Jump to content
Sign in to follow this  
CT_ZDB

Martor Indicator Presiune Ulei

Recommended Posts

A inceput sa imi faca figuri martorul de la presiune ulei. Adica dimineata pornesc frumos p benzina, se aprind toate beculetele, totul ok. Am si gaz pe el, si daca nu sta masina oprita mult, in decursul zilei, o pornesc direct p gaz. Incerc pe cat posibil sa merg si pe benzina. Chestia apare la pornirea pe gaz, ca instalatia e de asa natura incat porneste direct pe gaz, asa ca nu stau cu contactul pus. Cand dau la automat se aprind toti martorii, mai putin presiune ulei, dar nu am probleme, k o ia la sfert. E ceva stricat la pompa, sau nu are timp sa imi arate ca presiunea a buna?... Am un cielo '95, SOHC, ulei doar 10w-40 Valvoline, schimbat la ce mult 10000km, filtrul luat de la magazin Daewoo si schimbat odata cu uleiul... Multumesc anticipat... Daca sunt paranoic va rog sa ma iertati...

Share this post


Link to post

Buna.De vreo saptamana la cielo meu imi face figuri martorul de la presiune ulei.Cand pun contactul uneori se aprinde alteori nu.Am dat jos ceasurile din bord am curatit contactele electrice si bucurie mare , a mers , dupa care suparare , a doua zi facea la fel ca inainte.Are cineva idee ce ar putea fi?

Share this post


Link to post
Buna.De vreo saptamana la cielo meu imi face figuri martorul de la presiune ulei.Cand pun contactul uneori se aprinde alteori nu.Am dat jos ceasurile din bord am curatit contactele electrice si bucurie mare , a mers , dupa care suparare , a doua zi facea la fel ca inainte.Are cineva idee ce ar putea fi?

pai daca nu-s contactele...cred ca ar trebui sa verfici un pic mai serios . nivelul uleiului ( daca ai peste 3L in motor, adica peste nivelul @min de pe joja ),apoi daca tot continua sa se aprinda,verifica presiunea la sonda din baie ca sa vezi daca nu cumva sonda e buna de aruncat. daca nici de acolo nu e, adica sonda e buna ... vezi sa nu ai sorbul infundat...ca ai pus-o pe butuci , o duci pe platforma pana la service iar daca asa e...e jale mare ce-ti gasesc dupa

spor

Share this post


Link to post

Brewed ,m-ai inteles gresit.Problema e ca nu se aprinde intodeauna cand pun contactul cu motorul oprit.In mers nu mi s-a aprins niciodata

Share this post


Link to post

Inainte de test functionare sonda sau martor, verifica intai daca papucul care se infige in sonda de presiune ulei face contact bine. Asta poate fi o cauza a aprinderii neregulate cand pui contactul.

 

Cea mai simpla verificare: cand pui contactul si nu vrea sa se aprinda martorul, lasa contactul pus si scoate firul care intra in papucul de la sonda de ulei de pe motor si pune-l direct la masa. Daca se aprinde martorul cu firul direct la masa, circuitul martorului de la bord e bun, iar sonda merge prost (sonda ar trebui sa faca contactul la masa, daca ar merge bine).

 

Ca sa verifici si sonda, si martorul, leaga un bec de 12 V de mica putere direct intre + de la baterie si papucul sondei, in locul firului martorului de la bord. Poti sa iti tragi fire si sa montezi becul in masina sa il poti urmari in locul martorului, sa mergi asa cu el un timp, sa vezi daca se manifesta la fel ca martorul din bord. Daca se intampla sa nu se aprinda, ca si martorul de bord, sonda e de vina. Daca insa becul se aprinde si stinge cum trebuie, circuitul martorului e cu probleme.

Share this post


Link to post

Am verificat si intradevar era contactul de la sonda de presiune (manocontact) .Am scos mufa,am dat cu sprey de contact si acum merge.La sonda de presiune merg 3 fire si nu am stiut care sa il pun la masa sa vad daca functioneaza becul, dar bine ca s-a rezolvat. Multumesc mult.

Share this post


Link to post

Va salut ! Am si eu o problema...ca toata lumea... Am un CIELO 96 cumparat de acum 3 luni, a mers bine, i-am facut toate testele, fara probleme, dar cand credeam ca totul merge bine...ops, eroare! Am facut un drum de 30 km, iar la un timp a inceput sa se aprinda becul la ulei, se aprindea, se stingea...apoi a ramas aprins!!! Se auzeau si zgomote ciudate... Am oprit motorul, am verificat nivelul la uleo totul ok, am pornit- becul s-a stins apoi dupa vreo 1-2km s-a aprins iar! Am observat ca atunci cand este rece se stinge martorul, dar cand se incalzeste se aprinde iar. Uleiul l-am schimbat in urma cu o luna, (4-500Km efectuati) ce sfaturi imi dati ???? Va rog ajutati-ma !

Share this post


Link to post

Ai schimbat si filtrul odata cu uleiul?Ce fel de marca/tip ulei ai folosit?

Problema este destul de grava si cu cat circuli mai mult cu masina cu atit problema se agraveaza.

Share this post


Link to post

Sper sa fi nimerit topicul pt ca am o problema.

 

Mersai cu masina prietenei ( Cielo GLE 96 ) si in nici'un km mi se aprinse becul la ulei ( 1 2 secunde dupa care se stinse ; mai se aprinsa ff putin si ramase stins ). Presupun ca trebuie sa completez uleiul ... ?

Share this post


Link to post

Verifici nivelul pe joja.

Share this post


Link to post

Parca becul din bord nu e cu nivelul e cu presiunea la ulei... nivelul e la joja ce rost avea sa puna senzor :)

Poate o fi la alea "deluxe" :) care au mai multi senzori decit soferul neuroni (uneori- vezi Becali :) )

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Daca pe joja rezulta ca ai destul ulei e mai nasol, becul ala s-a aprins din lipsa de presiune :( . In situatia asta, in cel mai fericit caz posibil sa fi intrat ceva mizerie in sorbul pompei de ulei

Share this post


Link to post
Parca becul din bord nu e cu nivelul e cu presiunea la ulei... nivelul e la joja ce rost avea sa puna senzor :)

 

Daca n-ai ulei suficient nu ai nici presiune.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Am descoperit azi una bucata problema... bec ulei aprins in mers... tras pe dreapta, verificat ochiometric, verificat nivel ulei(Scazut), completat si plecat acasa cu becul in continuare aprins(pe drum s-a mai stins s-a mai aprins, a mai palpait).

Ma bag sub masina caut sonda pe care cu greu am gasit-o(in manual m-am plictisit sa caut) si ce imi vine...hai sa scot mufa...si bursc incepe sa curga ulei PRIN SONDA. Pun un prieten sa dea o cheie si curgea continuu pe acolo! A mai patit cineva asa ceva? Sonda se poate schimba direct?Adica fara sa demolez toata masina! Sa caut maine sa vad cine are asa ceva...

Si am impresia ca imi curge ulei si pe langa(sau pe sub) roata aia mare cu dinti de inumarat(nu stiu exact cum ii zice), tot de langa sonda.

Share this post


Link to post

Schimba intai sonda si pe urma vezi daca mai curge pe altundeva.Este posibil sa se prelinga de la sonda.Sonda se schimba usor.Doar se desfileteaza si gata.

Share this post


Link to post

Am gasit sonda la magazinul de vizavi de hotel ibis(gara de nord)... 13.5 ron(am luat 2 bucati-par no-name- preventiv-vin cu garnituri de cupru) si doua bucsi bara stabilizatoare 3?? ron bucata. Sonda se desface cu cheie de 24(fixa sau inelara-tubulara nu merge) si la mine are un singur fir. Totusi nu am gasit pe cineva care sa ma ajute cu simeringul ala :)

Share this post


Link to post

Semeringul acela(arbore cotit) se schimba impreuna cu distributia.

Share this post


Link to post

Buna !!!!!!

 

Am si eu o problema la un cielo din '96. Mi-am cumparat niste benzina si era foarte rea, nu stiu exact ce contine, dar motorulimi merge foarte prost. nu pornea, si cand pornea nu statea la relanti. am mai pus peste cei 20 de litri inca 15 litri de benzina TOP 99+ de la petrom si parca si-a mai dat drumul , dar tot prost mergea. Am mers cu ea asa, si dupa cca 50 km a inceput sa mi se aprinda becul la ulei. becul nu statea tot timpul aprins, ci doar palpaia. Am crezut k s-a terminat uleiul sau cel putin e scazut nivelul. Am verificat si nivelul era OK. Am mai mers asa cca 30 km, k trebuia sa ajung acasa si am oprit motorul la destinatie. L-am pornit si am mers cca 2 km , dupa care am deschis capota. Tot motorul era intr-o baie de ulei. m-am intors acasa si dimineata am verificat nivelul la ulei. era ok. m-am uitat in vasul de la racire. Nivelul lichidului de racire era ok. A doua zi am schimbat uleiul si am scos toata benzina si am introdus benzina ok. nu mai am probleme cu pornirea, nu mai da rateuri , nu mai scoate fum negru, e k si inainte.

 

Poate sa-mi spuna cineva ce lichid mi-a ajuns in ulei?

Era sa uit... Cand am schimbat uleiul, din motor a curs cca 5,5-6 litri de lichid. era ulei amestecat cu ceva. dar sunt 100% ca nu era apa. Se poate ca ceva substanta din benzina aia de la cisternar sa fi ajuns in ulei? Si daca da , CUM?

 

va rog frumos sa ma lamuriti careva.

Share this post


Link to post

Eu cred ca ar trebui sa faci un test de compresie,sa afli in ce stare se afla secmentii.Daca a fost inecata la greu si ai secmentii uzati,cred ca pe acolo a putut ajunge "benzina" in baia de ulei.5,5-6 litri in baie,ii cam mult.

Share this post


Link to post

Dupa simptome mie imi miroase a garnitura de chiulasa arsa. Astfel se explica si cantitatea mare de lichid in baie. Asta daca nu te-a sabotat cineva. Poate cineva a incurcat borcanele pe-acolo si a pus ceva in ulei. 6l de lichid este extrem de mult, aproape dublu. Alte posibilitati nu-mi vin in minte dar incearca si ce a zis viktor mai sus.

Share this post


Link to post

La leganza mea am urmatoarea problema: in oras dupa ce fac 10-15km se aprinde becul la ulei, instant, nu palpaie sau altceva. Daca turez peste 2000rpm se stinge. Opresc motorul il las 10 secunde apoi pornesc si nu mai sunt probleme timp de 2-3km dupa care iar se aprinde. La drum lung nu se aprinde, sau in general nu se aprinde atata timp cat motorul este peste 2000rpm. uleiul este aral blue tronic 10w40 (are 100km de cand e schimbat) iar filtrul de ulei o firma chinezeasca sau koreeana, nu mai retin. Motorul merge absolut la fel si cu bec la ulei aprins si fara, deci nici un sunet in plus nu scoate, nu bate, nu troncane, nu tzacane. Sa fie de la cuzineti sau de la sorbul pompei care ar putea fi infundat? Astazi voi scoate senzorul de presiune de ulei, il voi curata si il voi prinde la loc. Stiti cumva daca il scot curge ulei mult?

Share this post


Link to post

Deja, ti-ai dat singur raspunsul la dilema: ulei Aral si filtru de ulei de 2 lei... Desfa baia de ulei si curata nenorocirea din ea (pun pariu ca e jale in ea) si sorbul pompei si pune-i ulei bun si fltru adecvat. Economie la ulei si filtru > "bucurie" in buzunare!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Deja, ti-ai dat singur raspunsul la dilema: ulei Aral si filtru de ulei de 2 lei... Desfa baia de ulei si curata nenorocirea din ea (pun pariu ca e jale in ea) si sorbul pompei si pune-i ulei bun si fltru adecvat. Economie la ulei si filtru > "bucurie" in buzunare!

 

filtrul stiu ca este de 2lei dar din asta am gasit, iar despre aral nu aveam o impresie asa proasta. este luat din germania, nu doar made in germany :) . schimb maine bulbul de ulei, daca permite vremea, apoi daca tot asa face schimb si filtrul cu unul mann. ramane sa vad cum se comporta, dar din ce stiu eu in momentul in care se aprinde becul la ulei incepe sa scoata alte zgomote decat cele normale motorul.. asa este?

Share this post


Link to post

... in momentul in care se aprinde becul la ulei incepe sa scoata alte zgomote decat cele normale motorul.. asa este?

Nu. Trece putin timp intre cele doua evenimente.

 

LE: Daca te sesisezi la timp ai sanse sa scapi de al doilea eveniment (si cele ce urmeaza ...)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...