Jump to content
Sign in to follow this  
guru

Incalzirea Habitaclului Foarte Slaba-matiz

Recommended Posts

Salut,

 

Cam cat ii ia unui matiz sa bage aer cald inauntru din momentu in care a pornit motorul? In mers si pe loc.

 

La mine... hmm, cam 20 minute si nici atunci nu e fierbinte aerul, mai mult caldut.

Share this post


Link to post

La ce temperatura exterioara ? La mine ia cel putin 10 minute la -10 grade ...

Share this post


Link to post

Matizul incalzeste foarte bine. Ai schimbat antigelul ?

Share this post


Link to post

Eu iarna pe ger dupa 10 minute dabea mai suport treapta 1 de caldura. Uneori opresc de tot pentru cateva minute.

Share this post


Link to post

ok,

 

Temperatura ar fi cea de acu, in iasi, aprox 0 grade cu + ...

 

Cat despre antigel (lichid de racire), recomanda cineva ceva in iasi? ... Trebuie sa ma duc la service pt atata lucru? Sau este vre-un post despre asta (am cautat, nu am gasit)

 

Multumesc

 

Acest post a fost editat de Mircea: Today, 08:01 PM

 

 

Ce anume a fost editat? nu vad nimic sa lipseasca si nimic in plus

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

bump ...

 

 

cum si unde si cu ce? ... relativ la lichidul de racire?

Share this post


Link to post

Pai, poate ar trebui sa vii vinerea pe la ETHOS (18.30) in parcare (Casa Studentilor) si cauta pe acolo o Nubira argintie, un Cielo alb (in viitor 2 buc.) sau un Matiz rosu cu autocolantul pe luneta.

P.S. Eu zic Pas, pt. urmatoarele 2 vineri.

Edited by mdascalu

Share this post


Link to post

Mai este ceva in seara asta la Iasi ? Vreo adunare ceva ? :) Sa stiu daca vin sau nu :D

Share this post


Link to post
Ce anume a fost editat? nu vad nimic sa lipseasca si nimic in plus

 

Majuscula la inceput de fraza. Fii mai atent, iar pe viitor, pentru comentarii/explicatii/lamuriri cu moderatorii, rezerva-ti placerea unui mesaj privat.

 

bump ...

 

Cuvantul Bump nu este bine venit pe aici ... Te rog citeste Regulamentul.

 

 

@Cozmosz este a doua oara in 2 zile cand postezi aiurea, te rog foloseste functia .

Share this post


Link to post

Am observat ca debitul de aer este vizibil micsorat atunci cand comut pe maxim rosu fata de cel maxim albastru. De aici incalzirea foarte slaba la masina mea. Pare a fi infundat traseul de aer care trece prin radiatorul de caldura. Tevile care intra in acesta sunt bine (una fierbinte, una calduta), temperatura apei este buna, termostat in regula, radiatorul de caldura nu este infundat. Cum pot indeparta eventualele obstructionari ale jetului de aer care trece prin radiatorul de incalzire fara a demonta jumatate de masina?

Mentionez modelul SE-AC, deci cu vaporizator pe traseu (e curat acesta).

Share this post


Link to post

E normal sa fie asa. Cand dai pe maxim rece, aerul intra direct de afara, cand dai pe maxim rosu, aerul trece prin radiatorul de incalzire. Din moment ce are un obstacol in calea lui, nu ti se pare normal sa vina mai putin?

Share this post


Link to post

Pai n-am spus tot. Diferenta este prea mare, apoi cand am curatat vaporizatorul, era imbacsit. La fel cred ca este si cel de caldura, numai ca nu pot sa ajung asa simplu la el.

Share this post


Link to post

Mda, tinand cont de ce a suferit masina ta... s-ar putea sa ai dreptate. Lasa-l asa, ca ajungi foarte greu la el...

Share this post


Link to post

Ma urcam in masina, o porneam, se "incalzea" (mult spus, de fapt abia urca uleiul la munte) cel mult 1 minut, iar dupa cca 1,5-2 km aveam aer FIERBINTE ! Cand ajungeam la destinatie (5km) deja se desprindeau papucii. Si asta in conditiile in care afara era ger puternic (ma rog, cat poate fi intr-o dimineata nasoala de iarna). In ceea ce priveste caldura, era unul din punctele forte ale Matizului. Mai nasol e la Aveo, se incalzeste in cel putin 3 km. Matiz, m-ai uimit cat timp te-am avut!!!

Share this post


Link to post

Asta ma pune pe ganduri. Cred ca ar merge o portie de antigel nou la al meu.

Al meu dintotdeauna s-a incalzit mai greu, in schimb trebuia sa-l reglez la mai mic daca mergeam mult.

 

Dar ce influenta are vechimea antigelului la incalzirea habitaclului? Doar "punctul termic" este acelasi, iar "instalatia" nu are nevoie de aerisire.

Share this post


Link to post
Lasa-l asa, ca ajungi foarte greu la el...

 

Nu ma lasa inima (pardon, frigul) sa-l las asa. Nu-i nimeni care sa fi umblat la radiatorul de caldura? Poate mi-as face timp sa demontez masina, doar asa, ca sa-mi fie si mie cald...

Share this post


Link to post

Ce ti-e si cu ac-ul asta. La E-klasse este mult mai simplu.

Incearca cu un aspirator pe la gaurile ale pe unde da aer cald la picioare sau mai bine cu un compresor. Ideea ar fi ca ventilatorul masinii sa mearga si sa sufli aer cu compresorul din sens opus (pe la picioare). In felul asta mizeriile patruse in fagurele radiatorului ar fi antrenate de curentul de aer produs de ventilator si scoase pe la gaurile de ventilare din masina (pe la partea superioara), dar asta cu conditia ca levierul de distribuire al aerului sa fie pe pozitia " sus".

Celalata varianta ar fi sa desfaci totul (bord, furtune de incalzire), sa scoti toata cutia afara, sa o demontezi, sa scoti radiatorul si sa cureti tot. Dar varianta asta necesita timp. Asa am procedat si eu de nevoie la un Tico.

Share this post


Link to post

Se demonteaza foarte greu.

1) Dai finitiile de la coloana de directie jos (5 suruburi pe partea de jos) si volanul.

2) Dai capacul bord jos (4 suruburi pe chenarul de la ceasuri + 1 unde este tavita, sub casetofon).

3) Desfaci butoanele de avarii si ceata ca sa il poti elibera.

4) Desfaci consola (2 hsuruburi pe laterale + 1 in compatimentul spate).

5) Desfaci plansa bord (2 suruburi pe fiecare laterala + 2 acoperite de niste capacele langa grilele de dezaburire + 2 partea inferioara, sub scrumiera). Eliberezi plansa bord.

6) Desfaci tabloul de comanda climatizare si alti conectori electrici.

7) Desfaci scheletul de ranforsare al plansei bord (4 suruburi).

8) Suspenzi masina si desfaci furtunele legate la calorifer.

9) Poti scoate ansamblul caloriferului.

 

Daca insisti, iti detaliez mai mult, aici am scris doar in mare ...

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post

Multumesc de indicatii. Dar m-am impotmolit exact la pasul 1 (bine, era noapte si nu m-am apucat serios de lucru...).

Cum dau jos volanul? Cu extractor (ca in manual) sau dand jos coloana de directie?

Share this post


Link to post

Eu l-am dat jos cu extractor.

Share this post


Link to post

Am observat urmatorul lucru: aeratorul dreapta baga aer fierbinte, cel din stanga rece, cele din mijloc cald spre rece, cu o diferenta de temperatura intre ele prea mare, avand in vedere ca sunt foarte apropiate. Inseamna asta oare ca am radiatorul de caldura infundat partial?

Share this post


Link to post

La mine , dupa ce se incalzea motorul, baga aer FIERBINTE prin toate aeratoarele (n-am avut probleme cu incalzirea). Mergi la un service, da un banut daca te refuza si rezolva, ca vine iarna si e nasol sa n-ai caldura. La aeratoarele de jos mi se dezlipeau papucii daca tineam pe maxim caldura si max 3 la aeroterma.

Share this post


Link to post

Problema la un Tico: motorul cald, ambele furtune (tur + retur) ale caloriferului fierbinti, fara o diferenta mare de temperatura intre ele. La pornirea aerotermei, returul s-a racit accentuat, aerul bagat in masina caldut. Daca scot turul si returul din blocul motor, si introduc apa sub presiune prin retur, evacuarea facandu-se prin tur, la canal, rezolv problema? Mentionez ca nu doresc sa bag solutii de curatat, Calgon sau alte prostii de genul acesta in motor. Masina este a prietenei mele.

 

P.S. termostatul functioneaza, motorul se incalzeste reletiv repede.

Share this post


Link to post

N-o sa se rezolve in felul acesta. Probata de mine, cand am avut motorul jos (deh, probleme...) si iata-ma la acest topic de plangaciosi ca nu au aer cald :grumpy:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...