Jump to content
Sign in to follow this  
iuliangaburici

Probleme La Motor Matiz Euro3

Recommended Posts

ROG SUGESTIE, SFAT... STIMATE TOLIN ! Matiz 2006, 90 mii km. După pornire fără încălzire prealabilă, la prima rampă îmi clipeşte check-ul şi trage greu; după care rămâne aprins şi problemele de tracţiune dispar. Motorul trepidează neregulat la Relanti, doar la pornire. Pe tester, dă eroare 300. Am fost la 3 service-uri, vor să-mi scoată chiuloasa, supape, garnituri - lucrare la care numai manopera mă costă 10 mil. Menţionez că : - Am pus în rezervor Injector Cleaner - Am schimbat la sugestia unui meşter bujiile, fisele şi bateria - Am făcut test de compresie = OK. Am realizat reset ECM+ idle learn - Alimentez cu 95 de la LukOil - Nu am curăţat niciodată senzorii şi contactele - Nu am schimbat filtrul de ulei+benzină de 1 an jumate, iar celelalte filtre (aer, etc.) niciodată - Nu am curăţat injectoarele până acum.

Share this post


Link to post

Trebuie sa schimbati filtrul de aer si daca nu ati schimbat kitul de distributie este cazul sa faceti acest lucru cat mai repede Sfatul meu este sa schimbati statia de benzina ...Lukoil are cea mai proasta benzina de pe piata romaneasca

ROG SUGESTIE, SFAT... STIMATE TOLIN ! Matiz 2006, 90 mii km. După pornire fără încălzire prealabilă, la prima rampă îmi clipeşte check-ul şi trage greu; după care rămâne aprins şi problemele de tracţiune dispar. Motorul trepidează neregulat la Relanti, doar la pornire. Pe tester, dă eroare 300. Am fost la 3 service-uri, vor să-mi scoată chiuloasa, supape, garnituri - lucrare la care numai manopera mă costă 10 mil. Menţionez că : - Am pus în rezervor Injector Cleaner - Am schimbat la sugestia unui meşter bujiile, fisele şi bateria - Am făcut test de compresie = OK. Am realizat reset ECM+ idle learn - Alimentez cu 95 de la LukOil - Nu am curăţat niciodată senzorii şi contactele - Nu am schimbat filtrul de ulei+benzină de 1 an jumate, iar celelalte filtre (aer, etc.) niciodată - Nu am curăţat injectoarele până acum.

Edited by Doruletu

Share this post


Link to post

Matiz2005 cu 43000km.testerul imi da urmatoarele erorr: P0404: P1403: P0406: ce specificatii au aceste erori?

Share this post


Link to post

Salutari.

Am si eu aceeasi probleba cu becul Check aprins. S-a aprins azi de dimineata in mers si de atunci nu s-a mai stins. L-am observat la cativa km dupa ce am facut o depasire in panta unde am forjat-o intr-a II-a pana pe la 50. Nu stiu daca are legatura... Am sunat la un service, omul mi-a spus ca nu are aparatul adecvat pentru un test, dar a fost de acord sa-l puna. Desi testerul respectiv avea in meniu si marca si modelul, dupa vreo 45 de secunde in care pe ecran arata Entering the system... rezultatul a fost Could not connect to ECM. I-am schimbat uleiul si filtrul de ulei (stiu ca nu are nici o legatura, dar trebuiau schimbate) si am plecat. (Si normal, ca peste tot, cel care a facut schimbul de ulei a dar vina pe benzina...) Dupa ce am citit pareri si opinii pe forum am decis sa fac singur o inspectie la motor. Am gasit destul de rpd un mic furtun, sub furtunul mare gofrat de dupa filtrul de aer, fisurat. L-am infasurat temeinic cu banda izolatoare, ca sa nu mai traga aer pe acolo, dar degeaba. Am realizat reset ECM + idle learn, acelasi rezultat. Banuiesc ca daca a tras aer pe acolo e posibil sa fi intrat si praf, maine vreau sa desfac si sa vad despre ce e vorba.

In afara faptului ca e becul aprins, masina se comporta absolut la fel ca inainte.

O sa revin cu un post sa spun daca... si cum am rezolvat problema.

Share this post


Link to post

Mi s-a intamplat si mie saptamana trecuta sa ramana indicatorul MIL aprins dupa ce am pornit motorul. Am buburuza din 2005 (74000 km) si nu mai patisem asta pana acum. Am fost in aceeasi zi la Radacini Ferdinand - pus testerul. Mi s-a spus ca apare cod de defectiune la senzorul de la axul cu came si la supapa EGR. Am schimbat pe loc senzorul de la axul cu came (115 lei cu manopera). Supapa EGR mi s-a spus ca nu o au pe stoc, ca trebuie adusa de la Craiova si ca ar costa 650 lei cu manopera de montaj. Am plecat in weekend la un drum mai lung, de 650 de km cu teama, dar pana la urma masina s-a comportat bine, nu m-a lasat in drum. Luni am facut rost de piesa cu 450 lei (GM), am fost cu ea din nou la Radacini Ferdinand, unde m-a mai costat montajul 70 de lei. Indicatorul MIL nu mai ramane aprins, de fapt nu mai ramanea aprins inca de cand am schimbat senzorul de la axul cu came.

Share this post


Link to post

Am promis ca revin cu detalii...

Astazi am rezolvat problema. Am schimbat furtunul de care vorbeam, am dat jos si am curatat mecanismul cu clapeta care face admisia aerului... Fara nici un rezultat. Intre timp, de voie de nevoie, am facut cu ea vreo 650 Km. Asa ca am ajuns la un service. Au rezolvat-o baietii in mai putin de 10 min. Rapunsul a fost ca, desi cauza care a dus la aparitia erorii intre timp a disparut, eroarea trebuie stearsa din ECU. Rezultatul de pe tester arata cam asa:

 

Main Information

 

Communication type ISO 14230-4 Keyword 2000

MIL status on

Total numbers of fault codes 2

 

Suported units

ECU 11 Engine controllers

 

Standard EOBD

MIL on

DTC 2

 

Readiness tests

Name Completed

Misfire Yes

Fuel system Yes

Comprehensive component No

Catalyst Yes

Oxygen sensor Yes

EGR system Yes

 

Fault codes

Permanent fault codes (Mode 03)

ECU DTC Description

11 P0133 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank1 Sensor1)

11 P0107 Mainfold Absolute Pressure/BARO Sensor Low

 

Intermittent fault codes (Mode 07)

ECU DTC Description

11 P0133 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank1 Sensor1)

11 P0107 Mainfold Absolute Pressure/BARO Sensor Low

 

Cam asta e... Sper sa fie de folos si altora.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Dupa 85k parcursi numai pe benzina, si dupa ce am facut un calcul estimativ al costului lunar al benzinei, m-am decis sa-mi instalez gaz (instalatia este Tomaseto cu injectoare Valtek). Toate bune si frumoase pana cand a aparut martorul MIL in bord.

Initial am crezut ca este instalatia de gaz de vina, fiindca era elementul nou introdus, dar dupa ce am schimbat la ea cam tot(rampa, calculator), martorul tot se aprindea.

 

Comportamentul masinii este urmatorul: dupa frana de motor si apasarea pedalei de acceleratie masina da in nas si se aprinde check-ul, ce nu se mai stinge pana nu este stearsa eroarea din calculator. Uneori se intampla dupa 50 de km parcursi, alteori dupa 300 de km. Uneori la 50-60Km/h, alteori la 100-120km/h.

 

Codul de eroare este P0133 - O2 sensor Circuit Slow Response, iar dupa scanare, atasez si foto mai jos.

Toate indica o "slabiciune" a sondei Lambda, dar poate voi aveti si alte pareri.

 

Maestre Tolin ce spui..

post-2482-0-44564000-1304007494_thumb.jpg

post-2482-0-19561200-1304007504_thumb.jpg

post-2482-0-76160300-1304007510_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salutare,

Si eu am probleme cu checkul la bord. se aprinde de obicei cand pornesc masina,motorul nu face nimic ciudat,merge normal. daca dupa cativa kilometri opresc motorul si pornesc din nou check-ul se stinge. azi am pus-o pe tester si mi-au spus k unul din injectoare e infundat dar atat de putin k nu stiu sa-mi spuna care dintre ele pentru a-l inlocui,din cauza asta se aprindea check-ul,pentru k depista problema dar atunci cand celelalte 2 injectoare il suplineau se stingea. Pentru ca nu stiu pe care sa-l schimbe mi s-a recomandat o curatare de injectoare avand in vedere k nu am decat 18k la bord si nu pot merge asa cu el pana pica de tot pentru k as consuma f mult si e riscant. Sapt asta ma duc sa-mi curete,sper sa fie ok,o sa revin cu detalii. Cu bine

Edited by Mircea
Nu mai folosi prescurtari IRC!

Share this post


Link to post

dar atunci cand celelalte 2 injectoare il suplineau se stingea

Asta e de topicul: "Mi-a zis 2 vecini".

 

Schimba stilul de mers, din loganeala ai infundat motorul in 18k km.

Share this post


Link to post

Sunt intr-o situatie similara cu cea a lui SmartTony ,dupa ce mi-am montat o instalatie gpl secventiala tomasetto 200 si dupa 600 km parcursi pe gaz (pornire pe benzina) ,s-a apris ceck-ul, care nu se mai stinge,desi masina merge perfect (marturisesc ca atunci mergea doar pe benzina, n-am avut niciodata ceck-ul aprins); cei care mi-au montat instalatia m-au avertizat ca se poate intampla asa ceva(datorita unui amestec saracit de gaz-benzina,ale carui noxe nu sunt bine sesizate de sonda lambda,daca am inteles eu bine), dar ca nu e nici o problema ,trebuie stearsa doar eroarea si atat.

ce ma sfatuiti sa fac?

Share this post


Link to post

Pai scoate siguranta de la ECM, lasa-l putin, pune-o inapoi, fa n idle learn, si vezi daca s-a stins.

Share this post


Link to post

Nu se stinge, trebe stearsa din scaner.

Share this post


Link to post

Nu se stinge, trebe stearsa din scaner.

 

exaact! asa au spus si cei care au montat instalatia!

 

dar daca ignor ceck-ul aprins si merg cu ea asa,ce se poate intampla? maturisesc ca masina merge fara probleme!

Share this post


Link to post

La masina lui Tony, dupa circa 1500-2000 km cu vreo 4-5 stergeri din astea, schimbat rampa de injectie, schimbat calculator STAG, legat sonda lambda in instalatie (initial nu o legasera), a inceput ca o data cu aprinderea Check Engine sa dea si in nas. Parerea mea este ca sonda lambda este nitel obosita (stiut fiind ca are o durata de viata de circa 80 k km) si este mai putin sensibila la mersul pe gaz -noxe mai putine- si da erori. O sa incerc la Tony sa inlocuim sonda cu una noua sa vedem daca mai variaza asa tampit pe scaner.

Share this post


Link to post

o data cu aprinderea Check Engine sa dea si in nas

 

 

Da , dar la mine nu da in nas , motorul merge perfect,doar ca sta aprinsa prostia aia!

Share this post


Link to post

Asa facea si a lui Tony la inceput.

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Dupa ce mai bine de jumatate de am mers cu indicatorul CHECK aprins, astazi am ajuns in service pentru a rezolva diverse probleme si in cele din urma a facut si o diagnoza.

 

Mi-a gasit eroarea P0342 si mi-a zis ca trebuie schimbat senzorul de la axa cu came. Mecanicul mi-a zis ca nu se poate face nimic decat sa il schimb...

 

Are sens sa incerc sa il mai curat? Ce anume se defecteaza la acest senzor? Aveti idee cat costa?

 

Toate cele bune!

Share this post


Link to post

Deci se mai poate resuscita cumva senzorul vechi sau se schimba cu unul nou?

 

Eroarea P0342 la senzorul axei cu came se refera sa nu schimb senzorul degeaba..?

 

Regards,

Alex.

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

Cod eroare P0342 asa zice : Lipsa semnal de la senzorul de pozitie ax cu came. Cauza : senzorul, firul sau contacte imperfecte.

Share this post


Link to post

Am folosit spray de contacte pentru mufa, am scos si senzorul si l-am curatat insa nu a disparut martorul din bord... O sa ma uit si la fire, dar cred cred ca o sa schimb senzorul...

 

Daca as merge in continuare cu aceasta problema, se poate defecta si altceva?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

cu aceasta problema, se poate defecta si altceva?

La carte zice asa : motorul functioneaza in continuare fara semnalele de la senzor, pe baza de date elaborate de calculator, cu probabilitate 1/6 corect.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Bine ca macar nu se mai strica si altceva..

 

Treaba e ca vineri am schimbat senzorul in cele din urma si toate au fost bune pana azi.. cand iar s-a aprins CHECK-ul.

 

De vineri pana azi mi-a mai facut vreo doua figuri cand nu a vrut sa porneasca la prima cheie, insa a luat-o la a doua fara sa se aprinda martorul. Azi s-a aprins in mers.

 

Ce poate fi..?

Edited by alex_axn

Share this post


Link to post

Mi-a gasit eroarea P0342

Doar eroarea asta singura sau mai erau si altele ?

 

Ce poate fi..?

Ca sa-ti dai seama ce presupune un raspuns la intrebarea asta arunca o privire in manualul recomandat aici ... cauta dupa codul de eroare !

Share this post


Link to post

Era singura eroare.. care, coincidenta sau ba, a aparut dupa ce am facut reset+idle learn acum cateva luni..

 

Acum dupa ce am schimbat senzorul am purces iar la reset+idle learn.. Posibil sa fiu eu blocat pe cauza asta reset+idle learn insa incepe sa ma oboseasca aceasta coincidenta. :) Ca idee siguranta EF19 (a ECM) este de 15 A ca am pierdut-o pe cea "originala" de 10 A. NU stiu daca influenteaza cu ceva datele...

 

Din pacate de la birou nu pot accesa acel link.. Ai cum sa imi pui si mie informatia cu pricina pe mesaj privat daca ai timp?

 

Toate cela bune,

Alex

Share this post


Link to post

Ieri m-am bagat pe sub bord si am incercat sa "strang" mai bine mufele de pe acolo. Coincidenta sau ba, dupa ce am umblat pe acolo s-a stins CHECK-ul si nu a mai facut figuri nici dupa 20 de porniri.. Azi, desigur, s-a aprins din nou..

 

Cum se desface mufa ECM-ului, cea lata de aprox 10 cm din extremitatea stanga a bordului? Se trage pur si simplu sau are o clema ceva ca nu prea mi-am dat seama + pozitia greoaie si am zis sa o las asa mai bine?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...