Jump to content

Recommended Posts

Va salut cu respect

 

Leganza 1999, cutie automata. Ma intorc de la servici in seara aceasta, brusc cu vreo 8 km inainte de resedinta, motorul se tureaza fara sa creasca si viteza de deplasare. Maxim 70km/h viteza de deplasare, apoi 60, apoi 40, apoi 20 pana cand, cu 100 de metri inainte de a ajunge la destinatie masina a ramas incremenita. Motorul se tureaza insa indiferent de pozitionarea manetei-schimbator (D, 1,2,3) masina nu mai pleaca de pe loc. Intrebare: Cutiile astea automate au ambreiaj? Se poate sa se fi dus ambreiajul? Ce se schimba in acest caz? Exista un set de ambreiaj la fel ca la cele cu cutie manuala? A mai patit cineva asa ceva? E costisitoare operatiunea de schiombare a ambreiajului, daca asta o fi si are asa ceva?

 

Multumesc pentru un eventual raspuns.

Share this post


Link to post

Au chiar mai multe ambreiaje, adica unul pentru fiecare viteza. Asa, ca prima impresie, as zice sa verific daca cutia "vede" turatia motorului.

Share this post


Link to post

Exista ceva senzor care da comanda cutiei in functie de turatia motorului? Pentru ca are logica ce spui 100%, daca sunt 3 ambreiaje diferite, in mod normal nu s-ar fi putut uza toate in acelasi timp, nu? Multumesc pentru raspuns.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Si ca o completare cand ai schimbat uleiul din cutie cu filtru ultima data? Poate o fi asta :)

Edited by boditza

Share this post


Link to post

Probabil, dar nu cred ca in acest caz. Am schimbat si filtru si uleiul la cutie acum 8000 de km, prin noiembrie 2010. Filtru original GM si ulei Dexron.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

deci se exclude chestia asta.. intreb pt ca de obicei problemele vin de la asta :( .. o alta variant mai ieftina(relativ), pana sa se umble in cutie, e sa te duci la un tester care poate comunica si cu ecu al cutiei. poate stie el despre ce e vorba :)

Share this post


Link to post

Problema grava de tot... Leganza, 170.000km, cu gpl montat acum 40.000km, filtre si ulei nou. Se aprinde check engine pe bord, dar dispare in jur de 2000 rpm. Toate simptomele pe care vi le relatez, se manifeste la mers pe benzina, cu GPL-ul e alt topic, deci excludem instalatia de GPL. Dupa cativa km de mers prin trafic(5-6km) incep problemele: relanti instabil, scazut pana aproape se se opreasca motorul, lipsa de putere in sarcina, pana in final nu o mai misti din loc. Am tractat-o la un service ( teoretic bun :) ), dar nu li s-a conectat testerul la ea. Am luat-o cu platforma de acolo de la service, am dus-o la alt service, au tinut-o o zi intreaga in teste, au verificat, bujii, aprindere, masa la caroserie, incarcare la alternator, au pus-o pe tester si au zis ca ar fi o problema la senzorul de la clapeta de acceleratie si ca l-au curatat. Check engine tot se aprinde in bord, dar se stinge in jur de 2000rpm, au zis ca eroarea aia nu le apare pe tester si cam atat. Mentionez ca masina are catalizatorul gol (nu mai are site) , nu stiu daca are vreo relevanta asta, desi ei au spus ca si de asta merge masina prost, dar merita mentionat. Ce credeti ca are? Sa fie toate problemele astea de la senzorul de la clapeta acceleratie?

Share this post


Link to post

Teoretic e posibil, practic nu stii pana nu-l inlocuiesti.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Cauta alt service,senzorul de la clapeta de acceleratie nu poate fi curatat.Eventual clientul poate fi curatat de bani cu asemenea gogosi.

Share this post


Link to post

salut am si eu o problema ,am o leganza si am pierdut codul de la casetofon ma poate ajuta cineva?

model akd-4346t

Share this post


Link to post

azi am observat incercand un idle learn ca dupa ce sare acul la apa de 50 de grade incepe motorul sa dea cate un rateu la 3-4 secunde dupa 1 minut tace cateva secunde apoi iar incepe . are cineva idee ce as putea verifica? fisele sunt noi, bujiile noi, uleiul nou, filtre noi, benzina efix. mentionez ca masina are 700.000km si nu a fost trasa pe dreapta 2 ani de zile. motorul porneste la sfert de cheie(chiar si dupa 2 ani), nu mananca ulei deloc si nu scoate fum pe esapament deci este segmentat iar km nu au fost dati inapoi :)

Edited by boditza

Share this post


Link to post

Va salut cu respect

 

Leganza 1999, cutie automata. Ma intorc de la servici in seara aceasta, brusc cu vreo 8 km inainte de resedinta, motorul se tureaza fara sa creasca si viteza de deplasare. Maxim 70km/h viteza de deplasare, apoi 60, apoi 40, apoi 20 pana cand, cu 100 de metri inainte de a ajunge la destinatie masina a ramas incremenita. Motorul se tureaza insa indiferent de pozitionarea manetei-schimbator (D, 1,2,3) masina nu mai pleaca de pe loc. Intrebare: Cutiile astea automate au ambreiaj? Se poate sa se fi dus ambreiajul? Ce se schimba in acest caz? Exista un set de ambreiaj la fel ca la cele cu cutie manuala? A mai patit cineva asa ceva? E costisitoare operatiunea de schiombare a ambreiajului, daca asta o fi si are asa ceva?

 

Multumesc pentru un eventual raspuns.

 

Revin cu aceasta problema. Masina am tras-o pe dreapta dupa ce s-a intamplat fenomenul. Ieri i-am dat o cheie ca sa vad cum merge motorul dupa aproape doua saptamani de stat pe dreapta. Nu imi convenea modul in care era parcata masina (cand nu s-a mai miscat,am impis-o vreo 20 de metri) si am incercat sa o misc putin. Am pus schimbatorul pe D iar masina a plecat absolut normal. Mirat am dat o tura de 3 km, folosind toate vitezele, inclusiv marsarierul. Toate merg, insa nu indraznesc sa ies la drum lung cu ea. S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema? Multumesc.

Share this post


Link to post

Salutare. Am si eu cateva intrebari despre functionalitatea climatronicului de pe Leganza. Ca introducere, astazi am putut sa probez in sfarsit climatronicul, dupa ce am montat al doilea compresor NOU. Conversia din A/C manual in automat o finalizasem de vreo 2 saptamani, dar fara compresor nu prea am avut chef de probe. Pe primul mi l-au terminat niste idioti care au zis ca scula lor stie sa bage ulei cat trebuie ... E se pare ca n-a stiut si probabil a bagat mai putin. Astazi, am tinut neaparat sa imi bage 100 ml la o alta statie. Acum ,intrebarile in sine:

 

1) Clima de pe Leganza nu tine minte ultimile setari, de fiecare data porneste pe 25 grade si setata pe dezaburire + picioare.

2) Dupa pornire, nu porneste automat chiar daca setez temperatura dorita si pe unde sa bage. Trebuie intai sa apas AUTO si dupa aia setez temperatura si pe unde sa bage. Asa se procedeaza ?

3) Daca apas butonul de dezaburire si setez temperatura, o sa-mi bage doar pe la dezaburire si sa-mi mentina temperatura setata de mine ?

4) Dupa schema electrica, climatronicul Leganzei "vrea sa stie" cand merg stergatoarele pe turatiue mica. Cine are idee de ce ? Am facut si eu legatura respectiva, dar na, nu am vazut legatura propiu-zisa pana acum ...

 

Inca o chestie. Compresoarele noi de Nubira (adica tot ala de pe Leganza) au altfel de mufa fata de cele vechi. Daca cineva stie vreo N2 la dezmembrari mai noua de 2008 platesc oricat pe mufa compresorului. Deocamdata am facut o improvizatie, dar n-am de gand s-o las asa.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

1) Fals, chestia asta se intimpla doar daca umbli la borne sau la sigurante ...

2) Adica te lasa sa alegi pe unde sa bage aerul dupa ce selectezi modul AUTO ??? Ciudat !!! Vezi ca exista si un mod semi-automat in care poti selecta temperatura si ti se "impune" treapta de viteza a suflantei

3) Da

4) Ceva legat de dezaburire. Exista niste pozitii prestabilite pentru deschiderea voletului de recirculare a aerului (parca 1/3 si 2/3)

Share this post


Link to post

1) Fals,

Era o intrebare, nu o afirmatie ... In orice caz, am remediat problema. Am identificat firul "responsabil" cu "aprovizionarea" cu + continuu. Din greseala, eu il legasem pe + contact si se reseta la fiecare pornire. Acum, la fiecare pornire climatronicul porneste pe temperatura prestabilitat si modul anterior. In orice caz, mie mi se pare o diferenta uriasa fata de A/C-ul manual. Acum mai am de legat incalzirea in scaune si gata ...

 

Apropo de modul semiautomat, cum il pornesc mai exact ? Eu n-am reusit decat apsaand AUTO si apoi selectand pe unde sa-mi bage aer si temperatura ... Se mai poate si altfel ?

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Tot asa procedez si eu, nu am gasit o alta modalitate. E drept ca nu am avut vreodata manualul de utilizare. De fapt, l-am avut ... in coreeana :)

Share this post


Link to post

Buna ziua

 

Stie cineva daca exista vreo diferenta intre CV automate care se gasesc pe Leganza cu volan pe dreapta si cele de pe masinile cu volan pe stanga?Multumesc

Share this post


Link to post

Nu exista.

Share this post


Link to post

Multumesc

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Problema grava de tot... Leganza, 170.000km, cu gpl montat acum 40.000km, filtre si ulei nou. Se aprinde check engine pe bord, dar dispare in jur de 2000 rpm. Toate simptomele pe care vi le relatez, se manifeste la mers pe benzina, cu GPL-ul e alt topic, deci excludem instalatia de GPL. Dupa cativa km de mers prin trafic(5-6km) incep problemele: relanti instabil, scazut pana aproape se se opreasca motorul, lipsa de putere in sarcina, pana in final nu o mai misti din loc. Am tractat-o la un service ( teoretic bun :) ), dar nu li s-a conectat testerul la ea. Am luat-o cu platforma de acolo de la service, am dus-o la alt service, au tinut-o o zi intreaga in teste, au verificat, bujii, aprindere, masa la caroserie, incarcare la alternator, au pus-o pe tester si au zis ca ar fi o problema la senzorul de la clapeta de acceleratie si ca l-au curatat. Check engine tot se aprinde in bord, dar se stinge in jur de 2000rpm, au zis ca eroarea aia nu le apare pe tester si cam atat. Mentionez ca masina are catalizatorul gol (nu mai are site) , nu stiu daca are vreo relevanta asta, desi ei au spus ca si de asta merge masina prost, dar merita mentionat. Ce credeti ca are? Sa fie toate problemele astea de la senzorul de la clapeta acceleratie?

 

Revin cu Leganza. Am achizitionat-o de la Bimm3r cu tot cu problemele aferente.

Momentan "da in nas" dar daca o turez peste 3000 de ture e ok.

La plecare plec cu ambreiaj patinat pentru ca nu are putere.

La drum lung ramane turata in jur de 3000rpm de zici ca am automata.

Cam care ar fi rezolvarea?

 

Sa fie Lambda? Daca da, care dintre ele? Cea de dinainte sau de dupa catalizator?

 

 

Share this post


Link to post

Lipsa puterii la plecarea de pe loc se poate datora si discului de ambreiaj, care ar fi pe duca din cate as crede eu. Ai grija sa nu cedeze definitiv in felul in care ne spui ca pleci de pe loc; apropos: miroase ceva incins? Catalizatorul nu cred ca are vreo influenta asupra mersului motorului. Rog moderatorii sa ma corecteze daca gresesc!

Share this post


Link to post

Albul@Nu are decit o sonda lambda insa nu o poti schimba pina nu esti sigur ca e defecta.Masina asta are nevoie de o testare si un reglaj corect al instalatiei gpl.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...