Jump to content
Sign in to follow this  
Silviano

Consum Matiz Euro 3/Euro 4

Recommended Posts

Salutare tuturor. Am si eu de timp scurt un matiz. Intrebarea mea este urmatoarea, avand in vedere ca cei de la service daewoo au spus ca "este consum de bucuresti". Este normal ca, cu un plin de rezervor sa fac aproximativ 250 de km in oras? Mentionez ca motorul sta cam turat in relanti, indiferent daca este rece sau cald, turatia este aceeasi, aproximativ 1200-1300 rpm. Multumesc anticipat.

 

Le: mentionez ca modelul este SE AC, cu servo directie, iar stilul de condus este unul un pic sportiv, avand in vedere ca treb sa strabat bucurestiul in doua pentru a ajunge la serviciu.

Edited by electronul

Share this post


Link to post
Este normal ca, cu un plin de rezervor sa fac aproximativ 250 de km in oras?

Eu fac cu benzina Lukoil de 50RON (cca 14l) aprox. 180Km in Bucuresti, mers normal (la consum + talpi cand se cere). Mi se pare cam mult un plin / 250km. A, eu am Euro 2.

Edited by strumfuadi

Share this post


Link to post

@electronul: consumul pe care-l ai e foarte mare, chiar si pentru Bucuresti. Posibil si relanti-ul marit sa fie o cauza... Da-i un reset ECM si invata-l din nou relanti-ul.

Share this post


Link to post

Nu-i mult, este, doar, dublu. Vezi, poate ca nu-ti functioneaza corect sonda Lambda, dupa 9 ani de exploatare

Share this post


Link to post
@electronul: consumul pe care-l ai e foarte mare, chiar si pentru Bucuresti. Posibil si relanti-ul marit sa fie o cauza... Da-i un reset ECM si invata-l din nou relanti-ul.

 

Ok, si cum dau acest reset? Vineri am programare la un service daewoo pentru o diagnosticare a motorului, dar poate reusiti sa-mi dati mai multe info despre matiz, ca sa nu inceapa cei din service sa-mi toarne verzi si uscate ca sa-mi ia banii.

 

Le: eu fac aproximativ 50 de km pe zi in bucuresti.

Edited by electronul

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=13923 - aici afli despre ce ti-am zis.

Si fii atent si la remarca maestrului Tolin, sa-ti verifice functionarea sondei Lambda in service.

In rest, consumul marit sa poate datora chiar si consumabilelor neschimbate la timp (ulei, filtru aer, bujii, fisele acestora).

Share this post


Link to post
... eu fac aproximativ 50 de km pe zi in bucuresti ...

Cu sase rezervoare pe luna, in 2 ani i-ai dublat valoarea.

Share this post


Link to post

In ultimele 2 luni de iarna consumul s-a situat in jurul valorii de 10 rar 9 si rar 11.5.

 

Si un 7.5 cand a pus tata mana pe masina.

Edited by steph

Share this post


Link to post

10 litri - 164 numai in bucuresti . Cand s-a aprins becu rosu am bagat 10 litri , cand s-a aprins iar am tras concluzia...masina e din 2004, are 40 de kkm si merge nevastamea cu el . numai de bine

Share this post


Link to post

In cazul Matizului cu care circula preponderent tatal meu in proportie aproximativa 25 % urban - 75 % extraurban, consumul se situeaza in jurul valorii de 6%, consum calculat pe baza bonurilor de benzina si a km inregistrati pe odometru.

 

Later: benzina utilizata permanent este Lukoil 98.

Edited by Mike1

Share this post


Link to post

Am trecut pe efix (28 litri mai exact) =>7,4 numai in oras.

Share this post


Link to post

Bun, am fost in service la radacini. Dupa ce au analizat calculatorul masinii, au gasit vreo 20 de erori, le-au resetat, m-au trimis sa ma plimb cu masina un pic, sa vada ce erori inregistreaza. Dupa aceasta mica plimbare, s-au uitat dupa erori, iar singura eroare pe care au gasit-o a fost sonda IAC, care era blocata mecanic si tinea relanti-ul in aproximativ 1500 rpm. Se pare, dupa spusele celor din service, ca asta ar fi cauza consumului exagerat pe care il are masina. In rest, sonda lambda nu indica nici o eroare, sper sa fie ok acum, revin cu un consum zilele urmatoare. Sper sa ajute pe cineva aceasta constatare. :D

Share this post


Link to post

Si cum au deblocat electro-valva IAC ?

Share this post


Link to post
Si cum au deblocat electro-valva IAC ?

 

 

Pai nu au deblocat-o. Trebuie sa o schimb, dar nu aveau pe stoc. Am fost la un magazin de piese daweoo si am cumparat un IAC, acum treb sa il schimb. Intrebarea mea este urmatoarea; dupa ce schimb IAC, dau un reset la ECM, sau trebuie sa ma duc din nou la ei sa puna testerul pe calculator?

Share this post


Link to post

N-are treaba cu reset-ul, trebuie sa faci Idle Learn. Dar este posibil sa-ti mearga si fara.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Bun, am fost in service la radacini. Dupa ce au analizat calculatorul masinii, au gasit vreo 20 de erori, le-au resetat, m-au trimis sa ma plimb cu masina un pic, sa vada ce erori inregistreaza. Dupa aceasta mica plimbare, s-au uitat dupa erori, iar singura eroare pe care au gasit-o a fost sonda IAC, care era blocata mecanic si tinea relanti-ul in aproximativ 1500 rpm. Se pare, dupa spusele celor din service, ca asta ar fi cauza consumului exagerat pe care il are masina. In rest, sonda lambda nu indica nici o eroare, sper sa fie ok acum, revin cu un consum zilele urmatoare. Sper sa ajute pe cineva aceasta constatare. :D

 

Ce bine e sa ai tuometru :D

Share this post


Link to post

Cind se aprinde becul la benzina (MATIZ) ,cind ajunge acul pe rosu sau plutitorul din rezervor la un anumit nivel.Acul era pe rosu ,becul nu era aprins si benzina sigur era.Acul cind este la ultima linie,dupa 5km este la jumatatea dintre rosu si ultima liniedupa care iar se mai ridica un pic.MULTUMESC

Share this post


Link to post

7.5 - 7.7 exclusiv urban ( Bv) cu multe drumuri scurte .

Share this post


Link to post

S-o ia dracu de benzina de 98!

Consum, exclusiv urban, 9.5 l/100km, benzina Mol Tempo 98. Curios este ca nu m-am dat la ea prea tare si nici aglomeratie prea mare nu prind(~6 km in 20 minute).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

din experiente proprii sau din documentari solide, pt regim urban (Bucuresti..) care este cea mai indicata benzina (pt a obtine un consum cat mai redus)? are vreo relevanta cifra octanica in acest domeniu? e o intrebare cu dute-vino.. din cate stiu, o cifra octanica mai mare inseamna o putere calorica mai ridicata=mai putin carburant pt aceeasi "explozie".. o alta parere expusa pe forum este ca o benzina cu cifra octanica mare "arde mai repede" :P ..

 

so... ?

 

recunosc ca mi-e lene sa caut raspunsul prin ungherele internetului..

Share this post


Link to post
... din cate stiu, o cifra octanica mai mare inseamna o putere calorica mai ridicata ...

- cifra octanica n-are legatura cu puterea calorifica, era reprezinta rezistenta la autoaprindere;

- o benzina cu cifra octanica mai mare favorizeaza utilizarea motorului la turatii apropiate de limita maxima, deci, nicio legatura cu un consum redus.

Share this post


Link to post

matiz euro 3: vara medie de 5% (60% urban, 40% extra.)

iarna media de 6,5% (50% urban, 50% extra.)

 

2 pers in masina mai tot timpul.

 

facut consum la pompa, de la plin la plin.

Share this post


Link to post

benzina este un amestec de hidrocarburi caracterizata de proprietatile fizico-chimice: putere calorica, caompozitie fractionata, cifra octanica s.a. nu cred ca nu exista nici o corelare intre cifra octanica si puterea calorica. o sa ma documentez mai mult.

Share this post


Link to post

facut plin iar, consum 6,06%, 50% urban (targoviste) - 50% extraurban

Share this post


Link to post
benzina este un amestec de hidrocarburi caracterizata de proprietatile fizico-chimice: putere calorica, caompozitie fractionata, cifra octanica s.a. nu cred ca nu exista nici o corelare intre cifra octanica si puterea calorica. o sa ma documentez mai mult.

Cifra octanica

 

Principalul criteriu pentru determinarea calitatii antidetonante a benzinelor este cifra octanica (CO). Cu cat valoarea cifrei octanice este mai mare, cu atat benzina are o rezistenta mai mare la detonatie.Cifra octanica se determina prin compararea benzinei cu un combustibil etalon cu o cifra octanica cunoscuta.

 

Benzinele: din punct de vedere chimic sunt un amestec de hidrocarburi C5 C10 din clasa alcanilor (parafinice),cicloalcanilor (naftenice) aromatice si nesaturate liniare (olefinice). In benzina procentul de carbon este de 80 – 82% iar cel ce hidrogen de

 

14 – 15%.

 

Puterea calorica

 

Puterea calorica exprima cantitatea de caldura care rezulta prin arderea completa a unei unitati de combustibil.

 

Puterea calorica a combustibililor solizi si lichizi se exprima in kj/kg sau kcal/kg,iar a celor gazosi in kj/m3N.

 

Majoritatea combustibililor contin in compozitia lor hidrogen, component care prin ardere se transforma in apa.In afara de acestea, inainte de ardere, combustibilii contin o cantitate mai mare sau mai mica de apa, care exprimata procentual reprezinta umiditatea initiala a acestora.Apa rezulta prin arderea hidrogenului si apa sub forma de umiditate poate sa se gaseasca in produsele de ardere sub forma de vapori sau sub forma lichida.

 

Intrucat calitatea de caldura determinata de arderea combustibililor depinde de starea de agregare a apei din produsele de ardere, in practica se deosebeste puterea calorica superioara si puterea calorica inferioara.

 

Puterea calorica inferioara (Qi ): reprezinta cantitatea de caldura obtinuta prin arderea

 

unei cantitati de combustibil, in cazul cand produsele de ardere au temperatura de 20 C;

 

in acest caz, apa din produsele de ardere fiind lichida, in puterea calorica determinata se include si caldura lanenta de condensare a vaporilor de apa .

 

Puterea calorica inferioara (Qi) reprezinta cantitatea de caldura determinata la arderea unei unitati de combustibil in conditiile in care produsele finale sunt evacuate la o temperatura mai mare de decat temperatura de condensare a vaporilor de apa.

 

In practica se ia in considerare numai puterea calorica inferioara, intrucat din instalatiile industriale se elimina produsele de ardere continand apa sub forma de vapori.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...