Jump to content

Recommended Posts

Salut. Cine imi poate da si mie niste indicatii pas cu pas cum sa dau jos scaunul sofer ca sa il duc la tapitat? Mersi.

Share this post


Link to post

Chiar pas cu pas nu pot sa dau ... Scaunul e prins in podea cu 4 suruburi, dintre care 3 sunt acoperite cu niste aparatori mici de plastic. Cel din fata dinspre consola nu este acoperit cu nimic. Spatarul spate are 2 bretele in spate care sunt agatae de niste cleme. Le tragi de pe clemele aleasi se vad 2 suruburi. Le desfaci pe alea si poti trage in sus plca din spate a spatarului. dupa ce scoti tetiera, poti trage in sus husa. Banuiesc ca asta te intereseaza. Se zutul este prin de scheletul scaunului cu 4 (au 6) suruburi de scheletul scaunului. Daca intorci scaunul invers le vei vedea. Le desfaci si gata si sezutul sedetaseaza. De pe sezut se poate scoate f usor tapiteria.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Va salut.Am si eu o problema cu Leganza.La toate denivelarile si gropi mai mici pe sub masina se aude un troncanit suparator mai mult pe fata decat pe spate pe care nu-l pot identifica de unde provine.Precizez ca au fost schimbate de cand am luat-o(aproximativ 1 luna)

- amortizor dreapta Monroe fata(se scursese tot)

- bielete antiruliu fata dreapta si stanga

- bucsi bascula partea dinspre spate(cele dinspre fata am inteles ca se schimba f greu...poate de aici sa fie troncanitul ala suparator?)

In rest amortizoarele fata si spate stanga nu dau semne de ulei scurs,cel de pe spate dreapta e scurs tot(oare si de aici sa vina troncanitul ala care se transmite?)

Partea proasta e ca am sesizat un troncanit si la amortizorul schimbat recent dreapta fata.

E ceva de nedescris de parca as merge cu o masina din anii 80 si de aceea va cer sfaturile voastre.

Edited by valkriesfly

Share this post


Link to post

Cauzele pot fi mai multe. Bucsile de la bara(-le) stabilizatoare au fost schimbate ? Daca da, s-a schimbat si clema metalica ? Cel putin pe fata eu am patit sa schimb bucsile si degeaba, clema metalica era vinovata.

 

Apoi, cum arata flansa amortizorului, a fost si ea schimbata ?

 

Bucsile din fata ale basculei sint turnate, nu (prea) se pot schimba. E posibil ca si de aici sa provina zgomotele.

 

Cum tu acuzi zgomote si la partea din spate (chiar daca mai putine), eu m-as uita in primul rind la bucsile de la bara stabilizatoare.

Share this post


Link to post

Bucsile din fata ale basculei sint turnate, nu (prea) se pot schimba.

Bucsile din fata ale bratului nu sunt turnate, este o simpla bucsa cu camasa metalica si se schimba destul de usor zic eu, cu scule elementare. E cam 13 lei una originala. La Leganza lui frate-meu le-am schimbat chir eu cu el, faceau un zgomot teribil. La Cielo sunt foarte greu de inlocuit, la Leganza nu.

 

@valkriesfly: Fara sa ma intelegi gresit:

1) Monroe sunt fff proaste, de-aia sunt asa ieftine.

2) Daca tot schimbi, le schimbi pe amandoua.

3) Daca tot ii faci revizie pe fata, mai bine intai faci constatarile si astepti pana cumperi toate piesele. Asa, toata ziua repari cate ceva, toata ziua va avea o noua, alta probleme si deci vei fi ff nemultumit de ea.

Edited by smailmiami
  • Like 1

Share this post


Link to post

Revin cu ceva nelamuriri legate de partea mecanica:

Poate cineva sa ma initieze cam cate bucsi exista pe partea din fata (si dinspre fata) si pentru ce piese de acolo?

Si cate bucsi exista pe partea din spate(si dinspre spate) si pentru ce piese?

Adica mai pe intelesul tuturor nu am o orientare in spatiu pentru termenii bascula,brat,bara stabilizatoare,flansa amortizor.Exista vreo schema de unde sa ma familiarizez si eu cu aceste denumiri?Ce se poate schimba nou legat de aceste repere si ce nu se poate schimba?

Troncaneala descrisa mai sus poate fi generata si cumva de rulmentii amortizorului?

Share this post


Link to post

Rulmentii amortizorului fac zgomot cand virezi pe loc maxim stanga dreapta. E cea mai buna metoda.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Bara stabilizatoare: 2 bucsi pentru bara fata si 2 bucsi pentru bara spate.

 

Brate conectare punte spate: total 8 bucsi (identice)

 

Bascula fata: 2x1 bucsa spate (coada basculei) si 2x1 bucsa fata

Share this post


Link to post

Salex imi spuneai de clema metalica.Ce rol are si daca o gasesc la piese auto?

Share this post


Link to post

Arata ca un semicerc si prinde bucsile barelor stabilizatoare, practic prinde bara de punte. Se gasesc ca piese separate, ar trebui sa coste 3-4 lei/bucata. Vezi ca sint diferite fata-spate.

 

Vezi AICI piesa nr. 20 pentru puntea fata si AICI piesa nr. 21

 

Studiaza cu atentie schemele si vezi raspunsurile exacte la intrebarile tale legate de bucsi.

Share this post


Link to post

Dupa ploaie am observat ca daca geamurile sunt ude se deschid usor dar la inchidere raman blocate inauntru macaraua mergand in gol(le inchid tragand de ele in sus).Oare ce se intampla si ce solutie am ca sa rezolv problema?Multumesc pt raspunsuri pana acum...

Share this post


Link to post

Eu zic sa le iei pe rand :) Cand ploua geamurile merg mai greu din cauza umiditatii, iar cand ridici geamul, sistemul este cel mai solicitat si atunci da chix. Macaraua nu merge in gol, ea nu merge deloc. Problema este in oridne de la: macara uzata, chedere murdare si uzate, si motoras uzat.

Share this post


Link to post

As adauga glisiere reglate prost sau ... inexistente. Am avut marea surpriza, in urma cu o luna cind m-am apucat sa dezechipez MOSul, sa gasesc o glisiera facuta praf, mai mult o tinea chederul pe ea decit invers. Lucrul asta l-am vazut si la inca doua alte Leganze.

Share this post


Link to post

As adauga glisiere reglate prost sau ... inexistente. Am avut marea surpriza, in urma cu o luna cind m-am apucat sa dezechipez MOSul, sa gasesc o glisiera facuta praf, mai mult o tinea chederul pe ea decit invers. Lucrul asta l-am vazut si la inca doua alte Leganze.

 

 

si la mine la fel 40000000.gif

 

sfat pentru valkriesfly inainte de a te apuca sa schimbi bucse verifica esapamentul daca ai toate inele de cauciuc si daca atunci cand misti in forta tevile nu atinge undeva , ati zic treaba asta din proprie experienta :D si eu am avut aceeeasi problema dar urcand masina pe elevator si tragand de bielete etc etc din greseala am gasit un inel de prindere de la esapament rupt l-am inlocuit si sa terminat cu toata troncaneala 21000000.gif deci ATENTIE "zogomotul se propaga "

 

Salutare all cine ma ajuta si pe mine cu o corespondenta a firelor de la inchiderea centralizata originala de pe leganza pe manualul de reparatii e dat ceva dar nu e prea concludent mai exact sunt cele doua mufe de sub bord unde vine modulul

 

 

Edited by valisoft

Share this post


Link to post

Am urmatoarea problema...sa stricat ceasul de bord. Am gasit altul pe ala leganza, e modelul cu senzor de temperatura. Problema este ca nu stiu unde se afla senzorul de temperatura ambientala . In corpul oglinzii sau undeva in bara fata ?!....

Share this post


Link to post

S-a mai discutat, este in bara fata, cam pe la jumatatea ei. Te uiti de sus in jos, intre radiator si bara si o sa-i vezi cablajul

Share this post


Link to post

buna ziua ...toate sunt bune si frumoase doar o mica problema ..in maxim 1000 de km se duce toba intermediara poate si cea finala ..deja incep sa devin avion cu reactie :) .

Promit s anu mai iau ieftine si sa ma zgircesc la bani . Are 1 an si citeva luni . In rest ...barca mea merge de nu are aere .Dupa ce am schimbat si discurile de frina si culmea le am pus pe cele mai ieftine la 160 cind calc pedala de frina nu mai vibreaza nimic .In sfirsit sunt si eu multumit. Doamne ajuta. Despre consum e ok, motorul dupa ce am schimbat garnitura de chiulasa si am deja 4000 de km facuti se presinta bine .Merg mai sportiv .Mueci Salex inca o data

Share this post


Link to post

salut am o bataie puternica de la tacheti.Am inteles ca nu se pot regla cum aflu ca sa-i schimb pe cei defecti ,daca ias lua pe toti 16 ar fi o mare gaura in buzunar.Eu as vrea sa schimb 4.Daca cumpar o interfata pentru diagnoza imi spune care este tachetul cu problema.Stima Vlad

Share this post


Link to post

Nu iti spune :)

Share this post


Link to post

nici daca o pun pe un tester profesional?

nici

Share this post


Link to post

cum aflu ca sa-i schimb pe cei defecti ,

Un mecanic bun iti zice care sunt dusi si care nu. Cei buni raman intinsi dupe ce ii dai jos din chiulasa, pe cand cei stricati pot fi presati.

Edited by smailmiami
  • Like 1

Share this post


Link to post

inseamna ca trebuie sa ma consult cu un mecanic am zis poate daca imi iau o interfata de diagnoza imi va spune care este problema.Prin aceasta interfata pot sa sting martorul airbag care imi ramane aprins?Multumesc membrilor pentru raspunsuri rapide si lamuritoare.

Share this post


Link to post

Martorul ala de la AIRBAG nu sta aprins degeaba, ceva nu-ti functioneaza ca lumea (sau deloc !). Cumva ai umblat la caseta de directie sau ai schimbat arborele secundar inainte sa se aprinda acel martor ? Daca da, problema ta provine din ruperea unei componente din volan. Daca nu, e posibil sa ai ceva probleme electrice. Indiferent de rapsuns, stingerea martorului nu-ti va fi de folos daca nu inlaturi cauza, la urmatoarea pornire cred ca se va aprinde la loc. Eu nu ma pricep prea mult la senzori, daca este amabil ovi_jer te lamureste in aceasta problema.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...