Jump to content
Sign in to follow this  
Silviano

Consum Matiz Euro 3/Euro 4

Recommended Posts

Cietste topicul asta si mai ales topicul general de consum matiz si o sa te linistesti.

 

Pana atunci...

 

I-a -> 20

II-a -> 40

III-a -> 60

iV-a -> 90

Share this post


Link to post

Vreau consum mai mic...nu merg sportiv, consuma in Bucuresti intre 9 si 10%, ce reglaje pot face ca sa mai reduc putin consumul ca nu cred ca mi-am luat JEEP. Sigur e matiz!!!

Share this post


Link to post

Sfaturi gasesti chiar pe acest topic.

Share this post


Link to post
Cietste topicul asta si mai ales topicul general de consum matiz si o sa te linistesti.

 

Pana atunci...

 

I-a -> 20

II-a -> 40

III-a -> 60

iV-a -> 90

 

Astazi pana la servici am incercat sa schimb cum ai zis tu. Am asteptat sa se incalzeasca motorul, am oprit radioul(ca sa aud motorasul :P ) si am incercat sa o urc pana la limitele date de tine. Daca in treapta I ajung la aproximativ 20 km/h, intr-a II face un zgomot destul de mare dupa 30km/h, la fel si in treapta a-III-a de la 50 in sus. Asa ar trebui sa faca? Poate devin stresant cu atatea intrebari dar nu ma pricep atat de bine la ea iar de la service mi-au zis ca nici macar nu trebuie sa ii fac rodaj ca "pot sa bag piciorul in ea cat tine" :uff: . Multumesc mult si sper sa nu devin agasant :osanale:

Share this post


Link to post

Ultimul consum mixt a iesit 6.66, adica am facut 750 km cu 50L, din 750 km vreo 450 au fost in afara, restul in oras, per ansamblu sunt multumit :) >-

Mentionez ca tocmai ce am facut revizia.

Edited by CristiP

Share this post


Link to post

off...am lecturat tot topicul asta si nu am gasit decat sfaturi de genul sa schimb treapta la anumite viteze, ma gandeam ca exista ceva tehnic. Am mai vazut la voi cu scoaterea unei mufe, nu am inteles nimic, daca tot ce pot obtine de la voi e sa caut. Am multe de intrebat, dar imi este frica ca nu stiti decat sa zice-ti da-i SEARCH, crede-ma ca am dat si nu am gasit. nu-i nimic. Caut, daca nu gasesc nu mai intreb ca oricum acelea-si raspunsuri le primesc. Nu e normal ca daca vreau sa aflu ceva sa stau sa caut o jumate de zi (pentru voi este). Scopul forumului este sa ne ajutam unii pe altii (asa cred eu) nu sa fim sarcastici si sa dam cu "flit" (cauta). Daca dau sa caut gasesc zeci de topicuri cu zeci de pagini, stai si cauta gogule ca gasesti tu...la primavara. MERSI

Edited by degea

Share this post


Link to post

Ai vrea sa repetem de 5000 de ori aceleasi lucruri, pentru fiecare user ?

Share this post


Link to post

ai putea spune ce-l putin (gasesti la topicul "cutarica", pagina aia) sau un link, as fii destul de multumit

Edited by degea

Share this post


Link to post

Pai daca zici ca exista, trebuie sa stii...nu??? Daca ma intreba cineva ceva si stiu ca exista undeva raspunsul ii dau link, daca nu stiu nu raspund.

Edited by degea

Share this post


Link to post

Da, stiu ca exista, problema este unde ?

Dar in cazul tau, masina din 2001, mergi la service sa-ti verifice sonda de oxigen (eventual schimbata) si senzorul de pozitia a clapetei (repozitionare), consumul exagerat pentru un Matiz in urban vine de acolo.

Share this post


Link to post

Dl Tolin, pentru mine ai un sfat? :osanale: Am postat mai sus.

Share this post


Link to post

Masina ta consuma foarte normal, dar tu vrei sa nu auzi motorul. Pentru asta trebuia sa-ti iei unul de 2x mai mare. Pe asta il duci subturat din acest motiv si de aia consuma in urban. Pentru motorul de Matiz, vitezele minime pentru schimb sunt: 25 , 40 , 50 , 70/90 km/h (urban/extra).

Share this post


Link to post

Eu aveam impresia si teama in acelasi timp ca daca masina este in rodaj trebuie schimbate mai jos treptele ca sa nu se forteze motorul. Masina are 600Km si de asta merg un pic cu teama. O sa incerc sa fac cum ai zic tu. Ce bine ar fi fost sa aiba si un turometru :D . Iti multumesc mult.

Share this post


Link to post

Nu trebuie turometru la un motor pe benzina limitat la turatia maxima. Deprinderea "simtirii" motorului ar trebui deprinsa in scoala.

 

Foloseste benzina de CO95.

Share this post


Link to post

Benzina de 95 am si eu in ea, desi nu cred ca are atata, este de la Petrom si cam tremura la ralanti. Cel mai bine a mers cu benzina pe care a avut-o in rezervor cand am luat-o (sau poate mi s-a parut mie).

Motorul nu pot sa zic ca nu-l simt, pana acum nu am ratat o schimbare, dar chestia cu zgomotul motorului difera de la masina la masina. Pana acum am mers cu o dacie, care daca o turai, facea urat si nu prea puteai sa mergi cu motorul in regimul ala. Poate si din cauza asta mi-e frica sa o duc prea mult in ture. :(

Share this post


Link to post

Daca vrei sa te convingi singur ca motorul nu face urat cu treapa a 3a la 50 km/h incearca sa te duci tot cu 3 pe la 110 :P

Share this post


Link to post

Eu sub 10% nu cobor cu matizul meu din 2005 cu 18.000km. Consumul asta este in Bucuresti ... bag de 50 RON benzina si merg 150 - 160 km NUMAI in oras, acasa - serviciu si invers zi de zi. La drum lung, sunt in jur de 4 - 5 maxim.

O sa ma duc la revizia de 20 000km si poate se rezolva.

Share this post


Link to post

Mai... Nu se va rezolva nimic la revizie. Daca in afara consuma e ok nu are rost sa speri ca se ve rezolva ceva. O masina nu poate sa fie defecta doar in oras. Consumul urban se datoreaza altor cauze si nu masinii.

Share this post


Link to post

Dar ia spune cam cum si cati km faci tu in oras de cand pleci pana opresti, caci daca mergi 5 km si opresti si apoi alti 5 si iar stop si tot asa, nici nu-i mare consumul asta!...Eu zic ca oricum pana la 10.000 km nu-i cazul sa mai masori consumul decat daca n-ai ce face!!!...

Share this post


Link to post

Merg in Bucuresti, deci inchipuie-ti ca nici 5km nu fac intre opriri...mai degraba 500m :mda: . De acasa pana la servici sunt 5km si ceva...drumul obisnuit presupune vreo 11km in fiecare zi plus la fiecare dintre cele 2 porniri stat ~3 minute sa se incalzeasca un pic.

Share this post


Link to post

Eu m-am mutat din Bucuresti, la Craiova. In Bucuresti, aveam 7 km, de acasa la serviciu, si mergeam destul de ' intins" , trafic lejer, pe bulevardul Kiseleff si pe Calea Grivitei. In Craiova, am 3 kilometrii pana la job, intr-un trafic foarte tampit, care obliga la un mers subturat, si in care rar ating treapta a 3-a. Nu am masurat exact consumul, dar senzatia mea, este ca aici, in Craiova am un consum mai mare decat in Bucuresti ( In privinta consumului din capitala, ma refer strict la traseul descris)

Share this post


Link to post

Dupa full la rezervor, am ajuns la un sfert din rezervor (dupa indicatiile din bord) dupa 250 km. Teoretic asta inseamna un consm de cca 10% la mers numai in oras. Mi se pare enorm in conditiile in care in cartea tehnica se da un consum de 7,2% in oras pt Matiz Euro3. O fi si indicatia din bord eronata, dar oricum nu cred sa ajunga la mai putin de 9-9,5%. Mentionez ca masina are 3 luni si 850km la bord. Exist solutii?

Edited by Cocolino

Share this post


Link to post

Gratie bunavointei si rabdarii unui coleg de forum care raporteaza consumuri >= de 10% in urban la Matizul euro3, am monitorizat in mers evolutia presiunii absolute din galeria de admisie (MAP), parametrul principal in stabilirea consumului de benzina. Testul s-a facut la o incarcare de cel putin 320 kg (4 persoane) pe o masina iesita din revizie, cu toate consumabilele noi pe ea, cu Short Term Fuel variind cu +/- 2% in jurul lui zero (adica motor in perfecta stare de functionare).

- procent de deschidere clapeta la ralanti: ~ 10,2%;

- procent de sarcina: >= 20%;

- valoare la turatia de ralanti: 34-40 kPa;

- valoare la WOT, clapeta deschisa la maxim: 94- 100 kPa;

- valoare la 60 km/h pe ceas (55 km/h pe scaner) in treapta a IV-a, 2600 rpm: 80 kPA;

- valoare la 60 km/h in treapta a III-a, 3600 rpm: 54 kPa.

 

Concluzie:

- in urban, daca vreti un consum mai mic sau egal cu cel din carte la Matiz, sa circulati intr-o treapta mai mica decat sunteti obisnuiti sau sunteti convinsi ca-i economic;

- cu cat se loganeste Matizul in urban, cu atat va consuma mai mult;

- intindeti cablul de acceleratie din reglajul cu cele 2 piulite de pe corpul galeriei, pedala "moale" mascheaza gradul ei de deschidere;

- cereti reglajul corect la senzorului de pozitie al clapetei (TPS).

Share this post


Link to post

Zici ca e mai bine mergi turat intr-o treapta mai mica decat treapta 4 si 50 km/h? Asta in oras.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...