Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

la matizul unui bun prietn sa rezolvat prin a pune o benzina de cea mai buna caliate tot timpul adica efix 100. benzina ajuta motorul mult. capata forta. benzina de 95 este f slaba si difernta de bani nu este atat de notabila.

 

inca un sfat dat de mai multe ori pe forum: NU mai mergeti cu motorul subturat. nu asa se face economie. oricum este un motor mic, care este econonimc. daca se merge subturat nu are cum sa mearga bine.

Share this post


Link to post

Revin dupa ceva vreme cu vesti bune. La mine problema s-a rezolvat cu trei reprize de plin + solutie de curatat injectoarele + solutie de eliminat apa din benzina. De atunci, la fiecare 4 - 5 000 km ii fac un plin cu cele doua solutii, preventiv si nu am mai avut nici o problema. Acum am 60 000 km facuti si masina merge foarte bine. Multumesc mult celor care m-au ajutat pe forum. Fara sfaturile lor nu cred ca reuseam sa o scot la capat.

Share this post


Link to post

Foloseste solutia de curatare, doar, pe ultimul rezervor de benzina inainte de schimbul de ulei, e mai bine.

  • Like 1

Share this post


Link to post

aceeasi problema am avut-o cu matizul meu.

asta de pe la jumatatea sezonului rece incoace. pornea dar imediat se aprindea becul de verificare la motor combinata cu un mers sacadat si fara putere.

dupa ce motorul se incalzea si reporneam motorul becul se stingea. in plus am constat ca imi baga in paralel benzina in baia de ulei ridicand nivelul uleiului peste max de pe joja cu 2cm(verifica asta te rog, aproape sigur ai benzina in baie).

 

sfatul meu: verifica bujiile, foarte posibil una nu lucreaza bine si iti bati capul degeaba, si incearca sa mergi un pic mai turat sa isi dea drumul.

Share this post


Link to post
... in plus am constat ca imi baga in paralel benzina in baia de ulei ridicand nivelul uleiului peste max de pe joja cu 2cm(verifica asta te rog, aproape sigur ai benzina in baie) ...

Ai aflat pe unde iti baga, in paralel, benzina in baia de ulei ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

dupa toate ivestigatiile am aflat ca mersul subturat si o bujie lenesa mi-au facut asta

Share this post


Link to post

Merg si eu frumos asa si bine dispus... si poc deodata CHECK in bord :| ... maine la service ca nu se mai poate... lucru facut de romani :|

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Dupa ce am schimbat benzina, la recomandarile colegilor de forum, nu s-a mai aprins niciodata. Incearca benzina de la Petrom.

Share this post


Link to post

Check-ul nu se aprinde fara motiv, daca mergi in service, afla mai intai codul/codurile (!!!) de eroare. Apoi, calca pe pedala de acceleratie, ai un motor de, doar, 800 cc. Pana la 2000 cc e cale lunga.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai benzina era de la petrom :) )... Da.. am aflat ce era... dupa ce respectivul tip nici nu stia unde era mufa unde se conecteaza scanerul... a trebuit sa ii arat eu :| ... Senzorul de oxigen ... nici el nu prea stia ce e cred dupa felul in care s-a comportat...oricum mi-a zis ca scoate eroarea din sistem si daca se mai aprinde sa ma duc la arrow ca ei nu mai rezolva pe garantie. aaa... si mai zicea ca ar trebui sa mai fie si alte simptome gen mers greu, trepidat parca... simptome pe care micul gagauta rosu al meu le manifesta inca :|

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Da, comportament si raspuns tipic de persoana care nu prea stie ce face/are de facut. A sters eroarea si... a rezolvat problema. Evita sa mai treci pe acolo :|

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Salut,

stiu ca nu sunt in context dar am si eu o problema. Mie mi se aprinde motorul in mers la turatii mai mari, iar dupa ce opresc motorul si il pornesc din nou nu se mai aprinde decat daca turez iar mai mult. Ideea e ca nu turez motorul chiar asa de tare si nici nu subturez. Nu stiu care poate fi explicatia si ce ar trebui sa incerc inainte de a merge la service. Motorul nu scoate sunete deosebite si nici nu merge urat.

Poate cineva sa-mi dea o idee despre care ar fi problema? Are legatura cu uleiul de motor care e aproape de minim? Sa schimb/completez uleiul de motor?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Da' ce i-ai facut, ai turnat benzina pe el de s-a aprins? =))

Ai GPL pe masina? Un scan la un servis autorizat Dw ce-ti strica?

Cu uleiul ce s-a intamplat de e pe minim?

Share this post


Link to post
Da' ce i-ai facut, ai turnat benzina pe el de s-a aprins? =))

Ai GPL pe masina? Un scan la un servis autorizat Dw ce-ti strica?

Cu uleiul ce s-a intamplat de e pe minim?

 

N-am GPL, uleiu' l-am schimbat acu' 5000 km si m-am gandit sa-l verific. O sa incerc un scan. :)

Share this post


Link to post

Problema Matiz Euro 3.

 

Se aprinde intermitent lampa MIL. Masina trage foarte greu si trepideaza motorul.

 

Am constatat ca la cilindrul 1 scanteia este foarte rahitica (mica si rosiatica) in timp la celelalte este foarte sanatoasa. Am scos fisa de la cilindrul 1 iar la mersul motorului nu se sesizeaza nicio modificare. Concluzia, motorul merge in 2 cilindri.

 

Suspectez blocul de bobine de inductie (bobina aprindere - cod 96291054) si nici nu vreau sa ma gandesc la cat costa (in jur de 500 lei), dar vorba ceea "ai masina, ai si necazuri".

 

Bujiile NGK sunt schimbate acum 4000Km. Bujia suspecta a fost inlocuita cu un NGK nou-nout. Fisele sunt ok, chiar le-am inlocuit cu ocazia asta cu altele noi.

 

Intrucat nu am MR pentru matiz Euro 3, va rog sa-mi spuneti daca acel bloc de bobine contine si aprinderea electronica sau daca aveti o schema va rog sa-mi dati un PM.

 

Va multumesc anticipat!

Numai bine!

Share this post


Link to post

Multumesc pentru schema, tomis!

Am masurat acum intre 31 si iesirea la bujia cilindrului 1 si am constatat o strapungere, a diodei probabil, deci blocul bobinelor este compromis. Faptul ca inca am o scanteie rahitica ma linisteste in ceea ce priveste starea tranzistorului chopper.

Voi schimba maine sau poimanine blocul bobinelor.

Voi reveni cu rezolvarea defectului in mod negresit

Sper ca lampa MIL sa-si inceteze aprinderea de la sine, daca nu, musai la service trebuie sa mergem sa stergem codurile de eroare.

 

Cu stima!

Share this post


Link to post

Revin cu rezolvarea, asa cum am promis.

 

Am schimbat blocul bobinelor de inductie si rezultatul a fost cel scontat, motorul toarce normal cu toti cei 3 cilindri, fara zgomote suspecte.

 

Lampa MIL nu mai avertizeaza intermitent ci a ramas aprinsa continuu. Sper ca dupa un anumit numar de kilometri si/sau dupa circa 10-15 porniri sa se stinga de la sine. Daca nu se va stinge vom merge la un tester pentru stergerea codurilor de eroare/defect.

 

Am verificat inainte de a porni motorul nivelele lichidelor de racire si ungere, acestea sunt normale fara miros de benzina, altfel as fi fost obligat sa le schimb. Ramane de vazut cum se vor comporta catalizatorul si injectoarele dupa cateva "drumuri de curatire" cu peste 70Km/h in treapta 3 de viteza.

 

Am avut si un gram de noroc astazi, am gasit blocul de bobine la pretul vechi de 320 lei (ultimul de pe stoc).

 

Va multumesc pentru sprijin si va doresc o seara placuta!

Edited by blanosulxxl

Share this post


Link to post

Da un reset la ECM si scapi de MIL aprins.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dupa fix 10 porniri in care totul a fost OK, lampa MIL s-a stins singura.

 

Cu stima!

Share this post


Link to post

Salutare.Am schimbat chiuloasa la matiz euro 3 si de atunci...parca nu mai are putere.Inainte daca la 30/h imi mergeea cu a treia..acum nu mai vrea deloc(se ineaca),pur si simplu nu pot zbacni nici in intersectie(imi este s anu ramn acolo).Am schimbat bujiile...functioneaza toate...totusi nu mai stiu ce sa i fac.

Va multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Am probleme cu indicatorul CHECK.

Am facut 48.000 cu matizul si dupa asta l-am dat cuiva sa mearga 1 saptamana.

Respectivul l-a pornit de fiecare data fara sa astepte amorsarea pompei de benzina(baga cheia in contact si ii dadea direct sa porneasca).

Dupa toata tarasenia asta mi-a dat machineta inapoi cu problema ca nu se mai stinge CHECk la motor.

Cand pornesc clipeste 1 dat si ramane aprins.

Are cineva idee cum se poate rezolva problema asta???

Merci

Share this post


Link to post
... Respectivul l-a pornit de fiecare data fara sa astepte amorsarea pompei de benzina(baga cheia in contact si ii dadea direct sa porneasca) ...

Respectivul n-a gresit cu asta, ca-l pornea direct, nu de asta sta aprins MIL-ul.

 

Intai da un reset la ECM, din siguranta cu pricina. Daca a fost o cauza temporara, scapi de Check. Daca este una permanenta, afli codul de eroare la un scaner/cititor de coduri. Dupa ce ai aflat codul, ai sanse sa poti fi ajutat.

  • Like 1

Share this post


Link to post

N-are legatura cu modalitatea de pornire. Orice aprindere a Check engine are in spate un cod de eroare stocat in ECM. In concluzie, in afara de a verifica vizual mufele sa fie bine infipte si un reset de ecm, nu avem ce alte sfaturi sa-ti dam, in lipsa unui cod de eroare citit de un scaner.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...