Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

Salut, Tolin. Eu am verificat pe masina mea daca are cursa si se retrage dupa ce se ia contactul,cu motorul oprit, mentionez ca nu s-a stricat nimic. Daca in nestiinta mea am afirmat ceva ce ar dauna functionarii masinilor colegilor de pe forum imi cer scuze, insa as dori sa imi explici, te rog de ce s-ar defecta un motoras pas cu pas daca ii aplici curent scos din corpul acceleratiei. Nu e sarcasm sau ironie vreau doar sa nu repet gresala, stiind cauza.

 

Banuiesc ca este un site oarecum avizat...

"To check the idle air control motor remove the unit, with the wires connected turn the key to the "on" position without starting the engine, the idle air control should move in or out. If the idle air control motor does nothing it has probably failed,"

 

http://www.2carpros.com/articles/how-a-idle-air-control-valve-works

Share this post


Link to post

are cursa si se retrage dupa ce se ia contactul, cu motorul oprit, mentionez ca nu s-a stricat nimic

Cu motorul nepornit este OK, asa se face verificarea.

Share this post


Link to post

"To check the idle air control motor remove the unit, with the wires connected... " Lasand la o parte faptul ca depinde comportamentul de fiecare program inscris in ECM, deci ce-i valabil la un tip de masina nu-i valabill alt tip, textul spune clar: demontezi cu legaturile electrice pe IAC si cheia aflata pe ON, lucru destul de greu la Matiz unde unul dintre suruburi se afla exact sub conectorul electric. Daca se desface conexiunea, se scoate IAC-ul din locas si se reconecteaza sub tensiune, atunci ECM-ul interpreteaza o schimbare a dispozitivului si face o recalibrare, adica avanseaza varful la maxim. Cum nu mai are cine sa opreasca varful, axul melcat este proiectat afara din motoras si axul, varful, arcul si mantaua de protectie se raspandesc care mai departe, iar remontarea lor devine o opera de arta, daca le mai gasesti.

Demontarea IAC-ului nu este necesara decat daca ai o curiozitate mai mare decat pisica, curatarea varfului si a locasului fiind posibila prin fanta aflata deasupra clapetei. Functionarea IAC-ului se simte prin comportarea motorului, nu trebuie s-o vezi cu ochii.

Deci, daca esti obligat sa deconectezi IAC-ul de la circuitul electric, este nevoie de scoaterea prealabila a alimentarii ECM-ului, iar realimentare sa se faca doar dupa ce IAC-ul s-a montat la loc in locasul sau cu suruburile stranse ! Alte experiente se fac pe raspunderea fiecaruia si nu se recomanda celor neavizati.

Share this post


Link to post

Este scris clar si corect :

To check the idle air control motor :

- remove the unit,

- with the wires connected turn the key "on" without starting,

= the idle air control should move in or out.

Se practica la Service-uri.

Daca dai si Start, pe gaura aia goala va intra o gramada de aer, ambaland relanti-ul. ECM va da comenzi la IAC in sensul obturarii gaurii si axul cu supapa incepe sa iasa (spre exterior, destul de repede). Axul NU ARE LIMITARE si va iesi de tot.

Gasesti pe undeva pe forum patanii cu tija iesita si cazuta pe jos. Dupa aia a fost bagata la locul ei. Altfel, IAC-ul este asamblat cu nituri...

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspuns, sincer eu credeam ca, cuiul IAC-ul se extinde la maxim limitat, nu sa iasa din ansamblu...

Share this post


Link to post

Astazi am verificat cablurile de alimentare a injectorului 1 si sunt in regula. Unul din ele este conectat cu pinul 90 de la ECM, iar celalalt cu un + care are tensiune cam 10 secunde de cand pun cheia pe pozitia II. Dupa verificare, masina a pornit la sfert, a avut ralanti-ul impecabil, am turat-o de cateva ori si mergea foarte bine, desi check-ul era aprins. Am plecat la o tura dar dupa 50 m masina a inceput din nou sa smuceasca si check-ul sa clipeasca intermitent. Ce naiba sa aiba? Am fost la service si le-am spus ca sunt in regula si cablurile si au dat din nou din umeri. Nimeni nu stie ce are si nimeni de la service nici macar nu se da cu parerea...spun doar ca nu au mai intalnit asa ceva. :( Ce teste sa ii mai fac? Ce sa mai verific? Testerul scan 100 da doar eroarea P0261 - injector 1 low voltage. Ma mir ca nu mai da si cea cu misfire, fiindca motorul merge oribil in sarcina.

Share this post


Link to post

Schimba injectoarele intre ele si vezi daca eroarea se muta pe cilindrul unde montezi injectorul care acum e la 1. Asa poti da vina pe injector sau cauti defectul in bobina sau cablaj. Personal am vazut pana acum 4 bobine de inductie troznite la matiz, la toate eroarea era misfire pe unul din cilindri, plus ca bujia de la respectivul era uda si nu dadea scanteie.

Share this post


Link to post

Injectoarele sunt ok, chiar injectorul 1 unde aparea eroarea a fost inlocuit cu unul nou. Ulterior am incercat o bobina de inductie luata de pe un alt matiz cu tot cu fise iar simptomele erau aceleasi la motor (mers in 2 cilindri). Am mers la cei care mi-au montat instalatia de GPL si dupa cateva verificari la cablaje s-a gasit buba. Calculatorul de GPL nu functiona. Canalul 1 de la injectorul de gaz nu avea semnal. L-am scos si l-am trimis la gatrantie pentru inlocuire. Acum merg pe benzina. Dupa decuplarea instalatiei de gaz de pe masina, s-a stins check-ul dupa 4 porniri iar acum e totul in regula pe benzina.

Tin sa spun: sa le fie rusine celor din cele 2 foste reprezentante Daewoo din Sibiu ca nu au fost in stare sa scoata mufele de la injectoarele de gaz si sa le cupleze pe cele ale injectoarelor de benzina...in ciuda faptului ca le-am spus sa faca asta (am dat telefon la cel care a montat gazul si el mi-a zis sa leg injectoarele de benzina fara intercalarea cu cele de gaz). Imi cer scuze pentru posturile asa de lungi dar poate se mai intalneste si altcineva cu astfel de probleme si sa aiba o idee despre ce este vorba. Numai incompetenti in service-urile daewoo.

Multumesc mult Mircea pentru ajutor.

Edited by florin_wow_2006

Share this post


Link to post

. Numai incompetenti in service-urile daewoo.

Multumesc mult Mircea pentru ajutor.

 

nu acelasi lucru se poate spune de cei din bistrita

Share this post


Link to post

sa le fie rusine celor din cele 2 foste reprezentante Daewoo din Sibiu ca nu au fost in stare sa scoata mufele de la injectoarele de gaz si sa le cupleze pe cele ale injectoarelor de benzina...

Instalarea GPL pe Matiz reprezinta o modificare cu care Daewoo si reprezentantele sale n-au nicio treaba. Totusi, Craiova a fabricat pe final niste Cielo cu GPL, nu stiu cine le tinea garantia...

Share this post


Link to post

S-au fabricat si Matiz-uri la Craiova cu GPL. Stiam ca nu au nicio treaba cu instalatia de GPL. Nu vreau sa intru in detalii. Imi mentin ideea: incompetenta este la ea acasa in serivice-urile daewoo. Au noroc cu aparatele lor de scanare a motorului...in rest pentru orice altceva am zis ca nu mai calc pe la ei. 3 service-uri foste reprezentante daewoo ( 2 din Sibiu si cel din Giurgiu) mi-au demonstrat incompetenta! Aveau de scos fix 3 mufe de la injectoare si de pus la loc mufele originale. Nimic mai mult. Si le-am zis sa faca asta si au zis ca au facut dar tot nu merge. Dupa ce ca au fost incompetenti au mai si mintit cu nerusinare in ciuda faptului ca le-am dat spaga de la inceput ca sa-si dea totusi interesul.

Edited by florin_wow_2006

Share this post


Link to post

Am cautat sa schimb valva PCV la un magazin de piese auto imi zicea ca costa 45 lei, la Unix nu stiu ce e aceasta piesa cel putin nu a gasit-o in catalog, la fosta reprezentanta daewoo la fel nu stiu ce e valva PCV,

ma puteti indruma unde sa caut valva PCV si denumirea exacta sau codul .

Share this post


Link to post

Vedeti oameni buni? Inca un exemplu de service-uri incompetente!

Supapa ventilatie pozitiva carter asa se mai numeste. Sau pentru anumiti redusi din reprezentante "supapa negru cu mov". Daca inchide intr-un sens si in celalalt lasa aerul sa treaca liber este buna. Eu o verific periodic. Nu rezolvi nimic daca a ta de pe masina este buna si pui alta noua. Bani aruncati de pomana. Atentie cand iei o supapa din asta sa o verifici daca tine bila din ea aerul pentru ca majoritatea sunt defecte de noi.

Share this post


Link to post

Am testat-o acum, nu inchide complet, dupa ce am incercat-o de mai multe ori cam la a 5-a incercare parca a inchis, deci cred ca e de schimbat.

in ce magazin imi recomandati sa caut valva PCV ?

Share this post


Link to post

Buna

 

Am aruncat privirea peste problema beculetzului buclucas (check) si constat ca suntem multi cu aceasta problema.

Acum 2 zile am poposit cu masina intr-o statie rompetrol si in excesul meu de zel i-am oferit un tratament regal cu Alto101

Nu am apucat sa ies bine din benzinarie si am constatat ca in treptele mici cu pedala in podea masina merge sacadat, si s-a aprins CHECK-ul

banuiam benzina tocmai bagata asa ca am fortat masina la turatii mai ridicate sa vad ce se intampla, si s-a intamplat, chec-ul a inceput sa se aprinda intermitent,

daca reduceam viteza se oprea din palpait dar sughitul persista si acum. nu sunt absolut sigur ca e benzina dar problemele au aparut la plecarea din benzinarie.

 

Va rog o sugestie cva,

Share this post


Link to post

Pana sa iesi tu din benzinarie nici benzina din filtru nu s-a consumat. Deci pica varianta cu benzina. In plus, benzina de la Rompetrol e cea mai curata benzina. Daca se aprinde intermitent nu mai merge absolut deloc cu masina. Vei infunda catalizatorul si e scump... Check intermitent e de la combustie necorespunzatoare. Fugi urgent la service la un test. Intreaba codurile de eroare si posteaza-le. Am trecut si eu prin asa ceva.

Share this post


Link to post

Salutare baieti, traiasca internetul, ca altfel ne-ar fura toti "mecanicii".

 

Am si eu probleme cu Check Engine-ul, am cumparat un Matiz recent, motorul suna ok, nu face figuri, pornirea este lina, cu toate ca inca nu au venit frigurile siberiene.

Prima data am observat ieri cand mergeam cu 80 90 kmh ca s-a aprins martorul si a ramas asa pana am oprit motorul, distanta parcursa ar fi fost de 7 - 8 km iar pe ultimii doi s-a aprins. In tot acest timp a fost folosita treapta a 4-a si a 5-a cu motorul turat.

Am zis, ok, se intampla, poate nu am mers cum trebuie, insa asta am mers numai cu treapta a 4-a cu motorul pe la 80 90, dar tot s-a aprins martorul fara a mai schimba in treapta a 5-a.

 

Cum pot remedia problema? Se poate face de catre mine, sau e necesar sa ma duc in service? Mentionez ca pornirile se fac normal, pus cheia pana se stinge martorul de Check apoi ii dau start si nu sunt probleme. Doar cand rulez cu 80 90 se pare ca am probleme.

Astept raspunsurile si sfaturile voastre, intre timp, caut 2 cauciuce de iarna, ca a inceput sa ploua si parca vad ca sar astia cu controalele.

 

P.S. Cand se aprindea martorul, motorul functiona normal, nu am observat probleme in mers. Masina este luata de curand, abia are cea de-a 2-a zi in posesia mea.

Share this post


Link to post

Mai intai si mai intai, trebuie vazut ce vrea sa zica "martorul", sunt jde defecte (mari sau mai mici) pe care le vede. Asta se poate numai la Service, unde au aparatura necesara citirii informatiilor complete. Nu prea tine de stilul de condus, ai ceva la marafeturile de pe motor.

Share this post


Link to post

Ciudat e ca nu am nici o problema cand se aprinde, chiar deloc, atata tot ca ramane aprins pana iau contactul la destinatie si o pornesc din nou. Dubios e ca se intampla numai in jurul vitezei 80-90 kmh.

Sincer... masina e din 2005, motorul merge ok, fara trepidatii, dar aleg sa previn decat sa "las ca merge si asa".

Share this post


Link to post

poate cel dinainte a folosit-o subturat si asta a afectat treburile

Share this post


Link to post

Nici nu stiu unde sa ma indrept, catre ce service, care sunt preturile, etc ... plus ca e nou pt mine treaba asta.

Share this post


Link to post

La matiz euro 3 interfata este OBD II, deci se poate folosi si alt scanner decat scan 100, pentru citirea codurilor. O diagnoza costa undeva intre 50-80 lei in functie de service.

Noteaza codurile de eroare, ulterior poti verifica in manual explicatia codului .

Manualul pentru euro 3 il gasesti la link-ul de mai jos.

 

http://www.scribd.com/doc/56707012/Matiz-Euro3

 

 

 

Share this post


Link to post

Multumesc, se pare ca pana la urma imi cumpar o interfata de diagnoza, ca vad ca decat sa dau 80 si poate nu imi spune erorile, prefer sa le aflu singur si linistit. Iar manualele le am, nu pe cele cu codurile afisate de diagnoza, dar aflu si de alea. :D

 

P.S. mufa obd e localizata sub torpedo daca nu ma insel?!

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

Dar ce mai e nevoie? Prefer sa aflu codurile singur, sa stiu care e situatia, nu sa aud vrajeli.

Deci e nevoie de interfata, un laptop si masina in cauza. Interfata care o caut eu costa 108 roni, bineinteles ca sunt si altele de 3000 de ron, dar nu am de gand sa-mi deschid atelier de reparatii.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...