Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

... Intrebare ? Acum ca s-a stins CHECK-ul ar fi bine sa ii fac si o scanare sa vad daca mai apare vreo eroare in calculator?

Nu mai sunt erori, nu-i nevoie sa faci o scanare daca checkul s-a stins. Poti face acum un reset din siguranta pentru a sterge istoria trecuta, nefolositoare in viitor.

Share this post


Link to post

Multumesc Tolin ca nu m-ai lasat balta.Ai trecut peste mine ca trenul prin gara.Macar anunta-ma ca nu sunt pe sufletul tau ca sa nu mai deschid forumul degeaba ca acum chiar pierd timpul...ca sa nu mai spun de cei 50 ron.

Share this post


Link to post

Maestre, pompa de benzina se aude cand pui contactul?

Share this post


Link to post

Salut ! A mai aparut o problema ...Se aude pompa de benzina cand dau demaror dar nu da nci un semn ca ar vrea sa porneasca...

 

Omu' a zis-o :P . Oricum nu sunt lamurit deloc de ce nu apeleaza la serviciile unui service serios... :scarpin:

Edited by raven84

Share this post


Link to post
"... de mai multe ori inultimii 2 ani s-a aprins ceck-ul dar dupa un mers mai turat un pic se stingea.de vre-o luna de zile se aprinde si se stinge f greu(merg mai mult aprins)...

 

Salut! Am ajuns astazi la un scaner si mi-a dat 4 erori.Pe biletel scie asa:

CODE001:

H- MIL LOW VOLTAGE

P1661

...

Dupa ce a sters erorile ,a pornit motorul , s-a stins check- uldar cand a luat contactul motorul tot nu s-a oprit.Dupa al doilea test au aparut doar primele doua coduri...

 

Un motiv pentru care oricine ar ignora aceste postari: P1661 apare cand este intrerupta legatura la MIL si acesta nu se mai poate aprinde.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Un motiv pentru care oricine ar ignora aceste postari: P1661 apare cand este intrerupta legatura la MIL si acesta nu se mai poate aprinde.

 

MIL=CHECK ?Daca da,atunci de ce este aprins daca legatura este intrerupta?Oricum check aprins sau stins nu conteaza.Problema este ca nu se opreste motorul cand scot cheia din contact decat dupa 10-15 sec.ca si cum ar fi ramas fara benzina.Erorile pe care le-am postat au iesit din din tester care era legat la buburuza,si nu o singura data.Nu stiu ce sa mai spun...Se pare ca e o situatie fara iesire.Eu va multumesc pentru intentie.Toate bune.

Share this post


Link to post

Buna ziua! Pentru inceput spun ca am citit toate posturile referitoare la Check Engine aprins din scoarta in scoarta. Este foarte util. Problema mea este urmatoarea: Masina mea este un Euro3 care in luna mai implineste 4 ani, are 87.000 km fara sa-i fi facut vreo reparatie. Acum vreo 4-5 zile i-am roluit jantele + 4 anvelope noi si da- forja pana la mare 140-150 km/h. Ajuns in Mamaia,stat la terasa 3 ore, bagat benzina ...plinul de la Petrom V. Totul bine si frumos. A doua zi dimineata cand am pornit masina..totul bine si frumos pana am plecat cu ea de pe loc. Cum am facut 50 metri s-a aprins check engine pentru prima data in viata lui iar masina nu tragea. Dupa ce am oprit si repornit motorul nici o problema ...masina a functionat perfect. A doua zi dimineata aceeasi problema. Nervos fiind pe aceasta tema m-am dus direct la MOL , am cumparat aditiv de benzina contra apei din benzina si care nu afecteaza catalizatorul (GUNK parca este firma) ...am pus jumatate de flacon , benzina Top 99+ vreo 20 litri si plec in treaba mea. Doua zile dupa asta nu mi-a mai facut nici o figura. Intre timp am schimbat bujiile (Aveam Champion) cu niste NGK cu codul gasit pe forum.Am cumparat valva PCV originala GM care are pe ea stantat acelasi cod cu cel de pe masina. Azi dimineata am pornit masina si s-a aprins iar becul. Rezolvat cu repornire. Ma gandeam pana sa ma duc la tester sa-i schimb filtrul de benzina (are vreo 15.000) , fisele bujii , schimb de ulei (10W40 Castrol Magnatec...cu asta merge masina) si valva PCV + Idle Learning.As astepta sincer sa se termine benzina din rezervor ca tare imi este ca a fost matrasita. Voi ati patit vreodata sa aveti probleme cu benzina? Are rost sa curat IAC ? Nu am umblat niciodata la motorul asta. Pot curata clapeta de acceleratie? Ce ma sfatuiti? Inca o chestie care am observat-o de vreo 2-3 luni a fost ca dimineata la prima pornire masina sr tureaza ok dupa care are niste fluctuatii de turatie...dupa care cand se incalzeste putin relantiul este perfect.

P.S. Bujiile NGK sunt senzationale.

Astept cu mare interes parerile voastre.

Share this post


Link to post

- ca sa schimbi PCV iti ia 2 min si doua maini, una drepta si alta stanga;

- ca sa cureti clapeta iti ia 1/2 flacon spray, 15 min si o surubelnita;

- o procedura de IdleLearn iti ia o mana si cateva minute de ralanteala;

- motivul pentru care se aprinde check-ul poate fi interesant (codul de eroare), poti afla de la oricine are un scaner/code reader;

- filtrul de benzina sau uleiul poti sa le schimbi, n-au treaba cu checkul.

Share this post


Link to post

tolin...maine asta o sa fac toata ziua. O sa incerc sa schimb maine uleiul...filtru aer, fise (iau Tesla), o sa schimb si PCV-ul...Am o nelamurire cu Idle learnig...adica o sa-i scot borna de - ca este mai sigur ...si dupa respect exact pasii care-i ai tu in topicul tau? IAC are rost sa-l dau jos sa-l curat? Si clapeta cum sa o curat? Demontez tot sistemul sau dau cu spray direct acolo? Mai bine intreb inainte decat dupa. Scuza-ma daca sunt prea agasant. :)

Share this post


Link to post

Clapeta se curata cu spray CarbCleaner, se consuma cam 1/2 la o curatare, ocazie la care se curata varful si scaunul de la IAC, fara sa-l desfaci (fanta de bypass a IAC-ului se afla inainte clapetei). Dai jos furtunul de aductiune aer (atat si nimic mai mult) si o sa vezi. Folosesti tubul capilar anexat flaconului. Deschizi clapeta si dai pana curge lichid curat din corpul clapetei. Prima pornire o sa fie mai grea pana cand se consuma vaporii de la solvent. Cu motorul pornit si tinut din clapeta in turatie, dai cu spray sa cureti toata galeria pana la supapele de admisie pret de cateva secunde.

 

Procedura de Idle Learn se initiaza din cheia de contact, n-are legatura cu borne sau sigurante si se face la ralanti pe motor rece.

Share this post


Link to post

Ma confrunt, de vreo 2 saptamani insa sporadic, cu urmatoarea problema: motorul porneste pentru 1 secunda si apoi se opreste(ori se stinge pur si simplu, fara nici un tremurat ori tremura foarte tare 1-2 secunde si apoi se aprind beculetele in bord). Problema apare numai dupa 4-5 zile de mers cu ea in oras, niciodata imediat dupa un drum lung si nu la fiecare pornire la rece. In 80% din cazuri nu a vrut sa porneasca seara(orele 18-19), cand plec de la servici, desi dimineata a pornit perfect, rapid, cum e normal. Din cele vreo 8 porniri ratate in ultimele 2 saptamani la 7 din ele a pornit foarte curat si ok la a doua incercare si doar 1 data a pornit la a treia incercare(astazi). In toate cazurile cand nu a pornit din prima, daca ventilatia este pornita un miros foarte intepator, asemanator cu cel al benzinei insa mai intepator patrunde de afara. De asemenea, cand nu porneste din prima, motorul sta mai turat cat timp "socul automat" lucreaza ca apoi sa revina dupa 30-45 secunde la turatia normala de ralanti, asa cum face mereu insa dintr-o data si nu treptat, cum este normal.

IAC-ul a fost curatat acum vreo 3000km, la fel si locasul sau, la fel si clapeta de acceleratie. Ralantiul este stabil si la rece si la cald, nu are variatii. Ce as putea sa-i fac?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Detaliu ajutator: in cazul ratarii primei porniri, ECM-ul recalibreaza varful la IAC, adica il trimite pana la perete, dupa care il trimite la valoarea default. Prostia acestui dispozitiv (IAC-ul) este ca nu se poate cunoaste pozitia in care se afla, neavand senzor de feedback. Daca as fi conceput eu algoritmul acela, il recablibam la fiecare pornire, prima data il trimiteam la valoarea invatata, iar la urmatoarele porniri il trimiteam la valoarea default. Pe o instalatie "ca si noua", nu trebuie sa existe diferente intre valoarea invatata si cea default.

Share this post


Link to post

Ai dreptate, este un algoritm oarecum pagubos. Stiu ca dupa o pornire ratata ar trebui sa se faca recalibrarea insa se pare ca nici asta nu il ajuta foarte mult, exemplu astazi, cand a pornit la a treia cheie. Mai mult de atat, dupa o pornire la a doua incercare, avand in vedere ca se recalibreaza, ralantiul in primele 30-45 secunde ar trebui sa fie mai "fin" iar in practica este exact pe dos, motorul sta mai turat decat de obicei si turatia "cade" brusc la cea de ralanti si nu treptate, odata cu trecerea timpului.

Acum, ar trebui sa-i fac un Idle Learn, avand in vedere totusi ca nu fluctueaza nici la cald nici la rece? Mai mult, la cald porneste mereu din prima, fara nici o problema, normal si frumos.

Am uitat sa precizez, aceeasi chestie mi s-a intamplat vara trecuta, de prin august cred pana a inceput sa se raceasca afara, dimineata masina pornea normal(tinuta in garaj, temperatura de vreo 15 grade dimineata in timpul verii) iar seara pornea la a doua sau a treia incercare, dupa acelasi model: mergea 1-2 secunde si apoi ori murea subit, fara nici o trepidatie ori incepea sa trepideze destul de violent si apoi se oprea. Daca masina era parcata la umbra complet in timpul zilei(sub copaci mari, parcari acoperite, etc) pornea normal, in general nu voia sa porneasca daca batea soarele pe capota, mai ales pe seara, inainte sa plec. Aceeasi chestie s-a intamplat si azi, soarele batea pe capota motor doar, tabla era calduta. Alta chestie interesanta este ca nu raspunde la accelerare din pedala, in acele momente ci doar asta il "ajuta" sa se opreasca mai repede.

Odata cu venirea toamnei si coborarea temperaturii in jurul celei de 18-20 la pranz fenomenul a incetat brusc.

Sa fie oare diferenta de temperatura intre 2 porniri consecutive care sa-l "deruteze"(dimineata 15-16 grade, seara peste 20)?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Sa nu fie cu totul altceva, grupul de bobine ?

Share this post


Link to post

Pai nu ar trebui sa se manifeste mai des de atat? Ma refer la faptul ca motorul merge perfect normal in rest, nu am avut niciodata vreo eroare de missfire, bujiile sunt curatele dupa 10.000km. Ma gandesc ca daca ar fi grupul de bobine masina ar trebui sa mearga rau mereu, sa intrerupa, sa am missfire. Insa nu, in afara de comportamentul scris mai sus nu exista nici o alta chestie de care sa ma agat.

Asta vara, cand incepuse sa faca la fel am curatat clapeta, IAC-ul, locasul sau, dat reset la ECM. A pornit bine cateva zile si apoi iar a inceput.

Share this post


Link to post

Bobinele acelea au si ceva ielectronica pe acolo, care nu pleaca din prima, poate. Imi spunea mie un prof in domeniu sa ma feresc de alea cu doua picioare (diode, condensatoare), pot avea comportament de curve. Eliminarea suspiciunii se poate face prin inlocuire cu unele bune.

Share this post


Link to post

Clapeta se curata cu spray CarbCleaner, se consuma cam 1/2 la o curatare, ocazie la care se curata varful si scaunul de la IAC, fara sa-l desfaci (fanta de bypass a IAC-ului se afla inainte clapetei). Dai jos furtunul de aductiune aer (atat si nimic mai mult) si o sa vezi. Folosesti tubul capilar anexat flaconului. Deschizi clapeta si dai pana curge lichid curat din corpul clapetei. Prima pornire o sa fie mai grea pana cand se consuma vaporii de la solvent. Cu motorul pornit si tinut din clapeta in turatie, dai cu spray sa cureti toata galeria pana la supapele de admisie pret de cateva secunde.

 

Procedura de Idle Learn se initiaza din cheia de contact, n-are legatura cu borne sau sigurante si se face la ralanti pe motor rece.

Am facut tot exact cum mi-ai detaliat aici. Acum sa vedem rezultatele. Mersi mult pt asistenta tehnica. :drinkers:

Share this post


Link to post

Salut, am mai intrebat o data in legatura cu becul de CHECK dar nu am primit raspuns:cind se pune contactul pe linga ceilalti martori luminosi trebuie sa se aprinda si CHECK ?, pt ca la mine nu se aprinde niciodata

 

 

Share this post


Link to post

Verifica becul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mersi, se pare ca trebuie sa desfac tot bordul,poate asa o sa imi dau seama daca nu cumva merg de jumatate de an de cind am masina cu el aprins headbang2.gif

Share this post


Link to post

Ma confrunt, de vreo 2 saptamani insa sporadic, cu urmatoarea problema: motorul porneste pentru 1 secunda si apoi se opreste(ori se stinge pur si simplu, fara nici un tremurat ori tremura foarte tare 1-2 secunde si apoi se aprind beculetele in bord). Problema apare numai dupa 4-5 zile de mers cu ea in oras, niciodata imediat dupa un drum lung si nu la fiecare pornire la rece. In 80% din cazuri nu a vrut sa porneasca seara(orele 18-19), cand plec de la servici, desi dimineata a pornit perfect, rapid, cum e normal. Din cele vreo 8 porniri ratate in ultimele 2 saptamani la 7 din ele a pornit foarte curat si ok la a doua incercare si doar 1 data a pornit la a treia incercare(astazi). In toate cazurile cand nu a pornit din prima, daca ventilatia este pornita un miros foarte intepator, asemanator cu cel al benzinei insa mai intepator patrunde de afara. De asemenea, cand nu porneste din prima, motorul sta mai turat cat timp "socul automat" lucreaza ca apoi sa revina dupa 30-45 secunde la turatia normala de ralanti, asa cum face mereu insa dintr-o data si nu treptat, cum este normal.

IAC-ul a fost curatat acum vreo 3000km, la fel si locasul sau, la fel si clapeta de acceleratie. Ralantiul este stabil si la rece si la cald, nu are variatii. Ce as putea sa-i fac?

 

Pentru ca ma confrunt din nou cu problema prezentata mai sus, astazi am scos ambele sigurante ale ECM-ului (EF4 si EF19) iar deseara o sa primeasca o resetare la valoarea de fabrica(IGN on pt 10 secunde, IGN Off pt 10 secunde). Daca nici asa nu se rezolva, o sa fac procedura mare de reinvatare a ralantiului.

Acum vad ca nu mai moare imediat la pornire ci porneste la rece cu ralantiul foarte jos insa stabil(la fel de jos ca atunci cand este cald) si dupa 20-30 secunde sau cand vrei sa misti masina de pe loc moare. La a doua pornire totul este ok. Daca nici cu procedurile astea nu rezolv nimic, cred ca o sa schimb IAC-ul.

Share this post


Link to post

Continuare: Aseara am pus sigurantele la loc si am facut procedura de resetare a IAC-ului la punctul default(IGN ON pt 10 secunde, IGN OFF pt 10 secunde) si apoi motorul a pornit normal, fara nici o problema. Asta inseamna ca setarea default este una buna. Astazi de dimineata motorul a pornit cu ralantiul cam jos si dupa vreo 30 de secunde, cand am vrut s-o misc din loc a inceput sa tremure violent si apoi a murit. Ce dracu` sa-i fac? Este clar ca o reinvatare a ralantiului este degeaba(practic o reinvatare a punctului default) pentru ca aceasta setare default este buna, altfel nu ar fi pornit bine aseara. Cumva, la pornire la rece el nu se duce la setarea default pentru parametrii existenti in acel moment(temperatula lichid racire, temperatura aer si ce-o mai fi luand el in considerare) ci undeva pe langa aceasta setare optima insa nu inteleg de ce.Mai mult, de ce acest fenomen apare doar vara, cand probabil cantitatea de aer necesara pornirii este mai mare decat iarna?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

fratilor am fost de vreo 5 ori cu masina in service, e in garantie, pt ca mi se aprinde becul Mil. au dat vina pe benzina, mi-au curatat injectoarele, mi-au verificat furtunele...merge cateva zile si se aprinde din nou. ultima data a dat eroare P131 parca, mecanicul a zis ca e sonda lamda numai ca nu i-a facut nimic, a resetat din scaner si pa...a zis ca aia nu se strica si ca trebuie sa turez motorul mai tare. bagam benzina de la Ptrom atunci. ok, am schimbat benzina, am bagat de la Mol si acum iar e aprins. motorul merge perfect, asa a mers mereu problema e numai cu becu ala...intrebarea mea este, pe langa sfaturile normale, ce pot face sa "fortez" putin "servisu"? va dati seama ca m-am saturat sa ma tot duc la ei...deja ii cunosc pe toti...

Share this post


Link to post

N-ai cum sa-i fortezi, sunt invatati deja sa ocoleasca treburile astea. Trebuie sa te intelegi cu un sef de la ei sa-ti schimbe sonda respectiva (daca asta e defectul) si sa n-o lungesti pana iesi din garantie. Poti verifica mufa sondei (poate a intrat apa, contact imperfect).

Off topic: Am patit ceva similar cu amortizoarele care "bateau" dar am facut un test de amortizoare pt masini de teren (la o firma concurenta) si am inlocuit amortizoarele din care curgea uleiul (pe garantie). La sonda e riscant sa provoci defectul, mai ales daca functioneaza "bine" motorul.

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...