Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Renault Clio Symbol Fidji 1.4 8v

Recommended Posts

FISA TEHNICA

Cilindree (cc) 1390 Numar cilindri 4 Numar supape 8 Raport compresie 9.5:1

Putere maxima (CP DIN) tr/mn 75/5500 Cuplu maxim (Nm) tr/mn 114/4250

Tip injectie multipunct Carburant benzina fara plumb

Catalizator standard

SUSPENSII (PUNTI)

Fata Tip Mc Pherson cu triunghi inferior si bara anti-ruliu

Spate In H cu brate trase

CUTIE DE VITEZE Manuala 5+1 trepte

TRANSMISIE 4x2

CAUCIUCURI 175/65 R14

CAPACITATE

Rezervor (l) 50 Portbagaj (l) 510

PERFORMANTE

 

Viteza maxima (km/h) 170 0 - 100 km/h (sec) 12.5

DIRECTIE

Servodirectie standard

CONSUM (l/100 km)

Urban 9,7

Extraurban 5,7

Mixt 7,1

FRANE

Fata discuri pline Spate tamburi

DIMENSIUNI (mm)

Lungime 4171 Latime 1639 Inaltime 1437

MASA PROPRIE (kg) 1015

 

Fabricata pe 1 iunie 2005 si preluata de la dealer pe 10 iunie. In prezent are 7300 de km facuti fara probleme, mai putin aparitia unui tacanit in portiera stanga la mers normal.

Consumul este ca cel din datele tehnice, dar asta presupune un ritm de mers ceva mai batranesc, fara excese. In rest motorul e destul de energic, are un cuplu suficient de bun la turatii scazute, pentru mers lejer se poate folosi intre 2 si 3000 de ture, iar pentru depasiri se poate tura pana la 4000-4200 de ture, dupa care accelerarea nu mai este justificata.

Caroseria este foarte bine legata si echilibrata, pe drum bun se poate merge foarte bine constant cu 130-140, dupa aceasta viteza scade stabilitatea, dar ramane acceptabila. Am ajuns pana la 174 km/h iar singura mea teama era sa nu ma agate radarul. Pentru drumuri rele, nu este cea mai buna solutie, caroseria este destul de joasa, atinge foarte usor, dar se compenseaza printr-un scut destul de zdravan si gros. Din pacate la obstacole, pe dedesubt se poate atinge levierul schimbatorului de viteze, asa ca se necesita putina atentie.

Anvelopele standard sunt Bridgestone, fabricate in turcia :mda: , se pare nu prea rezistente la drumurile noastre, celalalta masina din firma deja a facut galma la un cauciuc la prima pana. Aderenta pe noroi este foarte slaba, datorita santurilor transversale foarte inguste, dar santurile longitudinale ajuta la eliminarea apei.

Pentru iarna am echipat-o pe fata cu anvelope Debica Frigo Directional 185/65 r 14. Ar fi trebuit sa o echipez pe toate rotile, dar n-am avut bani. Asadar pe zapada sau pe noroi, daca rotile pastreaza traseul, rotile spate au tendinta de a urma santurile drumului, abatandu-se de la traiectorie. Dar pentru a preveni inzapezirea e suficient. La viteza mare directia este acum ceva mai instabila.

Portbagajul este imens, dar nepractic, nu incape un monitor de 15 decat fara cutie, in rest volumul total este destul de mare, am carat cu ea un monitor, 2 unitati, multe genti, 2 plapumi, numar necunoscut de sacose si haine pe umerase. Nu erau numai bagajele mele, au incaput pana la urma.

Ce imi place la ea este ca aerul conditionat nu se simte prea puternic la demaraj, el poate fi uitat pornit. Motorul este foarte durabil, fiabilitate dovedita de-a lungul a aproape 20 de ani sau mai bine de cand a fost conceput si echipeaza (cu mici modificari) si SRN/SLZ/LGN.

Sistemul audio este foarte reusit, este neasteptat de bun fata de ideea unui sistem standard, pur si simplu nu vibreaza nimic iar basul este foarte patrunzator. Toate astea doar cu boxe de 13 cm si un set de tweetere. As mai adauga aici si comanda pe volan a cd-player-ului foarte ergonomica si dotata exact cu ce-i trebuie.

Interiorul nu exceleaza la nimic, calitatea plasticelor este asemanatoare cu cea de pe solenza, dar sper sa nu ma trezesc mai tarziu si cu aceeasi greieri. Scaunele dau senzatia de ieftin, scaunul soferului se lasa in mers, de fiecare data cand ma sui in masina, odata la cateva zile trebuie sa-i "strang" iar spatarul.

Am de gand sa-i fac diverse imbunatatiri. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa mut mai sus claxonul imediat sub capota, in spatiul bateriei, pentru a-l feri de apa. Eu nu prea ocolesc baltile atunci cand stiu ca nu ascund gropi.

am mai adaugat o coarda in portbagaj cu care se prinde in mod normal roata de rezerva, pe post de sustinator la bidonul de lichid de parbriz si eventual la alte chestii. Trusa medicala si triunghiul reflectorizant (primite intai pe dacie, transferate pe matiz si apoi pe asta, zgarcitii de la dealer nu puteau sa ni le faca cadou desi am luat 2 masini de la ei) le-am asezat in spatiul rotii si pe langa ea.

Apoi i-am reglat farurile, reglate din fabrica extrem de prost. Cu atare ocazie am invatat si cum se regleaza corect farurile, operatia facand-o corect si pe la altii. Apoi ma voi documenta si despre reglarea farurilor de ceata, ele acum lumineaza doar in imediata apropiere a bare de protectie, singurul rol pe care il pot avea acum ar fi de supliment la pozitii in stationare.

Va urma o antifonare a portierelor pe fata pentru a reduce zgomotul de la vant, problema cronica la Clio in ultimii 15 ani, deja am tutorialul, mai lipsesc materialele si vremea prielnica.

Caut de ceva timp mocheta de camion pe care vreau sa o decupez dupa spatiu si sa o montez in locul covoraselor, care, ca orice covorase, sunt aproape inutile, tot curge mizeria pe mocheta de pe ele. Mai caut si un sistem prin care sa nu mai alunece covorasul din cauza lucrului cu pedalele. In fine, voi mai cauta.

Eventual voi mai gasi ce sa-i mai fac, la primavara (cum voi avea bani) ii voi adauga un detector de radar cu detectie a instant-urilor.

Pun si cateva poze.post-79-1133686683_thumb.jpg

post-79-1133686379_thumb.jpg

post-79-1133686397_thumb.jpg

post-79-1133686422_thumb.jpg

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

si clio are aceeiasi problema ca si SLZ si LGN. lipsesc cu desavrsire butoanele pe bord. nu imi plac masinile cu bordul simplist. nu trebuie sa fie neaparat ca la A8 o gramada de butoane, dar nici fara un buton pe bord nu imi place

Share this post


Link to post

ce ai patit la chederul de la portbagaj ?

oricum,sa ai parte de ea :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Laurentiu tata da te rog jos bulina aia cu i :X RO ca nu e de bun gust...

Share this post


Link to post

Andrei tata, gusturile la femei si la masini nu se discuta...asa ca daca lui Laurentiu ii place...

 

Intr-o alta ordine de idei, Laurentiu s-o conduci sanatos fara probleme...desi stiu ca acest topic ti-ai fi dorit sa se numeasca "Maty al meu cu numere de CT".. :)

Share this post


Link to post

Chederul la portbagaj n-are nimica, poate se vede aiurea. Emblema cu ro am s-o inlocuiesc cu una normala, tot cu ro. Cu maty am sa fac un topic separat, am deja pozele, ultimele imagini in care mai are numere de CT.

De masina nu pot sa zic ca nu-s multumit, merge bine saraca, de cand am venit in Galati stau mai bine cu banii si imi permit sa-i pun benzina, sper s-o tin tot asa.

O sa vina primavara si am sa ma apuc de modificari, s-o fac pe gustul meu, inclusiv ceva modificari la electrica (ventilatorul porneste cand sunt cu cheia pe accesorii, eu vreau sa porneasca doar cu motorul, geamurile electrice sa mearga prin accesorii etc) si multe alte chestii. Momentan trebuie sa-i schimb spoilerul paradit.

@razvan: pe mine nu ma deranjeaza ca lipsesc butoanele, ma deranjeaza ca n-are si ea ceva compartimente pe consola, sa-mi pun si eu telefonul sau cd-urile mai la indemana.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Interesant cum Symbol 1.4 8v scoate suta cu jumatate de secunda mai repede decat Logan 1.4 8v... acesta din urma clar pierde din cauza cutiei de viteze , insa Symbolul e putin mai greu , so i dont get it. :spumelagura:

Alta cauza ar putea fii ca Symbolul este incaltat cu gume 175/65/14 iar Logan cu 185/65/15 ..ergo Clio pleaca mai repede ... care o fi explicatia? Sau ambele ? :P

 

Hmm , 114Nm@4250rpm pt Clio Symbol si 112Nm@3000rpm pt Logan 1.4 , interesant.

 

Edit : greutate Symbol 1015kg , greutate Logan 975kg (pe website) , greutate la mine in talon 1020kg.

Edited by AND

Share this post


Link to post

AND, ai uitat de aerodinamica...arunca matale de la etaj un frigider, sa vezi ca pica mai greu decat un aspirator (daca ar avea acelasi volum) =))

Share this post


Link to post

Sa-ti traiasca masinita si sa ai parte de ea

 

Zdranganitul din usa vine fie de la tija care comanda deschiderea usii (e destul de lunga) si desi e prinsa intr-o clema de plastic aceasta se slabeste si cand vibreaca cat de putin caroseria atinge de tabla interioara a usii si scoate zgomotul ala enervant. Serezolva cu un pic de banda adeziva sau cu un burete mai subtire care se pune intre tija si locul in care atinge de tabla portierei.

 

Cu proiectoarele iar e simplu. Sub ele, in spoiler o sa vezi ca ai niste gauri. Bagi pe acolo o surubelnita in stea (ceva mai lata) si asa le reglezi. Preferabil ar fi sa pui masina cu fata spre un perete ceva ca sa ai si un control vizual al modificarii.

 

In ce priveste sistemul sa nu mai alunece covorasul, fie iei unele care au pe spate niste tepi (asa am eu si nu se misca nici batute) fie pui pe spatele covorasului niste arici si iar nu o sa mai miste deloc.

Share this post


Link to post

Promit sa trec si eu pe la o intalnire atunci cand vine si Laurentiu83...pt o comparatie detaliata intre Symbol si Logan.

Share this post


Link to post

Pai poti sa treci si cand vine Sebian ca e din Bucuresti. Laurentiu ajunge mai greu tocmai de la Galati. Astept cronica lui Obi :D

Share this post


Link to post

Sa revin cu ceva detalii dupa un an si jumatate si 25000 de km.

Probleme aparute:

-rontait de la rulmentul de presiune, zgomot ca de diesel;

-pedala de ambreiaj elibereaza in trepte cu zgomot; de foarte multe ori mi se intampla sa "moara motorul" la plecarea de pe loc.

-scartaituri prin mai multe locuri.

-parasolarul de la sofer iese din clema daca il misc mai des (mai ales in perioadele astea cu soare destul de jos);

-stergatoarele de parbriz execrabile, cel de la sofer la cursa de plecare "topaia", isi facea treaba doar la intoarcere, iar cel din dreapta nu stergea bine. Am aruncat Valeo-urile si mi-am luat 2 Champion de care momentan sunt multumit.

-covorul de cauciuc Pufi de la sofer s-a rupt sub calcaiul drept, toata mizeria ajunge acum pe mocheta. Trebuie sa-l rezolv la vulcanizare

-jantele de pe fata fuleaza, cu toate ca buza jantelor este absolut intacta iar cauciucurile n-au galme. Pana sa am clio credeam ca jantele de Matiz sunt cele mai proaste, acum mi-am schimbat parerea, alea de bine de rau le mai reparai la ciocan.

La multe din probleme trebuie sa ma duc la service sa le rezolv in garantie, tot trebuie sa-mi fac ceva timp, din pacate tare mi-e ca voi schimba piesele proaste cu alte piese la fel de proaste, ceva in genul amortizoarelor Bilstein de la maty.

Consum:

cel din carte il gasiti mai sus:

REAL:

extraurban: intre 6-6.3-6.6-7.5, ca medie 6.5 pe drumurile noastre dragi; bine, nici eu nu merg cu 80, merg cu 100-110, dar am consumurile astea din cauza Loganistilor carora le consuma 5.5%. :D

urban: 7.7-8-8.5, acum si 8.8. rar ajunge la 9% in oras. Mentiune: trafic de Galati, medie de 20-30 de km pe ora.

mediu: intre 6.8 si 7.3, caci ies destul de des din oras.

Comportamentul pe sosea e destul de sigur, in depasiri la peste 100 la ora o retrogradare in a 4a te vor lipi de scaun, chit ca motorul va urca saracul la peste 4000-5000 de ture. Se simte bine sa schimbi la 2500 de ture in treptele mici si 3500 de ture in treptele mari. Motorul este silentios, poti sa urci un deal cu 80 la ora cu a 3-a, muzica la volum decent, ventilatorul pe treapta a 2a si nici sa n-auzi motorul destul de linistit la 4000 de ture.

Poti sa rulezi cu 120-130 la ora fara sa soliciti prea tare motorul, consumul il apreciez in jur de 7%. De la 140 incolo deja nu prea mai e in largul lui, dar oricum de la viteza aia isi fac simtita prezenta si vibratiile in volan datorate jantelor proaste.

Am atins 180 la ora, cu inca 2 persoane in masina, am mers cam jumatate de autostrada la viteza aia, dar tineam volanul cu ambele maini si se simteau ceva vibratii de porneau din fata si ajungeau in spate.

Echipata cu cauciucuri de iarna merge brici pe zapezi, si pe gheata are comportament destul de bun, la urcat dealuri abrupte insa trebuie tinuta sus in ture si urcat cu rotile supraturate, asta din cauza descarcarii puntii fata.

Garda la jos este destul de joasa, am agatat-o de enspe mii de ori, dar asta e, n-am cum sa schimb strazile.

 

Ca parere generala de fost posesor de Daewoo, Clio Symbol nu-si merita banii, este o masina mult prea scumpa, prea urata si prea putin fiabila la banii astia. Pe viitor nu imi voi alege Renault.

Share this post


Link to post

Laurentiu, de curand am fost in Galati. Am strabatut de vreo 2 ori orasul si m-am crucit. Nu am gasit nici macar 1 strada/sosea/blvd buna, totul era plin de gropi. Asa ca rotile ar trebui reechilibrate de cel putin 2-3 ori pe an...

Share this post


Link to post

Rotile mele FULEAZA, adica sunt indoite de la prezoane. Pot sa le pun pe mama aparatului de echilibrat si sa le umple de plumbi, volanul tot urat va face.

Sunt curios pe unde ai mers de ai gasit atatea gropi. Exceptand strazile cu linii de tramvai, care din fericire nu sunt strazi principale, nu prea gasesti gropi. Ca mai gasesti cate o canalizare neridicata la nivel, e altceva.

In Iasi faceam slalom printre gropi, si n-am avut decat o janta care sa fuleze, si aia lovita zdravan, am aruncat cauciucul atunci.

Share this post


Link to post

Mai Laure, eu am impresia ca ai postat la "masina mea" doar ca s-o faci de rusine, ca-n bancu' ala...

Share this post


Link to post

Laurentiu vezi ca nu a fost optiunea ta sa ai reno asa ca nu spune ca "pe viitor nu imi voi alege Renault " =))

Share this post


Link to post

Wolf, eu nu stiu bancul, da mi-s interesat sa-l aflu > :)

Laur, ia-te de mana cu sora-mea, ca nici aleia nu-i place clio, daca-i arat clio 3 ma ia la bataie :dizzy: . Ai vrusesera prin 2001-2002 un clio, dar au renuntat repede la idee. Recunosc, nici pe mine nu ma atrage masina, ma ia cu furnicaturi numai cand ma gandesc ca e facuta in Turcia, ca nu e calitate originala Reno, si, la fel ca si tine, nici eu nu-mi voi lua vreodata un produs Reno, in special din motiv de design, care mie unuia mi-e cam sila (no offence, reno owners, dar erau mai frumoase cele dinainte de 2002). Man, vinde-o si ia-ti un Aveo 3/4/5 usi si la acelasi consum ai parte de calitate coreeano-americana, confort la greu si accesorii calumea, leather included. Abia atunci sa te apuci sa lauzi o masina, pana atunci, baga la Matiz, ca de el ai fost mult mai multumit, asa e ?

Share this post


Link to post

Masina o descriu asa cum e, majoritatea stiti ca nu zic balarii, la Cta de exemplu voiam sa-i arat lui Mike Omega zgomotul de la rulmentul de presiune si el imi zicea de ala de la tacheti. =))

Naiba s-o ia, bani de alta n-am, la matiz cam greu pana pun iar mana pe el, plus ca si la matiz cam trebuie ceva bani bagati in el, ca are 60 de mii de km, si cam greu cu finantarea, asa ca trebuie sa ma descurc.

Un Daewoo sau un Chevy e mult mai bine lucrat. Cu asta ai impresia ca esti intr-o jucarie chinezeasca, cu plasticele pe care le are, economia din care e facuta, etc. M-am suit in Kalos, in Passat, in Ford Fiesta, in Matiz. In toate astea iti face impresia ca te sui intr-o masina cu prestanta, datorita plasticelor din jurul tau, modului in care lucesc toate, grija la imbinari, nu stiu cum sa zic, ai acea senzatie de "sharpness", in care toate sunt facute cu grija. Ei bine, in Clio, au bagat numai plastice ieftine, ca sa nu-si mai bata capul cu finisarile, e exact ca la Solenza inauntru, asa ca e un aer de ieftin, exact ca in IVECO, dar macar ala e de marfa.

Alte minusuri ar mai fi comanda de la faza lunga. Voi sunteti obisnuiti sa apasati spre inainte cand selectati faza mare si sa trageti inapoi pt faza scurta. Si sa trageti usor ca sa dati flash-uri. Ei bine, minte de frantuj a pus astfel: pt faza mare, tragi spre tine pana ramane fixat asa. Pentru flash, la fel, tragi spre tine, da mai putin. :mda: Daca tragi mai tare cand ii arati aluia de pe contrasens ca vine radaru' risti sa ramai cu faza mare si trebuie sa rectifici.

Dupa aceea, ori de cate ori pui contactul sau iei contactul, chiar daca tu nu ai usile blocate, auzi in portiere mecanismele de inchidere centralizata cum clampane acolo incercand sa-si faca treaba.

Apoi vine contactul de la cheie, care e ca la Dacie, cu tspe pozitii. La matiz, dupa ce bagai cheia in contact si intra butucul inauntru, puteai sa invarti in orice fel cheia ca nu se mai oprea cass-ul. La Clio, daca vrei sa plimbi cheia intre pozitii (de ex astepti pe cineva, ai muzica pornita si vrei sa speli parbrizul), trebuie sa o faci repede, altfel intre pozitii cd-player-ul nu e alimentat. Asa ca se opreste, apoi porneste "load cd" si iti ia tot cheful. Chiar le era greu sa faca o comanda ca la matiz?

Comanda pentru stergatoare e invers ca la matiz, adica nu mai impingi de bat in sus, ci in jos.

As mai adauga roata de rezerva in porcbagaj, de trebuie sa dai toata mocheta imensa la o parte ca sa ajungi la ea, sincer as fi fost mult mai multumit daca era montata sub masina si prinsa cu un surub, mai bine ma murdaresc de noroi cand schimb roata decat sa scot ABSOLUT TOT din portbagaj cand fac o pana. Si nici n-ai un acces facil in portbagaj. Din fericire, eu folosesc porcbagajul ala la maxim 20 % din capacitate (ca n-am nevoie de mai mult) si nici n-am avut nici o pana care sa ma prinda cu el plin. Dar pentru unul cu familie mare, ii urez numai drumuri bune.

In spate, in afara ca stai ca naiba, si nici inalt nu ai voie sa fii, ai scrumiera doar pe portiera dreapta, pe cea din stanga nu. Mi s-a explicat ca asta face parte din politica Renault, impusa de seful al mare, prin care in fiecare luna sa reduca costurile de productie si sa creasca profitul. Aluia de mi-a explicat i-am raspuns ca am avut si noi pe unul dintr-asta, numa ca s-a intersectat cu un glont pe la Targoviste, asa ca n-am mai reusit maximizarea profitului si fericirea deplina pe aceasta cale.

Ca impresie generala nu e departe de Logan, la prima vedere nu-i nici o diferenta de calitate. Diferentele fata de Logan apar de la faptul ca romanii pot fi si mai idioti decat turcii, dar asta e alta poveste.

Share this post


Link to post
Ca impresie generala nu e departe de Logan, la prima vedere nu-i nici o diferenta de calitate. Diferentele fata de Logan apar de la faptul ca romanii pot fi si mai idioti decat turcii, dar asta e alta poveste.

 

 

In continuare iubesti rau Reno-ul ala :)

Diferenta intre romani si turci este faptul ca uzina din turcia este cea mai moderna a grupului Reno (conform declaratiilor conducerii franceze), fiind si cea mai noua, in timp ce cea de la colibasi e cea mai inapoiata. Intr-o revista auto au scris ca uzina reno de la Colibasi e singura din lume care in loc sa cumpere roboti angajeaza muncitori (explicand ca e mai avantajos avand in vedere salariile)....

Faptul ca plasticul e mai ieftin si mai de kko decat cel frantuzesc nu inseamna musai ca masina e mai proasta. Am cativa amici tunisieni care prefera oricand pe cele made in turkey in locul celor made in france... pe piata lor existand amandoua si conditiile fiind destul de dure.

Share this post


Link to post

Da, poate, mie mi se pare jenibil sa fabrice atat de neglijent o masina si sa ceara scoruri atat de nesimtite la intretinere.

La Matiz in schimb, ma simteam ca Becalli la un concert de-al lui Guta, cand cu 5,5 milioane am schimbat aproape tot ce se putea pe ea, si asta cu piese high-end. La Clio cu 3.2 milioane de-abia am schimbat uleiul, filtrul, filtrul de aer si de benzina. La 60 de mii de km (doamne ajuta sa scap de ea si sa nu ajung la fericitul eveniment), voi scoate de la 12 la 27 de milioane pentru asta (in functie de service). Ori nu e cine stie ce masina ca sa merita atata amar de bani. Daca aveam costuri ca la Daewoo alta era parerea mea despre ei.

 

In cazul meu, nu ma incalzeste cu nimic ca e cea mai moderna uzina, pe masina mea nu prea se vede. Nu m-am plans ca imi lipsesc suruburi, ci de calitatea pieselor in general, iar asta probabil nu tine de fabrica de asamblare propriuzisa.

Share this post


Link to post

Da, ar putea sa depinda de felul furnizorii pe care si-i aleg. O fabrica are probabil zeci de furnizori ce produc divese componente, de la rulmenti, pompe (de apa, de ulei...) pana la instalatiile electrice. Senzatia mea este ca reno ii cam alege in functie de pret, altminteri nu imi dau seama cum isi permit sa face reduceri luna de luna, de ordinul miilor de euro - cam 20%, sa spulbere astfel concurenta, insa multi clienti se plang apoi de calitate.

Share this post


Link to post

Chiar asa si fac, seful cel mare le spune asta.

Mai stiu eu pe unul care facea la fel. Doar ca s-a intersectat de niste gloante pe la Targoviste acu 17 ani.

Si daca ei luna de luna baga piese din ce in ce mai ieftine ca sa-si bata joc de mine, eu de ce ar trebui sa fiu obligat sa cred toate labarelile lor in care incearca sa ma convinga ce masina supe mi-am cumparat?

Share this post


Link to post

Marele Clio3, masina anului in Europa, e mai rasarita? La versiunile entry-level plasticul are un feeling de logan teribil. Chiar daca e o idee mai ochios ca design, la pipait e la fel. Abia versiunile scumpe par ceva mai acatarii. Insa tre' sa fii bolnav sa dai 19.000euro pe un clio3 dci85 "sport" care sa aiba dotari si plastic decent...

Share this post


Link to post

Cretin de-a binelea. La 17.280 Euro CIP mi-as cumpara un Civic Hatch 1.8 140 CP sport automat(adica destul de echipat, nu cu casetofon) :X :X (by HONDA, nu by shit) si m-as uita la Reno precum UE la romani cand le-au refuzat aderarea.

Incep sa cred ca nu-s chiar asa scumpe hondele, macar astea sunt made in Japan.

Share this post


Link to post

Dutii bre de-acilea...

 

mr_ vorbea de pretul de afara la clio3... Aici in .ro nu-s asa de scumpe, sunt pe la 13-14 mii. Cat despre Honda, tu te uiti la pretul CIP unde mai pui, la o prima vedere 30% (19% tva si ~10% taxa vamala). In plus, sa vezi diferente de prime de asigurari in 2007 intre japoneze si europene, vor fi de MII de euro la o perioada de 4 ani.

 

In al doilea rand, in curand tu nu vei mai putea sa iti cumperi nici-o masina noua deoarece tendinta este clara la mai toti producatorii. Intretinere scumpa. Daewoo a ramas ultimul producator cu intretinere relativ ieftina.

 

Ah, btw, referitor la comanda de faza lunga. La Daewoo este preluat sistemul de la Opel, restul fabricantilor au, aproape toti (si ma refer aici la VW, Mitsubishi, Renault, etc) comanda de faza lunga tragand de maneta, nu impingand. Asa este, daca vrei, normal.

 

In mod similar ai descris aiurea cum ca ar fi tampita actionarea stergatoarelor in jos. La majoritatea masinilor este asa iar la Matiz e altfel, toate celelalte sunt idioate, Matizul este ok, nu?

 

Chestia cu contactul si inchiderea centralizata apartine alarmei, nu masinii. Mai nou si la symbol, exista inchiderea usilor la demaraj, dotare EXTREM de folositoare, in special in Romania. Si se incuie usile doar cand ai plecat de pe loc, nu cand ai pus contact, pornit motor.

 

Colac peste pupaza ai venit cu fraza: "As mai adauga roata de rezerva in porcbagaj, de trebuie sa dai toata mocheta imensa la o parte ca sa ajungi la ea, sincer as fi fost mult mai multumit daca era montata sub masina si prinsa cu un surub, mai bine ma murdaresc de noroi cand schimb roata decat sa scot ABSOLUT TOT din portbagaj cand fac o pana."

Este absolut idiot sa pui roata sub masina, si nici nu are vreun avantaj ca oricum scoti minim trei sferturi din ce ai in portbagaj sa poti sa desurubezi surubul ce prinde roata. La romani o intelegeam idiotenia ca nu-i duce minte la mai mult... Am avut as DSN si am injurat de fiecare data cand am facut vreo pana.

 

Laurentiu, tie cred ca ti-ar trebui sa serie de testdrive-uri sa vezi si tu ce inseamna, cum arata si cu ce e dotata o MASINA, ca se vede treaba ca habar n-ai cum arata.

Tu ai mai pus mana pe vreo alta masina in afara de Matiz si Clio?

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...