Jump to content
Sign in to follow this  
VIPER

Codul Rutier

Recommended Posts

Ala pus de tine am impresia ca e tot regulamentul vechi...ala nou ar trebui sa se cheme "Regulam. de aplicare al Legii nr. 49/2006 privind aprobarea OUG..." sau asa ceva.

Asta nou nu a aparut inca :-W Probabil vor da vreo Ordonanta de urgenta sa amane aplicarea Noului Cod :wallbanger:

Share this post


Link to post

Eu cred ca e cel bun.

Share this post


Link to post

O chestiue bune zic eu este modul de reducere al suspendarii dreptului de a conduce autovehicule(cu toate ca bine sa nu ajungem acolo).Inainte aceasta reducere se aproba de comandantului politie judetene pe raza caruia ai savarsit fapta,fara nici un criteriu.Acum sunt niste criterii clare si nu mai esti la mila nimanui:

Art. 221. – (1) Perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se reduce la 30 de zile,

la cererea titularului, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii:

a) a fost declarat admis la testul de verificare a cunoaşterii regulilor de circulaţie;

b) a obţinut permis de conducere cu cel puţin 1 an înainte de săvârşirea faptei;

c) în ultimii 3 ani de la data săvârşirii faptei pentru care se solicită reducerea perioadei de

suspendare a exercitării dreptului de a conduce nu a beneficiat de o astfel de măsură;

d) în ultimii 2 ani de la data constatării contravenţiei pentru care se aplică sancţiunea

contravenţională complementară nu a mai avut suspendată exercitarea dreptului de a conduce

autovehicule sau tramvaie.

(2) Conducătorul de autovehicul sau tramvai nu beneficiază de reducerea perioadei de suspendare

a exercitării dreptului de a conduce, dacă :

a) perioada de suspendare a fost majorată, conform legii;

b) a cumulat, din nou, cel puţin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării

ultimei suspendări a exercitării dreptului de a conduce;

c) a fost implicat într-un accident de circulaţie din care au rezultat numai pagube materiale, iar

rezultatul testării aerului expirat sau al probelor biologice au stabilit că a condus vehiculul în timp ce

se afla sub influenţa alcoolului;

d) sancţiunea contravenţională complementară s-a dispus ca urmare a neopririi la trecerea la nivel

cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când

semnalele cu lumini roşii şi/sau sonore sunt în funcţiune.

e) când fapta a fost urmărită ca infracţiune şi ulterior s-a stabilit ca ea constituie contravenţie

pentru care legea prevede aplicarea sancţiunii complementare de suspendare a exercitării dreptului de

a conduce pentru 60 sau 90 de zile.

Share this post


Link to post

Astazi venind dinspre Cluj m-a oprit POLITIA RURALA. S-a legitimat, mi-a cerut actele si mi-a tras un proces verbal ptr depasire pe linie continua. Toate bune si frumoase pina aici. Chestia devine mai interesanta dupa ce i-am spus clar omului (era tinerel tipu si cu vadit accent de taran) ca nu semnez nici un proces din lipsa de martori, si din simplu fapt ca nu poate dovedi ca am incalcat legea. S-a ofticat, si a zis ca nu e nici o problema daca nu semnez va opri un sofer sa semneze ala ca martor iar procesul il voi primi acasa. M-a apucat rasul si i-am spus ca ce vrea sa faca el, e indemn la conduita imorala iar persoana care va semna, va face fals in acte. (nefiind prezent la evenimentul rutier). Daca stia cum sa faca, trebuia ca alturi de mine sa opreasca si masina pe care am depasit-o in linie continua si sa-l puna pe ala sa semneze ca martor.

Vreau si eu sa stiu .. politia RURALA are dreptul sa intocmeasca procese, si daca repsectivul agent se incapatineaza in idiotenia lui si voi primi procesul acasa semnat de nu stiu ce tirist ... are vreo sansa la o eventuala contestatie ?

Share this post


Link to post

Din pacate cam are dreptul.Pe langa atributiile lor de baza,care sunt bine detrminate,primesc si delegari ca sa poate faca si altfel de job-uri.Nu se poate trimite la fiecare post din fiecare sat un agent de circulatie asa ca politistul de acolo e si de judiciar,si de criminalistica,si de circulatie etc.

Share this post


Link to post

Asa stiu si eu. E de pe vremea lui Nea Nicu.

Acum loganurile de la tara au si radare (unele), deci e clar ca au voie.

Share this post


Link to post

Eu zic ca tu nu prea poti dovedi ca acel martor nu e "legitim" ca sa zic asa.

E cuvantul lui + cuvantul unui martor (fie el si mincinos) impotriva cuvantului tau. Rezultatul e mai mult decat evident.

 

 

EDIT: Eu sunt de parere ca metoda abordata nu a fost buna. Daca ii explicai omului ca idiotu pe care l-ai depasit (daca avea vreo dacie obosita era ideal) mergea cu o viteza de melc, vizibilitatea era buna si mai aveai si un motiv foarte bun pentru care te grabeai aveai sanse reale sa scapi chiar si fara spaga sau cu ceva modic. Insa daca tu (nu tu personal, in general vorbesc) esti cu gura mare si ii zici ca n-are martori si/sau nu poate dovedi, atunci eu zic ca se schimba radical situatia.

 

E simplu: te comporti civilizat cu omul si ii explici ca stii ca ai gresit dar ca ai avut motive intemeiate sau dupa caz (nu se aplica la linia continua) ai gresit fara sa-ti dai seama, ai sanse reale sa se treaca cu vederea.

Edited by hawkeye

Share this post


Link to post

La discutiile astea e bun un reportofon...si chiar il poti informa (pe agentu 007) la sfarsit ca a fost inregistrata..deci poate arunca procesul verbal intocmit ca nu e legal!

Share this post


Link to post

Dar este legal sa inregistrezi "organu'"? Este valabila inregistrarea in cazul unei contestatii?

Share this post


Link to post

Doar nu o fi secret de stat discutia cu organul?... In instanta poti demonstra pe baza discutiei abuzul...daca exista! atunci normal va anula procesul verbal! :D

Share this post


Link to post

Ce sunt drumurile expres?Deci oi trebuie sa aprndem farurile pe drumurile europene, pe cele expres si pe autostrada.Pe drumurile nationale mai trebuie sa mergem cu farurile aprinse? :scarpin:

Share this post


Link to post

Eu unul peste tot in afara orasului merg cu luminile aprinse. Legea obliga sa se mearga asa doar pe drumurile enumerate: deci daca drumurile nationale nu sunt prevazute in lege, nu e obligatoriu.

Share this post


Link to post

Din art.48 vad ca n-a disparut ideea "conducerii la limita evitarii oricarui pericol", au gasit doar alta formulare.

Share this post


Link to post

Este absolut obligatoriu oare ca ziua sa merg cu farurile aprinse? Daca merg cu proiectoarele o fi de ajuns? Ideea mea ar fi ca daca se arde un far sunt in rahat (in special daca e noapte) pe cand daca mi se arde un proiector, aprind farurile...

Share this post


Link to post

Daca se arde un bec, il schimbi si gata. De regula faza scurta de schimba relativ usor.

Eu schimb setul de becuri cam la 10-15kkm deoarece merg si in oras cu faza scurta pornita.

Share this post


Link to post

Drum expres = "drum national accesibil numai prin noduri sau intersectii reglementate, rezervat exclusiv circulatiei autovehiculelor, se desfasoara in afara localitatilor si pe care oprirea si stationarea pe partea carosabila sunt interzise"

(sursa: http://www.mt.ro/transparenta/Proiect%20lege%20LB.html)

Este un soi de autostradă pentru că nu traversează localităţi, dar nu are neapărat caracteristicile acesteia.

Se mai numeşte şi "drum rapid".

Un exemplu sunt drumurile de la punctul de frontieră la o primă localitate (nu ştiu dacă toate).

Share this post


Link to post

La intrebarea ,, unde se gaseste asfel de drum in ro?'' profesorul de legislatie rutiera mi-a raspuns senin: ,,nu exista astfel de drumuri in ro, dar daca ar fi...''. Deci si prin concluzie, e un concept pur teoretic :) .

Share this post


Link to post

Incredibil...dar este codul lor rutier ...acest cod rutier este doar al lor... :D

 

copiaza pe altii...si din pacate copiaza prost... :) )

Share this post


Link to post

Pai de ce? Legislatia trebuie sa existe, ca sa poata sa faca si practic. Intai se face legea si apoi se aplica. Ce vrei, sa modifice legea de fiecare data cand mai implementeaza cate o cerinta europeana? O modifica o data si gata.

 

Si apropo, drumurile expres exista inca din codul din 2003.

Share this post


Link to post
Si apropo, drumurile expres exista inca din codul din 2003.

Stiu, am dat examenul dupa codul din 2003... Ma amuzam ca ele exista reglementate dar nu exista fizic nicaieri in Romania, iar cum un drum nu apare peste noapte concluzionam ca e oarecum... aiurea acea reglementare :) .

Share this post


Link to post

PRINCIPALELE NOUTĂŢI prevăzute în proiectul Legii de aprobare a O.U.G. nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

cod_rutier_nou.doc

Share this post


Link to post

Una la mana politistul ia un martor pt ca eu nu vreau sa semnez procesul verbal.Deci e martor la faptul ca nu vreau sa semnez, nu e martor la contraventia mea.

In codul rutier din 2003 era reglementata circulatia pe autostrazi cu toate ca la acea data din cate stiu eu A2-ul nu era deschisa. Deci s-a reglementat pentru 100 si ceva de kilometri cat are Bucuresti-Pitesti.

Tre sa fie cativa kilometri de drum expres din moment ce circulatia pe tipul asta de drum e reglementata.

Share this post


Link to post

Mai avem timp sa dezbatem:

 

Ministerul Administratiei si Internelor va propune Guvernului amanarea, pana la 1 decembrie, a intrarii in vigoare a noului Cod Rutier, pentru introducera procedurii de constatare amiabila, in cazul tamponarilor usoare. MAI precizeaza ca prorogarea termenului de intrare in vigoare va face posibila popularizarea modificarilor aduse de noul Cod Rutier si de regulamentul de aplicare a acestuia. Noul Cod Rutier, care prevede masuri mai aspre pentru soferii care incalca normele rutiere, urma sa intre in vigoare incepand cu 21 septembrie. (Mediafax)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...