Jump to content
Sign in to follow this  
guzu

Sonda Si Indicator Nivel Benzina

Recommended Posts

Aveai masina parcata inclinat, alt motiv n-are sa se aprinda.

Share this post


Link to post

imi poate raspunde cineva la intrebarea mea? :)

Share this post


Link to post

A trebuit sa inlocuiesc cablul de frana de mana.Am tras de rezervor umpic in o parte (cam 1cm),nu aveam loc sa tai un surub,iar de atunci probleme..

Daca alimentez,acul nu se misca din pozitia originala cam 30 minute de mers,indiferent de traseu.Prima oara m-am intors si la benzinarie sa verific eu ca functioneaza pompa.Dupa un timp isi revine.Firul l-am verificat,e la locul lui.Ceva idei ce s-a intamplat acolo?

Surubul l-am taiat cu o masina de gaurit cu percutie(dalta),deh,nu am avut la indemana altceva atunci..

Share this post


Link to post

de cateva zile intampin si eu problema la un matiz cu indicator luminos benzina .Si-a remediat cineva problema sau a inlocuti cu totu pompa?atasez imagine k poate imi spune cineva din poza problema

IMG_6112.jpg

Edited by alexalb

Share this post


Link to post

aceeasi problema o am si eu dar din cate am observat se pare ca nu se poate face mimik

unde trebuie facut scurt sa vezi dak se aprinde becul la bord

Share this post


Link to post

Am primit si eu un Matiz de la munca cu 64000 km in bord, eram cu indicator benzina pe rosu, becul neaprins, am alimentat 31 litri ca sa fac full deci mai aveam 4 litri in rezervor, sa-nteleg ca sansa cea mai mare este sa fie sonda stricata, becul probabil se arde mai greu? Mi se parea ok ca la orice masina becul se aprinde cand ai intre 7-9 litri ramasi in rezervor, sub limita de rosu pe ac inseamna ca mai am un litru atunci se aprinde??

Share this post


Link to post

concluzia la care am ajuns dupa mai multa piesa defecta este acel senzor rotund de metal .in el este un termistor de 1kohm .am gasit pe net si rezolvari .au schimbat termitorul cu unu nou uite aici http://wiki.sabmagfaq.org/FuelSystem/FuelSensorRepair

pt verificare becului cica asa se face :firul 5 din mufa de la pompa la masa (poti face punte cu firul 2), cu contactul pus

Share this post


Link to post

am schimba thermistorul cu unu de 1 kohm dar din pacate nimik .cred k e prea puternic becul sa il aprinda deoarece e de 3 w becul

Share this post


Link to post

am avut 2 senzori la 1 i-am pus thermistor pe celalat l-am montat pe pompa .dupa ce l=am montat tot nu sa sprins becul dar citit la cineva cu kalos care a resetat ecm-ul si a resit sa il aprinda am zis sa resetez si eu . Cand era liniuta la rosu l-am resetat si surprinzator s-a aprins becul.

Mentionez ca la senzorul la care am pus thermostor nu am resetat ecm-ul .iar acum dupa ce mam facutr sa merga becul mie lene sa mai desfac dinou pompa :P

Share this post


Link to post

Foarte, foarte interesant. Becul de nivel minim e pus totusi pe direct, la fel indicatorul, nu au treaba cu ECM-ul. La fel treaba cu thermistorul (rezistor cu valoare dependenta de temperatura) pe care au scris unii sa-l pui in loc de ... Mare minune !

Share this post


Link to post

Nu ca au scris unii sa il pui in loc de. Il pui in locul celui ars. Termistor e senzorul DIN FABRICA.

Share this post


Link to post

Eu va spun ca la mine asa s-a aprins doar dupa ce am scos siguranta de la ECM si am urmat pasii de la resetare ECM. Imi pare rau ca nu am resetat ECm-ul atunci cand am constatat ca nu se aprinde becul deoarece am citit ca uneori trebuie resetat ecm-ul dupa ce sta o perioada mare nepornita in frig, si mai imi pare rau ca nu am resetat atunci cand am pus senzorul cu thermostorul de 1kohm.

Edited by VAXXi

Share this post


Link to post

cum se reseteaza ecm-ul asta

care sunt pasii

Edited by gabytzu_styl

Share this post


Link to post

eu sunt sigur ca voi incurcati termenul.Termistor e senzor de temperatura.Ceea ce avm noi pe pompa nu e termistor.

Share this post


Link to post

ESTE Termistor, am gasit eu pe internet. Principiul de functionare : in mod normal el se incalzeste, rezistenta sa scade si becul incepe sa lumineze. Cand capsula sa sta cufundata in benzina, el va fi rece, rezistenta mare si becul nu se aprinde. Ca sa vezi !

Share this post


Link to post

Termistor cu variatie negativa a rezistentei: NTC de 1kohm. Inseriat cu bec de 14V/1,2 W (becurile din bord), doar inroseste becul. Inseriat cu bec de 12V sau 14V la 3 W (becul de benzina), il aprinde suficient sa se vada in zilele insorite. Acum astept sa termin benzina, sa vad ce isprava am facut. :roll:

Share this post


Link to post

Post consecutiv :D Se aprinde becul si fara reset. A trebuit sa merg vreo 3 zile cu acu pe rosu =))

EDIT: am un dubiu totusi ca asta de la Dioda o sa tina mai mult ca ala vechi , care parea robust tare; drept urmare voi incerca montajul de aici

post-13903-0-64219800-1333391164_thumb.jpg

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...