Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

iarasi s-a aprins...offf...sistem fuel to rich...

 

intrebare: eu cum mai trec itpu-ul...nu o sa-mi dea noxele peste cap?

 

care e mailul de la daewoo craiova? vreau un raspuns oficial

Share this post


Link to post

Un sfat va rog mult pe cei care va pricepeti. Am cautat si nu am gasit raspunsul in cele 33 pag. la probleme motor Matiz.

Matiz Euro 3, 3500 km MIL aprins. Cod defect P0172 fuel trim too rich. MAP ~48 kPa la relanti, scade in sarcina, lambda intre 0.3 si 0.8 V, closed loop, short term ~-5% long term -100% ( ? o fi bine ? ) am stins MIL si s-a aprins la loc imediat.

Am deconectat MAP si a aparut P0107 -normal- deci se pare ca MAP lucreaza.

Share this post


Link to post

Si la matizul meu s-a aprins martorul check in mers , insa fara nici o schimbare in rau a functionarii motorului. Am mers atunci vreo 20km pana s-a stins. In zilele urmatore nu se mai stingea la pornire, apoi in mers ba se aprindea ba se stingea.

Am fost la service , mi-au pus testerul pe ea , verdictul sonda lambda trebuie schimbata , nu mi-au spus codul. Am intrebat cat ar costa si le-am spus ca o sa revin cand am auzit pretul :mrgreen: . Atunci mi-au schimbat filtrul de aer pe motiv ca era prea imbacsit. Dupa vreo 2 zile nu s-a mai aprins deloc martorul.

Am mers asa cam 1 luna dupa care i-am aratat unui prieten unde se afla filtrul de aer si cum arata. Am scos mufa de pe capacul filtului , am dat capacul jos , le-am pus la loc si cand am pornit masina checkul a ramas aprins. Am oprit motorul, l-am pornit si la fel. Dupa vreo 4-5km de mers prin oras s-a stins. La vreo 2 zile in care nu s-a mai aprins, am scos iar mufa si bagat-o la loc si la pornire la fel , checkul a ramas aprins. Apoi la fel dupa cativa km prin oras s-a stins.

Asta s-a intamplat acum 3 luni in care nu s-a mai aprins deloc checkul si n-am mai dat pe la service.

Sa fie sonda ? Din cate am citit pe aici si ce mi-au spus la service trebuia sa imi consume mai mult, insa consulmul e normal ~5% in afara , in oras nu prea am tinut cont.

Ce sa fac?

Share this post


Link to post

Nu-i sonda lambda. Aveai amestecul prea bogat pentru ca filtrul de aer era imbacsit. Apoi, MIL se aprinde la prima pornire dupa ce scoti un conector a unui senzor (cel de temperatura aer, in cazul descris). Da un reset la ECM si poti merge linistit, daca ar fi sonda lambda ai fi avut un consum mare la rulajul extra-urban si ECM-ul ar fi semnalat un alt cod de eroare.

Share this post


Link to post

La mine se aprinde cand o fortez. De exemplu penultima data cand s-a aprins, am ajuns in viteza a II-a pana la 55km pe ora , cu pedala la fund. Dar, cum am spus si pe alt topic, nu s-a schimbat nimic in functionarea motorului.

Share this post


Link to post

La tine trebuie aflat codul/codurile de eroare.

 

Oricum, accelerarea cu pedala la podea este, doar, paguboasa la motoarele pe injectie. Incearca sa apesi progresiv, in ritmul cresterii turatiei, vei accelera mai repede si vei consuma mai putin.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

E corect. Dupa cum am invatat de la voi, accelerez progresiv, dar uneori e nevoie si de acceleratie la podea. In general incerc sa o tin pe la 3500 rotatii pe minut.

Share this post


Link to post

Scoate-i restrictorul, rezonatorul si pune-i un tub flexibi din Al de 60 mm cu gura la nivelul grilei de racire a radiatorului, sa nu rupi podeaua. Va urca mai usor in turatie.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru idee. Ma voi documenta ca sa inteleg la ce te referi.

Share this post


Link to post

Si eu am avut aceeasi problema. De 2 ori am fost la service (cel de pe Dorobantilor din Cluj) au resetat, a mers masina bine pana a doua zi dimineata. A treia oara s-au convins ca nu se mai poate si au schimbat senzorul de acceleratie ... de atunci nu am mai avut probleme si merge f bine.

Share this post


Link to post

un pic mai lunga povestea, dar poate ajuta pe cineva...

Matiz 2005, 40.000 km

In urma cu aproape 1 luna, indicatorul de benzina a luat-o razna (indica mai putin si fluctua mult).

Apoi, la aproape 1 saptamana, dupa vreo 200km de mers pe ploaie, a inceput sa "dea in nas", ca sa zic asa. Adica mergeam normal, cu viteza constanta (40-50km/h, in oras), si avea tendinta sa coboare brusc turatia si sa faca frana de motor; perioade foarte scurte, cam 1 secunda. De vreo 4-5 ori.

O saptamana a mers fara probleme. In weekend am plecat spre Brasov, viteza constanta 100km/h, a inceput din nou sa "dea in nas"; de vreo 15 ori. Curios, indicatorul de benzina care arata undeva spre doua treimi, desi facusem plinul in urma cu 20km, si-a revenit la normal, maxim dreapta. Dar s-a aprins becul CHECK. In weekend-ul respectiv am facut aprox. 500km iar becul check s-a aprins si s-a stins de mai multe ori. Atat, doar becul, nici o alta simptoma la motor sau in mers. 2 saptamani a mers asa, doar becul fluctuand; in general se aprindea la viteze mari sau cand "bagam" piciorul in ea, foarte rar la mers lejer "de oras". Odata aprins se putea stinge in 20 min sau a doua zi...

Am fost la CityCenter, Bucuresti, pe Calea Dorobanti...40 lei constatarea, zice ca benzina e problema, Matizul merge cu 98, nu 95, trebuie bagat aditiv :( . Am bagat benzina de 98, aditiv..nimic, comportament identic.

Zilele acestea, in vacanta la Craiova, am dat o fuga la service-ul Daewoo de la Electroputere. Verdict in 5 min: senzor de viteza terminat, 65 lei costa. Era undeva sub motor/cutie de viteza, bagat cam aiurea ca s-a chinuit ceva sa-l scoata (aveau firele o masa de oxid la contacte, cel putin). L-am inlocuit, am facut intre timp ~100km, merge perfect, parca mai rotund si fara sa se mai aprinda Check.

 

S-au uitat si la pompa de benzina si al indicator, cica nu are nimic; l-au curat un pic daca tot scosera pompa.

 

Ce nu inteleg: care e legatura cu indicatorul de benzina?? Ca si asta pare sa mearga acum. In urma cu 2 ani o luase iar razna si atunci cei de la service au schimbat pompa cu totul (pe garantie, tot CityCenter).

Edited by orange

Share this post


Link to post

O prietenă de-a mea şi-a cumpărat de curând un Matiz nou. Maşina nu are nici 80 de km până acum, dar când porneşte maşina, rămâne acel beculeţ de pe bord aprins, pe care scrie CHECK. Din ce cauză?

Share this post


Link to post

Nu stiu sa scrie nimic pe "beculet". Dar daca nu se stinge dupa ce porneste motoru mai bine face o vizita la service pt. verificare

Share this post


Link to post

Acum nu suntem în sezonul rece. Nu ţi se pare mai uşor să spui care ar putea fi problema, iar apoi să închizi liniştit topicul?

Edited by LollyPop

Share this post


Link to post

Probleme pot fi multe, pana nu o pune pe tester sa vada care este codul de eroare nu cred ca poate spune cineva care e cu exactitate "buba" :)

Share this post


Link to post

Ok. Mulţumesc frumos!

Share this post


Link to post

Nu are importanta sezonu.

Becul respectiv indica o functionare anormala a motorului.

Tinand cont de cele povestite de mai multi, e posibil ca problema sa fie senzorul de turatie.

Oricum mai bine merge la service sa-i puna scanerul pe masina si atunci va sti exact despre ce e vorba

Share this post


Link to post

Last news: Respectiva a fost la service, i-a pus-o la aparate, iar mecanicii au spus că au reparat-o. O zi a mers normal, fără să se mai aprindă, iar apoi a apărut din nou.

Share this post


Link to post

Citeste intai codul de eroare pe un scaner, apoi ne comunici codul/codurile si apoi iti spunem care-i problema. Altfel, iti dam manualul de service cu lista tuturor defectelor care aprind MIL (Check) si dai cu zarul.

Share this post


Link to post

Si nu i-au scris nimic in ghidul de service despre interventia facuta .? Cred ca aia au dat doar reset si atat. Se mai duce iar si face scandal

Share this post


Link to post

Cand am fost si eu cu aceeasi problema, i-am intrebat daca nu scriu ceva in ghidul de service, la care au raspuns ca nu. in schimb am semnat o foaie pe care era precizat ca s-a verificat lucrarea. Din fericire TPS-ul nu-mi mai face probleme.

Share this post


Link to post

Salut. Am o mica problema cu buburuza mea cam de la primii 5 000km (acum are cam 65 000km ), a inceput pedala de ambreazj sa vibreze pot spune chiar ca pur si simplu sare in functie de turatiile motorului. Am fost la 3 service-uri nimeni nu stie ce are, am vorbit cu cei de la craiova au trimis 2 specialisti nu au stiut ce sa ai faca au schimbat disc de mbreaj, rulment de presiune, volanta , nimic vibratiile in pedala tot acolo sunt . Dupa vreo doua luni de service-uri m-am lasat pagubas. Toti sunt prosti si spagari. Daca cineva are vreo idee sau s-a mai intilnit cu defectul acesta va rog contactati-ma. Merci.

Share this post


Link to post

Dupa 800 Km facuti cu Matizul meu (nou), mi s-a aprins "check"-ul. Pt ca eram la 100 km distanta de cel mai apropriat service autorizat, am sunat la Asistenta si au spus ca trebuie sa ajung cat mai repede intr-un service, fiind posibil ca masina sa se opreasca. Mi-au zis sa merg incet, fara sa o bruschez.. etc. Am ajuns la service-ul din Piatra Neamt, unde dupa ce au pus testerul, au slabit un pic acceleratia, apoi au umblat la senzor. Au spus ca problema este frecventa la matizurile noi si ca au fost care s-au intors si a 6-a oara in service. Am mai facut inca 700 km intre timp si nici o problema.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...