Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

Salut,

 

Am o problema ce persista de prin septembrie anul trecut si nimeni nu ii da de cap. Masina este E4 (dupa cum bine se stie diferenta nu este fata de cel E3), sunt primul proprietar, are 230.000km la bord.

Functioneaza aproximativ la fel ca la nicu001.

 

Numai cand motorul este rece, dau cheie, porneste normal, socul functioneaza cateva secunde, da in nas si tinde sa se opreasca dupa care revine si se stabilizeaza relatiul, daca pisc acceleratia nu tine relatiul si motorul se opreste (1 caz); daca pun consumatori (aprind farurile sau dau drumul la ventilatie) scade relantiul si moare motorul (al 2 caz) ; sau porneste merge 10 secunde si se opreste(al 3 caz); daca plec de pe loc, la prima frana motorul moare, daca continui sa merg face asa de ma plictisesc de pornit masina (al 4 caz). Dupa ce se incalzeste motorul nu mai are nici o problema. Doar din cand in cand nu mai vrea sa porneasca, dau la cheie de la 1-4 sau 5 ori.

Insa motorul trepideaza tot timpul (rece sau cald) ca si cum ar trebui reglati culbutorii (sunt reglati, caci asa m-au sfatuit mesterii din service).

 

Am citit pe forum de am dat in balbaiala, nu mai stiu la ce sa ma uit. La toate service-urile la care am fost, toti dau din umeri, pun testerul da aceeasi eroare (sonda lambda 1). Prima oara cand s-a aprins checkul a dat sonda lambda 2. Am schimbat-o, este noua, dupa stergerea codul a doua zi se aprinde check, la service apare cod sonda lambda 1, schimbat si sonda lambda 1. Bun a treia zi la fel apare aceeasi eroare, concluzia mea este ca este altceva si pacaleste ECM-ul. O tin asa de am facut 30.000km . Am schimbat pe langa sonde, fisele + bujiile. Am gasit in schimb un cablu care venea din instalatia masinii, era smulsa mufa (pp ca avea) si era pusa pe unul din firele de la sonda lambda 1, am scos-o, a pp ca ar fi de la senzorul de aer de pe carcasa filtrului de aer (am constatat ca am gaura, pus dop), dar masina face la fel. Constatat in seara asta ca mufa de la sonda lambda 1 are portiuni lipsa (nu joaca cuplajele). Am verificat toate furtunele vacuum, nu prezinta crapaturi. Schimbat pompa benzina anu trecut in ian (intrase in scurt), filtru benzina nou sambata. Conductele benzina sunt verificate.

 

O idee unde sa ma mai uit? V-ati mai confruntat cu aceasta problema?

 

 


am uitat sa spun ca s-au uitat mecanicii la bujii si mi-au spus ca am amestec sarac, mult aer, putina benzina sau invers cum o fi (este noua si supapa de tine relatiul)

Share this post


Link to post

In motor de Matiz nu m-am bagat insa imi dau si eu cu parerea ... EGRul cum se prezinta ?

Share this post


Link to post

Euro 4 are dop in carcasa filtrului, senzorul de temperatura aer admisie e pe galeria admisie. Mufe fire sonde ce e asa de greu de recablat?

EDIT: unele simptome par de IAC murdar.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Mai dute peste"mesterii" din service si pune-i sa-ti citeasca parametrii senzorului de clapeta acc. TPS, sa-ti recalibreze IAC-ul si o atentie sporita la valorile MAP-ului (bineinteles, daca respectivii cunosc si valorile de lucru pentru fiecare senzor in parte) Sau uitat fix in balari.

Pana atunci incearca un reset ECM si un Idle Learn.

 

Bafta.

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

salex..nu s-a desfacut egr-ul de cand am masina...posibil sa fie...

.

augustin ... este curat si chestia cu calibratul (ce sa calibreze la o piesa noua mecanicii...de ce este ECM-ul?) - parerea mea. Mufe fire sonde ce e asa de greu de recablat - cum adica recaliblate mufele? Sondele sunt ok. Par simptome de IAC murdar, dar totusi este nou si curat. Am acoperit gaura de la carcasa filtru aer (era lipsa, asa se intampla cand lasi masina in service peste noapte ..dispar capace... piese..alea alea), dar tot la fel face.

 

buburuza vesela - reset ECM si Idle Learn la matizul meu nu functioneaza, poate la E2. Idee buna cu valorile Map-ului. Nici mesterii de la Daewoo nu stiau ce sa ii faca, se uitau ca curca'n lemne.

 

Pepino m-a pus sa pun bujii Bosch, ca Ngk-urile nu sunt bune, si sa las masina si la el vreo zi sa vada cum se comporta.

 

Nu pot lasa masina in service, deoarece chiar daca lucrez in bucuresti, fac pana acasa 120 km. Deci nu vreau sa cresc si asa timpul de la 4 ore pe zi la 6-7 ore numai pe deplasare.

 

 

 

Share this post


Link to post

Reset ECM si Idle learn functioneaza atat la E2 cat si E3/4. De unde a scos-o???

Difera timpii intre ON si OFF atata tot.

Daca la E2 sunt 10s la E3/4 sunt 5s.

Share this post


Link to post

nu merge..in fine...pe mine ma intereseaza altceva...

 


am fost azi peste mesterii de la service si am primit urmatorul raspuns ,,recomandarea noastra este sa va duceti la un baiat smecher care stie sa citeasca valorile de la toti senzorii, noi nu stim sa citim acele valori''


TPS nou uitat sa zic

Share this post


Link to post

Du-te peste mesterii de la alt service.Apropo, dormi si tu o noapte in Bucuresti si lasa masina la Pepino, te costa mai ieftin.

Recablat e ua recalibrat e alta.Fa poza cu portiuea lipsa de la mufa sodei 1 si cu firul care era legat la soda desi tu crezi ca era de la filtrul masinii :)

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

...un mester electrician pp eu si-a bagat mana in cablajul ce duce dinspre motor, m-am uitat in seara asta la un alt matiz si am constat ca setul de fire ce ies din stg sub bord nu este tras spre sonda lambda 1 cum este la mine, in plus e firul ala cam dubios montat in manunchi (la mine). tre sa ridic masina pe un elevator. bineinteles ca m-am gandit la pepino dar luna asta s-a dus solda caci nu am maestro no limit si astept solda urmatoare.


dupa ce dai 10 mil pe piese si manopera te mai linistesti sa investesti...am patit pe pielea mea

Share this post


Link to post

nu merge..in fine...pe mine ma intereseaza altceva...

 

am fost azi peste mesterii de la service si am primit urmatorul raspuns ,,recomandarea noastra este sa va duceti la un baiat smecher care stie sa citeasca valorile de la toti senzorii, noi nu stim sa citim acele valori''

TPS nou uitat sa zic

 

Nu exista "nu merge", nu stii cum se face corect, este altceva...

Asta se intampla cam cu toti "mesterii" de prin service-urile autorizate care se dau lebede in lighean, le pui un scaner in brate si se uita la el ca la televizor.

TPS-ul poate fi el nou dar daca nu este ajutat cu un scaner sa-si pastreze niste parametrii l-ai pus cam degeaba...

Share this post


Link to post

atunci ma duc la pepino si sa vedem...poate ii da de cap

Share this post


Link to post

Nu ma mai duc la pepino, 3 saptamani pana se mai elibereaza...asta e... poate cu alta ocazie.

Amm citit pe alte forumuri, bmw, vw si reno, aici nu am gasit, fara suparare, simptome cum face masina la fiecare senzor defect. am mai citit ca mai poti pune mama testerului pe masina si nu iti arata nimic (practic ecm-ul masinii te poate pacali la greu).

Sambata mi-am luat un senzor axa came, l-am schimbat, am curatat clapeta de acceleratie, IAC, supapa PCV, am curatat cat am putut partea superioara din admisie. Apropo incercati pe viitor sa curatati cu spray frana decat cu carb cleaner, este mai ieftin si curata mai bine. Am facut un reset ECM si idle learn. Nu se mai opreste masina la rece cand accelerez sau aprind farurile sau ventilatia, in schimb un mester mi-a umblat la surubul de la clapeta si am nevoit sa umblu la el caci se oprea motorul. Merge mai rotund motorul, intr-un loc se vede un pic de bulbuc de ulei pe la garnitura capac culbutori (ma voi duce sa se uite alti mesteri poate rezolva problema).

Intr-un cuvant problema rezolvata.

 


din pacate nu am ajuns la supapa de egr sa o dau jos, nu am avut rabdarea necesara deoarece am instalatie gpl si trec multe fire pe acolo, facandu-mi greu loc am last-o balta.

Share this post


Link to post

Surpriza, am plecat de dimineata si mi se tureaza motorul de zici de ce aia...intr-un cuvant mi-am dat seama ca mesterul electrician mi-a f...t reglajul la clapeta

Share this post


Link to post

Stie cineva unde este pozitionat senzorul de detonatie ?

Share this post


Link to post

De acord cu tine dar matizaurul meu este euro 2 si nu are eegr ci doar egr ,si m-am uitat pe acolo si nu vad pacostea de senzor :) .Multumesc oricum ai avut intentie.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

De acord cu tine dar matizaurul meu este euro 2

Si eu sint de acord cu tine ... da' de unde sa stiu eu ca e vorba de "euro 2" daca tu ai scris in topicul "Probleme la Motor Matiz Euro3" :(

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

Nu mi-am dat seama,poate nu stiu dar nu gasesc pentru euro 2 :(

Edited by Salex

Share this post


Link to post

salut

am un matiz de vreo 3 luni (1999) si merge cam prost motorul are becul de check aprins ( dardaie, tinde sa se opreasca si parca nu prea are putere motorul). Am schimbat distributie ulei filtre bujii fise segmentat motor si tot nici o shimbare. Am tot citit pe forum si am vazut ca multi au problema asta insa nu am vazut sa se fi rezolvat la cineva dupa ce au schimbat sondele sau altceva. Ce sa ii mai fac poate sondele sau ce ca deja nu stiu daca mai merita sa mai bag bani asa multi! Daca ma poate ajuta cineva?

 

Cu stima!

Share this post


Link to post

Cine imi poate da informatii cu privire la Maxi Scan MS509?

Este bun pentru diagnoza la Matiz E3?

Ce mai poate si ce stie sa faca aceasta interfata?

Va rog, ajutati-ma...

Share this post


Link to post

Salutare. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Se da un Matiz E4. Cand pun testerul pe ea(Gutman) supapa EEGR cica nu lucreaza doloc, arata tot timpul valoare 0% si in relanti(normal cred ) dar si cand o turez. Va rog sa-mi spuneti daca EEGR functioneaza doar in sarcina sau ar trebui sa indice valori si daca sta pe loc si o turez? Ca si simptome: trepidat, mers smucit, lipsa putere, iar rezultat tester ceva legat de EEGR, nu am retinut codul de eroare Din cand in cand apare check engine, care se stinge daca las motorul oprit cateva ore.

Share this post


Link to post

Cand retii codul il postezi aici. Daca nu inchide egrul e posibil sa ai simptome, dar pana nu ne spui codul...

Share this post


Link to post

Si totusi ramane intrebarea: EEGR functioneaza doar in sarcina sau ar trebui sa indice valori si daca sta pe loc si o turez?

Share this post


Link to post

Ai testat cu motorul cald sau rece ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...