Jump to content

Recommended Posts

Eu am mers cu aproape 200 kmh cand ma duceam la Timisoara. E o portiune dreapta dupa Caransebes, dar nu mai retin bine unde.

 

@mihai72ro: Eu tot nu m-am prins exact ce a avut masina ta. Si mai ales care era legatura cu uleiul si lipsa lui in chiulasa.

Share this post


Link to post

Neata.

Problema mea a fost de la garnitura de chiuloasa; faptul ca garnitura era praf, o parte din antigel ajungea in baia de ulei; de aici o combinatie cleoiasa, care a reusit sa infunde sorbul de ulei si mai departe ungere zero; priveste pozele postate anterior. Oricum, uleiul de acum, trebuie schimbat (mi-au zis baietii) in cateva sute de km, pentru ca sigur a mai ramas antigel pe unde nu trebuie.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Dumnezeule :shock: !!!!! Uleiul "de acum" TREBUIA SCHIMBAT URGENT, nici vorba sa mai mergi cu el sute de kilometri. Fugi repede si schimba-l si arunca-i si un flacon de Motor Flush !!!!

Share this post


Link to post

Mihai motor flush (2+2 sau alta fima, gasesti la statiile PECO) inainte de a da uleiul jos lesi 5 min sa mearga.

Si pune un ulei ceva mai ieftin pe care il schimbi mai devreme in max 5-7k. Sa se curete bine motorul...

Si cauta-ti alt service headscratch.gif

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Sa nu ma fi exprimat eu corect apropos de ulei, sau nici asta de acum, ulei nou, altul decat cel imbacsit cu antigel nu este bun? De mers cu ea, a fost doar drumul de la service si pana acasa (2-3km). De pornit intre timp nici atat. Sincer, nu am apucat sa ma uit la ulei, initial am lasat-o sa scurga bine uleiul, dar si pentru ca am fost mai mult decat ocupat. O sa ii caut motor flush si sa ii adaug.

Share this post


Link to post

Daca ti-au schimbat uleiul e OK, intelesesem altceva din ce ai scris. Motor Flush bagi numai inainte de a schimba uleiul, vezi ce ti-a scris anterior lascarica.

Share this post


Link to post

Pai se pare ca noi am inteles ca nu l-ai schimbat :)

Pe asta -daca l-ai schimbat deja pe ala 1/2 cu antigel- lasa-l 3-4 mii, baga un motor flush si schimba-l.

O sa se "murdareasca" repede de la ce a mai ramas prin motor...

Nu baga acum motor flush. Asta are rolul de "detergent"... si se foloseste NUMAI inainte de schimbarea uleiului.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos; imi asum critica, pentru ca nu m-am exprimat corect.

Share this post


Link to post

Rezolvat problema de care vorbeam intr-un post anterior. Garnitura de chiulasa ciupita, garnitura de la capacul de supape uzata (aveam ulei cu litrul in spatiul dintre cele doua came). Planitate chiulasa remediata (280lei), supape inlocuite (25 lei/buc). Interesant un amanunt; motorul l-am facut in aprilie 2008 iar baietii din service au constatat acum ca cele doua came nu erau reglate corect (nu erau "la linie"). As zice ceva si despre unii mecanici din Romania dar ma abtin deoarece ma gasesc intr-un mediu format din oameni inteligenti. De aici bataia in pistoane si semnele vizibile de pe acestea. Cred ca o sa ma duc la un orelist, eu chiar nu am auzit vreun zgomot suspect la motor iar in acest rastimp am parcurs vreo 20.000 de km!

 

Distributia si pompa de apa o am schimbata de acum 11.000 km. Intrebare: oare sa schimb si distributia acum, inca o data (motorul va fi asamblat maine, 12.04.2010) sau sa schimb doar cureaua? Baietii zic ca nu se necesita schimbul la distributie, dar mai vreau macar o parere a vreunui posesor de Leganza. Multumesc.

Share this post


Link to post

baietii din service au constatat acum ca cele doua came nu erau reglate corect (nu erau "la linie").

 

Intrebare: oare sa schimb si distributia acum, inca o data (motorul va fi asamblat maine, 12.04.2010) sau sa schimb doar cureaua? Baietii zic ca nu se necesita schimbul la distributie, dar mai vreau macar o parere a vreunui posesor de Leganza. Multumesc.

Ii trebuie un pic de ambitie unui mecanic sa nu regleze distributia corect. Daca supapele tale au lovit in pistoane, de aici rezulta ca (,) cureaua de distributie a fost supusa la niste eforturi pentru care nu a fost proiectata. Este sigur ca aceasta curea nu trebuie tinuta sub nici o forma 60kkm. Acu daca tu vrei sa o schimbi dupa 11kkm ramane la latitudinea ta, dar eu asa as face. De ce ? Pai, pretul curelei este 70-100 lei. Daa o schimbi acum nu mai platesti manopera, deci te costa doar banii pe care ii dai pe curea. Daca o mai tii si o schimbi mai tarziu, peste 15-20k, trebuie sa dai banii pe curea si IN PLUS si pe manopera, care presupun ca se invarte pe undeva pe la 100-150 lei. So, daca o schimbi acum, stai linistit si castigi niste bani, iar daca o schimbi mai tarziu, stai nelinistit, risti sa faci motorul praf, si dai si banii pe manopera ...

Share this post


Link to post

Si eu zic sa schimbi cureaua.

Share this post


Link to post

Dar de 18% ce parere ai?Pe testatea...

Intr-adevar era hidramata, era iarna si - 10 grade afara...dar 15 e ceva normal la Leganza.Oricum n-o sa si-o ia cineva care nu-si va permite intretinerea ei, nu?

Eu nu inteleg altceva: cum naiba Opel Calibra 2000.16V imi consuma 13% iarna in oras maxim si Leganza 18??Cat priveste greutatea Leganza o fi cu vreo 200 de kg mai grea...dar tot nu se justifica, mai ales ca e un motor de conceptie mai nou.

 

Salut baieti, sunt nou pe aici si cautam defapt cu totul altceva... dar citind ce scrieti pe aici m-am gandit sa scriu si eu un pic.

Idea cu consumul este in felul urmator: cum ati realizat (verificat) acest consum fara computer de bord care indica consumul mediu? Nu are legatura marimea motorului cu puterea si greutatea masinii in a determina consumul mediu urban sau rural. Bine'nteles aceasta legatura se face de catre producator avand un consum informativ exprimat (de plecare... mai jos nu consuma) dar nu este relevant in felul de sofat si consumul masinii care difera de la sofer la sofer sau de la masina la masina.

Comparatia cu Opel Calibra sau alta masina iar nu este de bun augur deoarece din cate stiu eu si cutia are o mare importanta in acest lucru, sa nu vorbim acum de hidramata sau nu, dar si de la marca la masca sau model la model. Din aceasta cauza eu zic sa nu mai comparam marcile in consum. Sa dau si un exemplu verificat de altfel; un BMW 525i 24V din 1991 cu motor de 2.500 si 192 cai, cutie manuala si 6 cilindrii are un consum urban de 12% si 9% rural deci o medie de aproximativ 10,5 mixt. De asta ce ziceti???

In ceea ce priveste Leganza, piesele sunt de gasit usor atat noi cat si second, consumul mixt aproximativ la stilul meu de mers este de 12% - 14% iar daca dau drumul si la aer conditionat mai puneti 2%. In acelasi timp sunt foarte multumit de masina in general dar articulatia si amortizoarele (pe drumurile noastre) se strica cam repede.

Va doresc o zi buna..

Share this post


Link to post

Idea cu consumul este in felul urmator: cum ati realizat (verificat) acest consum fara computer de bord care indica consumul mediu?

Metoda plinului ! Facut plin, mers, vazut kilometri indicati de bord, refacut plin. Regula de 3 simpla => consumul la 100 km. Metoda e mult mai precisa decti CB.

Share this post


Link to post

codrin.fulea: subscriu la parerea unanima; mai mult, decat atat, eu as fi mai precaut; as schimba toata distributia, daca tot ma gandesc sa schimb cureaua; sigur, costa, dar ma gandesc ca si intinzatorul si rolele de ghidaj, nu prea mai sunt in apele lor daca si cureaua este obosita, iar diferenta de pret intre, pretul curelei si al distributiei per ansamblu, este aproape egala cu ulterioara manopera,la un nou schimb al distributiei. Sigur decizia iti apartine, dar "cum bate vantul" pe la toti, macar cureaua indura-te si schimb-o.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

@mihai72: stai cuminte, nu mai panica omul degeaba. Daca a schimbat kitul de distributie in urma cu 11.000km 99% nu are nici un motiv sa schimbe si rolele. Mai mult decit atit, sint destui care schimba rola intinzatoare doar "din 2 in 2". Eu nu sint adeptul acestei economii insa nici sa schimbi rolele degeaba nu e cazul. Daca au joc si este necesar isi da mecanicul seama. Iar mecanicul a zis ca sint OK, deci ...

Share this post


Link to post

A fost doar o parere personala; :osanale:

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Cu deosebit respect.

 

De cateva zile ma confrunt cu urmatoarea problema:

Rulez cu 2000rot/min.

Turometrul face salturi ,cand urca la 2500-2700rot/min cand cade "ca si mort"

Precizez este vorba de Daewoo Leganza.

De unde sa incep verificarile?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Face asa in mers ? Adica iti oscileaza si viteza ?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Da face in mers ,vitezometrul si motorul functioneaza normal.

 

In afara de manifestarile ciudate ale turometrului masina nu are nici un alt simptom.

Share this post


Link to post

Fisele vechi (defecte) pot da un asemenea comportament al ceasului. Daca acestea sunt in regula cel mai probabil ceasul e defect sau contact imperfect undeva.

Share this post


Link to post

Da este contact imprfect

 

Cand se incalzeste in habitaclu si masina se zdruncina de la denivelarile "patriei" apare

 

fenomenul,daca este rece functioneaza.

Sa ma orientez unde verific conform schemei electrice.

 

Mersi

Edited by florinellll

Share this post


Link to post

La cielo si espero contactul electric la ceas se face prin suruburile de prindere in rama care oxideaza frecvent. Eu as incepe de acolo daca este acelasi sistem.

Share this post


Link to post

Salut tuturor!

 

Am din nou o problema la leganza mea .Am vrut sa schimb ganitura de chiuloasa,dar mecanicul mi-a zis, ca este mancata chiuloasa .Vreau si eu sa stiu daca o incarc la sudura ,si o rectific mai scot ceva din chiuloasa? Mai ma tine ? Sau trebuie sa cumpar una noua ? Am montat GPL si am mers cu ea vreo 8000km. Vreau si eu sa stiu, daca asta este problema? Poate temostatul schimbat care imi tine temperatura la 92`sa fie o problema ? As dori sa stiu ,ca pe viitor, sa nu mai imi faca figura asta.

 

 

Share this post


Link to post

Mai bine cumperi alta. Cerea cineva prin Bucuresti pe o chiulasa complet echipata cam 150 de Euro. Iar daca este mancata, de vina nu poate fi decat lichidul de racire prost sau neschimbat la timp. Sau mai bine zis, s-a folosit apa de la robinet la greu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...