Jump to content
Sign in to follow this  
marcelradian

Servodirectie

Recommended Posts

Din cate stiu eu lichidul de servodirectie se inlocuieste la 40000 km sau la 4 ani. Iar in intervalul asta se completeaza daca este cazul.

Edited by varais

Share this post


Link to post
Salut! Am o nelamurire cu privire la joja busonului de la vasul lichidului de servo: din cate am vazut e impartita in 3, din care 2 sunt egale ca marime si una mai mare. Problema e cum imi dau seama care e minimul si care e maximul? In carte scrie ca trebuie nivelul cu motorul la parametrii sa fie la FULL, iar daca e rece sa nu fie sub ADD. Pana la urma cum sta treaba cu nivelul? Ca am impresia ca a scazut un pic si vreau sa stiu cum completez. Multumesc anticipat.

 

Aceeasi nelamurire o am si eu si nu am gasit raspuns nicaieri. Daca ma poate ajuta cineva, multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

salut am shi eu o problema cu al meu cilo 95`,am verificat uleiul la servo shi am constatat ca are spume :( de ce ?,

Share this post


Link to post

Vezi ca o sa facem si noi spume cu scrisul asta...

Revenind: o fi lichidul sau pompa. Ceva manifestari ciudate?

Share this post


Link to post

Probabil a fost completat cu lichid neadecvat.

Share this post


Link to post

pai am observat si cateva picaturi sub ea in dreptul distributiei dar nu cred ca e ulei de la servo ca nu pare a fi rosu si mai degraba ulei cu antigel amestecat sau...aaaa da si daca virez pe loc are un zgomot mai ciudat ,in mers nu imi dau seama dar parca nu se aude nimic,......

Edited by ovi_jer
Off-topic

Share this post


Link to post

si al meu cielo din 96 370000 de km face probleme cu pompa servo problema e ca trage aer pe la racordurile metalice ,dimineata cand o pornesc face un zgomot nasol de tot dupa ce merg un pic cu nu se mai aude scoate aerul si nici in borcan nu mai face bule ,maine o schimb ca e deranjant rau si volanul merge mai greu .o sa va anunt daca s-a schimbat ceva sunt sigur ca o sa se schimbe

 

intradevar daca tii virat maxim motorul isi schimba turatia si poate sa se si opreasca daca e tinut asa mai mult timp ,cand am facut scoala de soferi tot pe un cielo am facut si instructorul imi zicea mereu cand ajunge volanul la maxim la viraje sa il dau jumatate de tura inapoi :D

Share this post


Link to post

Sa-i schimbi si uleiul servo ca sigur e negru! :) )

Share this post


Link to post

nu este negru chiar arata bine uleiul a mai fost schimbat doar nu a mers atatia km cu uleiul din fabrica ca doar nu e mercedes :D

Share this post


Link to post

am schimbat azi pompa nici nu se compara cu cea veche merge brici cu toate ca e second :D

Share this post


Link to post

Salutare.

 

Ma pregatesc sa schimb uleiul la servo ca-i un pic cam maroniu.Nu am scurgeri nicaieri doar culoarea nu-mi place si vreau sa-l schimb.Stie cineva metoda de schimb fara a goli instalatia?

Share this post


Link to post

In ultima perioada (vreo luna) mi s-a intamplat de doua ori urmatoarea chestie: cobor de pe munte cu frana de motor, in a 3-a, vine o curba mai stransa, frana, si schimb a doua, dar pana apas ambreiajul si schimb, intretimp iau deja curba, motorul se opreste. :-S E destul de nasol momentul cand intr-o o curba brusc merge foarte greu volanul... bine ca m-am prins ce s-a intamplat si l-am pornit inapoi cat de repede am putut :uff:

 

O fi ceva la servodirectie? Am observat si eu ca daca merge motorul la relanti si misc volanul, scade turatia, asta ar fi normal din ce am citit pe forum, dar in scenariul de mai sus (frana de motor, apoi ambreiaj, motorul ar trebui sa revina la relanti, plus actionat volanul in acelasi timp) chiar daca nu se opreste motorul, scade turatia pentru un moment foarte aproape de limita...

 

Mai e o chestie, cand rotesc volanul stand pe loc (ex. parcari...), sau la viteza mica, se aude un fel de huruit. Nu numai la capatul cursei, pe toata cursa volanului. Nu stiu daca face asa si la viteza mai mare, chiar daca ar face nu s-ar mai aude de motor si de zgomotul de mers. Asta credca era deja de cand e masina la mine (de un an jumate), insa de cand mi s-a oprit motorul ma ingrijoreaza...

Pompa de servodirectie? Sau altceva?

Share this post


Link to post

Am amintiri negre despre pompa de servo :D dar niciodata nu mi s-a oprit motorul din cauza ei.

 

Mai degraba ai IAC-ul imbacsit,tot din proprie experinta iti spun,asa pateam si eu cu motorul,si nu numai la deal sau vale.

Share this post


Link to post

N-are ce sa vina de la servodirectie si sa-ti opreasca motorul. Curatare IAC si restul tubulaturilor + corp clapeta + Reset + IL.

 

Zgomotul poate sa vina de la pompa de servo. Daca zgomotul e sever, ar fi bine sa incepi sa pui bani de-o parte.

Share this post


Link to post

Mie imi curge ulei pe la capacul din spatele pompei (sau cel putin asa pare).

Am luat-o acasa, am curatat-o, si m-am apucat sa suflu pe tevi, tinand-o pe cealalta obturata (pe rand). Iesea aer prin spate.

Deoarece nu am reusit sa misc nici 1/2 de mm siguranta inelara, am proces la solutia romaneasca: lipit cu epoxy.

S-a intarit, si cand am suflat din nou - surpiza. Pe lateral pompa are o gaura (din fabricatie). Pe acolo iesea aer.

Sa astup si gaurica respectiva? Risc sa mai stric si ALTCEVA? Pompa ca pompa, ca oricum i-am pus gand rau, dar ma gandesc sa nu stric si altceva.

 

E cam greu de diagnosticat exact pe unde curge, mai ales ca nu curge mult. Dar dupa o zi de stationat, se strang 2-3 picaturi pe asfalt.

Share this post


Link to post
E cam greu de diagnosticat exact pe unde curge, mai ales ca nu curge mult. Dar dupa o zi de stationat, se strang 2-3 picaturi pe asfalt.

 

In mod normal ar trebui sa curga pe la simering. Datorita fuliei, e posibil sa iti arunce lichidul in alta parte si sa iti dea impresia ca scurgerile de lichid provin de acolo

Share this post


Link to post

E posibil, ca parca prea e plina de ulei pompa. E posibil sa fie si rulmentul, ca huruie din ce in ce mai tare.

O sa incerc sa o desfac prin cealalta parte, sa vedem ce iese.

 

Daca nu, iau alta SH si ma rog sa am noroc, ca de una noua sigur n-am bani acum.

Share this post


Link to post

Pentru Leganza merge ulei de trasmisie folosit pentru modelele din gama Chevrolet (ulei rosu)?

Share this post


Link to post

Daca scrie pe el compatibil DexronIII (sau DexronII in cel mai rau caz)

Share this post


Link to post

Daca scria undeva era clara situatia.

Problema sta in felul urmator: am primit un bidon de ulei trasmisie automata (rosu) care se foloseste la toate modelele CHEVROLET SPARK, LACETTI, AVEO... si acum nu sunt sigur daca merge sau nu, la Leganza .

Share this post


Link to post

Cam toate uleiurile de cutii automate sunt rozalii spre rosu si merg si la servodirectie. Vezi specificatiile de pe bidon cum a zis salex, este extras din manual.

 

LE Post editat, initial am inteles aiurea, presupun ca intrebai daca se poate folosi tipul aceal de ulei la servodirectie.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Pe bidon scrie doar ca este pentru cutie automata si atat , nici o specificatie.

Masina are cutie manuala.

Share this post


Link to post

Daca arata asa il poti folosi la servo.

Share this post


Link to post

Am gasit joc mare la fulia pompei de directie ( la un espero 1.8 ). De curs nu curge...inca. Se schimba greu rulmentul? Ce dimensiuni are rulmentul? Trebiue neaparat scimbat si simeringul?

Multumesc !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...