Jump to content
Sign in to follow this  
Silviano

Consum Matiz Euro 3/Euro 4

Recommended Posts

Credeam ca e un forum si se discuta despre metode de calcul a consumului

Dacă citeai titlul topicului pe care postezi, îţi dădeai seama că aici se "raportează" consumurile înregistrate. Metodele de calcul se dezbat în alt topic, dar cum nu ai sesizat titlul prezentului mă îndoiesc să fi găsit funcţia Căutare.

http://www.gmclub.ro...h=1entry60671

http://www.gmclub.ro...=1entry327678

În continuare, am rugămintea să postaţi ontopic

 

(Consum Matiz Euro 3/Euro 4)

Mulţam :)

Share this post


Link to post

Offtopic:

 

@mariustotel > discutia nu te viza, a pornit de la o intrebare (de ce nu de la gol la gol ?) ramasa fara raspuns, desi s-a consumat o gramada de benzina.

Uite ca are si raspuns :D Prefer sa fac consumul de la plin la plin pentru ca cel putin in mintea mea e mai realist.

Daca il fac cum spui tu de cand se aprinde becul si iar pana se aprinde becul (recunosc ca nu ai spus cu cat sa alimenteaza )nu mi se pare corect.Adica alimentez cu 5 litri si merg foarte corect si imi iese un consum de 5-6 la %.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Te opreste cineva sa faci plin ? Unde-i incorectitudinea ? Cine iti garanteaza tie ca a doua oara ai umplut rezervorul la acelasi nivel ca prima oara ? N-ai niciun indicator obiectiv.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu-mi garanteaza nimeni ca am alimentat la fel dar daca alimentez doar cu cativa litri poate am un moment de liniste si imi iese un consum foarte mic decat cel real.

Imi cer scuze daca nu am dreptate dar mie mi se pare un consum cat mai real cel de la plin la plin.

Share this post


Link to post

Cine te opreste sa faci plin ? Sau sa alimentezi atata cat circuli pe acel tip de tronson, sa nu amesteci regimurile. Degeaba bagi plin si nu faci 500 km in acelasi regim, te pacalesti. In schimb, daca vrei medie, este suficient sa socotesti pe zeci de mii, deci, nu mai conteaza cum si cand alimentezi. Dar daca tu crezi ca parcurgand acelasi drum, in zile diferite, in conditii atmosferice diferite, in conditii de trafic diferite, vei obtine acelasi rezultat, te pacalesti "stiintific". Altfel, pentru determinarea cu precizie metrologica a consumului unui motor este suficient 1L de benzina, vei obtine acelasi rezultat si daca consumi 1000 L, important este sa rulezi, nu sa stai. Consumurile masurate in trafic spun orice altceva decat despre motor: despre drum, despre trafic, despre atmosfera, despre sofer, despre orice vrei tu. Acesta este si motivul pentru care exista o varietate atat de mare intre diversele raportari. Doar unii care nu pot intelege acest lucru, plang pe toate forumurile posibile ca nu stiu care model de masina consuma enorm in raport cu declaratiile producatorului si doar putini observa ca respectivul raporta acelasi consum si la Matiz (800cc) si la Kalos (1400cc).

 

Deci, un astfel de topic este doar o suma de experiente irepetabile, nu caracterizeaza o masina, caracterizeaza utilizatorii ei, evident, de la plin la plin.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu ma intereseaza cat consuma masina pe o distanta de 10 km in acelasi regim,pentru ca nu asta e realitatea.Parerea mea este ca cel mai realist consum la masina este media pe mai multe mii de km.Degeaba spun ca imi consuma 3.9% ca ea imi ia in medie 6.5%.

Share this post


Link to post

Salut.

Revin in acest topic, dupa ce-am mai plimbat putin "bombița" pe drumurile noastre.

Eu am folosit metoda urmatoare : Plin pana in buza (ca sa fiu sigur ca bag mereu benzina pana la acelasi nivel), mers pana se aprinde becul, apoi regula de 3 simpla.

Asta, pentru un consum mixt, nu ma intereseaza diferentiat pe urban/extra, deoarece merg si urban si extra, in fiecare zi.

La primul plin, mi-a iesit 5.4 (mergand cam subturat, asa eram obisnuit).

La al doilea, mi-a iesit 5.2 (mergand cum mi s-a recomandat aici, mai mult sau mai putin, schimband la 15, 40, 60, 80).

La urmatoarele 3 plinuri mi-a iesit 5.1 (intre timp am invatat (tot de aici) sa schimb putin mai turat, respectiv 25, 40, 60, 90).

 

Eu unul sunt multumit, fiind vorba de consumul mixt. Am renuntat a umple pana in buza, deoarece am inteles ca se strica anumite chestii daca procedezi asa.

Acum, o singura nedumerire mai am. Stand in Curtea de Arges, merg des la Barajul Vidraru. Urcare mare, serpentine. Urc undeva in a II-a si a III-a, intre 40-60 km/h. Problema vine la coborare. Inainte, cand aveam o Dacie din '81, imi consuma foarte putin daca , coboram pe liber. Pana sa-mi iau Matizul, am auzit o discutie intre niste "piloti" care testau noul Renault Fluence (cine sta in judetul Arges i-a vazut pe strazi anul trecut), care spuneau ca motoarele pe injectie consuma mai mult pe liber, decat in viteza.

Parerea voastra, stapani de Matizel Euro 3, care este ? Cum se coboara mai economic, pe liber, corectand-o din frana ? Sau in viteza, cu frane de motor ? Sau altfel ?

 

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Respectul meu.

Share this post


Link to post

La masinile cu injectie nu exista pareri, injectia este taiata in decelerare pana la o anumita turatie, deci, nu se pune problema consumului. A circula pe liber este periculos pentru toti de pe sosele, a cobora pe liber este o actiune lipsita de judecata. La dacie era o actiune criminala, avand in vedere franele de cacao. A nu circula deloc, in nicio imprejurare, cu motorul decuplat este primul lucru care trebuie explicat inainte de-a se incredinta un autovehicul cuiva, masina nu-i sanie. Pantele se coboara in treapta in care se urca !

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Risti sa ovalizezi discurile de frana daca cobori panta pe liber. Si termini si placutele rapid

  • Like 1

Share this post


Link to post

Matiz euro 4 - 53.000 km - benzina 95 de luckoil in general:

Consum urban(Bucuresti) - 7,5-7,7%(viteze intre 0 si 60km/h)

Consum mix - 6,5-6,7%(viteze intre 30 si 90km/h)

Consum extraurban - 5,5-5,7%(viteze intre 60 si 120km/h)

Merg usor turat(ca la carte)- a doua la 20-25km/h, a treia 40-45km/h, a patra 60-65 km/h, a cincea 85-90km/h, unde permite traficul, in ambuteiaje merg cu prima viteza si a doua la relanti, multe frane de motor si nu accelerez ca nebunu' cand nu trebuie, doar ca sa am de unde frana.

Calc pedala de acceleratie maxim doua treimi din cursa(peste oricum e degeaba).

Edited by DarkAngeL

Share this post


Link to post

Am inteles.

Nu-mi zisese nimeni pana acum cat de rau e sa cobori pe liber.

Asa ca-mi cer scuze de ineptia pe care-am spus-o, dar pana la urma asta e scopul forumului, sa aflam cat mai multe de la altii care stiu.

Prin urmare, multumesc de sfaturi, n-o sa mai cobor pe liber.

Respectul meu.

Share this post


Link to post

Ce ti-a zis instructorul acela de la 'Scoala de trecut examenul de obtinere a carnetului de sofer' relativ la maneta dintre scaunele din fata?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dupa 800 km efectuati jumatate urban si jumatate extraurban- consum 6.2

Share this post


Link to post

Se vede ca a venit vremea rece :wallbanger: . Deja la ultimul plin consumul mixt (50% urban, drumuri f scurte/ 50% extraurban) a fost de 6,9%.

Pe timpul verii, consumul a fost exact atat cat a dat producatorul, adica 5% extraurban si 7,9% exclusiv urban.

Share this post


Link to post

Urban insemnand Barlad sau Bucuresti?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Urban insemnand Barlad sau Bucuresti?

 

Balad, dar asa cum am mai spus drumurile sunt multe (6-8 / zi) si scurte (sub 3km fiecare). Recunosc ca merg un pic mai "repezit".

Acum temperatura la apa nu trece de prima gradatie pana la destinatie, adica de aproximativ 40 grade cred.

 

PS: a nu se intelege ca ma plang de consum, m-am obisnuit cu aceste valori, care fie vorba, sunt acceptabile pt motorul EURO 4.

Share this post


Link to post

Si al meu se incalzeste greu, adica ii trebuie 4 km cand e frig sa ajunga acul unde sta in mod normal, termostatul e bun, presupun ca asa sunt ele.

Share this post


Link to post

Din august cand am luat masina si pana acum am tot calculat din curiozitate consumul, In general am mers linistit si in oras si in afara, masina consuma in afara cam 6 l/100 km, la 90-100 km/h, mixt un 6,5, iar in oras un 7. Masina merge cu GPL. la benzina habar n-am cat consuma. In oras fac si drumuri scurte, cam 3 km pana la serviciu, insa chiar si acum cand e rece afara, in garaj sunt peste 10 grade dimineata. Pana inchid usile garajului, ma mai invart nitel, o las sa stea sa se incalzeasca vreun minut, apoi o iau usor la drum. Faza cu incalzitul o fac deoarece vreau sa treaca mai repede pe gaz, iar faptul ca instalatia comuta pe la 30 de grade e un semn ca masina intra usor-usor in regim termic. Cam in 2-3 km ajunge la temperatura normala.

Personal sint multumit de consum, mai ales de cel urban, insa la faza asta sint sigur ca atunci cand o pornesti dimineata si faci 3-4 km, ajuta mult si garajul, se simte ca e mult mai cald inauntru decat afara.

Share this post


Link to post

Ultimul consum urban(Bucuresti) calculat, din 9.01.2011-17.01.2011 s-a situat la 7.7 l/100 km. Si asta fara sa subturez masina in draci asa cum se "propovaduieste" pe unele topicuri, pentru un mers..."eco". Mers normal cu schimbat intre 3500 si 4000 rpm.

Share this post


Link to post

Din cate am citit pe aici, o sa-mi cumpar cel mai mic scuter. Asta sigur consuma mai putin.... :-?

Share this post


Link to post

7,5 -urban(Bucuresti)

Share this post


Link to post

Ultimul consum de weekend in Bucuresti (mers numai sambata si duminica) cu 1, maxim 2 persoane in masina si bagaj maxim 15 kg, la 323 km am bagat 25.7 L (pana la primul clic), rezulta 8 % :spumelagura: la un stil de condus normal nici sportiv nici batraneste, filtrul de aer este ca nou supercurat, poate s-o mai lasa motorul (acum am 2550 km) nici nu stiu dar in cazul in care mai creste consumul cred ca o vand.

 

 

Pune gaz si consumul(raportul pret/calitate) va fi superior...sau ia-ti bicicleta.Oricum postarile astea au cu totul alt scop decat disperarea ...drunk.gif

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

@VaLa: Te-ai uitat cumva la data postului pe care l-ai citat :) ?

Share this post


Link to post

Da ,m- am...stiu ca sunt , oarecum off , si trebuia sa specific. Din punctul asta de vedere scuze !

Dar iubesc atat de mult Buburuzele incat m-a deranjat remarca : cred ca o vand. 20_grumpy.gif19000000.gif

 

PS-

Din cate am citit pe aici, o sa-mi cumpar cel mai mic scuter. Asta sigur consuma mai putin.... :-?

 

Good point -ok.gif

Edited by VaLa

Share this post


Link to post

Salut baieti,

 

Nu stiu daca am postat unde trebuie dar vreau sa va intreb ce euro are un Matiz E a/c din 2005.Vreau sa achizitionez unul, dar nu sunt inca hotarat, va trebui sa il inmatriculez in 2012 cand va intra in vigoare noua taxa auto.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...