Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Daewoo Matiz E-klasse - 2003

Recommended Posts

In iarna lui 2003 (mai precis februarie) am purces la achizitionarea unui Matiz E fara sa am cea mai mica idee despre ce insemneaza aceasta masinuta ... caraghios e ca pina sa ma urc intr-unul la show-room nici nu vroiam sa aud de asa ceva, avind in vedere gluma de motor cu care incercau coreenii sa propulseze "monstrul" pe sosele ... nevind totusi alta solutie la momentul respectiv in gama MASINILOR noi si ieftine am dat banu' (5000E :drinkers: ) si am bagat-o la produs pe strazi (ca un amanunt semnificativ despre sentimentele mele la momentul respectiv am recuperat de la dealer batrina si hartanita Dacia 1310 abia peste vreo 3 zile - taica-meu nu mai avea curaj sa umble cu ea :D , desi ma insotise la cumparare).

Nu va plictisesc cu descrierea tehnica, e bine cunoscut modelul in aceasta stina, o sa spun ce am bricolat la ea in acesti 3 ani si 52kkm:

 

-REMEDIERI-

* eliminat scirtiit consola centrala (banda cauciucata pe interior)

* eliminat scirtiit panouri laterale portbagaj (braduti de Tico)

* eliminat zgomot sigurante interioare si scrumiera (cu butoni siliconici)

 

-IMBUNATATIRI-

* stropitori duble Tico

* capace buclier

* placa portbagaj - ce meschinarie!

* structura ranforsare peste roata de rezerva, ca sa nu se burteasca planseta portbagajului

* montare casetofon, boxe spate si antena interioara

* alarma

* becuri faruri Philips Vision Plus

* bujii Bosch Super4 si fise Tesla

 

-ASA-ZIS TUNING-

* caucioace de vara 165/65-13, ulterior 175/60-13 pe jante aliaj Alessio SanRemo 5.5J13

* caucioace de iarna 155/65-13 pe jante aliaj CMS 5J13

 

-BUBE-

* simeringuri planetara dreapta si stinga, simering de priza

* sincroane tr. II si III

* amortizoare (2 seturi)

* un brat suspensie (pivot)

 

-FEATURES-

* inegalabila capacitate de a se strecura in traficul urban, se parcheaza oriunde

* suficient de rapida afara, foarte sprintena in oras, slaba in reprize la viteze mari

* ergonomie foarte buna, cu exceptia pozitiei inalte la volan

* foarte practica pentru transporturi agabaritice, multumita banchetei rabatabile si hayonului larg, dar cam inalt

* cost de exploatare redus, prin consum, pret piese si consumabile, enervant de scumpe reviziile mult prea dese daca mergi mult

* un motor foarte bun atit ca putere cit si ca fiabilitate, raportat la cilindree si la regimul de turatie la care obtii ceva din el

* capacitati foarte bune de trecere in teren, cu cauciucuri adecvate

 

-PE VINE-

* filtru aer sport

* admisie de aer simplificata

* traseu evacuare inox de la Borla

* arcuri sport

* amortizoare Kayaba

 

-POZE-

post-3-1131459892_thumb.jpg

post-3-1131459908_thumb.jpg

post-3-1131459920_thumb.jpg

post-3-1131459933_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Hmm si pozele`s facute pe 31.05.2005

Share this post


Link to post

Piticot idiot aruncat piatra spart luneta, inlocuit luneta, autocolant nada la timpul ala ... acuma am.

Share this post


Link to post

Sa ma laud.

 

De o saptamina sint posesorul unui Matiz mai curat, mai uscat ... si mai aproape de pamint.

 

Arcuri sport H&R, amortizoare Kayaba Excel-G pe gaz, cauciucaraie de articulatii noua.

 

Bune:

- masina urmeaza cu sfintenie drumul

- virajele se pot lua la limita de aderenta a pneurilor, nu la limita suspensiei

- directie mai agresiva

- ruliu si tangaj mult diminuat

- e mai joasa

- nu mai aud troncaneala de amortizor

 

Rele:

- masina urmeaza cu sfintenie drumul, inclusiv cel prost

- e mult mai joasa decit stock (-3/4cm), asa ca mai piano pe hirtoape si off-road

- toate zgomotele parazite ale masinii s-au amplificat (troacele din torpedou si portbagaj)

 

De gustibus:

- suspensia are un zgomot foarte frumos, da' cre' ca e mai mare decit la o suspensie stock in stare buna; io am nivelul de suportabilitate setat pe high, asa ca nu ma deranjeaza.

- reactii mai dure in volan, pe masura controlului imbunatatit zic eu.

Share this post


Link to post

Cand treci pe la Bv, treci si pe la mine. Asa o masina trebuie dotata si cu niste bujane DIY.

Share this post


Link to post

poze cu ea pusa langa un matiz cu garda la sol nemodificata :)

Share this post


Link to post

Se va face ...

 

DIY? hmmmm ... e de mincare? :D

 

Pina una-alta trebuie sa-i cablez niste fise de bujii, ca una din tesle a cedat la scoatere (a ramas clema metalica pe timburusul bujiei); am reparat-o la patent, dar ... Champion?

Share this post


Link to post

DIY=Do It Yourself?

Share this post


Link to post

Ce inseamna englezul, domle ! Nu tine sa-l pacalesti, imediat s-a prins.

Share this post


Link to post

Flexx - ule ma intereseaza si pe mine ceva de genul amortizoare , arcuri care sa imbunatateasca stabilitatea.

Mai ales de cand am fost pe la Durau si intr-o curba cu gropi pe franare am simtit ca se rastoarna.

 

Mai ai serviciul pe langa Fainari sau vii la intalnire joi ?

As vrea sa vad cum se simte drumul in Matizul tau!!

:lavolan:

Share this post


Link to post

Drumul se simte ca si cum n-ai avea suspensie, fiecare pietricica. Inca nu m-am dat mai serios pe curbe, fiindca din varii motive inca merg pe caucioacele de iarna si le fluier relativ usor (60km/h in S-ul de la fintini din Piata Unirii).

O sa apar mai des pe la intilniri.

Share this post


Link to post

Dupa atat timp de testat arcuri&amortizoare care sunt impresiile Dvs.? S-a meritat investitia? :) Poate si niste preturi de atunci de demult si niste poze ceva langa un matiz cu garda nemodificata, ca tot ati promis? :)

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Si mai important, FLEX, de unde le-ai luat si unde le-ai montat? Si arcurile si amortizoarele :D

Share this post


Link to post

poate nu mai are nici masina :)

 

a uitat de noi

Share this post


Link to post

Last Seen: 5th June 2008 - 07:30 PM :(

Share this post


Link to post

Aidi bre, nu plingea :rolleyes:

Masina e tot la mine, are 104kkm si ... inca merge :mrgreen:

Dupa atita timp banuiesc ca nu mai conteaza ce si cum e cu suspensia, dar pentru conformitate am cumparat feroteniile din Atena, de pe o strada unde erau multe butice de profil.

De montat nu mai stiu unde le-am montat, dar concluzia baietului ce a efectuat operatia a fost "asa trebuie sa arate masina asta". Arata bine, intr-adevar, ma credeti pe cuvint fiindca n-am acum poze la indemina.

Prin comparatie cu o masina gindita din start cu suspensii sport (Megane I Coach 2.0 150CP) concluzia mea este ca NU OBTII O SUSPENSIE SPORT doar din amortizoare si arcuri, ar trebui schimbat TOT trenul de rulare pentru a obtine un rezultat armonios; da, am obtinut o suspensie mai ferma decit stoc si o proportie mai placuta a masinii (in special cu bocancii de 175) si cam atit. Destul de mult pentru cit am cheltuit.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...