Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

Salutare. Am si eu check-ul aprins la matiz. Am fost la service si am aflat ca e de la sonda lambda. Intrebarea mea este: poate sa imi dea cineva un cod de piesa pentru sonda? E de mai multe feluri (3 sau 4 fire)? Sunt mai multe? orice informatie e binevenita. Matizul meu e euro 3.

Multumesc

 

LE: si unde pot gasi sonda lambda in manualul de service? sa vada si ochiul meu unde e pozitionata

Edited by Mendex

Share this post


Link to post

Uite aici o poza din manual, este de la Matiz E2, la E3 mai ai o sonda si in aval de catalizator.post-8360-1248798162_thumb.jpg

Share this post


Link to post

ei ei acu ii acu

 

 

aceleasi probleme le-am avut si eu la inceput

 

in urma cu 2 ani, in 2007 imi luasem si eu un nazdravan din asta, cam dupa 10000 km mi s-a apris si mie check-ul, m-am dus la service (ma refer la incompetenti) de vreo 5-6 ori unde au resetat de fiecare data calculatorul. au zis ca supapa de admisie aer de la clapeta de acceleratie ar avea erori. bun dupa un tratament din asta riguros au zis ca nu au pe stoc si se asteapta sa vina de la fabrica. am mers timp de 2 luni asa, dupa care s-a stins pana acum 1 luna. la 1 zi dupa ce s-a aprins checku' mi s-a bulit aceasta supapa de aer (sa explic cum facea...la relanti mi se tura motorul si apoi scadea din turatie mai mai sa mi se opreasca). de cateva ori mi s-a oprit prin intersectii, bun am ajuns cu bine la servici si asudat, acolo mi se oprea motorul si nici nu mai statea la relati. am luat altu nou chipurile pe after market (sa nu va luati in viata vostra supapa aer Meat&Doria) de la un coleg de al meu, l-am pus a mers pana a 2 zi cand a inceput la fel citez ,,la relanti mi se tura motorul si apoi scadea din turatie mai mai sa mi se opreasca''. am pus testerul, s-a resetat. seara cand am plecat am pus gaz in rezervor (plin), a 2 zi incepea sa se miste acul. am bagat iar testerul..a apartut eroare la sonda lambda Nr. 2. bun am resetat din nou calculatorul ala. am mers in concediu aprox 2000km timp in care motorul a functionat anormal pana am ajuns la prima pompa. pus gaz se aprinde check-ul, dar surpriza surprizelor nu se mai tura ca prostu' la relanti. ajuns acasa dat la electricienii si mecanicii de la service unde lucru (nu dau nume ca nici unu nu e mai breaz - mecanicu spus ca nu se baga sa nu strice ceva p'acolo ceva), masina sa se uite la ea. electricu' il prinsei ca daduse jos supapa si vazui ca tragea de cilindru ala in sus. la pus minune mergea ok. urmatoarea zi din nou, bagat testeru' resetat, ok primit. a 4 zi m-am enervat, am cumparat o supapa GM sigilata nou nouta, dau jos supapa veche si montez asta. dau cheie, acu se tura de ii ieseau dr. (doctorii asti cu coarne). il scot, fac si eu ce facea nenea electronistu', trag si eu de cilindru in sus (in mod normal din cate imi dau seama acea supapa ar trebui sa fie reglata din fabrica si o data montat sa functioneze singura), montat, cheie si andreea marin aparuse merge la relanti constant. bun pana aici, a 2 zi dau sa ajung la servici, cam dupa 40km rulati iara la relanti dadea sa se stinga motoru',reglez iar face bine.

 

M-am saturat sa dau jos supapa si o gramada de bani si sa o reglez singur. O idee :P , o solutie cineva? Cum se regleaza acea supapa admisie aer?

 

PS: NU VA MAI AGITATI, TOTI MECANICII SI ELECTRICIENII DE LA TOATE SERVICE-URILE AUTO DIN TARA SUNT LA FEL INCLUSIV DAEWOO.

 

 

EU DE 1 AN M-AM STERS LA OUA CU GARANTIA LOR, E DE KKT PANSAT > :) > :)

Share this post


Link to post

La ce-ti foloseste MIL aprins, daca nu citesti codurile de eroare la scaner? Oricum, daca problema nu se rezolva, se aprinde MIL la loc si iti apar iar codurile. Deci, nu pierzi ceva. La service ce ai facut, reset, fara sa citesti codurile si pa. Sa te frigi cu ceva, doar nu faci resetul cu flacara de la bricheta ?

 

PS pentru toti: este atat de greu de inteles ca in absenta unui cod de eroare din ECM, cod format din 4 cifre, nu se poate face o diagnosticare ? Daca nu veniti cu acel cod (nu povesti spuse de catre mecanici), postati de pomana problema pe forum !

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare,

Am si eu o intrebare: poate cineva sa-mi spuna ce Euro are Matizul meu (An fabricatie 2004-cel din profil) sau cum pot afla.

Am si o problema la el: rareori (cam o data la 15.000 km) se aprinde in mers Check engine, insa daca opresc motorul si-l repornesc, totul e e in regula apoi. Acum mai bine de un an a avut aceeasi problema (tot cand a inceput frigul). Poate imi zice cineva ce ar putea sa aiba sau ce as putea sa-i schimb.

Are 92.000 km si a trecut ITP-ul la limita cu noxele (trebuie nu stiu ce mi-au zis sa fie sub 100, iar mie mi-au iesit 99).

Probabil peste 2 ani(la urmatoarea ITP) trebuie sa-i schimb ceva. Deocamdata nu stiu ce dar poate voi afla de la voi.

Multumesc anticipat de raspunsuri!

Share this post


Link to post

Pai daca nu ne dai codul de eroare nici noi nu stim ce ar putea avea...

Share this post


Link to post
Pai daca nu ne dai codul de eroare nici noi nu stim ce ar putea avea...

 

Daca-mi spui cum il aflu, o sa-l dau.

Mentionez ca nu am fost la service.

 

Dar... referitor la prima intrebare cum aflu ce catalizator are (EURO 2 sau EURO 3)?

Edited by romeorada

Share this post


Link to post

Mergi la un service unde o vor conecta la scaner şi vor afla codul de eroare. Află-l şi ai grijă să nu-l uiţi. Fără el nu-ţi poate spune nimeni, cu exactitate, ce e în neregulă.

Vezi şi topicul "De Unde Stii Ce Euro e Masina?" (pe viitor foloseşte Search-ul).

Share this post


Link to post

mie mi se aprinde chekul atunci cand am 90 de km la ora,cu un an in urma am schimbat tot motorul,totul nou,nu stiu dak la service au dat reset

Share this post


Link to post

Salutare. Am si eu o problema. Cand pornesc si motorul este rece nu "merge rotund", parca merge in doua pistoane. Daca las masina sa se incalzeasca, la relanti, incepe sa clipeasca "check" si apoi ramane aprins, daca accelerez (nefiind in viteza) nu se mai aprinde "check-ul". Dupa ce se incalzeste motorul, opresc si pornesc, se stinge "check-ul". Am schimbat bujiile dar nici o schimbare.

Share this post


Link to post

HELP! VA ROG SA-MI RASPUNDETI, SA STIU CA NU SUNT SINGUR!

Imi pare rau ca deranjez din nou, dar se pare ca lucrurile au luat un nou "cod". Am schimbat si bujiile si fisele, degeaba. Acum "check-ul" s-a aprins si asa a ramas. Am fugit la un servis si codurile care au aparut au fost: P 0300; P 0133; P 1628. Le-au sters (dar fara reparatie, eu am cerut asta). Dupa o saptamana "check-ul" s-a reaprins. Cand e rece motorul nu merge "rotund", are un tacanit, o bataie, da sa "moara". La servis mi-au spus ca problema e de la bobina de aprindere=cost 3 milioane. Intrebarea mea este: daca merg asa o perioada de 2-3 saptamani (financiar stramtorat), este vreo problema? In rest, merge bine, "trage" cum trebuie, nu am nici o problema, singura fiind cea expusa anterior: la rece probleme cu relantiul si "check-ul" aprins. Va multumesc!

Share this post


Link to post

Stai linistit, nu esti singur, sunt mii de checkuri aprinse.

 

P0133 = OXYGEN SENSOR NO ACTIVITY

P1628 = IMMOBILIZER NO SUCCESSFUL COMMUNICATION

P0300 = MULTIPLE CYLINDER MISFIRE

Deci, nicio eroare legata de bobina de aprindere. Parerea mea, daca ea este cauza, ori nu-ti porneste, ori se opreste, motorul devine inutilizabil. Termenul de misfire, in auto, inseamna altceva. Pentru aprinderea amestecului combustibil (aer+benzina) sunt necesare multe conditii, ultima dintre ele fiind scanteia. Matizul euro3-4 are 3 bobine independente sub acoperisul unei singure carcase, sa crape toate 3 este un caz de ghinion curat de genul ceasu rau-pisica neagra nr.13.

 

Daca nu-ti mai face figuri immobilizatorul (vezi bateria de alimentare) si poti porni motorul, poti circula linistit pana strangi atatia bani cati vor mecanicii pe care i-ai gasit.

 

Ce as face eu:

- as schimba service-ul;

- as descarca un manual de service de pe forum;

- as citi tot ce este legat de defectele semnalate;

- as daca un reset din siguranta de la ECM (dreapta-jos in cutia de sigurante de la motor);

- as vedea pe un voltmetru activitatea sondei lambda (oxigen sensor), adica daca la pornire este alimentata incalzirea ei de la baterie pana ajunge la o temperatura peste 360'C (2 fire = Vbat si GND);

- as verifica bateria;

- as masura rezistenta electrica a cablurilor (fise) de la bujii;

- as verifica ca mufa la bateria de bobine de inductie este bine infipta si ca nu sunt probleme de contact.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Iti multumesc foarte mult pentru sfaturi!

Plecaciune!

Share this post


Link to post

Salutare! Ieri, din senin, s-a stins check-ul. Ce sa fac: sa ma bucur sau sa ma ingrijorez? Sa explic ce am facut: bujiile le-am schimbat mai demult, am schimbat fisele, am schimbat bateria, am curatat IAC-ul, am verificat valva PCV si am miscat de toate (usor) mufele la care am ajuns. Cred ca a fost o problema de contact, sper, dar de ce s-a stins check-ul? Cand pornesc clipeste si apoi se stinge. Stie cineva ce s-a intamplat? Va multumesc!

Share this post


Link to post

Sal,

Sunt si eu oarecum nou pe forum...In legatura cu becul de "check".Am cumparat un matiz GPL acum 2luni jumatate (fabricat 2007) si din momentul in care l-am luat beculetul de "check" imi sta aprins,iar motorul nu toarce cum trebuie la relanti(parca loveste in ceva si mereu am impresia ca da sa moara- la relanti).As dori sa ma duc sa fac o verificare.Unde ma sfatuiti sa ma duc ?Si cam cat m-ar costa aproximativ?

PS: sunt din jud. Olt

 

Va multumesc

Share this post


Link to post

Mi s-a aprins si mie de 3 zile Check-ul

banuiesc in primul rind doua cauze

1. alimentasem cu vreo 20km mai inainte si probabil o avea celva benzina (95 fara plumb)

2. Masina are 40000 km si nu am schimbat niciodata bujiile.

 

pina sa ajung la service as vrea sa schimb bujiile si sa fac un plin cu un 99+ sau OMV carerea 100

 

intrebare:

ar trebui sa se stinga ledul de avarie daca una din astea a fost cauza, sau trebuie sa dau un reset la ECM

 

MULTUMESC PT. RASPUNS

Share this post


Link to post

Bujiile trebuiau obligatoriu schimbate daca nu de 3 ori, macar de minim 2 ori la km astia.

Beculetul CHECK-ENGINE nu se stinge pana nu se sterg anomaliile sesizate si stocate in memoria ECM-ului.

Share this post


Link to post

Da ai dreptate am cam neglijat rau masina asta

daca sa presupunem ca problema este de la bujii, sa inteleg ca dupa schimbarea lor e musai sa dau reset la ECM

(procedura aia cu scosul sigurantei etc.) altfel nu dispare de la sine?

 

si te mai rog ceva zi-mi cam la ce pret as gasi bujiile de preferat NGK BPR 5EY-11 (asta ca sa nu ma tapeasca vreun ticalos)

si daca esti din Bucuresti spune-mi si mie tu de la ce magazin cumperi piese de schimb? care ar fi mai serios?

 

Multumesc inca o data

Share this post


Link to post

Vezi sectiunile dedicate preturilor la piese si respectiv magazinelor si service-urilor. Nu prea ne place sa mixam topicurile cu un anumit subiect, sa le "varzim" cu alte cuvinte.

In general nu trebuie sa coste mai mult de 10 lei o bujie.

Share this post


Link to post

Salut,

Sunt posesorul unui matiz E3 /2006, cu 47000 km si cam de doua luni s-a aprins martorul CHECK in bord. Ma duc la service pune scanerul pe ea a dat eroare cod P0133- fuell sistem trim to rich-, apoi a anulat eroarea si mi-a spus sa merg cu ea asa pana se aprinde din nou. La cateva zile s-a aprins din nou, m-am dus iar la service si mi-au zic ca ar fi de la benzina( cica sa alimentez de la petrom), oricum eu alimentez de la petrom, si bineinteles ca le-am zis asta. Dupa asta au inceput sa isi dea cu presupusul , ca ar fi sonda lambda. Mentionez ca acum de cand s-a aprins martorul CHECK in bord masina consuma aproximativ 10%, ceea ce mi se pare prea mult, tinand cont ca pana acum consuma max.7 iarna. in toata aceasta perioada am mers cu martorul aprins. Ieri am fost din nou la service si mi-au schimbat sonda lambda , au anulat eroarea si am plecat bucuros crezand ca asta era problema si nu o sa mai apara din nou Check-ul aprins. Surpriza mea a fost ca in acelasi zi s-a aprins iarasi martorul. Consumul de benzina inca nu am reusit sa il fac pentru ca ieri am facut plinul si inca nu am reusit sa fac 100 km ca sa alimentez din nou.

Fac precizarea ca din momentul in care s-a aprins martorul CHECK masina se comporta normal, porneste la prima cheie (chiar si cand erau -15 grade ) la relanti totul este normal , are putere,nu trepideaza .

Daca puteti sa ma ajutati cu o idee sau sfat, va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Salutare. Minunea a durat doar doua zile, din a treia zi s-a reaprins nesuferitul check. Cand motorul e rece face ca toti dracii la relanti, se aude doar din interiorul masinii (am incercat sa depistez locatia zgomotului dar fara nici un rezultat) . Daca o las pe liber si o turez sau daca plec imediat "toarce" normal. In mers totul e o.k., dar si mie mi se pare ca a crescut consumul. Va multumesc!

Share this post


Link to post

@proiectantul > Ti-au verificat cablajul si continuitatea din mufa de legatura a sondei ? NO ACTIVITY la sonda de oxigen (P0133) inseama ca nu ajunge la ECM semnalul de la aceasta, cauza trebuie cautata, conditia inlocuirii piesei nu este suficienta sau poate nici nu era necesara.

 

PS: P0172 = FUEL TRIM SYSTEM TOO RICH, deci, in postarea ta apare o eroare.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns. Intr-adevar este o eroare in postul scris de mine, pe scaner a aparut mesajul" Fuel system trim too rich" si nu am vazut ce cod era. Dar citind pe forum am tras concluzia (gresita , recunosc) ca ar fi codul P0133. Si in acest caz ce ar trebui sa fac? Sonda lambda am schimbat-o degeaba? Multumesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...