Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

Ai testat cu motorul cald sau rece ?

Motorul era rece cred, dupa 1,8 km pana la servici, si stat o jum de ora.

Share this post


Link to post

EGR este deschis cand sunt indeplinite cateva conditii. Una dintre ele este ca motorul sa fie cald. Daca EGR ar fi deschis cu motorul rece, functionarea acestuia ar fi "in colturi". EGR ar trebui sa NU fie deschis la ralanti, regim in care temperatura motorului oricum este mai scazuta decat in sarcina.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut băieți.nu știu dacă am ales locul potrivit unde sa postez da sunt nou prin zona.Am un matiz an 2006. Problemele au început acum 5 luni.pornea doar când vroia el. Dacă nu o lua din prima nici din a doua sigur din a 3a pornea.am dus-o la service și mia schimbat 2 senzori unul cel care citește arborele cotit sau ceva de genu iar celălalt este undeva mai sus nu știu exact ce funcție are.toate bune și frumoase a mers, am uitat sa zic ca înainte s.o duc la service am schimbat fise bujii pompa benzina bobina ulei filtre...da am luat-o din service și mergea numai ca începuse cam o data la 50 km murea motorul cum o scoteam pe liber se oprea. Acum problema a revenit iar pornește cum și când vrea...vreo idee aveți?

Share this post


Link to post

A pus-o pe un tester inainte sa schimbe acele piese? Daca, da...ce coduri de eroare au gasit?

La euro 3, problemele cu pornitul mai greu sunt din mai multe cauze...

Share this post


Link to post

Nu am habarbde tester..eu cred ca a schimbat senzorii după ureche și i.a nimerit
Pe tester am pus.o eu și avea o eroare care bu mergea stearsa era ceva de lauda...în rest nimic...asta înainte s.o duc la mecanic
Lamda scz

 

Edit moderator: te rog sa respecti prevederile _Regulamentului cu privire la stilul de scriere (vezi cratima, limbaj IRC etc)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Va salut!

 

Am intrat pe un site polonez si acestia spuneau ca daca faci o punte intre pinul 9 si 11, pini aferenti mufa OBD II, poti citi erorile prin numarul de aprinderi intermitente ale led-ului check engine. Este adevarat ?

 

Exemplu:

10 aprinderi intermitente ale led-ului corespunde cifrei zero


Va salut!

 

Am intrat pe un site polonez si acestia spuneau ca daca faci o punte intre pinul 9 si 11, pini aferenti mufa OBD II, poti citi erorile prin numarul de aprinderi intermitente ale led-ului check engine. Este adevarat ?

 

Exemplu:

10 aprinderi intermitente ale led-ului corespunde cifrei zero

 

Share this post


Link to post

Nu stiu daca pinii aia sunt corecti dar procedura e corecta.un prieten citeste demult asa la un opel vectra vechi

Share this post


Link to post

Salutare, 

Sunt nou pe forum (dar mai arunc cate un ochi de aici) si vin si eu cu o intrbare:

 

Am un Spark (2006, motor 995 cmc, pus pe gpl de doi ani, practic de la cumparare si 136.000 km in bord, doar 31.000 ai mei) si de ceva timp imi apare aleatory check engine. Eroarea aparuta este la senzorul A de la axa cu came. Cand mi-a aparut prima data  (inainte sa fac reviziile la gaz si benzina), mi-au schimbat in service senzorul (desi, pana sa puna testerul, mi-au spus ca cea mai comuna eroare e "miss fire" (rateu), dar nimic sa ma impacienteze). S-a schimbat senzorul eroarea a disparut (desi n-a stat in bord mai mult de cateva ore (mi-a aparut seara, cand am pelcat acasa, iar dimineata, cand am dat cheie, nu mai era afisat)).

 

Au trecut vreo doua saptamani si am facut revizia la gaz. A doua zi dimineata a aparut din nou chec engine. Am sunat din nou la service, m-am programat si eroarea era aceeasi. Cand mi-a fost schimbat senzorul, nu mi-a fost stearsa eroarea. Mi-au sters-o, dar in mai putin de 30 minute. Am lasat-o in service sa vada de unde pleaca eroarea si mi-au zis ca pe partea de electrica (sunt tensiuni diferite) si sa merg la gaz sa regleze ei daca au erori in bord.

La gaz eroarea s-a mentinut (senzor ax cu came) si nu se baga (mi-au zis ca se baga doar daca e eroare de carburatie).

Ieri mi-a aparut, azi a disparut.

 

Ce recomandati sa fac? Masina merge bine, pare sa traga normal (adevarul e ca nici eu nu o fortez, o conduc mai batraneste din instinct, nu ma omor cu plecatul cu scartait).

Share this post


Link to post

Verifica mufa senzorului, firele din instalatia electrica, pinii daca stau bine in mufa. Daca era defect senzorul se aprindea martorul motor si asa ramanea. Faptul ca se tot aprinde si se tot stinge, denota contact imperfect pe instalatia electrica.

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns. O sa arunc zilele astea un ochi neavizat, poate imi atrage ceva atentia. O verificare mai amanuntita cam la ce tarif s-ar afla? Nu de alta, dar daca ma costa mai mult decat masina, as prefera ceva temporar (evit sa spun carpeala, pentru ca as prefera ceva care sa tina).

Share this post


Link to post

Pai cat ar putea sa-ti ia un electrician auto sa verifice cablajul ala? Maxim 80 lei. Ca mai mult nu cred ca face....

 

Share this post


Link to post

Nu stiu preturi, de asta intreb. Ma gandesc ca s-ar putea sa-mi zică de schimbat instalatie electrica (sau cel putin traseul cu buba) si sa îmi fac idee la tarif.

Share this post


Link to post

Salutare, dragi colegi!

Dupa o lunga absenta, timp in care m-am concentrat asupra Focusului, iata ca Matizul meu (din 2008, euro 4) a inceput sa faca figuri. Masina are 43.000km, luata de noua, timp in care a mers exemplar. Mai exact, nu mai scap de vestitul cod de eroare 0300, masina avand un mers neregulat atat la relanti, cat si in sarcina. Am inlocuit motorasul pas cu pas, bujiile, fisele bujiilor, filtrul de benzina de sub caroserie, am curatat corpul clapetei de acceleratie, am inlocuit toate furtunele de vacuum de la motor (erau coapte, fisurate), ieri am refacut reglajul culbutorilor ca la carte. Degeaba...Masina accelereaza in suturi, relanti-ul la rece variaza, iar la teava de esapament se aud pufaituri care nu existau pana acum. Am verificat si injectoarele, prin scoaterea fiecarei mufe aferente lor. Bineinteles, martorul CHECK ENGINE e aprins.

S-a mai confruntat cineva cu aceste probleme?! Chiar nu mai stiu ce sa-i mai fac... In plus se apropie si ITP-ul...

Edited by costinel
omisiune

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...