Jump to content
Sign in to follow this  
marcelradian

Servodirectie

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Cielo 1995 - Patesc urmatorul fenomen... raman fara lichid de servo, nu curge, nu pierde pe la simering-uri, nici pe la coliere. In schimb, avand capota ridicata intr-o zi, in momentul in care opresc motorul (acesta era rece, nu se incalzise) a iesit ulei pe la capacul vasului de servo., acesta avand un orificiu de aerisire.

 

Din ce cauza imi spumeaza si-mi da afara pe acolo.

 

Mentionez ca, in trecut intr-un service Daewoo mi-au schimbat uleiul de servo cu unul de culoare alba, pe care ulterior l-am dat afara si am pus rosu, Mobil parca.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

raman fara lichid de servo, nu curge, nu pierde pe la simering-uri, nici pe la coliere. In schimb, avand capota ridicata intr-o zi, in momentul in care opresc motorul (acesta era rece, nu se incalzise) a iesit ulei pe la capacul vasului de servo., acesta avand un orificiu de aerisire.

 

Spuma face numai daca e aer in instalatie.

De obicei dupa ce schimbi lichidul de servo, dai vreo 10 ture de volan stanga-dreapta maxim (cu motorul pornit) si iese aerul din instalatie (atunci face spuma).

Daca la tine face spuma tot timpul inseamna ca ia aer pe undeva. Verifica cu mare atentie furtune crapate/imbatranite, etansare imbinari, pompa servo, caseta directie.

 

Lichid servo recomandat: Mobil ATF 320 (respecta standardele Dexron II si III)

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Mai spumeaza si cand nu e lichidul corespunzator sau s-au amestecat 2 tipuri de ulei. Aerul iese din instalatie si in timpul mersului treptat.

 

PS Eu nu am vazut lichid alb de servodirectie. Spala bine instalatia dupa care pune un ulei bun.

Spalarea se face trecand prin ea 1 litru 2 de ulei de servo cu furtunul de retur scos din borcan si pus intr-un bidon jos si facand curse stanga dreapta de volan cu motorul pornit evident.

Recomand ca operatiunea sa se execute cu ambele roti suspendate.

Share this post


Link to post

Spalarea se face trecand prin ea 1 litru 2 de ulei de servo cu furtunul de retur scos din borcan si pus intr-un bidon jos si facand curse stanga dreapta de volan cu motorul pornit evident.

 

Recomand ca operatiunea sa se execute cu ambele roti suspendate.

 

 

Pentru roti suspendate acasa, cea mai simpla modalitate ar fi o capra si un cric (preferabil hidraulic), dar cu costul la capra (~40-80ron) devine rentabil ma duc la service.

 

Intrebari:

1. Cum imi dau seama care este furtunul de retur de la servo?

2. Ce uzura se face daca pompa de servo functioneaza fara lichid 1-2 minute? Risc ceva?

 

Eu am schimbat lichidul cu o pompa de vaccum si un recipient de colectare, dar nu am reusit sa scot decat 0.5 litri.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

PS Eu nu am vazut lichid alb de servodirectie.

Daca vrei sa-ti satisfaci curiozitatea, cumpara un bidonas de "2+2"

 

Intrebari:

1. Cum imi dau seama care este furtunul de retur de la servo?

2. Ce uzura se face daca pompa de servo functioneaza fara lichid 1-2 minute? Risc ceva?

1. Este furtunul care intra in rezervorul de lichid fara a trece prin pompa de servo. Pleci de la caseta de directe si te orientezi dupa teava de sus (daca nu ma insel, din teava respectiva pleaca furtunl de retur si intra direct in borcan)

2. O da ! Risti sa o distrugi.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Pentru suspendat eu folosesc butuci, borduri, etc. Foarte rar o las doar pe cric la operatiuni care implica urcarea mea in masina. Imi vine greu sa cred ca nu ai asa ceva prin zona.

Returul nu mai stiu, scoate si tu unu din ele si daca nu vine ulei cand pornesti motorul atunci e celalat :) . Pompa de servo merge si fara ulei cu 2 conditii:

1) nu o rula in gol foarte mult timp (30 secunde cred ca e risc free)

2) In nici un caz nu tura motorul.

 

Oricum, zgomotul produs de ea in lipsa uleiului o sa te faca sa opresti motorul repede.

 

PS Ca o nota personala eu am mers ceva fara ulei in instalatie (credeam eronat ca s-a stricat pompa dupa zgomot) si nu a patit nimic, insa nu e o regula generala. Uzura oricum e mult mai pronuntata fara ungere.

Share this post


Link to post

2. Ce uzura se face daca pompa de servo functioneaza fara lichid 1-2 minute? Risc ceva?

 

Eu am schimbat lichidul cu o pompa de vaccum si un recipient de colectare, dar nu am reusit sa scot decat 0.5 litri.

2. O da ! Risti sa o distrugi.

 

Multumesc frumos Salex pentru raspunsuri.

 

Raman la varianta cu schimbari succesive de cate 0.5 litri. 2 litri ar trebui sa fie suficient pentru o inlocuire aproape completa a lichidului de servo.

 

In locul pompei de vacuum cu recipient de colectare se poate folosi pur si simplu o seringa (cat mai mare).

 

prima schimbare - 0.5 litri - raman 500 ml (0.5 litri din lichidul nou)

a 2-a schimbare - 0.5 litri - raman 250 ml (1.0 litri din lichidul nou)

a 3-a schimbare - 0.5 litri - raman 125 ml (1.5 litri din lichidul nou)

a 4-a schimbare - 0.5 litri - raman 62.5 ml neinlocuiti. (2.0 litri din lichidul nou)

 

 

Cu mentiunea ca in total la servo intra 1.0 litru la Cielo.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

buna, am un coleg cu o leganza cu cea mai tare problema ever! la o anumita turatie aprox 2000-2500 si nu numai, moare servo complet!!! nu totdeauna dar destul de des! ca si cum nu ai mai avea curea sau lichid. Aproape ca nu mai poti vira!!! help!!!

Share this post


Link to post

Dupa caz, s-a dus pompa de servo sau doar electrovalva care realizeaza proportionarea in functie de viteza. Daca "moare" si la ralanti, cel mai probabil e dusa pompa cu totul .

Share this post


Link to post

Buna seara!

 

Am citit acest topic si nu am gasit un raspuns.

 

Probema mea e ca mi a curs tot lichidiul de servo pe la pompa, nu imi dau seama daca a sarit sau daca are cum sa sara vreun furtun sau conducta sau s a spart semeringul.

 

Ma puteti ajuta cu ceva sugestii? Va rog!!! :-/ :osanale: :-/

Share this post


Link to post

Dragi colegi de suferinta (cei care au mai ramas) dupa o schimbare a distributiei , ma vad nevoit sa schimb lichidul de servo , care acum cu desavarsire lipseste ...dupa ce in prealabil sa scursc tot la demontarea furtunelor de pe pompa :roll:

 

intrebari:

1 ce lichid de servo sa ai pun ...parca citisem undeva ceva cu ATF220 (sau ma inshel eu)

2 cum fac aerisirea sa nu prinda aer pe undeva (bag lichid , nu pun bushonul , stau pe loc cu ea si iau dreapta-stanga pana la capat de cursa) ?

 

multumesc anticipat de raspunsuri

Share this post


Link to post

Nu am inteles de ce ai demontat conductele. Ca sa umbli la distributie este suficient sa demontezi pompa de pe bloc desfacand 2 suruburi si apoi sa o dai putin la o parte cu conducte (furtunuri) cu tot (cureaua are loc suficient).

Ulei tip Dextron II sau III.

Se aeriseste singura cu manevrele pe care le-ai expus.

Share this post


Link to post

Am schimbat si eu la cielo acum ceva vreme uleiul de servo, desi nu era chiar atat de murdar (ba chiar mi s-a parut curat, am atasat o poza). Am facut-o prin goliri succesive a borcanului de servo, cu seringa, dupa ce viram de cateva ori maxim. Dupa schimb, servodirectia este mai usoara, iar cand virez maxim, acel fasait specific pompei apare mai rar si este mai silentios. Desi se spune ca nu trebuie neaparat schimbat uleiul, nu cred ca la 2-3 ani strica sa dati 20-30 ron pe un bidon de ulei pentru a va asigura ca totul e ok. Cu timpul, orice ulei isi pierde proprietatile.

 

Mie totusi, cea mai buna varianta de schimbare a uleiului mi se pare cea pe care am facut-o la masina personala, un Ford Focus 1. Este bine sa te ajute un prieten stand cu ochii pe bidon, care te va anunta cand sa opresti motorul.

 

1. Scoti tot uleiul din bidonas cu seringa

2. Scoti furtunul de retur si astupi gaura corespunzatoare din bidonas. Furtunul de retur se pune intr-o sticla.

3. Umpli bidonul cu ulei nou si pornesti masina, eventual virand putin. In cateva secunde, instalatia se goleste. Repeti operatiunea asta in functie de cat ulei ai.

4. Se monteaza returul, se umple bidonul, se porneste masina, se executa cateva viraje maxim, dupa care se completeaza.

5. Pentru o curatare si mai buna, scoti din nou uleiul din bidon cu seringa si pui iar.

 

 

post-23058-0-45212100-1382278042_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Salutari tuturor!

Vreau si eu sa va intreb cv in urma cu app 2 saptamani am schimbat distributia la al meu cielo '96, la service bineinteles,... mecanicul a desfacut pompa de servodirectie din cele 2 suruburi dupa blocu motor pt a monta cureaua... a doua zii dimineata cand am pornit masina se auzea un zgomot ciudat de la pompa ca si cum s ar fii dus rulmentul am virat stanga dreapta si a inceput s iasa uleiul prin orificiul de la bidonas... de atunci cand pornesc masina cu motorul rece treb lasat cam 10 min pna se incalzeste altfel da uleiul pe afara...

dupa ce se incalzeste nu se mai aude nici zgomotul acela!!!

Ce ar putea fii?

Share this post


Link to post

A completat si uleiul de servo cand a schimbat distributia?

 

Share this post


Link to post

Nu pt ca nu a fost nevoie, singura data cand am completat uleiul a fost in urma cu un an cand am luat masina si atunci cam 50-100 de grame.

Pana sa umblu la distributie nu am av probleme de genu asta...

Pe cine am mai intrebat mi a sp sa cumpar o-ringul sa desfac pompa si sa o curat bine ca s ar pt sa fie mizerie p instalatie...Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post

Sal,

Nu pot initia un topic nou asa ca sccriu aici cu scuzele de rigoare rog a se muta sau sterge maine ca sa pot citi raspunsul , daca e necesar.

Care este dimensiunea in cm a volanului de cielo... Vreau sa iau o husa de volan pentru cineva ca si cadou si nu ii cunosc dimensiunea . Ma puteti ajuta va rog? Cumva e 38 cm ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...