Jump to content
Sign in to follow this  
gneo

Fum Si Probleme. Ajutor

Recommended Posts

Deci am fost la un prieten care are un atelier de reparatii auto si mi-a schimbat axul cu came. curatat tot motorul, l-a pus la loc si surpriza afuma de nebuneste(un set de bujii noi le-a afumat groaznic in 2 min). Cel mai suparator e ca nu isi da seama deloc de la ce e si inainte motorul nu a avut o asemenea problema nu scotea nici un pic de fum. Compresie exista, scanner nu are ca sa vada si restul dar din pct de vedere mecanic totul e in regula chiar :wallbanger: ca m-a pus dracu sa umblu la el.

Share this post


Link to post

pai prima chestie si cea mai importanta este pozitia la dinti pe cureaua de distributie. trebuie verificata de mai multe ori, prima data se poate sa te insele semnul... E cam singura la care s-a umblat, in rest nu prea are de la ce sa fie...

Share this post


Link to post

Desi faptul ca ai compresie (esti sigur ca ai?) ar insemna ca distributia e pusa la punct, se pare ca nu e chiar asa.

Totusi, ce inseamna ca ti-a "curatat tot motorul"? Pe unde s-a mai umblat?

Share this post


Link to post

Verifica simeringurile la supape, poate nu etanseaza, eventual s-au dus la curatzare, schimba-le, e 2 Lei bucata. Si nu te speria, se face usor, nu-i stricat, nu mai trebuie desfacut motor, doar capac la culbutori. Ridici piston pana la top, sa nu-ti cada supapa, scoti siguranta, schimbi simering, presezi arc si pui siguranta. Verifica joc la culbutori, la rece, 0,15mm pe admisie, 0,32mm pe evacuare. Scrie ce ati facut.

Share this post


Link to post

lasa intai motorul sa mearga mai mult daca nu face nici un zgomot anormal si nu merge ciudat. e posibil ca in timpul reparatiei sa-ti fi ajuns ulei in galeria de admisie (daca ai umblat la supape) ... nu stiu cat de bine face pt sonda de oxigen ... ar fi bine sa o scoti cand faci asta ca oricum calculatorul o ignora acum

Edited by ZLI

Share this post


Link to post

semeringurile la supape le-am schimbat culbutorii au fost reglati si distributia pare in regula dupa carte. am uitat sa spun ca nu tine nici relantiul regulat si dupa ce o accelerezi moare. azi a dat chiuloasa iarasi jos si a reluat toata treaba.nimic. maine o tractez si o duc la service daewoo ca am epuizat toate treburile.

 

 

doar daca nu din cauza unui scurt care a facut-o lampa undeva la inceputul reparatiei sa se fi ars ceva asta e doar un poate

groaznic

Share this post


Link to post

Daca ai spalat capacul de la culbutori, fumul sa nu provina de la sicana (supapa) ventilatiei carter. Oricum, daca ati umblat la motor, un reset si un Idle Learn sunt obligatorii. Vezi daca ati restabilit avansul initial de 10' din distribuitor. Asa pot fi multe cauze dupa o interventie mai ampla. Schimba si supapa PCV (9-10lei).

Share this post


Link to post

am spalat capacul la culbutori da fumul ca fumul da mersul ca dracu si faptul ca nu reuseste sa mai stea la relanti? am idle learn am facut. reset ce inseamna? avansul e ok am schimbat si supapa dar oricum nu merge nici fara furtunul ala. e ceva mai mult deatata (cred ca vrea sa schimbe propietarul-am glumit )dar sincer imi pare rau sa vedem cat cer si ce cer la service maine

Edited by Gneo

Share this post


Link to post

Scoate siguranta de la ECM, din cutia de la motor, astepta 1-10 sec si pune-o la loc. Apoi refa procedura de invatare a turatiei de ralanti.

Share this post


Link to post

Done. Problema rezolvata. Furtunul de la canistra era inversat cu cel de vacuum. Cel mai frumos e ca au trebuit 3 service-uri sa-si dea seama - inlocuieste injectoarele, filtru, pompa de benzina si tot asa culmea era ca cine mai umbla scotea furtunul de la canistra dar tot acolo il punea.

 

Si mai am o intrebare: de unde strang cablu la schimbatorul de viteze? ca e prea larg si abia intra in 2 si 4.

Share this post


Link to post

Din interior. Demontezi consola centrala, care e prinsa in 4 suruburi, o ridici si ai sa vezi ca pe cablul din stanga al schimbatorului sunt 2 piulite de reglaj. Cel din dreapta nu are suruburi, deci nu se regleaza. La alea umbli, dar iti trebuie o mana fina si o intuitie tehnica destul de mare ca sa faci treaba buna. Trebuie sa o faci "din aproape in aproape". Apoi iei masina la o tura prin cartier si vezi ce ai obtinut. Daca merge mai greu, atunci te intorci la vechile reglaje si o iei in sens invers.

O faci pe riscul tau, noi nu garantam daca n-o sa-ti mai intre deloc in viteze in caz de umbli prea larg la piulite.

Share this post


Link to post

rezolvat si cu asta. nu era din interior(si consola e in 3 suruburi ;) era de la un stift care abia se mai tinea de fapt se mai agata el acolo in capat. la timoneria aia de la cutie.

Share this post


Link to post

Stii si tu proverbul cu cel care arunca o piatra in lac si 100 se chinue sa o gaseasca :) ) .La o masina mai complexa foarte usor poti sa-i provoci un defect fara sa te pricepi prea tare si "tatal specialistilor" sa se chinue o gramada de timp sa-l gaseasca.Oricum foarte "buni" cei care ti-au lucrat la motor :mrgreen: mai mergi pe la ei ca se pare ca n-au prea mult habar :thumbl:

Scuze pt postul OF TOPIC

Share this post


Link to post

tipul care mi-a umblat la ea imi e prieten si a fost mecanic la dacia. e primul daewoo la cere umbla. nu a existat dacie care sa-i iasa prost de pe mana.

Share this post


Link to post
nu a existat dacie care sa-i iasa prost de pe mana.

Daewoo Dacia ;)

Share this post


Link to post

Daewoo <> Dacia ;)

asta incercam sa-i explic si eu "se pare ca n-au prea mult habar"

Share this post


Link to post

Exista vre-un topic in care se explica cum opresti etrierele sa mai bata? ca eu am cautat si nu am gasit?

sau sa incep un topic nou

Share this post


Link to post

Done. Problema rezolvata. Furtunul de la canistra era inversat cu cel de vacuum. Cel mai frumos e ca au trebuit 3 service-uri sa-si dea seama - inlocuieste injectoarele, filtru, pompa de benzina si tot asa culmea era ca cine mai umbla scotea furtunul de la canistra dar tot acolo il punea.

 

Aceasi problema s-ar putea sa o am si eu.In urma unei interventii din partea meseriasilor(reglat culbutori,schimbat capac delco,spalat motor)motorul nu mai merge ca si inainte.Sa exemplific:porneste la prima cheie,merge bine pina se incalzeste,trage perfect,dar relantiul la un moment dat o ia razna,(la accelerare se tureaza normal,la revenire scade si iarasi se tureaza singura )si la intersectii are tendinta de a se opri.Am patit-o saptamana aceasta .Mi-i s-a oprit motorasul in intersectie in miezul zilei ,aglomeratie mare.Dusa direct in service ,mi-au curatat IAC si filtrul de benzina.Degeaba.Masinuta se comporta la fel.Imi este frica sa traversez orasul pe aglomeratie.Am uitat sa va spun ca dupa ce s-a oprit in intersectie nu a vrut sa mai porneasca .Rog ajutor.Sa fie aceasi problema cu a lui Gneo? : [-O<

Si apropos:care este furtunul de la canistra si care de la vacum :-? .Va multumesc.

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema.Schimbat IAC-ul.Merge bine,sper sa tina asa. :banana:

Share this post


Link to post

Aceasi problema o am si eu,la ticutul meu,dimineata mai ales scoate fum,dupa ce se incalzeste nu mai scoate deloc.in urma cu vreo 2 luni am avut un accident,din impact se pare ca a sarit de la punc,si mi-a strambat supapele,a fost in service si le-au schimbat pe toate.Cand este rece scoate fum si consuma si ulei dupa ce se incalzeste parca nici nu mai sta la relanti.Va rog daca se poate sa-mi spuneti:ma duc cu chiuloasa la rectificat sau segmentez motorul.Motorul are cam 200000 km.va multumesc!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...