Jump to content
Sign in to follow this  
VIPER

Codul Rutier

Recommended Posts

... da' partea proasta e ca majoritatea populatiei relativ sarace, needucate (cel putin in domeniul tehnic) va rezolva legea asta cumparand anvelope ieftine sau/si resapate doar pentru ca au M+S pe ele.

1- "sunt prea sarac sa cumpar un lucru prost";

2- cand si pe acest forum se face elogiul mediocritatii (vezi topic pneuri), despre ce educatie este vorba ?

3- o discutie prea tehnica nu face decat sa aprobe alegerea majoritatii;

4- sunt convins ca dupa un sezon, prin comparatie si experienta, se vor cumpara alte modele de pneuri, adica se revine la punctul 1.

Share this post


Link to post

Voi ce a-ti face stiind ca trebuie sa-ti cumperi anvelope de iarna,pana la 01 nov 2011,si la anul care vine sau cel mult 2013 trebuie sa cumperi si anvelope de vara.Ar fi o cheltuiala pe care nu sti daca o poti suporta.Si atunci sa optez pt. all season?

Share this post


Link to post

...cumparand anvelope ieftine sau/si resapate doar pentru ca au M+S pe ele. ...

Pai e oricum un pas inainte, decit niste "slickuri" de vara mai bine niste Debica sau Rotex de iarna , si noi pe deasupra...

Mai naspa e ca asta ar fi varianta buna.

Varianta nasoala va fi SH-uri din 1900 toamna cu M+S pe ele la 50RON bucata...parca politia nu se uita la DOT, uzura etc...

Dar mergind dupa "one step at a time" va fi un pas inainte...

Romanul a crezut/ crede ca daca a dat 1000€ pe o rabla, gata, baga benzina de 20RON si se duce la gratar...

Acu' afla ca exista cauciucuri iarna/vara :) si culmeAAAA nerusinarii ii obliga STATU' sa le si cumpere...

 

@Tracasat : nu fac nimic, ca multi altii de pe aici...

Fosta masina am data-o cu seturi complete jante/cauciucuri iarna/vara.

Actuala masina deja are combinatie iarna fata/all seasons spate (GY Vector 5 adica destul de bune nu meritau aruncate)

Si in portbagaj 2 de vara noi noute luate azi.

Cu ocazia asta am raspuns si la intrebarea cu all seasons. Nu se merita daca vrei sa ai tractiune buna...

Ideal ar fi 4 si 4 dar merge si varianta lenesului/de criza 2+2+2 (vara+iarna fata all seasons spate)

Asta daca ai un stil de condus linistit fara a "forta" masina...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Romanul a crezut/ crede ca daca a dat 1000€ pe o rabla, gata, baga benzina de 20RON si se duce la gratar...

 

Lasa ca nu sint singurii. Mai "rai" sint cei care au dat de zece ori mai mult, pe masina, si se pun la patru gume.

Share this post


Link to post

Asta e "deliciul" privitorului, sa vezi masina de 6-8000 gen Passat SH dar cu 4 feluri de anvelope si alea 175/70/R13 :) )

Eu unul iarna as merge cu asa ceva :) )

post-8387-081350500 1296585284_thumb.jpg

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Nu sunt multumit de raspunsurile voastre.Eu nu sunt adeptul sh,si ma gandesc ca pe langa cauciucuri de iarna npoi si de vara care urmeaza ,tot noi,mai sunt o sumedenie de alte cheltuieli cu masina.Daca eram unul cu bani multi sa-mi permit toate cele care ne obliga statul nu aveam acum Matiz.Scuze daca nu am postat unde trebuie,dar sunt nou si nu intru pre des.Dar observ ca Romanii au in general tendinta de a refula pe forumuri.Dupa parerea mea nu-i ce mai buna solutie.

Share this post


Link to post
... Daca eram unul cu bani multi sa-mi permit toate cele care ne obliga statul nu aveam acum Matiz.

Din ce povestesti, e greu si cu Matizul, din pacate. Oricum, pe forumul acesta nu sunt din cei cu bani multi, ar avea alte masini si alte ocupatii, cum bine zici. Diferenta este, poate, ca multi au pneuri de iarna decand si-au luat masina, n-au asteptat sa-i oblige vreo lege, de asta pentru ei este mai usor acum., daca este.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Tracasat : azi am avut oarecum aceeasi discutie cu cineva.

Diferenta iarna/vara(all seasons) poate fi intre oprit la timp si un spoiler spart (1-200 + 2-300 vopsitul)... (caz fericit si destul de probabil)

Considera ca e un mic Casco de 3-400RON pe 4ani :) , diferenta de la 4 la 8 cauciucuri...

Share this post


Link to post

In 2010 am cumparat GTI-ul si imediat am fost nevoit sa schimb anvelopele de vara. Cost: peste 3.000 RON. Iarna tot in 2010 a trebuit sa iau si anvelope de iarna. Cost: tot peste 3.000 RON. M-a usturat la buzunar rau, dar le-am luat nu pentru ca spune legea ci pentru ca o masina de 1.4 tone pe cauciucuri de vara la prima ninsoare e barca pe valuri. GTI-ul a costat cam cat 3 Matizuri, dar de banii de anvelope puteam sa incalt mult mai multe Matizuri decat 3. No offense dar pentru buget si reviziile pot fi optionale dar le facem pentru ca pierdem garantia. Daca nu sunt convins ca multi le-ar face poate si la 2 ani cand si-ar mai aminti. Acum ca anvelopele sunt obligatorii poate lumea o sa le puna in buget cand isi calculeaza o masina (cel putin de acum incolo).

 

Exista optiunea de a merge cu 10 kmh cum fac unii dar sincer mi-as bate joc si de mine si de ceilalti soferi. Nu mai zic si de pericolul fata de pietoni de exemplu - am vazut multe masini pe cauciucuri de vara franand si trecand sanie peste trecerea de pietoni (chiar de la viteze mici) - noroc cu pietonii respectivi ca s-au oprit ei vazand ca masina nu opreste.

 

Cu Matiz-ul am mers o iarna pe cauciucuri de vara (eram proaspat venit de pe Dacia 1310, nu auzisem de cauciucuri de iarna si nici ce fac ele...). Sincer nu a fost groznic (poate am prins o iarna usoara) dar in trafic era ok pentru ca este o masina usoara cu inertie mica si se poate controla destul de bine. La parcari insa era dezastru: nu urcam nici o bordura, nu ieseam de pe nici un sleau, eram ca trenul pe sine.

 

Legea cred ca se poate nuanta poate un pic la conditiile de obligativitate, dar e ok per ansamblu. Noi romanii suntem saraci e drept, dar nici cand avem bani nu facem ce trebuie daca nu ne obliga cineva (vezi Jeep-urile pe la munte iarna pe anvelope de vara). Cel care isi va lua SH sau resapate e o mare sansa sa aiba si cele de vara la fel (SH sau resapat), asa ca nu va pierde mult din performante oricum. Daca as sti ca romanul e genul de persoana responsabila, care daca se stie pe anvelope de vara sta acasa cand ninge, sau ia metroul, poate legea nu ar fi necesara, dar cred ca ne stim cum suntem... :-?

  • Like 2

Share this post


Link to post

Da' Garcea o fi oare un tip inteligent si cu discernamant, care incepe sa imparta amenzile pt pneuri necorespunzatoare atunci cand conditiile meteo o justifica, sau iese la vanat doar cand e soare si uscat, ca nu cumva sa isi murdareasca pantofii si sa-i inghete posteriorul?

Din pacate militiile din multe tari chiar si cu pretentii de civilizatie de multe ori considera amenda un scop in sine, nu doar un mijloc de a descuraja numite tipuri de comportament periculos sau deranjant.

 

Din motivul asta nu-mi place sa vad legi care sa le ridice mingea la fileu celor cu o singura circumvolutiune (nu zic ca sunt toti asa, insa inca nu sunt o specie pe cale de disparitie nicaieri in lume).

 

Pneurile de iarna sunt bune, sunt utile, in anumite cazuri sunt chiar vitale, recomand oricui folosirea lor, pentru cei care merg cu masina frecvent nu sunt neaparat o cheltuiala intrucat prelungesc viata celor de vara, insa legea aia tot nu-mi place. Ma deranjeaza motivatia si modul de aplicare inflexibil, fix ca si in exemplul dat cu vaccinul. N-ar fi o idee rea daca ar fi aplicata cu cap.

 

LE

Garcea poate nu era un robotel de la mama lui, insa daca e educat sa aplice numai genul asta de legi, daca spiritul si mentalitatea care i se inoculeaza e ca trebuie sa aplice legea fara sa isi permita cea mai mica interpretare a ei, iar legea e formulata fara sa faca vre-o diferenta intre un comportament periculos cu adevarat si o abatere fara posibile urmari, va ajunge un robotel.

Edited by mr_
  • Like 1

Share this post


Link to post

Tracasat : azi am avut oarecum aceeasi discutie cu cineva.

Diferenta iarna/vara(all seasons) poate fi intre oprit la timp si un spoiler spart (1-200 + 2-300 vopsitul)... (caz fericit si destul de probabil)

Daca ai viteza si nu pastrezi distanta poti avea cele mai tari cauciucuri de iarna ca tot spargi spoilerul.Eu am all-season pe Tico si pina acum nu am avut nici o problema sa parchez sau urc borduri.Consider legea cauciucurilor o timpenie,pentru Romania erau suficiente lanturile de zapada,si montarea lor numai cind este nevoie.

Share this post


Link to post

Treci pe o masina cu cel putin 50% mai grea decat aia si uiti ce ai spus. Tot asa, circula prin alta zona folclorica. Inca o dovada ca unii cred ca pneurile de iarna se impun pentru ei si nu pentru ceilalti.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Am mers cu un logan mcv incaltat cu verdstein care din cite am inteles ar face parte din categoria cauciucurilor de iarna "bune" si nu mi sa parut cine stie ce.Pe gheata patina chiar destul de rau.Fiecare are dreptul la parerea lui,eu consider ca nu era nevoie de o astefel de lege.Mult mai benefic pentru siguranta rutiera ar fi fost daca s-ar fi luat de cei care si-au montat xenoane sau de aia care merg cu farurile de ceata aprinse cind nu este nevoie.Daca ai aderenta mai scazuta mergi mai incet,mai pui un lant dar daca te orbeste unu din fata noaptea ce faci?

Share this post


Link to post

Daca pe uscat este putin importanta presiunea din pneuri, pe teren alunecos este foarte importanta. Nu trebuie sa mi se spuna ca majoritatea umfla pneurile mai mult decat trebuie, vad asta la benzinarii si chiar la vulcanizari.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Bine inteles ca e foarteimportanta presiunea in pneuri si o spun din proprie experienta.

Share this post


Link to post

...eu consider ca nu era nevoie de o astefel de lege.

 

Pai da, nu lege = nu anvelope de iarna. Isi pun doar cei ce le stiu rostul, ei sa-si puna - ei s-o traga. Exemplu cu gheata si anvelopa de iarna, nu prea sta-n picioare.

Share this post


Link to post

Zeama daca tu crezi in duhul apelor gen :

http://www.trilulilu.../518359755d1a22

treaba ta.

Vredestein Snowtrac3 am eu si se comporta onorabil mai putin in varianta din reclama de sus...

In ceea ce priveste xenoanele reglate prost sau timpitii cu farurile de ceata pornite in orice conditii ai dreptate...

Pina la urma legea te lasa sa folosesti all seasons daca au M+S pe ele...care e problema...?

E mult mai bine decit cu cele de vara folosite iarna...

Ca esti prost dpdv tehnic si ai luat cauciucuri de vara si vrei sa mergi tot timpul cu ele e ciubucul tau...(asta la modul general)

 

"...Daca ai aderenta mai scazuta mergi mai incet,mai pui un lant ..."

Aici ai dreptate, vazui multi depasiti si de masinile SCOALA...drept ca prin oras nu vazui nici un Gigel cu lanturi...

Sau as fi curios sa-l vad pe unul pe Iasi-Bucuresti cu lanturi...mai ai nevoie si de un sac de dormit, periuta de dinti dupa tine...dar este o varianta...

Edited by lascarica
  • Like 1

Share this post


Link to post

@Tolin

Daca iti spun la ce presiuni ar trebui sa umflu eu pneurile de iarna te sperii. Cele de vara, la jantele de 16" cum sunt ale mele trebuie umflate conform inscriptiei de pe masina intre 2.5 si 3.2 bari functie de incarcarea masinii.

Iar in manualul de utilizare spune negru pe alb ca pneurile de iarna trebuiesc umflate cu 0.2-0.3 bari peste presiunea recomandata pentru cele de vara...

 

Bine, la mine in manual sunt scrise multe chestii hazlii, de exemplu pentru un rodaj corect incepand de la 1000km trebuie sa incep sa merg la redline :D E scris negru pe alb si asta :D

Share this post


Link to post

Nu stiu d'astea. Eu mi-am luat manometru digital, umflu roata cu 0,1 -> 0,2 peste dupa care testez. Daca fuge, reduc 0,05 si reiau pana aflu valoarea optima pentru acele pneuri si greutatea masinii. Verificarea o fac inainte de plecarea din parcare, pe pneuri reci.

Share this post


Link to post

Cum presiunea in roti n-are legatura cu codul rutier ... inapoi pe linia 1, on topic.

Share this post


Link to post

Pentru unii ar trebui sa scrie in Codul Rutier cu ce presiune sa umble. Sa vezi atunci comentarii.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Plenul Senatului a aprobat, miercuri propunerea legislativa a senatorului PDL Florin Staicu, care modifica legea privind circulatia pe drumurile publice.

 

Potrivit modificarilor aduse Legii 1995/2002 privind circulatia pe drumurile publice, urmatoarele fapte savarsite de persoane fizice se vor pedepsi doar cu avertisment:

Imposibilitatea inmanarii actului de identitate, a permisului de conducere, a certificatului de inmatriculare sau de inregistrare, a celorlalte documente prevazute de lege, la cererea politistului rutier, cand participantii la trafic nu detin aceste documente in acel moment din motive obiective

Depasirea cu maxim 20km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv

Conducerea unui autovehicul in mod nejustificat cu o viteza cu cel putin 10km/h sub limita minima obligatorie

Nerespectarea obligatiei de semnalizare a manevrei de schimbare a directiei de mers

Nerespectarea obligatiei pasagerilor aflati intr-un autovehicul de a purta in timpul deplasarii pe drumurile publice, centura sau dispozitivele de siguranta omologate

Nerespectarea obligatiei de a aplica semnul distinctiv pe autovehicule conduse de persoane care au mai putin de un an vechime de la dobandirea permisului de conducere

Folosirea telefoanelor mobile in timpul conducerii, cu execeptia celor prevazute cu dispozitive de tip "maini libere"

 

Amenda se va aplica numai dupa ce anterior a fost acordat un avertisment scris, iar avertismentul se anuleaza dupa sase luni, daca soferul nu mai comite nicio infractiune.

 

Cu 2 pana la 6 puncte de penalizare se vor sanctiona nerespectarea regulilor privind manevra de intoarcere, mersul inapoi sau schimbarea benzii de circulatie, oprirea si stationarea neregulamentara, refuzul inamanarii actelor, patrunderea intr-o intersectie atunci cand circulatia in interiorul acesteia e blocata sau depasirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise.

 

In favoarea propunerii de lege s-au exprimat 90 de senatori, in timp ce unul s-a abtinut de la vot. Nu au existat voturi impotriva acestui proiect de lege.

 

Initiatorul proiectului de lege, senatorul PDL Florin Staicu a sustinut ca avertismentele vor fi contabilizate, urmand sa fie sterse in situatia in care conducatorul auto nu va comite o alta contraventie in termen de sase luni de la primirea avertismentului.

 

Propunerea legislativa si textul complet pe Hotnews.

Share this post


Link to post

Stie cineva care e viteza maxima pe autostrada noaptea? Se aplica aceeasi regula ca si cand ploua 90km/h?

Share this post


Link to post

Ia ca s-a trezit nea' Popa: http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Schimbari_la_Codul_Rutier_-_amenzi_mai_mari-dar_permisele_vor_fi_ridicate_mai_greu_0_539346064.html

 

Şeful Poliţiei Române, Liviu Popa, a anunţat vineri seară modificările pe care le va suferi regimul rutier. Acesta a declarat că amenzile pentru cetăţeni vor deveni mai usturătoare, însă se va elimina sistemul "inutil" cu puncte, iar permisele nu vor mai putea fi ridicate atât de uşor. Liviu Popa a spus, la Realitatea TV, că penalizarea cu puncte nu este un sistem eficient, pentru că nu a produs niciun efect dorit, prin urmare, va fi eliminat. Acesta a spus că vrea amenzi mult mai usturătoare pentru şoferii ce comit nereguli la regimul vitezei, arătând că "dacă o persoană îşi permite să cumpere un bolid, poate să-şi ia şi o amendă de 2.000 de euro".

 

Pe de altă parte, Popa a spus că permisele de conducere nu vor mai putea fi suspendate sau ridicate atât de uşor, arătând că pentru depăşirea liniei continue, de exemplu, nu trebuie să fie necesară o astfel de măsură.

 

Totodată, Popa a spus că vrea să introducă legea răspunderii obiective, după modelul Ungariei, care la un an după adoptarea actului normativ şi-a redus numărul accidentelor la nivelul anului 1964. Această lege prevede ca tot ce înseamnă răspundere contravenţională să cadă pe proprietarul maşinii cu care s-a comis neregula, indiferent de cine o conduce. De asemenea, procesul verbal prin care se constată amenda este executoriu, neputând fi contestat.

Share this post


Link to post

Si continuare de la Dinita: http://www.gandul.info/news/modificarile-care-apar-in-codul-rutier-pe-stil-nou-seful-politiei-rutiere-soferii-care-se-bat-sau-se-impusca-in-trafic-doi-ani-pe-tusa-interviurile-gandul-8638365

 

Şoferii care se bat sau se împuşcă în trafic să stea doi ani pe tuşă. Asta vom cere cu siguranţă Parlamentului, să apară în Codul Rutier. [...] Şeful Poliţiei Rutiere a confirmat însă alte două măsuri pe care directorul Poliţiei Române, Liviu Popa, le-a anunţat zilele trecute: eliminarea sistemului de puncte de penalizare şi introducerea principiului răspunderii obiective.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...