

L.E. Radem, glumim..am patit-o; cand mi-au reglat ultima data frana de mana, mi-au strans piulitele la rotile din spate de am fost nevoit sa ma intorc in service, sa le desfaca ei si apoi sa mi le strang eu. Le-am facut niste "comentarii" dar au sustinut ca asa trebuiesc stranse...mecanici...

Apropo

Cand eram" mic in 1988 "lucram la Autobaza I.T.S.A.I.A Buftea ,acolo pe astia "zelosi" la capitolul strans suruburi ii punea mesterul sa stranga bridele de la arcuri la camioane (Raba,Saviem etc)si crede-ma se linisteau ca prin farmec. :dizzy:

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

florinelll

 

Frumos.De aceea nu mi-se mai deschide mie portbagaju.E clar tre sa schim uleiu

 

stelica

 

Ce sa zic osa mai vb ca avem si ce sa vorbim,cu alti nu prea ai ce sa discuti pe aici vb probabil ca sa aiba nr de posturi mare !

Share this post


Link to post

La cum postezi, nici nu e de mirare ca nu vorbeste nimeni cu tine.

Ma scuzi te rog de remarca. Ce a zis stelica mai sus exista si in manual, trebuie doar putina bunavointa.

 

PS Daca uleiul nu a fost inlocuit pana acum deloc, eu zic sa nici nu-l mai inlocui, oricum cutia tot se va defecta si asa apar miturile ca s-a defectat dupa schimbul de ulei :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Da nu a zis nimeni ca nu vb cu mine.

Nu e asta ploblema dupa un forum luam decat un sfat,o indrumare

Sincer ? Crede-ma ca am avut VW iar vw forum sunt niste reguli si anume: Daca stii bine daca nu nu te baga in seama.Acolo daca dai o gasesti artcole interesante.Aici gasesti un fel de TPU.xx ca sa nu fac reclama

 

Oricum ploblema mea ramane inchisa definitiv.Las pe alti sa comenteze (sau sa faca misto)...sa glumeasca...sa faca ce vor ei ca oricum pe mine nu ma mai intereseaza de cei de aici si de ce zic ei.Nu voi mai posta pe forum nici un fel de mesaj... cu contexte proaste "in sine"

Share this post


Link to post

Eu as vrea totusi sa postezi in continuare pentru ca cerul nu mi se mai pare la fel de albastru, soarele parca nu mai straluceste la fel si timpul parca sta in loc.

 

Aaa, eram ironic daca totusi nu te-ai prins si vrei sa postezi ca sa-mi alini suferinta. Sorry de offtopic.

Share this post


Link to post

Eu as vrea totusi sa postezi in continuare pentru ca cerul nu mi se mai pare la fel de albastru, soarele parca nu mai straluceste la fel si timpul parca sta in loc.

 

Aaa, eram ironic daca totusi nu te-ai prins si vrei sa postezi ca sa-mi alini suferinta. Sorry de offtopic.

 

"Lasa-l frate! :) "

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

am si eu nevoie de ajutor daca poate cineva sa ma ajute cu o informatie ,am o pompa servodirectie leganza 1999 care scapa pe la semeringul de la fulie si nu imi dau seama cum sa demontez fulia ca nu are piulita, in ax este o gaura unde poate intra un inbus de 9 si deasemeni se poate infileta un surub ,nu stiu oare fulia este prin presare s-au are filet pe exteriorul axului

Share this post


Link to post

Nu ar fi mai simplu sa insotesti solictarea ta de o poza a inculpatei ? Eu unul nu-mi dau seama din descrierea ta cum ar puea fi prinsa fulia.

 

Seamana cu asta ? 1.JPG

 

Daca da, in capat ai tot un fel de piulita, mai exact un cilindru cu filet interior si cu doua taieturi pe exterior. Procedura de demontarea a fuluei ti-am mai dat-o pe MP.

 

Daca pompa ta seamana cu cea din imaginea de mai sus, o sa-ti prinda bine un cleste papagal (reglabil) blocant.

 

PS: Daca deja ai demontat "piulita" aia, fulia are niste caneluri care intra pe canelurile echivalente de pe axul pompei. S-ar putea sa fie putina rugina pe acolo si sa "convingi" fulia sa iasa prin socuri din laterala.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

multumesc foarte mult este exact pompa din poza, cind ajung acasa am sa ma uit atent sa vad daca are cele doua caneluri,

Share this post


Link to post

Am o veste (foarte) nasoala pentru tine. Ai sanse foarte mari sa nu poti desface pompa aia in regie proprie. E drept, exista multe modele insa, daca esti asa de ghinionist precum pare, vei avea nevoie de o presa speciala pentru demontare. Mai departe, fara sa vad exact modelul de pompa, nu iti mai garantez ca vei putea schimba simeringul :( .

Share this post


Link to post

am sa incerc la un atelier unde au si strung ,daca as prinde piulita rotunda in bacurile strungului nu ar fi mai usor ,tu cum ai facut

Share this post


Link to post

Ti-am mai spus, sint mai multe modele. Cam toate pe care le-am vazut eu pina acum aveau piulita hexagonala si grover. In cazul tau nu strungul este solutia, este necesar un extractor dedicat. Consulta manualul de service, ai acolo mai multe detalii. Oricum, asta s-ar putea sa nu fie cea mai nasoala problema ci prinderea (eventual capsularea) pompei in sine !

Share this post


Link to post

te rog sa nu te superi ca insist dar pompa este exact ca cea din poza pe care m-ai trimiso, si nu pot sa ii desfac piulita aia care este rotunda incercind asa cum ai spus , eu am inteles ca tu ai avut tot din aia din poza si ai reusit sa o desfaci

Share this post


Link to post

Nu este nici o suparare, incercam sa-i dam de cap. Discutia pe care am avut-o pe PM a fost cu mult anterioara furnizarii indiciului privind acea "piulita" cilindrica ... care nici macar nu este o piulita. Asa ceva nu am desfacut insa manualul, la care am si facut referire, da drept necesar un extractor special. Vezi pagina 6B-2 din manual pentru extractor si 6B-10 pentru procedura de extractie.

Share this post


Link to post

te rog daca vrei sa imi spui de unde pot descarca manualul ca nu il am ,multumesc anticipat :osanale:

Share this post


Link to post

De cateva zile ma lovesc de o problema la Leganza. Mai precis saptamana trecuta am spalat motorul cu solutie si, din pacate am clatit cu presiune. Dupa operatiune, masina a inceput sa mearga cu intreruperi, cu intermitente. Ba mergea normal, ba trepida de ziceam ca va sari motorul de pe sasiu. Nu reuseam sa turez la mai mult de 500rpm, ce sa mai vorbesc de demaraj. A curatat mecanicul contactele si mufele si a dat cu spray pentru contacte, dupa care masina a functionat fara probleme cateva zile.

Sambata am oprit masina, iar dupa trei ore la pornire...Pur si simplu nu a vrut sa mai porneasca. Nici macar nu se auzea zgomot la cuplarea electromotorului, acesta parca a murit. Am tractat-o si am incercat sa o pornesc in viteza a treia, am reusit cu greu, dar la fel nu trece de 500 rpm nici in ruptul capului. Chiar in mers la relanti am cuplat pe demaror pentru a vedea daca cupleaza electromotorul, din 10 incercari o data a cuplat, dupa care nu a mai vrut deloc. Pentru ca la patania anterioara mi s-a descarcat si bateria, acum am pus bateria de pe alta masina, dar la fel, nici un "clantanit" din partea electromotorului. Precizez ca si cu bateria ei aveam lumini, claxon, etc, dar nu reuseam sa o pornesc.

Am dus-o la mecanic, pentru ca se banuieste decesul electromotorului (acesta a dat de o saptamana simptome de "deces" prin faptul ca nu cupla corespunzator, la 20-30 de porniri, dadea un rateu).

Si in alternator, saptamana trecuta electricianul a gasit un fir dezizolat, care putea fura curent, dar e ciudat ca nu doreste sa porneasca nici moarta, chiar trasa (stiu ca nu e o operatiune recomandata, dar am recurs la ea pentru a vedea daca o pot porni).

In afara electromotorului, imi puteti recomanda ce altceva sa verific (Bobina, bujii, fise - acestea le-am verificat etc) pentru ca sa ii dau de cap? E posibil sa fie un scurt pe instalatie? Mentionez ca am sesizat ca in momentul in care semnalizam, am observat ca turometrul "cadea", dupa care revenea imediat. Chiar in timp ce semnalizam se vedea o scadere a intensitatii curentului la indicatoarele de bord, care oscilau o data cu tacanitul releului. Scuze pentru exprimarea in termeni nu tocmai tehnici.

Multumesc

Share this post


Link to post

Probabil ti-a instrat apa/spuma/detergent in cutia de sigurante. Prin 2007 cred ca am primit o scrisorica de la daewoo romania in care spuneau sa nu spal motorul cu solutii minune...

Share this post


Link to post

Solutiile minune contin intre altele potasa caustica (soda caustica) pe care nu o vom gasii in compozitiia de pe eticheta fiind mascata sub diverse denumiri.

Esta ce-a mai ieftina substanta care curata degreseaza foarte bine dar in timp distruge diverse componente prin oxidare.

Eu cand merg sa spal motorul ii rog pe ce de la spalatorie sa nu foloseasca decat apa fiarta cu presiune

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...