Jump to content

Recommended Posts

Eu cre ca ai uzura mare si deci pierderi mari de ulei pe circuitul de ungere.

Share this post


Link to post

in momentul deraparii ti se aprinde in bord TCS ??? daca nu e problema de la calculator sau alte chestii si eu am patit la fel remediat defectul si totul este ok fara patinaj sau derapaj indiferent de carosabil iar referitor la balansare verifica amortizoarele s-ar putea sa fie prastie.

Iar referitor la Leganza ca masina va spun sincer ca... unde am intrat eu cu masina asta si in ce conditii atmosferice (zona montana serpentine cu zapanda de 20cm pe carosabil si pe deasupra si chiciura)cu nici o alta nu am reusit sa fac acelasi lucru

Asa ca parerea me e o masina foarte stabila, bine ca acum tine si de ce suspensii ai si ce anvelope dar ca sisteme raspunde perfect cerintelo indiferent de situatie

Acum cine are curaj sa nu recunoasca treaba asta sa o faca acum sau niciodata 24000000.gif

 

Intr-adevar este o masina foarte stabila...eu nici cu frana de mana nu reuseam sa o intorc...e singura pe care nu am reusit...nu stiu de ce...si era pusa la punct... :D

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

 

Am revenit cu o problema. De ceva timp, in timpul mersului masina tinuta constant din acceleratie imi tot dadea niste hopuri ca si cum nu se mai accelera. Am fost la mecanic si mi-a zis ca este de la senzorul de acceleratie .mi-a inlocuit unul de pe un espero care il tinea de piese.Problema este ca dupa inlocuire masina in mers si-a revenit dar la relantiu joaca acul de la turometru cand la 1200 cand la 900 .Am sunat la pe un mecanic de la reprezentanta sa vad dac o duc pe tester,pot sa vad defectiunea si mi-a zis ca nu. Si inca ceva.Am mai observat doua lucruri la ea.Primul ar fi : mergand cu a doua la relantiu am dat drumul la AC si dintr-o data masina a urcat in turatii, marindu-si viteza. Este normal sa faca asa ,pentru ca pana acum nu am mai observat sa faca? Si al doilea : dupa ce o pornesc cand o accelerez putin motorul da sa moara ca si cum s-ar ineca.

 

Va rog astept raspuns.

 

 

 

Share this post


Link to post

Fa-i si tu un IdleLearn. E explicat pe aici pe site. N-ar strica nici o "calibrare" a TPS-ului inlocuit. La fel, este explicat, dar nu stiu exact unde, dar daca cauti, gasesti. Cand pornesti AC-ul e normal sa se tureze, motorul incearca sa mentina turatia de relanti cand este infranat de compresor. Coroborat cu celellate probleme, cred ca toate au aceeasi rezolvare.

Share this post


Link to post

Am o nelamurire cu privire la instalatia de A/C. La una din Leganze (A/C manual), e prezenta o "piesa" (nu stiu denumirea sa) undeva pe traseul instalatiei (prima poza), insa la cea cu climatronic nu e montat nimic pe valva.

 

In consecinta, rog un coleg posesor de Leganza dotata cu climatronic sa verifice partea respectiva si sa posteze rezultatul in topic .

Multumesc anticipat !

post-5587-126964139725_thumb.jpg

post-5587-126964141834_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Acolo este senzorul de presiune. E imposibil ca varianta cu climatronic sa nu aiba asa ceva.

Share this post


Link to post

Are 10000000.gif. Si la mine dar si la alta Leganza cu climatronic exista acel senzor (din poza 1)

 

In poza 2 ceva e ciudat, ca si cind cineva ar fi smuls o parte din senzor (conectica) de la locul lui. De ce ai conectorul ala in aer ?

 

PS: Iti porneste A/C ul ?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Chiar e smuls, iar fara nu ii porneste sigur A/C-ul ...

Share this post


Link to post

Salutare tuturor!

 

Am revenit cu o problema. De ceva timp, in timpul mersului masina tinuta constant din acceleratie imi tot dadea niste hopuri ca si cum nu se mai accelera. Am fost la mecanic si mi-a zis ca este de la senzorul de acceleratie .mi-a inlocuit unul de pe un espero care il tinea de piese.Problema este ca dupa inlocuire masina in mers si-a revenit dar la relantiu joaca acul de la turometru cand la 1200 cand la 900 .Am sunat la pe un mecanic de la reprezentanta sa vad dac o duc pe tester,pot sa vad defectiunea si mi-a zis ca nu. Si inca ceva.Am mai observat doua lucruri la ea.Primul ar fi : mergand cu a doua la relantiu am dat drumul la AC si dintr-o data masina a urcat in turatii, marindu-si viteza. Este normal sa faca asa ,pentru ca pana acum nu am mai observat sa faca? Si al doilea : dupa ce o pornesc cand o accelerez putin motorul da sa moara ca si cum s-ar ineca.

 

Va rog astept raspuns.

Cu scanerul in mana, se slabeste senzorul TPS si se roteste in sens antiorar pana cand valoarea masurata este de 0.4 v. Se strange in pozitie, se da reset ECM din scaner, se reporneste motorul si se verifica ca valoarea sa fi ramas 0.4 v si gata operatia de reglaj. Dar nu te duce la cel ce a zis ca nu poate sa faca asta cu scanerul :)

Share this post


Link to post

Chiar e smuls, iar fara nu ii porneste sigur A/C-ul ...

De asta l-am si intrebat. A/Cul ar trebui sa nu-i porneasca din lipsa presiune freon (echivalent in cazul lui cu lipsa semnal de la senzor) pentru protectia compresorului

Share this post


Link to post

Nu era smuls, pur si simplu lipsea :) . Am pus altul, dar A/C-ul nu porneste.

Cum pot verifica daca este freon suficient in instalatie ?

Share this post


Link to post

Fie te duci la o firma care se ocupa cu A/C auto, fie intr-un service dotat cu scaner Daewoo.

Share this post


Link to post

Cum pot verifica daca este freon suficient in instalatie ?

Cel mai simplu: Pe teava de deasupra, aproape in aceeasi pozitie, desfaci capacul ala negru, rotind in sens antiorar. Sub el este un ventil. Apesi si tu scurt cu o surubelnita subtire si vezi daca iasa presiune. Daca da, ai freon, daca nu, n-ai. Daca ai, recurgi la solutia lui Salex si vezi la service daca ai suficient freon, daca n-ai, recurgi iar la solutia lui Salex si iti baga la service o substanta fosforescenta ca sa vezi pe unde pierde.

Share this post


Link to post

Salutare.

Primele imagini de la "spital" ale "pacientei":

- garnitura de chiuloasa franjuri;

- baie de ulei incleiata;

- sorb de ulei complet infundat ( a trecut printr-un proces de ardere, l-am batut putin, partial desfundat de catre mine); urmeaza curatirea efectiva.

- compensatori "spalati";

- distributie la limita;

Asta la prima vedere.

 

Urmeaza de cumparat: garnituri (chiuloasa,capac motor, baie de ulei, admisie-evacuare, ulei+filtru), distributie, curea alternator si ce o mai fi.

Despre compensatori, oamenii ziceau ca trebuie schimbati, daca au fost spalati.

Astept sa vad valoarea finala a pieselor si apoi manopera.

Scuze pentru calitatea pozelor; am avut doar telefonul la mine.

post-3348-127003919823_thumb.jpg

post-3348-127003934283_thumb.jpg

post-3348-127003935238_thumb.jpg

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Sorbul de ulei schimba-l!

Share this post


Link to post

I-am auzit pe mecanici vorbind despre compensatori ca ar fi de doua feluri; sunt mai calitativi si mai putin calitativi; difera materialul din care sunt facuti?

Multumesc.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Nu-i obligatoriu, poate fi curatat fara foarte mari batai de cap. Recomand solutia Triumf (pentru spalat aragaz).

 

LE1: ma refeream la sorb.

 

LE2: ai avut probleme cu compensatorii inainte ? Daca nu, nu e nevoie sa ii schimbi. Eu unul chiar nu inteleg ce au vrut sa spuna mecanicii tai ? Adica, daca i-ai spalat, i-ai stricat :o ??? E complet aiurea. Daca ii speli bine (motorina, solutie gen decarbusolv) si ii lasi sa se usuce, care e diferenta fata de niste compensatori noi ?? Aia noi sint amorsati cu aer sau cum ?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Probleme cu compensatorii nu am avut; cel putin de cand o am eu. Ei ziceau ca tacane dupa aceea..te cred ceeace imi spui; se poate pierde compresie pe acolo?; parca asa am citit pe forum.

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Daca nu tacaneau inainte, nu au motiv sa tacane dupa :) . Mai exact, o sa tacane putin (1-2 minute maxim), pina patrunde ulei in ei si se amorseaza. Insa lucrul asta se va intimpla si in cazul compensatorilor noi.

 

Mai mult decit atit, din cele stiute de mine (imi asum informatia, daca gresesc rog sa fiu contrazis argumentat) chiar TREBUIE goliti si spalati/uscati compensatorii in cazul unei reparatii. In cazul in care ramine ulei in acestia si nu sint dezamorsati, este posibil sa genereze probleme la pornirea motorului. Asta pentru ca este (extrem de) putin probabil ca se vor putea monta axele cu came si se va putea trage distributia exact in pozitia dinaintea demontarii. Daca vrei cifre, m-as hazarda sa indic o probabilitate sub 1%

 

LE: "Compresie" (adica exact ce se intelege prin compresie) nu ai cum sa pierzi pe acolo. Compresia o pierzi pe la supape sau pe la segmenti. In cazuri absolut exceptionale se mai poate pierde pe la bujii

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Nu stiu sa spun daca nu tacaneau inainte (cand masina functiona fara probleme) sau daca da, cat de tare; din cate imi amintesc, parca asa sa zic, dar zgomotul nu era atat de tare ca cel de la vechea Dacie, ca termen de comparatie.

Acuma: in afara de tacanitul specific sa zicem, se poate intampla ceva rau?. Ma gandesc daca se gripeaza vreunul; ca am vazut sunt in jur de 40 ron/buc, iar eu parca am numarat 10 bucati.

Din cate am vazut, omul a facut un semn finut, pe ambele axe, probabil sa stie cum sa le puna inapoi, ca si pozitie.

Share this post


Link to post

Acuma: in afara de tacanitul specific sa zicem, se poate intampla ceva rau ?

Da, insa doar in faza terminala. In prima faza se aude doar tacanitul. Intr-o a doua faza, apar probleme la deschiderea supapelor. E foarte posibil sa creasca consumul sau sa iti apara detonatii in filtrul de aer. In cazuri exceptionale se poate sa bubuie un cilindru (foarte, foarte rar), daca isi dau duhul compensatorii corespunzatori supapelor de evacuare. Intrucit ai 2 supape evacuare probabilitatea, asa cum ziceam, e mica

 

Ma gandesc daca se gripeaza vreunul

Se poate intimpla si asa ceva insa cauzele sint mai variate

 

ca am vazut sunt in jur de 40 ron/buc, iar eu parca am numarat 10 bucati.

Sint 16, 4 pentru fiecare cilindru.

 

Din cate am vazut, omul a facut un semn finut, pe ambele axe, probabil sa stie cum sa le puna inapoi, ca si pozitie.

Au :grumpy: . Daca meseriasul si-a facut semn pe axele cu came mie asta nu-mi suna bine. Axele nu prea ai cum sa le pui aiurea daca nu a demontat rotile dintate (si asta era necesar doar daca a schimbat si simeringurile ... ceea ce ar fi fost o idee destul de buna). Daca a marcat "cuzinetii" exelor cu came ... e de rau ! Inseamna ca omul nu se prea pricepe la Leganza. Nu de alta insa aia sint stantati :)

Share this post


Link to post

Aha..incepem sa invatam; deci: nu a insemnat cuzinetii, am vazut ca i-a sters (nu stiam ce sunt) initial, nu am inteles de ce, dar dupa, am vazut ca sunt numerotati; deci aceia sunt cizinetii de...? De insemnat a insemnat, axele in sine, am fost langa el toata dimineata, pana pe la ora 13, cand a terminat de desfacut. De demontat, a demontat tot, nu a ramas decat blocul motor cu tot ce este in el. A zis ca se schimba si semeringurile de la axe.

Naspa. Nu am numarat corect: 10 este mai mic decat 16. Si atunci 16x40=640. Imi este rau deja...

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

img_1.jpg

 

Incercuit cu albastru : numarul stantat de mama fabrica - echivalentul se afla pe chiulasa.

Incercuit cu rosu : semne date de binecunoscutul Nea Gica (om binevoitor si constiincios care marcheaza reperele pentru a nu le monta aiurea :mrgreen: )

Share this post


Link to post

Mmda..banuiesc ca nu este numic rau in "insemnarea" asta.

Mi-a ramas gandul la compensatorii aia..greu de spus, daca nu ii schimb, daca se va intampla ceva pe viitor, dar si daca ma gandesc cat costa..si pe "ceata" asta

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Daca nu bateau inainte, n-are rost sa ii schimbi, mai ales daca stai prost cu banii. Iar daca bateau, e de asteptat avand in vedere ca tie-ti ajungea abia o lingura de ulei in chiulasa. In plus ii poti schimba si dupa aia, trebuie sa dai doar capacul chiulasei jos. Fa tu reparatie buna la sorbul ala, vezi cuzinetii, simeringurile de la supape ...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...