Jump to content

Recommended Posts

A avut vreun posesor de Leganza, necazuri cu cele doua clapete de deschidere a portbagajului si a busonului de la rezervor, din stanga scaunului soferului ?

La mine, trag de ele si nu mai actioneaza. E vreo sansa sa le pot repara singur ?

Edited by Engine

Share this post


Link to post

Sunt facute in asa fel incat sa nu se strice singure nicioadata :)

Sigur exista un motiv pentru care nu mai merg amandoua dintr-o data.Fara acea cauza nu te putem ajuta.

Share this post


Link to post

S-au defectat pe rand.

Au mers initial bine, apoi cea de la portbagaj actiona din ce in ce mai greu. Dupa care, la fel cea de la buson, pana n-au mai actionat ambele.

Share this post


Link to post

Probabil unde camasile cablurilor au fost presate sau taiate.Masina a fost lovita?

Share this post


Link to post

Nu, n-a fost lovita.

Mi se pare ca acele cabluri trec pe sub mocheta. Ar trebui s-o scot ?

Share this post


Link to post

Verifica intai cablurile la parghia clapetelor.

Share this post


Link to post

In manualul Leganzei, spune sa se foloseasca un antigel pe baza de silicati.

Anul trecut, am pus antigel Castrol (mixat cu apa distilata) fara silicati (verde). Ar fi o problema ? Stiam ca asta fara silicati ar fi mai bun datorita protectiei anticorozive. Voi schimba distributia (si pompa de apa) si ma intrebam daca ar trebui sa pun tot fara silicati sau cu silicati. Are importanta culoarea (rosu sau verde) ?

Share this post


Link to post

Multi dintre forumisti si-au pus antigel G12, desi masinile noastre nu sint prea pretentioase. Daca ti-a mers bine, nu ai depuneri de rugina pe vasul de expansiune, esti multumit de caldura (iarna) si racire (vara dar nu numai) atunci ramii cu ce ai folosit :)

Share this post


Link to post

1. Sa inteleg ca G12 e cel fara silicati ?

2. Dar culoarea are importanta ?

 

Castrol (verde) nu am mai gasit insa am gasit Aral si GM Genuine. Ambele rosii.

 

Inca ceva. Are cineva paravanturi pt Leganza ? Daca da, de unde le-a cumparat ?

Edited by Engine

Share this post


Link to post

Salutare. am si eu o intrebare referitor la Leganza. Cu doua persoane in spate de vreo 90kg fiecare si greutate in portbagaj de aproximativ 80-90 kg, plus butelia de 44 litri plina de GPL, masina se lasa atat incat marginea inferioara a aripii spate ajunge in dreptul anvelopei. Ce parere aveti, trebuiesc inlocuite arcurile spate ?

 

Ulterior am remarcat ca si fara greutate in spate, dar cu persoanele respective in spate, masina se lasa pe spate aproape la fel de mult.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Deci, cu 300kg pe spate tu te impacientezi ca iti ajunge aripa pina in dreptul anvelopei :o ??? La multe din Leganzele pe care le-am vazut lucrul asta se intimpla si daca pui doar 100 kg sau chiar mai putin. Eu zic ca arcurile tale sint inca in stare buna ;)

Share this post


Link to post

Hm, parca totusi cam slabute arcurile. E prima oara cand pun atata greutate pe Leganza mea. Ma gandeam sa fac rost de undeva de niste amortizoare vechi sa fac smecheria aia pe care ai facut-o tu. Mai studiez problema asta ca masina asta prea are arcuri tari pe fata si moi pe spate ...

Share this post


Link to post

Eu daca am doua persoane de talie medie (70-75) in spate, se cunoaste. Nu mult, dar se vede ca nu-s gol.

Edited by Engine

Share this post


Link to post
Ma gandeam sa fac rost de undeva de niste amortizoare vechi sa fac smecheria aia pe care ai facut-o tu ...

Desi poate ca pare greu de crezut, rezultatele sint spectaculoase. Masina nu se inalta vizibil la gol, insa se lasa mai putin atunci cind e incarcata. Condusul in forta pe trasee virajate devine o mare mare placere. Evident, se impun si niste anvelope bune ;)

Share this post


Link to post

Ok, atunci mai raman cu arcurile astea deocamdata. As fi curios, Salex, sa imi spui cum se comporta amortizoarele Kyb pe fata si daca sunt mai moi sau mai tari decat alea de fabrica.

Share this post


Link to post

E suficient sa schimbi arcurile spate cu unele noi mai ales ca sunt foarte ieftine.

Share this post


Link to post

Stiu, e 69 de lei unul nou original.

Share this post


Link to post
As fi curios, Salex, sa imi spui cum se comporta amortizoarele Kyb pe fata si daca sunt mai moi sau mai tari decat alea de fabrica.

Eu sint foarte multumit de Kyb, le am si pe fata si pe spate de cca 6 luni si peste 12.000km facuti in cele mai variate conditii: de la autostrada pina la drum forestier, de la drumuri de Bucuresti pina drum de pamint. Ca idee, in urma cu o luna si o saptamina, am mers ultima data la pescuit anul asta, ocazie cu care am parcurs un DRUM de pamint (printre tarlale) de cca 15 km cu viteza maxima de 90 km/h !

 

Nu am pierdut nimic la capitolul comfort, amortizeaza excelent linii de tramvai, piatra cubica, gropi insa imi dau si o senzatie de mare siguranta la rularea pe autostrada cu viteze mari sau la mersul alert pe drumuri virajate de munte (succesiuni muuulte de curbe in S :D - de genul Transfagarasanului la nivelurile superioare).

 

De comparat le compar cu amortizoarele GM, cu Monroe gama GRI si Monroe gama NEAGRA (astea din urma au fost DEZASTRU mai ales in ceea ce priveste fiabilittea :( )

 

Poate ca eu sint subiectiv, insa poti cere o parere la alti colegi care au mers de curind cu mine vis-a-vis de comportamentul suspensiei (26Mad, Bimmer, Miste_R)

Share this post


Link to post
De comparat le compar cu amortizoarele GM, cu Monroe gama GRI si Monroe gama NEAGRA (astea din urma au fost DEZASTRU mai ales in ceea ce priveste fiabilittea :( )

Pai si deci cum sunt fata de astea ?

Share this post


Link to post

Merg cu Monroe si iti pot spune ca sunt mai slabe decat Kyb. :)

 

Desi sunt mai moi,ma refer la Monroe,deci in principiu orientate spre confort,suspensia lui Salex e mai silentioasa si deloc rigida(in sensul ca nu-ti zguduie rinichii)

Si asta in conditile in care Leganza lui nu e barca pe viraje,dar asta si pt ca "vulpoiul" de Salex are tot sistemul de suspensie ca si nou,plus intaritoarele alea pe spate.

 

Un amortizor kyb costa aproape cat 4 Mon.

Dai un ban dar merita!

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post

Da, stiu ca Monroe sunt slabe, in special stabilitatea in curbe este extraordinar de slaba. Are frate-meu pe spate si pot spune ca ti-e frica sa intri in curbe mai stranse cu peste 60 la ora. Desi pretul e incredibil (140 lei amortizorul fata si 120 cel de spate) nu ma tenteaza. Eu nu stiu ce sa aleg intre GM (250 lei) si Kyb (340 lei).

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Esti sigur ca ala "GM" la 250 e chiar GM ? Mi se pare cam mic pretul. Zicea Ovi_jer ca a dat 350 in urma cu ceva timp si cam pe acolo le-am gasit si eu. De asta am si luat KYB, practic diferenta fata de GM era de 10%. Cum GM am avut pe masina si le stiam, am vrut sa vad cum sint Kyb. Parerea mea este ca nu m-am tepuit deloc !

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Pretul asta de 250 lei este la Rokor. E o firma destul de mare, nu prea se incurca cu fel de fel de smecherii. In orice caz, deci tu zici sa iau Kyb fata de GM ?

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Cum ziceam, in cazul meu diferenta de la GM la KYB a fost de cca 40lei, la tine sare de 100. Comparind insa calitatea, eu cred ca KYB sint peste GM. Mai departe, fiecare isi gestioneaza finantele cum crede, fiecare investeste in masina atit cit vrea sau poate. Eu sint un pic maniac cind vine vorba de MOS, incerc sa il tin cu piese cit mai bune, evident pastrind limitele bunului simt. Ca idee, nu as baga un amortizor de 800 lei/buc ... nu are ce imbunatatiri sa mai aduca masinii, decit daca m-as apuca sa rigidizez caroseria, sa ii pun arcuri mai joase si mai tari, etc, etc .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...