Jump to content
Sign in to follow this  
guzu

Sonda Si Indicator Nivel Benzina

Recommended Posts

stie cineva acolo la mufa de la pompa de benzina pe bornele 4 si 5 se inchide prin minus sau prin plus cu becul de la berd

adica ma derefr poate daca e intrerupt unul din fire, sa ii dau alimentare direct acolo in mufa pompei sa vad care din fire (negru sau galben) e intrerupt pana la bord

Share this post


Link to post

Becul isi "ia" masa (minusul) prin sonda.

Share this post


Link to post

THX, AM SA INCERC SA II DAU MASA LA MUFA SA VAD CE SE INTAMPLA

\

Share this post


Link to post

Nu spui de care Matiz. Da-i masa la pinul 5

post-3919-0-28149700-1375267624_thumb.jpg

Share this post


Link to post

e un matiz 2004

e2, am dat masa si la 4 si la 5 si nimic nu se intampla, nici nu ma mai chinui, am sa merg la nr de km, o fi plansa de bord, o mufa...

Share this post


Link to post

AM SA FAC ALTFEL, CA E MAI GREU SA DESFAC BORDUL TINAND CONT CA E PREA VECHE MASINA, E PE FIRMA SI NU MERITA SA MA COMPLIC

AM LUAT UN BECULET PE 12 VOLTI SI AM SA IAU DOAR CONTACTUL PRIN SONDA SI AM SA IL MONTEZ INTR-UN BUTON FALS SI CAND NU MAI AM BENZINA SA MI SE APRINDA ACEL BEC, SA NU MA MAI CHINUI CU PLANSA DE BORD.

MULTUMESC PT SCHEMA

Share this post


Link to post

ma poate lamuri cineva?

cand nu am benzina, ar trebui ca prin pinii 4-5 din mufa de la pompa sa am continuitate?

adica daca pun aparatul de masura pe sonor de continuitate ar trebui sa tiuie???

 

Share this post


Link to post

ESTE Termistor, am gasit eu pe internet. Principiul de functionare : in mod normal el se incalzeste, rezistenta sa scade si becul incepe sa lumineze. Cand capsula sa sta cufundata in benzina, el va fi rece, rezistenta mare si becul nu se aprinde. Ca sa vezi !

 

si daca e f cald afara si benzina e calda, se aprinde?

 

eu inca cred ca ar trebui sa faca continuitate, deodata ce atunci cand faci strap intre 4-5 ti se aprinde becul , inseamna ca rezistenta termistorului tinde spre zero si ai fir intins

 

Share this post


Link to post

Nu tinde spre zero, tinde spre o rezistenta care inseriata cu becul din bord aprinde becul. Pe masura ce trece curentul consumat de bec prin termistor rezistenta acestuia scade, dar niciodata la zero.

Share this post


Link to post

da, am sa incerc montajul in ideea ca ce am in rezervor e bun, daca imi ieise va zic eventual am sa pun poza.

eu sigur am o pb in bord deoarece nici cel de la centura nu se aprinde in cond in care e bun becul si contactul de sub scaun lucreaza

Share this post


Link to post

pe traseul pana la bord, acest termistor inchide circuitul printr-un releu ceva, sau e doar inseriat cu becul?

 

Share this post


Link to post

E doar inseriat cu becul. Se vede si din schema de mai sus.

Share this post


Link to post

si acum sa ne spuna cineva care a inlocuit acel termistor cum se face,cum arata acel termistor,ce tre sa desfacem cum il desfacem unde se afla el ,etc si cu poze.

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

De el vorbeam.e greu de schimbat?adica tre sa taiem firele si sa le inadim?sau se pot scoate din mufa si transfera in cealalta.firele au o ordine precisa sau se pot monta oricum?

Share this post


Link to post

Azi m-am bagat la rezervor si "faimoasa" sonda de benzina! e ceva de cosmar cand ma gandesc la remontare,ca s-au rupt doua suruburi in suportii ce tin rezervorul...

da' am reusit sa-l dau jos,sa-i desfac capacul acela ce tine sonda(a trebuit sa crestez suruburile cu flexul pentru surubelnita normala zdravana ca altfel nu vroiau sa se desfaca!

l-am spalat de l-am zapacit,l-am clatit de 'nshpe ori, l-am uscat pe interior/exterior cu arzatorul de parlit porcul ,acum zace la soare dar va sta pe o soba de teracota pana ma apuc de "dat jos rugina" si sper sa nu dau prea multa jos,sa nu ajung la interior :lollol: .

cred ca o sa-l bag la zincat electrolitic si ca sa fiu sigur de eliminarea ruginii o sa-i dau si doua randuri de grund cu zinc si o vopsea zdravana peste astea doua protectii anticorozive!(trei,daca pun si stratul de zinc galvanic!).

da' e multa munca doar ca sa stiu si eu ce nivel de benzina am in rezervor...

nici nu vreau sa ma gandesc cat o sa bag ca sa o fac sa arate fara rugina si cu praguri NORMALE la usi...

:shock:

post-45039-0-13911800-1455283741_thumb.jpg

post-45039-0-93839300-1455283750_thumb.jpg

post-45039-0-97119500-1455283758_thumb.jpg

post-45039-0-27489400-1455283771_thumb.jpg

post-45039-0-86339200-1455283782_thumb.jpg

post-45039-0-42557200-1455283790_thumb.jpg

post-45039-0-43576700-1455283798_thumb.jpg

post-45039-0-88352900-1455283808_thumb.jpg

post-45039-0-99381700-1455283814_thumb.jpg

post-45039-0-95232100-1455283822_thumb.jpg

post-45039-0-13738400-1455283831_thumb.jpg

post-45039-0-30474900-1455283845_thumb.jpg

post-45039-0-90891200-1455283856_thumb.jpg

post-45039-0-93921800-1455283870_thumb.jpg

post-45039-0-90467100-1455283878_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pune aparatul de masura pe firul sondei si pe carcasa, si vezi dava variaza rezistenta cand ridici/cobori plutitorul. Sa stii direct daca e buna sonda sau nu

Share this post


Link to post

Pune aparatul de masura pe firul sondei si pe carcasa, si vezi dava variaza rezistenta cand ridici/cobori plutitorul. Sa stii direct daca e buna sonda sau nu

 

uite ca asta n-am mai apucat s-o fac... sunt prea obosit,munca nu-i de mine :lollol:

 

ce-i drept nici nu m-am gandit sa-i masor continuitatea...

ma gandeam la una noua,ca nu stiu cum as putea lipi/lega firul de sonda asta...

 

da' partea buna a operatiunii asteia ,este ca am aflat consumul mediu al masinii prin alimentarea la "sticla de 2 litri": vreo 700 ml la 16 km,cam 4 km prin oras,mers ... cum merg eu de obicei: "aproape" cu scartz/derapaj la fiecare plecare! :-) restul in afara localitatii cu vreo ??? km/h , nu stiu ce viteza am dar eram in a-4a si motorul nu "tremura" ,deci probabil vreo 60-70 km/h...

o sa-l fac sa "arate ceva" si pe nenea vitezometru,dar deocamdata sunt "coplesit" de restul problemelor... ala poate sa mai astepte ca nu prinde oricum TICO-ul 299 km/h... pana la urma o sa iau un smartphone cu android si imi zice ala prin GPS ce viteza am si cati km am mers... :banana: TICO "high tech" ce byp a mea?!

Edited by gowriel

Share this post


Link to post

Sonda este buna, trebuie doar sa bagi firul (fara papuc) dinspre interior, in partea dinspre rezervor (prin una din gaurile ale doua), acolo in interior trebuie sa il legi strans de lamela aia care are fludor pe ea sau il lipesti (daca poti), dar legatura sa nu deranjeze cursorul sau rezistenta pe care se plimba el, nici sa atinga la masa.

Se putea taia si o gura de vizitare deasupra sondei, (cu grija ca sa nu tai stuturile sau furtunurile), suficient sa scoti sonda dar nici prea mare, ca prin zona mai este si armatura.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...