Jump to content
Sign in to follow this  
Red Matiz

Probleme baterie si sistem de incarcare

Recommended Posts

becul baterie aprins. Se stingea cand o acceleram

Au dat jos alternatorul si au schimbat puntea de diode pentru ca asta crapa mereu si releul nu poate fi verificat.

Decat daca sunt facute scrum pot fi verificate

Becul de semnalizare este comandat de Stabilizatorul electronic integrat (zis si "releu") din alternator (asa e la toate). Daca se stinge cand accelerezi, nu e contact imperfect, posibil stabilizatorul pe duca. Era bine de vazut ce tensiune scotea alternatorul cand becul era aprins (posibil era prea mica). Modulul stabilizator este capsulat, nu prea e nimic de verificat.

Da, cam asa este, o dioda e defecta cand e facuta scrum, probabil diodele sa fi fost bune. De urmarit fenomenele...

Share this post


Link to post

S i in concluzie care a fost problema ? sau care este logica postarii tale...ca nu iti mai dau "mecanicii" alternatorul jos fara 200 lei ? :lollol:

Share this post


Link to post

Cand au vazut ca alternatorul baga curent -diode sau releu.

Au dat jos alternatorul si au schimbat puntea de diode pentru ca asta crapa mereu si releul nu poate fi verificat. Dar nici puntea -dar stim noi ca in principiu la matiz diodele sunt probl. Decat daca sunt facute scrum pot fi verificate(in sensul ca nu mai circula curent prin ele) Altfel si cele vechi si cele noi "dau la fel"

Destul de ciudata explicatia.

Data viitoare alege si tu niste oameni care stiu meserie ... nu niste cirpaci. Atit puntea redreseoare / diodele care o compun cit si releul de incarcare se pot verifica. Diodele se masoara cu un banal ohmmetru iar pentru releul de incarcare se improvizeaza un mic "stand" de incercare - o sursa de tensiune continua reglabila si un rezistor de putere (cca 3 ohm) care tine loc de bobina rotorului ...

Share this post


Link to post

 

 

Da se arunca la 300(si fara factura) ca au muncit mult pana l-au dat jos. Adevarul asta e , a durat aprox 1 ora(cu pauzele de rigoare) pana au reusit sa demonteze alternatorul. In frig, fara garaj.

Garantie 1 an. Dar daca sunt probl fara 200 lei nu mai da alternatorul jos de pe masina sa remedieze lucrarea.

I-ai gasit tu pe ei sau ei pe tine?Indiferent de vreme demontarea alternatorului se face pe elevator sau pe canal,altfel e chinuiala.Mai mult de 15 min. nu ar trebui sa dureze.Daca ei s-au incumetat sa faca operatiunea afara a fost decizia si ciubucul lor,si nu ar trebui sa sa perceapa taxe suplimentare.

Share this post


Link to post

S i in concluzie care a fost problema ? sau care este logica postarii tale...ca nu iti mai dau "mecanicii" alternatorul jos fara 200 lei ? :lollol:

Concluzia e ca am schimbat o piesa la alternator si nu am de unde sa stiu daca e ok sau nu. Pt ca "meseriasii" nu au fost in stare sa ma lamureasaca care piesa e dusa.

Asa ca daca nu mai apare problema insemana ca eu bine , daca apare ... alta distractie.

Cat depre firma se afla pe Bd-ul Dacia , trafic serios prin atelierul lor. Dar ca si pricepere... vom vedea

Share this post


Link to post

Salut.Am si eu o problema cu matizul meu.I am imprumutat unu coleg masina, a uitat farurile aprinse si mi a descarcat bacteria.Din ce mi a zis el , a incercat sa o porneasca impinsa , nu a vrut, a dus o pana la un service unde mi a incarcat bateria,asa zice el. In fine, cand am luat o de la colega miu avea becul de la baterie aprins in bord, iar in nici doua zile de mers cu masina[faruri aprinse si aeroterma pornita ] mi s a descarcat bateria.Am fost cu ea la service,la un electrician,mi a spus ca este alternatorul,nu incarca deloc, l au dat dat jos oamenii, m au trimis sa cumpar si puntea de diode si releul de incarcare,l au montat pe masina.Chestia este ca acum incarca dar la relanti becul este tot aprins, numai cand accelerez se stinge , mi au masurat la relanti arata 14,7 si mi au zis ca sunt piesele proaste astea pe care le am cumparat.Care credeti ca este problema?

Share this post


Link to post

piese proaste

 

Share this post


Link to post

-14.65 V la relanti fara consumatori;

-14.16 V - 13.78 V la relanti cu consumatori (plafoniera, aeroterma la viteza 4, faza lunga, stop ceata, dezaburire luneta);

Cred ca a mai trebut ceva timp si a mai obosit ceva.

La verificare am acum:

 

- 14.55 V relanti fara consumatori;

- 13.45 V relanti cu: faza lunga, stop ceata, dezaburire luneta, aeroterma viteza 4.

Masuratorile direct pe bornele bateriei.

 

Ar putea fi de la faruri? Am schimbat becurile clasice cu PHILIPS Blue Blue Vision Ultra.

Daca nu, ce piesa sa ma astept sa schimb?

Share this post


Link to post

Are un an si jumatate bateria.

Am uitat sa scriu ca daca mai pornesc si avariile ajunge la 12.80 V.

Astept sa aduca la Lidl redresoarele alea, am inteles ca sunt bune.

Sper sa ai dreptate :) Merci!

Share this post


Link to post

Acum o saptamana am uitat, pentru prima data, faza lunga aprinsa vreo jumatate de ora. Masor bateria si avea 12.26V. Dau cheie si doar "pac" se auzea dar de pornit nici vorba.

Am pornit-o, la fel, pentru prima data, impinsa si am facut cativa km. A doua zi dimineata avea 12.80V si a ponit fara nici o problema. E vorba de o Varta de 40A care are cativa ani.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...