Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

Salut, se pare ca ati avut dreptate cu becul ars.Am schimbat becul de la CHECK ENGINE cu cel de la centura si surpriza !Cand pun contactul CHECK ENGINE sta aprins,dupa ce pornesc si motorul sta aprins 10 secunde si apoi clipeste cam o data pe secunda.Cred ca asa e de cand am cumparat masina si am facut 10.000+ km cu ea 18000000.gif .Simptomele am mai spus sunt pierderea de putere cand motorul ajunge la temperatura normala de lucru.Asi fi recunoscator pt. ceva sfaturi ,poate cineva a mai patit asa ceva

Share this post


Link to post

Da reset la ECM (scoti siguranta care trebuie) pentru a sterge eroarea produsa de becul ars.

Share this post


Link to post

Multumesc, ma duc acum sa scot siguranta ,o las asa pana dimineata si vad miine daca se rezolva.Revin cu noutatismilies29.gif

Share this post


Link to post

Eh, dupa 10s poti s-o pui la loc si sa pornesti motorul, sa verifici.

Share this post


Link to post

Din pacate face la fel :( .Cand pornesc motorul clipeste o data scurt ,sta aprins 10 secunde clipeste apoi de 44 de ori si dupa aia ramane aprins,Nu exista o diagnoza si dupa numarul de clipiri pe care le face ?

Intreb deoarece in domeniul in care lucrez ,utilaje CNC se poate face diagnoza PLC-urilor si in functie de ledurile de pe panourile de control si exista tabele cu erorile in functie de tipul si intermitenta aprinderii ledurilor.Ori ECM asta e muuult mai complicat si singura solutie e scanerul ?

Share this post


Link to post

Solutia la euro3 e scanerul. Ai incercat sa scoti mufele de la ECM si sa le pui la loc (contact imperfect) ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu am incercat.Asta o sa fac miine ,curatate toate mufele si contactele si daca nici asa nu vrea la scaner cu maty.

Share this post


Link to post

La scaner sa ceri codurile de eroare, nu semnificatia lor.

Share this post


Link to post

Nu porneste la prima cheie, doar la a doua [...]

 

Epopeea continua. Din ce am mai observat pana acum, treaba este asa:

- daca fac resetul ala la fiecare pornire(ign on pt 10 secunde, ign off pt 10 secunde - > pornire motor): masina porneste rapid, normal, asa cum trebuie;

- daca incerc sa o pornesc normal, primele 2-3 porniri dupa un reset totul este ok insa apoi incepe sa nu mai porneasca decat la a doua cheie.

Sa aiba oare importanta faptul ca masina sta in timpul zilei intr-o parcare subterana iar noaptea in alta parcare subterana, cu temperaturi diferite intre ele si diferite destul de mult de temperatura de afara?

Nu inteleg pe spinarea carei piese sa pun chestia ca daca ii fac reset masina porneste normal(chiar si fara scos siguranta, doar facand toata chestia aia din cheie) insa daca incerc s-o pornesc normal nu vrea. Ma enerveaza sa tot porneasca din a doua incercare, practic dublez numarul pornirilor la rece+vapori nearsi de benzinza ce ajung in catalizator.

In rest, asa cum am zis, masina merge impecabil, ralantiul este foarte stabil si ok ca valoare, trage, se infige, tot ce trebuie.

Vreau sa scap de problema asta pentru ca deja ma dispera.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Ai incercat pina la urma cu alte bobine sau alt iac?

Share this post


Link to post

Cu bloc de bobine da, cu alt IAC nu. Nici o schimbare, masina face fix la fel. Oricum, daca era blocul de bobine busit facea figuri si in mers nu numai la porniri. Ma gandesc acum sa schimb IAC-ul cu unul nou, poate-poate se rezolva asa. Alte idei nu mai am.

Share this post


Link to post

Epopeea continua. Din ce am mai observat pana acum, treaba este asa:

- daca fac resetul ala la fiecare pornire(ign on pt 10 secunde, ign off pt 10 secunde - > pornire motor): masina porneste rapid, normal, asa cum trebuie;

- daca incerc sa o pornesc normal, primele 2-3 porniri dupa un reset totul este ok insa apoi incepe sa nu mai porneasca decat la a doua cheie.

Sa aiba oare importanta faptul ca masina sta in timpul zilei intr-o parcare subterana iar noaptea in alta parcare subterana, cu temperaturi diferite intre ele si diferite destul de mult de temperatura de afara?

Nu inteleg pe spinarea carei piese sa pun chestia ca daca ii fac reset masina porneste normal(chiar si fara scos siguranta, doar facand toata chestia aia din cheie) insa daca incerc s-o pornesc normal nu vrea. Ma enerveaza sa tot porneasca din a doua incercare, practic dublez numarul pornirilor la rece+vapori nearsi de benzinza ce ajung in catalizator.

In rest, asa cum am zis, masina merge impecabil, ralantiul este foarte stabil si ok ca valoare, trage, se infige, tot ce trebuie.

Vreau sa scap de problema asta pentru ca deja ma dispera.

 

cu problema asta m-am confruntat si eu ,le am luat pe rin d bujii ,resetarii curatari ,forje la motor ,in sfarsit am gasit si cauza dupa lungi chinuri si incapatinari si anume benzina de la petrom de 95 -benzina omv de 95 -benzina petromv de 95 da asta a fost cauza .am pus un plin de efix 95 ,l-am alergat bine pe matty si de atunci a pornit la prima cheie .

acum merg constant pe mol de 95 fara probleme de pornire,fiinda ca e statia mai aproape de mine.

 

a mai bagat si evo 98 sau alto 101 cite 20 litri si mers pina la aprinderea martorului in bord de carburant.

incercati poate este aceeasi cauza. :thumbl:

Share this post


Link to post

Am uitat sa-ti spun: bag Mol de vreo 3 ani jumate. In afara de 4 alimentari(1 Petrom, 1 PetromV, 1 Lukoil, 1 OMV) toate au fost facute la Mol. Deci nu-i asta.

Share this post


Link to post

si daca tot veni vorba despre pornire la a doua cheie,pe 30 iunie am alimentat de la omv sebastian,ca sa mai apuc si eu benzina mai ieftina vreo 18 litri. stiu ca matizul are un sistem de recirculare sau mai exact de amestec al carburantului si am inceput sa am rateuri la pornire ,ma asteptam.

 

problema este ecu injectie mai ales cum este calbrat pe tipul de carburant ,si difera de la o masina la alta.

 

 

 

 

zic si eu ca ar fi o cauza dupa simtomele avute la masinuta mea.

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Epopeea continua.

Acelasi lucru il patesc si eu.Dupa ce fac Idle Learn,imi porneste cateva zile din prima.Dupa aceea porneste din prima doar dimineata.Daca o las in soare pleaca la a doua cheie.Daca e innorat afara pleaca si dupa amiaza din prima.

Habar nu am ce sa-i mai fac.

Share this post


Link to post

La mine se pare ca s-ar fi rezolvat.

Ce am facut:

- acum 1 saptamana l-am scos, l-am curatat(cu servete umede, nu am dat cu nimic spray in el), i-am curatat locasul si apoi uitandu-ma la el am vazut ca este extins cam mult. Deoarece era extins am vazut si ca mecanismul sau este cam murdar(un fel de marmelada, funingine cu vaselina sau dracu stie ce era). IAC-ul era extins la ~3.5 cm. L-am readus la 3.0 cm si l-am pus la loc. Inainte sa pornesc motorul am facut resetul ala(10 secunde IGN On, 10 sec IGN off) si apoi am pornit motorul(pornire ok).

- gandindu-ma ca arata cam urat respectivul mecanism al IAC-ului, la pornire la rece pun contactul si astept cam 5 secunde(in loc de 2-3) pana pornesc. M-am gandit ca poate ii trebuie mai mult timp sa se miste in pozitia corecta. Nu am mai avut nici o problema cu pornirea de atunci. Sa vedem cat o tine.

 

Cred ca se blocase oarecum la capat de cursa, pozitia pentru motor cald sau ii lua foarte mult timp sa revina la pozitia necesara pornirii.

In alta ordine de idei, de cand am facut chestia asta mi se intampla alte chestii ce-mi sustin ipoteza ca IAC-ul nu mai lucreaza corect:

- cand acul de temperatura ajunge pe la jumatea scalei, in accelerare se simte cu "hac", masina da un pic in nas si apoi continua accelerarea. Ma gandesc ca este IAC-ul care se extinde cu intarziere. Dupa chestia asta turatia de ralanti scade la cea de motor cald(diferenta foarte mica, perceptibila doar daca stii masina foarte bine, din felul in care.."tremura").

- pana sa se intample chestia de mai sus, cand calc ambreiajul dupa ce am accelerat(la viteze mici, in treapta 1 de obicei), se mentine turata cam 2-3 secunde. Dupa ce se intampla chestia de mai sus simptomul dispare, motorul nu se mai mentine accelerat in gol decat maxim 1 secunda, cum este normal.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Va salut. am mers azi la service cu "check"aprins si mi-a dat P171. mi-a zis mecanicu ca nu i-a oxigen bine sonda si ca trebuie schimbata. am avut consum saptamana asta 8.8 in afara orasului

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Vin si eu cu urmatoarea "speta": Sambata am facut "idle learn", masina mergea ok, dar am zis ca daca am schimbat bujii, fise, filtru benzina acum 2 sapt sa fac si operatiunea asta. Totul s-a facut conform procedurii indicate de Tolin. Dupa aceea am facut vreo 3 drumuri de vreo 3-4 km si totul ok.

 

Ieri dupa vreo 6-7 km in traficul bucurestean de dimineata s-a aprin CHECK-ul. Dupa 8 ore, la plecarea spre casa, am pornit masina si tot aprins era, am mai pornit si oprit de 3-4 ori si ultima oara s-a stins check-ul. Am facut drumul spre casa de 6-7 km printr-un trafic mai lejer decat cel de dimineata si nu s-a mai aprins. Am mai pornit- oprit motorul de cateva ori pt proba si totul ok.

 

Azi dimineata, pornit ok, facut drumul de 6-7 km prin traficul de dimineata si iar s-a aprins CHECK-ul, fara a influenta in vreun fel comportamentul motorului. Am ajuns la destinatie, am pornit din nou si la fel - check aprins, am oprit si iar am incercat sa pornesc si nu a mai pornit (invartea dar nu pornea). Am mai incercat de cateva ori si pana la urma a pornit. Am oprit si iar am pornit. Dupa ce aceea iar am oprit si la pornire iar de vreo 3 ori nu a vrut sa porneasca. Am pornit-o iar, CHECK-ul in continuare aprins, si dupa care am lasat-o si mi-am vazut de ale mele...

 

Cand am facut idle learn si am desfacut cutia cu sigurante de la motor, am mai apasat si pe releele de acolo si celelalte sigurante, asa pentru a a fi "sigur" ca sunt toate la locul lor.. o fi ceva cu releul care comanda pornirea ventilatorului de la radioator? (asta mi-a venit acum.. am zis ca o avea legatura cu temperatura apei.. din pacate nu am urmarit daca dupa ce s-a arpins check-ul nivelul temperaturii apei a crescut peste nivelul obisnuit)

 

Vreo idee? As mai incerca un reset ECM si idele learn si daca tot aici o sa ajung.. probabil trebuie sa ajung la tester..

 

 

 

(Alta informatie (poate o avea relevanta): acum vreo 2 sapt cand am mers la "vestitul" service Sebastian, cand mi-au luat masina a deschis-o cu cheia, desi eu am inchidere centralizata cu alarma (insa sirena nu mai functioneaza), si am vazut eu la un moment dat ca se aprindeau avariile si chiar ma intrebam ce are.. alarma tot avertiza ca s-a intrat prin "efractie". Am plecat de acolo, totul ok, insa dupa un drum in aglomeratie, oprire la benzinarie, cand am vrut sa pornesc nu mai pornea si s-a aprin check-ul.. dupa 5-7 incercari a pornit, am oprit iar si la fel, dupa multe incercari a pornit (Later edit: la un moment dat am vrut sa semnalizez si functiona ca si cum as fi pus avaria, adica se aprindeau pe ambele parti luminile si se auzea zgomotul acela pe care il face si alarma atunci cand deschid usile).. dupa ce masina a stat cateva ore a pornit la prima cheie fara sa se mai aprinda check-ul.. De acolo am tras eu concluzia ca a fost din cauza alarmei si de atunci nu s-a mai aprins check-ul indiferent de conditiile de trafic, nr de km parcursi sau altceva..)

 

 

Toate cele bune!

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

Alarma nu are absolut nicio legatura cu check engine. Din pacate trebuie sa vezi care este codul de eroare stocat in ECM si asta o poti face numai cu scaner/interfata, altfel tragem cu tunul dupa vrabii...

 

 

Share this post


Link to post

La mine se pare ca s-ar fi rezolvat.

 

A mai aparut problema ... sau s-a rezolvat ?

Share this post


Link to post

Va salut. am mers azi la service cu "check"aprins si mi-a dat P171. mi-a zis mecanicu ca nu i-a oxigen bine sonda si ca trebuie schimbata. am avut consum saptamana asta 8.8 in afara orasului

 

va rog mult sa veniti cu un raspuns. sunt la lucru si n-am timp sa caut pe forum. multumesc

ar mai fi o treaba. mi s-a spus ca numai service-ul Daewoo are tester pt Matiz si asta de catre inginerul de la Autonet. Imi cer scuze pt "reply"

Share this post


Link to post

Daca mergi majoritar in oras, iti nrecomand sa faci urmatorul lucru. Iesi pe autostrada si mergi cu 100 km/h in treapta 3 o distanta cat mai lunga - 20-30 km. Te intorci, lasi motorul sa se raceasca, dai un reset si faci un idle learn si vezi daca mai ti se aprinde becul. Daca nu se mai aprinde ai scapat si invata sa mergi mai turat. Daca se mai aprinde, schimba sonda lambda.

In mare are dreptate cu scanerul, mai exista ceva interfete care pot scana.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am fost la masina. A pornit la a 2-a cheie. Dupa inca 4 porniri-opriri (la prima cheie de data asta) CHECK-ul s-a stins. Am mai pornit de cateva ori si tot stins a ramas.

 

Dupa aceea am umblat la relee si le-am scos si pus la loc pe fiecare in parte (toate arata foarte bine), atat cele mari cat si cele mici. Inainte sa fac operatiunea asta am pornit AC-ul si a pornit si ventilatorul, insa cand am umblat la sigurante releul mare COOLING FAN HIGH SPEED RELAY mi-a parut cam "neinfipt" bine in soclu..

 

Care din relee comanda pornirea electroventilatorului atunci cand temperatura creste peste prag (deci nu atunci cand se porneste AC)?

 

Se poate aprinde CHECK-ul din cauza temperaturii mari a apei, cauzata de nepornirea la timp a electroventilatorului?

 

REGARDS!

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

Daca mergi majoritar in oras, iti nrecomand sa faci urmatorul lucru. Iesi pe autostrada si mergi cu 100 km/h in treapta 3 o distanta cat mai lunga - 20-30 km. Te intorci, lasi motorul sa se raceasca, dai un reset si faci un idle learn si vezi daca mai ti se aprinde becul. Daca nu se mai aprinde ai scapat si invata sa mergi mai turat. Daca se mai aprinde, schimba sonda lambda.

In mare are dreptate cu scanerul, mai exista ceva interfete care pot scana.

 

becul nu se mai aprinde pt ca l-a resetat baiatul din service. totusi consumul pare la fel. nu merg mult in oras, mai mult extern. imi puteti spune ce ar mai putea cauza cresterea asta de consum, in afara de sonda? nu se poate curata cumva, trebuie neaparat schimbata?

PS: codul corect era P0171 Fuel Trim System Too Lean. ce se face in cazul asta?

Edited by SireHD

Share this post


Link to post

de unde stiu care sonda trebuie schimbata? am inteles ca sunt 2.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...