Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

baieti am si eu o mare problema cu buburuza mea. de ceva vreme se opreste motorul la stop, semafor, ostacol. moare ca proasta in mers, consuma foarte tare, miroase a benzina nearsa, motorul face ca toti dracii. nu tot timpul, are zile in care merge perfect si zile in care imi vina sa dau cu ea in Dunare. am schimbat bujii, fise, capacul de la delcou, motoralus de relanti, ulei, filtru ulei, filtru benzina, filtru aer, am schimbat bana si benzina, inainte bagam de la OMV, aum folosesc de la petrom. toate le-am facut la sfatul ,,medicilor", nu de capul meu. ultima data am pus-o pe tester si mi-au zis ca motorul merge bine, nu imi mananca ulei, nu am probleme cu chiuloasa (sau cum naiba ii zice) si mi-au schimbat capacul de la delcou. mi-au spus k era fisurat si k de la ala era problema cu toate ca la tester nu a iesit NIMIC. dupa 2 zile masina mi-a facu aceleasi probleme. m-am dus din nou peste ei si mi-au zis k trebuie sa schimb setul motor. a doua oara am mers singura, decat au ridicat capota si mi-au si zis ce are. mi s-a parut suspect si la cat de putin(mai bine spus mai deloc) ma pricep eu nu cred k este ceva de la motor, nu stiu ce sa mai fac am luat toate service-urile din oras la rand si toti baietii care mai lucreaza asa pe naspa si fiecare m-a pus sa schimb cate ceva. credeti ca este de la motor. adica sa risc sa cheltiu niste bani aiurea. dupa ultimul service am mai fost la cineva si mi-a zis ca s-ar putea sa fie sonda lambda. nu mai stiu ce sa-i fac. nu am bani sa ma duc cu ea la Craiova , imi vine sa-i fac cruce...astept parerile voastre.

Share this post


Link to post

In primul rand ca ai postat unde nu trebuie! Daca vrei sa citeasca cei care ar dori sa te ajute trebuie sa nu postezi la "probleme motoare euro 3". Din cite inteleg matizasul tau rosu are motor euro 2 (adica cu delco). Doi la mana, astia din serviceuri iti vor lua bani de fiecare data cand mergi la ei pentru ca tu nu tepricepi si oricum nu iti vor spune exact ce are ca nu stiu nici ei. Iar la Craiova nu ai ce face ca nu se mai produc Matizuri acolo. Oricum simptomele pe care le descrii sunt de la aprindere (delco, fise, bujii, senzorul de ax came). Trebuie sa ne dai mai multe detalii despre cum se comporta masina la rece, daca tacane motorul, daca scoate fum, daca se aprinde check-ul la bord, etc. Trebuie sa iti dai seama fara prea multa stiinta ca pe tester nu poate sa isi dea nimeni seama daca trebuie segmentat motorul, decat daca faci test de compresie. Poate totusi gasesti un tip care se pricepe la Matiz pentru ca nu sunt forte multi.

Succes!

 

Dar, in incercarea de a ajuta pe altii , am uitat de problema mea! Motorul meu a fost segmentat pentru ca imi consuma foarte mult ulei. Inainte de asta se aprindea checkul cu eroarea P0300 (random misfire detected). Nu mai spun ca au fost schimbate semeringuri de supapa, chit distributie, bujii, etc. Acum nu mai consuma ulei, in schimb motorul da uneori in nas in sarcina si zilele trecute, la rece s-a aprins iar checkul cu eroarea p0300!. Ce poate sa fie ca ma gandesc sa redeschid fabrica de la Craiova?

Edited by anditof

Share this post


Link to post

s-a aprins iar checkul cu eroarea p0300!

P0300 = Multiple Cylinder Misfire. Rateuri (la arderi) repetate la cilindri, diagnostic pus de ECM cand turatia nu e rotunda... Din carte, la ce se uita astia : aspectare exterioara, inspectare injectoare, masurat presiune benzina, fise, bujii, cablaj injectoare, filtru benzina, benzina murdara...

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea, vin si eu cu o problema legata de "check" aprins

Matiz 2005, euro 3, 95000 km. La rece pornire "la cheie", dar nu imi sta la relanti, daca incerc sa plec de pe loc fara ca motorul sa se incalzeasca imi da "in nas" ca si cum nu ar mai avea benzina, efectiv nu ma pot deplasa, parca se rupe masina daca insist, imi moare motorul oricat de mult as incerca sa o "tin" din ambreiaj. Dupa ce se incalzeste si merg ceva cu ea, daca vreau sa accelerez imi moare motorul, nu conteaza in care treapta de viteza sunt, imi face la fel in toate(acelasi simptom ca si cum nu ar avea benzina), daca intru intr-o depasire din nou acelasi simptom, daca merg cu o viteza constanta din cand in cand ramane fara putere pt cateva secunde dupa care isi revine.

Schimbat : filtrul de aer, filtrul de benzina, injectoare(puse second hand de pe o masina care mergea fara probleme, bujii, fise de bujii,curatat IAC, aceleasi simptome, scos sonda lambda si curatat atat cat se poate curata

Mers cu ea la diagnoza, rezultat :

cod eroare: P0171 - sistem sarac bank 1 permanent

P0171 - sistem sarac bank 1 intermitent

In cazul in care aveti idee despre ce este vorba astept un raspuns. Multumesc.

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca ai epuizat toate recomandarile de aici ???

Share this post


Link to post

Verifica releele pompei de benzina, apoi regulatorul de presiune al pompei de benzina. Eventual senzorul TPS sa fie reglat la 0,4V pe scaner nu prin alte metode neortodoxe.

Share this post


Link to post

Chiar azi am schimbat senzorul TPS intrucat imi mergea si mie in suturi in ultima vreme si aveam check aprins (cu eroarea de amestec sarac). Dupa schimbare am scos sigurantele de la ECM pentru vreo 30 secunde si le-am pus la loc. Am dat la cheie fara sa apas pe acceleratie (atentie ca e foarte important asta mai ales dupa resetare). Acum nu mai am nici check aprins si motorul merge normal. Mentin ideea ca TPS-ul e cel mai tampit senzor de pe masina. (asta e cred ca al 4-lea in 85000 km). Atentie cei care mergeti pe GPL sa verificati periodic (adica la fiecare 20000 km) si jocul la culbutori (eu i-am gasit cam stransi)...ma rog...nu eu ci mecanicul. Probabil de aia imi crescusera si timpii de injectie mai mult decat de obicei si nu isi explica nimeni de ce.

Share this post


Link to post

Dupa ce am mers 2 saptamani cu alta benzina decat cu cea am mers pana acum, mi s-a aprins MIL. Apare eroare P0133 (O2 sensor circuit slow response, Bank1, Sensor1). As vrea sa aflu daca se poate curata acest senzor cu WD40 sau altceva (daca merg la service il vor inlocui sigur, pe bani bineinteles, nu am idee cat costa) si unde este amplasat la Matiz euro3 .

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Cred ca cel mai bine il schimbi, e posibil sa fie avariat.

Senzorul se afla sub protectia de la galeria de evacuare din motor, trebuie sa dai rezonatorul si filtrul de aer la o parte ca sa ajungi la el.

Il localizezi usor, dar vezi ca un senzor nou ar trebui sa aiba o solutie speciala aplicata pe el pentru a nu se bloca.

Uite aici unde se afla senzorul indicat prin sageata cu forta de strangere :

Untitled.jpg

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

Cam asa arata semnalul scos de senzorul de O2.

post-13221-0-86516000-1343188341_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Nu e rau semnalul. Eroarea aia poate sa apara si in urma mersului subturat sau ralanti excesiv.

Share this post


Link to post

Pai nu am mers subturat niciodata, relantiul se vede (nu am avut probleme niciodata), doar am bagat alta benzina (am fost in delegatie si am avut bonuri de omv, pana acum am folosit numai Efix95). O sa merg si la service sa vedem ce spune Scan100. Nu-mi vine sa cred ca acest senzor s-a stricat, eventual e imbacsit.

 

Am fost la service, Scan100 "spune" acelasi defect, dar concluzia meseriasului: "da-i benzina mai buna si forjeaz-o" nu prea ma multumeste stiind cum am mers cu ea. Eu nu am reusit sa sterg acest cod de eroare (P0133) pe cand el l-a sters imediat si nu cred ca e o rezolvare. Multumesc oricum pt pareri.

Share this post


Link to post

Eu tot pe Efix merg si e foarte curata benzina. Daca a sters codul si nu mai apare, nu-i nicio problema. Si eu tot recomandari de genul asta am primit (sa merg ceva mai turat). La mine apare din cand in cand eroarea asta dar e din cauza GPL-ului (asa zic "meseriasii").

Share this post


Link to post

Ferice de voi ca aveti scanner pe E3, eu inca caut sa vad ce se potriveste la al meu, ca e E2.

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

Salutare,

Problema mea este urmatoarea:

Cand motorul este rece la fiecare frana se opreste si el, sau daca nu se opreste nu se mai tureaza. Dupa ce se incalzeste merge ca uns.

Deasemenea daca il las la relanti sa se incalzeasca, pana la atingerea temperaturii optime, nu merge rotund, iar daca dupa ce s-a incalzit opresc motorul nu mai porneste decat la a 3-a sau a 4-a cheie.

Simtomele au inceput progresiv odata cu sezonul rece.

 

Mentionez ca masina este E3 are 150k, revizii facute la timp, fisele sunt Tesla siliconice, sonda Lambda este schimbata, am curatat IAC-ul, iar simtomele nu genereaza si aprinderea MIL.

 

 

 

Share this post


Link to post

Masina ar trebui dusa la Service si pusa pe Scaner. De vazut, cand este rece, ce valori indica senzorii Temperatura motor si Clapeta acceleratie. Si ceilalti (de ce nu). MIL se aprinde pentru senzori daca sunt intrerupti sau scurt-circuitati, daca dau indicatii zapacite nu se aprinde.

Share this post


Link to post

La mine, de la TPS am avut 3 erori P122, P171, P400 si se oprea destul de des, avea fluctuatii de turatie (de multe ori nu se tura) si mergea aproape in suturi la mersul prin oras si porniri de multe ori ratate => bineinteles check aprins. Dupa inlocuire si reglare au disparut simptomele neplacute si check-ul.

Share this post


Link to post

Pentru cine e interesat de senzor TPS (senzor acceleratie) are la King la Eroii Revolutiei cu 110 lei - original, cu garantie 18 luni cu montaj in service autorizat RAR. Abia acum am realizat ca celelalte care le-am avut pe masina au fost chinezarii foarte proaste calitativ...care imi cauzau mers in suturi prin oras.

Share this post


Link to post

Dupa ce am schimbat bujiile, IAC, furtunul de vacum de la sevofrana si supapa PCV , oprirea motorului la franare se produce pana la incalzirea lui (pe gaz se manifesta pana la atingerea maxima a temperaturii de lucru), restul problemelor au disparut.

 

Share this post


Link to post

Salut

Am și eu un matiz din 2005

Și i-sa aprins becul de check

Am fost cu ea la service mi-a pusa pe testăr și mi-a zis ca trebuie sa trebuie sa schimb senzor vibrochen

OK

L-am cumpărat și degeaba becul stă toto aprins

Am vorbit cu cei de la service și mi-au zis sa ma duc cu ia din ou sa se mai uite o data

Mi-am schimbat si distributia la 80000 acum am 85000

E posibil sa fie de la ea ?

Ce părere aveți ?

Edited by petre85ct

Share this post


Link to post

Nu e de la distributie. Daca a mers 5000 e in regula. Cind se aprinde becul, inainte de pornire, dupa pornire, cind se incalzeste ?

Share this post


Link to post

cand pun contactul e aprins

dupa ce pornesc se stinge pemtru 2 sec si se reaprinde

Share this post


Link to post

....ai pornit masina macar de 3 ori de cand s-a aprins ?

Share this post


Link to post

da a pornit si cu cel vechi si cu cel nou

motorul imi merge bine nu imi trepideaza nu nimic nici nu se opreste in mers

Edited by petre85ct

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...