Jump to content
Sign in to follow this  
Silviano

Consum Matiz Euro 3/Euro 4

Recommended Posts

Si dupa mai bine de un an jumatate de pauza am avut ocazia sa mai merg cu matizul din dotare la drum lung si anume 1400 km pana in Bansko - Bulgaria si retur.

 

Bucuresti - Giurgiu 4.9 (2 persoane si bagaje)

Giurgiu - Bansko 5.6 idem

Fataiala pin bansko 6 si ceva (4 persoane)

Retur tot in jur de 6

 

Si a implinit 4 ani jumatate si 60k km, din care in ultimii 2 ani nu a facut mai mult de 3500 km cu tot cu plimbarea de acum.

Share this post


Link to post

Vad ca nimeni nu vrea sa se laude cu cat a consumat Matizul in iarna asta speciala... Am s-o fac eu, mentionez ca este pentru perioada 7 ian pana in 28 ian, timp in care am consumat un "plin" adica 28,9 de litri facand 299 km. Rezulta un consum de 9,66% din care 200 in oras, pornit zilnic indiferent de temperatura sau de cat de mare era zapada, curse scurte 3,4,5 km , restul de 100 km in afara orasului dar tot rute scurte 7*15 km, abia ajungea acul de temperatura la apa pe centru.

Nu zic ca e mult sau putin, insa sunt foarte multumit ca nu am avut nici o problema cu pornirea, cu inzapezirea si alte lucruri pe care le-au intampinat colegi de-ai mei cu masini mult mai "stralucite".

Edited by Daryus

Share this post


Link to post

salut am un matiz care imi consuma 30% motorul nu merge bine adica nu sta bine la relanti tremura ...motorul lam facut recent am schimbat tot la el cilindru piston supape etc dar nu asta a fost cauza lam pus pe tester nu da nimic

Share this post


Link to post

Masina papa 30% si pe tester nu zice nimic ? Du-o la cineva (mai) avizat...

 

Dupa citirea acestui topic am ajuns la concluzia ca nu schimb vitezele cand trebuie.

Mentionez ca am Matizelul de 2 saptamani, deci nu prea am experienta.

 

Inca nu m-am obisnuitcu mersul "la consum", si mi-a consumat cam multicel, dar ma voi invata.

Inainte am condus (destul de des) un Ford ca, al unui prieten, si m-am invatat cu stilul masinii respective. Masina aia consuma putin daca mergea subturat. Adica plecam de pe loc, si-n 200 de metri aveam a V-a, chiar daca mergeam doar cu 40km/h. Asa consuma ea cel mai putin.

La Matiz, am vazut ca e putin altfel. Trebuie s-o turez mai mult, sa schimb la turatie mai mare.

 

De exemplu. La primul plin, am bagat pana-n buza, si-am facut 420 km pana la jumatea rezervorului, schimband I-II la 10, II-III la 20, III-IV la 40, IV-V la 60.

La al doilea, am bagat tot pana-n buza, si-am facut 500 km pana la jumatea rezervorului, schimband I-II la 10, II-III la 40, III-IV la 60, IV-V la 80.

Oricum, tot mai fac greseli, si ma trezesc pe bulevard in a III-a cu 15 la ora 10000000.gif

 

PS: Sa mentionez conditiile de mers, ca sa nu se creeze confuzii. Stau intr-un oras mic, Curtea de Arges, si de loc aglomerat, unde poti sa mergi cu 60-70 frecvent, si nu apar ambuteiaje unde te joci intre I-II. Aici merg cam 50%. Restul de 50% merg in afara orasului, dar in conditii similare. Adica.. Imi place sa merg incet, si tot in jurul lui 70 jonglez, chiar daca sunt in afara orasului (fac naveta la Pitesti, destul de des)

Edited by Kin

Share this post


Link to post

Eu nu cred ca poate consuma matizul 30%, poate daca e spart rezervorul.

Share this post


Link to post

@kin > schimba prima treapta la 25 km/h si vei face peste 500 km fara sa mai umpli rezervorul pana in buza.

Share this post


Link to post
De exemplu. La primul plin, am bagat pana-n buza, si-am facut 420 km pana la jumatea rezervorului, schimband I-II la 10, II-III la 20, III-IV la 40, IV-V la 60.

La al doilea, am bagat tot pana-n buza, si-am facut 500 km pana la jumatea rezervorului, schimband I-II la 10, II-III la 40, III-IV la 60, IV-V la 80.

Tu vrei sa spui ca faci 1000 Km cu un rezervor de Matiz?

Share this post


Link to post

900 sigur faci, dar cu Matiz Euro2, extraurban si sa permita traficul un condus mai eco, ultimul consum extraurban mi-a fost 3.9 %, iar cum in rezervor intra peste 35 de litri voila. In oras sunt cam nemultumit, imi ia si 6.5, dar asta e.

Edited by argon

Share this post


Link to post

@ Nonel

Nu, Am impresia ca nu indica bine.

Sa ma explic.

La primul plin : De la full pana cand a ajuns acul la jumate, am facut 420 km. Apoi, pana s-a aprins becul am mai facut doar 230 km. In total 650.

La al II-lea plin : De la full pana cand a ajuns acul la jumate, am facut 500 km. Apoi, pana s-a aprins becul am mai facut tot 230 km. In total 730.

 

E normal asa ?

Da, confirm chestia cu consumul mai mic la Euro 2. Am un prieten care are un Tiz Euro2 si primul plin l-a tinut 1100 km, majoritatea extraurban. Eu mai mult de 730 n-am putut face, la Euro3.

 

----

 

@ Tolin

Recunosc, prima treapta o faceam imediat, pentru ca traiam cu falsa impresie ca daca o turez mai rau, consuma mai mult.

Momentan fac asa :

I pana la 25 (conform sfatului)

II pana la 40 (dar urla urat, mi-e mila)

III pana la 60

IV pana la 80

V dupa 80, si raman aici, merg cu 80-90. Mai sus nu sar decat in depasiri.

 

E bine asa, pentru cel mai bun consum ?

Share this post


Link to post

Salut, draga concetatene!

Eu personal schimb treapta a V-a dupa 90 km/h, pentru ca abia atunci simt ca trage motorul...sub viteza asta poti merge lejer cu a IV-a (acolo abia ai 4000 rpm). Restul treptelor le schimbi bine.

Share this post


Link to post

Eu fac asa...a treia la 30, a patra la 40, iar a cincea dupa 60, mers nu mai repede de cand e acul drept in sus. Euro 2, si trage multumitor in regimul asta fata de un euro 4 care e lesinat rau pe langa al meu.

Edited by argon

Share this post


Link to post

@ Nonel

Nu, Am impresia ca nu indica bine.

Sa ma explic.

La primul plin : De la full pana cand a ajuns acul la jumate, am facut 420 km. Apoi, pana s-a aprins becul am mai facut doar 230 km. In total 650.

La al II-lea plin : De la full pana cand a ajuns acul la jumate, am facut 500 km. Apoi, pana s-a aprins becul am mai facut tot 230 km. In total 730.

 

E normal asa ?

Da, confirm chestia cu consumul mai mic la Euro 2. Am un prieten care are un Tiz Euro2 si primul plin l-a tinut 1100 km, majoritatea extraurban. Eu mai mult de 730 n-am putut face, la Euro3.

 

----

 

@ Tolin

Recunosc, prima treapta o faceam imediat, pentru ca traiam cu falsa impresie ca daca o turez mai rau, consuma mai mult.

Momentan fac asa :

I pana la 25 (conform sfatului)

II pana la 40 (dar urla urat, mi-e mila)

III pana la 60

IV pana la 80

V dupa 80, si raman aici, merg cu 80-90. Mai sus nu sar decat in depasiri.

 

E bine asa, pentru cel mai bun consum ?

 

 

In mod sigur e vorba de o eroare. Imi este greu sa cred ca tu mergi cu 30 de litri, in regim mixt, 730 km. Am zis 30 de litri pentru ca ai spus ca atat ai mers pana s-a aprins becul, deci fara rezerva de 5 litri.

 

Cat despre prietenul tau care a mers cu un plin 1100 km, ori minte de ingheata apele ori nu stie sa calculeze consumul.

Share this post


Link to post

nu are nici o relevanta calculul consumului dupa indicator, metoda plin-plin e sfanta, pana la primul click al pompei.

Share this post


Link to post

Sa mergi pana 1100 km pana se aprinde becul, adica cu 30, hai 32 de litri de benzina(sa zicem ca aia 2 litri sunt pe tevi) inseamna sa ai consum mediu de 2.9l/100km. Hai sa nu exageram totusi, astea sunt povesti pescaresti.

Cel mai mic consum mediu scos de mine a fost de 4.3l/100km la un drum Bucuresti-Braila cu plecare din Bucuresti la 6 dimineata, sambata dimineata(deci drum pustiu). Am mers cat de constant am putut cu 90km/h, chiar si prin localitati, mai putin in bucata tranzitata de Buzau.

 

Acum, on-topic si revenind la lucruri serioase, nu povesti pescaresti:

Bucuresti->Braila->Bucuresti: 5.25l/100km.

Parcurs la dus: timp total, incepand din Colentina si pana in centrul Brailei: 2 ore si 15 minute(viteza medie undeva la 100km/h). Mers in afara localitatilor cu 115-120km/h iar in localitati 80-100km/h, vreo 30-40 de depasiri pe bucata Buzau -> Braila.

 

Parcurs la intors: mers mai incet, timp parcurngere traseu 2 ore si 50 de minute. Am mers mai incet, in afara localitatilor pe undeva pe la 100 pana in Buzau si apoi 110 iar in localitati cam cu 80km/h. In general am mers mai calm la intoarcere, nu ma mai grabeam asa cum fusese cazul la dus. De mentionat ca pana la Buzau am mers impotriva unui vant destul de puternic, de asta nici nu am urcat peste 100km/h, nu avea rost, rezistenta intampinata de masina din partea vantului la viteza 110km/h era cosiderabila.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Ala deja e consum de 1.4, nu de 0,8, poate ai ceva dereglat, n'as fi prea incantat sa-l am eu la Matiz, producatorul zice 4.2, mie imi da sub, in trafic normal.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ultimul consum facut de mine (metoda plin-plin) a fost de 5,4l/100km la drum intins (Caransebes-Timisoara-Arad-Oradea-Carei), dar nu am prins drum liber decat Oradea-Carei. In oras (Caransebes, 2km/2km cam orice drum) nu am reusit sa scot mai putin de 6,4l/100km. Eu sunt multumit de consum, nu stiu de unde scot unii consumuri sub 5% (desi pt euro3 ar trebui sa fie 4,7l/100km extraurban). Recunosc ca nu am incercat sa merg cu maxim 80km/h, dar la aglomeratia care este si stilul haotic de condus al unora ( acum il vezi ca te depaseste cu 120km/h si dupa aia "merge" cu piciorul pe frana la orice curba) nu vad cum as putea sa scot un consum mic daca nu merg constant...

Share this post


Link to post

Ala deja e consum de 1.4, nu de 0,8, poate ai ceva dereglat, n'as fi prea incantat sa-l am eu la Matiz, producatorul zice 4.2, mie imi da sub, in trafic normal.

 

Tu ce consum ai coane pe un traseu ca cel scris de mine mai sus unde pe jumate din el scoti viteza medie 100km/h(pe Bucuresti->Braila), cu tot cu iesitul din Bucuresti(de la parcul Plumbuita incolo), traversarea unei parti mici din Buzau, mers pana in centrul Brailei, depasiri in treapta 3 de la 4000rpm in sus, etc?? 4.2l/100km?

La fel, ce consum scoti la mergand cu un vant destul de puternic in bot vreo 110km cu o viteza de 100km/h si apoi cu 110km/h?? 4.2l/100km? Ma indoiesc

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

O viteza medie de 100 km/h e foarte greu de facut daca nu ai autostrada, am facut odata cu espero pe drumuri nationale, conform gps-ului(care calculeaza si vit. medie), dar am bagat la greu 150-160 destul de mult.

 

Cu Matizul am zis mai sus consumul, 3,9 extraurban, si 6,5 in oras. La peste 100 la ora nu ai ce cauta cu el, la 120 imi consuma mai mult ca Espero.

Edited by argon

Share this post


Link to post

De aia avem consumurile astea, ca nu le limitam la 100km/h.Poate la 140...

Share this post


Link to post

exact, de aia la foarte multi diferenta de consum de la urban la extraurban e mica, gen 1 litru, nu e masina de viteza. 80 km/h cu a cincea zic eu ca e optim la Matiz.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Ala deja e consum de 1.4, nu de 0,8, ...

 

Pai la 1,4 MPI este de 5,9 extraurban (dat in carte) si undeva la 8- 9 urban...sa nu exageram.

 

Iar la Matiz a 5-a o dai dupa 80-90km/h...banuiesc :)

Edited by cristics

Share this post


Link to post

O viteza medie de 100 km/h e foarte greu de facut daca nu ai autostrada, am facut odata cu espero pe drumuri nationale, conform gps-ului(care calculeaza si vit. medie), dar am bagat la greu 150-160 destul de mult.

 

La ora 8:05 eram in rondul de la parcul Plumbuita(D-na Ghica). La ora 10:20 eram in centrul Brailei, pe langa primarie. Stiu ce inseamna o medie de 100km/h, tocmai de asta te-am intrebat daca in aceste conditii masina ta consuma 4.2l/100km, avand in vedere ca a mea ai zis ca este stricata! Am scris foarte clar sus in ce conditii s-a obtinut acest consum.

Cu Matizul am zis mai sus consumul, 3,9 extraurban, si 6,5 in oras. La peste 100 la ora nu ai ce cauta cu el, la 120 imi consuma mai mult ca Espero.

Poate e ceva stricat la el...

Share this post


Link to post

Nu ma refer neaparat la tine, vad ca majoritatea de pe topicul asta declara consumuri mari, si nu putini fac ochii ca la urs ca-mi iese mie 3.9...probabil ca mi-ar iesi si mai putin daca adopt stilul eco la sange.

Edited by argon

Share this post


Link to post

exact, de aia la foarte multi diferenta de consum de la urban la extraurban e mica, gen 1 litru, nu e masina de viteza. 80 km/h cu a cincea zic eu ca e optim la Matiz.

 

Optim? Optim pentru ce? Poate daca ai de mers 10-20 km. Eu fac drumuri mai mari de 100km frecvent si sa stau sa ma tarai cu 80km/h pentru 1 litru de benzina la 100km...mai bine iau trenul in cazul asta. Prefer sa merg cu 120 si sa-mi consume 5, 5.x decat cu 80km/h si sa-mi consume 4.

 

Nu ma refer neaparat la tine, vad ca majoritatea de pe topicul asta declara consumuri mari, si nu putini fac ochii ca la urs ca-mi iese mie 3.9...probabil ca mi-ar iesi si mai putin daca adopt stilul eco la sange.

 

Man, ai citat postul meu si ai scris ca masina mea e stricata si ca daca a ta ar consuma asa n-ai fi foarte fericit. Hai sa nu ne ascundem dupa deget. Nu stiu cum sunt masinile altora si la ce fac ei ochii ca la urs insa poate ar fi bine sa spui si cum ai obtinut consumurile alea, asa cum fac multi pe aici, adica detalii de genul viteza maxima 80km/h in treapta 5, chestii d-astea.

Eu mi-am luat masina sa merg cu ea, dintr-o parte in alta, in principiu cat de repede pot in limitele masinii, nu sa fac economie la benzina. D-aia este masina, sa consume benzina.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...