Jump to content
Sign in to follow this  
marcelradian

Servodirectie

Recommended Posts

Eh, ce ti-e si cu manualul asta :) .

 

Dar stii cum e, fa ce zice popa nu ce face popa ... desi aici e putin pe dos.

 

Tot ce pot sa spun e ca la Leganza am schimbat cu mina mea atit rulmentul cit si simeringul.Ma indoiesc sincer ca pompa de Cielo e mai complicata sau cu mult diferita.

Share this post


Link to post

Salut! Am o nelamurire cu privire la joja busonului de la vasul lichidului de servo: din cate am vazut e impartita in 3, din care 2 sunt egale ca marime si una mai mare. Problema e cum imi dau seama care e minimul si care e maximul? In carte scrie ca trebuie nivelul cu motorul la parametrii sa fie la FULL, iar daca e rece sa nu fie sub ADD. Pana la urma cum sta treaba cu nivelul? Ca am impresia ca a scazut un pic si vreau sa stiu cum completez. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

am o problema grava si vreau sa ma ajuti nu pricepi?

imi merge greu servo pe leganza

si iam schimbat pompa si tot la fel

caseta nu curge si nu pierd ulei la servo ?

sa fie din senzoru de la pompa ?vreo conducta lovita?uleiul necorespunzator?intinzatoru ca asta cam uruie?

rulmenti de la volan

paote sa faca din cauciucuri ca astea le-am laut sh?

astept un sfat si o solutie

 

Toate mesajele scrise in bataie de joc si indescifrabile vor fi sterse!

Este ultimul avertisment dupa care ne parasesti pentru 30 de zile.

Iar a doua oara cand aduci insulte, iti promit ca se dubleaza suspendarea! Citeste Regulamentul acestui forum!

Edited by Mircea
Limbaj iRC+insulte

Share this post


Link to post
@ Salex : De unde ai luat rulment si simering?

 

Pina anul trecut a existat un magazin (IMG) in zona Timpuri Noi de la care am cumparat un kit de reparatie pentru caseta cu servodirectie. Respectivul magazin s-a reprofilat pe alta marca, deci acolo nu mai are sens sa incerci. Mai departe iti scriu un PM sa nu se interpreteze ca as face reclama.

Share this post


Link to post

Unde este pompa pentru servodirectie la Cielo? Ca nu am gasit-o...

Multumesc!

Share this post


Link to post

La cielo STD s-ar putea sa fie in magazin... O gasesti antrenata de cureaua accesorii, cea care antreneaza alternatorul si compresorul de AC.

Share this post


Link to post

La a mea compresorul AC nu este antrenat de aceeasi curea cu alternatorul.Pompa de servo nu stiu de care este antrenata.

Share this post


Link to post

Asta e din manual:

Curele.jpg

Share this post


Link to post

Cand am incercat sa o demontez pompa nu am reusit sa o scot pt ca lovea in carcasa de plastic care protejeaza cureaua de distributie. Ca sa desfac acea carcasa trebuie scoasa roata dintata de la axul cu came si acolo nu ma bag...

 

Pentru scoaterea pompei de servo trebuie desfacuta si distributia sau imi scapa mie ceva?

Share this post


Link to post

La mine carcasa este formata din 2 capace, capacul spate si capacul fata. Pompa se poate da jos desfacand doar capacul fata , o banalitate cu 2 suruburi dupa care iese fara a umbla la nimic altceva. Desi nu stiu exact cum e la cielo ma indoiesc de faptul ca trebuie desfacut atata, mai uita-te odata sau cel mai bine ia manualul de service.

Share this post


Link to post

salutare tuturor persoanelor de pe acest forum si va multumesc ca existati si ca pot gasi aici o mana de ajutor ... sunt si eu un posesor de 2 luni al unui Cielo GLE 1999 si am si eu o problema (cred) cu servodirectia si anume :

cu motorul la relanti adica sub 1000 de ture daca virez stanga sau dreapta maxim de volan motorul da sa moara adica in ultmii 2 cm de cursa de volan atat stanga cat si dreapta motorul incepe sa se balbaie scade turatia brusc 500-400 si il vad cum moare nu am stat cu volanul virat la maxim sa vad daca moare de tot de frica ... daca sunt de exemplu cu motorul turat 1200-1500 nu mai face asa ... astept solutii si pareri daca se poate explicat ca la prosti ca sa nu fac alta minune pe acolo (inainte am avut o dacie pe care am desfacut-o toata si am facut-o la loc deci ma bag mesterit numa ca aici e o intreaga uzina fata de dacie)

Share this post


Link to post

Nu este nimic stricat! Asa fac toate de noi! E recomandat sa nu o ti asa la maxim (cand pompa face urat)!

Share this post


Link to post

E drept ca motorul nu se simte bine cu volan luat total stinga/dreapta atunci cind stai insa nu ar trebui sa moara. Probabil ca si pompa e cam obosita. Iarasi e drept ca nu e bine sa tragi de volan pina la capat de cursa, vei favoriza uzura prematura a pompei. Oricum, se pare ca e cu un picior in groapa :)

Share this post


Link to post

de ce imi era frica vad ca nu scap ... cam la ce suma ar trebui sa ma astept pentru schimbarea ei ?

Share this post


Link to post
...insa nu ar trebui sa moara. ...

 

Salex imi permit sa te contrazic, el a spus ca da sa moara si nu a lasat mult sa vada daca chiar moare "daca virez stanga sau dreapta maxim de volan motorul da sa moara adica in ultmii 2 cm de cursa de volan atat stanga cat si dreapta motorul incepe sa se balbaie scade turatia brusc 500-400 si il vad cum moare nu am stat cu volanul virat la maxim sa vad daca moare de tot de frica "

 

Deci e totusi foarte posibil sa fie starea normala daewoo.

Share this post


Link to post

Contrazi-ma, daca asta iti face placere, insa eu nu vad cu ce ma contrazici :) . In plus, daca la toate Daewoo-urile asta e starea "normala", inseamna ca eu am avut si am numai Daewoo-uri anormale. Chiar si la capat de cursa, mie nu-mi "da sa moara". Daca pompa de servo e obosita, intr-adevar scoate un vijiit exagerat specific ...

Share this post


Link to post

"insa nu ar trebui sa moara." cu asta te-am contrazis.

Eu la toate daewoo-uri pe care le-am vazut, condus, atins cand iei volanul la maxim face zgomot si scade turatia putin. Omul avand masina de putin timp i se pare o chestie anormala...

In fine, daca crezi ca-mi face placere sa contrazic pe oricine la orice nu mai zic nimic.

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Si la mine scade turatia cand virez maxim ,mi s-a intamplat de cateva ori sa moara cand luam maxim si frecam vreo bordura care imi forta roata sa se indrepte.

Share this post


Link to post
de ce imi era frica vad ca nu scap ... cam la ce suma ar trebui sa ma astept pentru schimbarea ei ?

Nu te grabi sa o schimbi daca e vorba doar de zgomot si de scaderea turatiei. Pentru ultima problema merita facuta o curatare ca lumea a corpului clapetei, IAC, un reset+Idle Learn. Pompa o sa te anunte singura cind nu mai poate, de obicei asta se simte vara cind e foarte cald. La manevrele facute pe loc o sa simti in brate lipsa de eficienta a servo-directiei, practic incet-incet o sa iti aduci aminte de Dacie.

Share this post


Link to post

@briobit, pai stai cu volanul virat la maxim si vezi intradevar daca moare motorul si dupa aceea poti trage concluzii.

Nu cred ca-i pompa de servo uzata, mai degraba nu stie sa-si tina ralanti-ul. Oricum este firesc sa scada ralantiu-ul la capat de cursa al volanului, dar daca stai mai mult cu el asa trebuie sa-si revina. :P Salex are dreptate, urmeaza ceea ce-ti recomanda :P

Edited by Jorj

Share this post


Link to post

va multumesc tuturor pentru raspunsurile acordate ...ramane maine dimineata sa fac o proba sa vad daca se opreste motorul de tot (credeti ca daca schimb lichidul de la servo are efect ? m-am uitat in borcanu de la servo si e cam negru lichidul)

Share this post


Link to post

1. A explicat foarte clar Salex care este problema si ce ai de facut.

2.Daca ceri sfaturi incearca sa le si accepti.

3.Lichidul de la servodirectie nu se inlocuieste decit se completeaza daca este cazul.

Share this post


Link to post

1. ma apuc de studiat cum se curata iac reset si idle learn

2. sfaturile le-am acceptat chiar ma ghidez dupa ele in continuare

3. am scos lichid din borcan cat se putea fara sa ia aer si am bagat lichid nou pana la semn

 

multumesc Salex si ovi_jer pentru raspuns dar chiar nu am vrut sa para ca nu tin cont de sfaturile voastre ... mai am de citit mult si bine si unde imi prind urechile va mai intreb daca nu e cu deranj

Share this post


Link to post
m-am uitat in borcanu de la servo si e cam negru lichidul)

 

Asa cum iti zicea Ovi_jer mai sus, lichidul de servo nu se inlocuieste pentru ca, la o funtionare normala, nu are ce sa se deterioreze la el. Daca tu chiar ai constatat ca lichidul tau e negru (din rosu), asta ar indica uzuri serioase in sistem !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...