Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

Check-ul aprins si nu stie nimeni de ce e mai mult specific Matizului euro3. Si eu am avut la munca unul care avea check-ul aprins tot timpul (de la inceput pana la 75mii km, nu au fost probleme sa mearga aiurea) dar era forjat de consuma 11% in oras (in Galati, care nu este asa aglomerat). In schimb, cand plecam eu cu el la drum mai lung si mergeam normal se stingea si aveam consum corect (5 in exterior). Daca ar fi sa-mi dau cu parerea, banuiesc ca este doar un senzor (ceva cu poluarea) care iese din parametrii si indica acest lucru. Asta nu inseamna ca este ceva in neregula cu masina.

 

Daca e ceva de rau se simte cum trage, cum se aude sau la consum.

Share this post


Link to post

Eu zic ca abia cand se aprinde e in regula masina..

Share this post


Link to post

Am tot citit despre problema de CHECK la Matiz pe care o am si eu ,cand se aprinde check-ul motorul tinde sa se opreasca si daca las sa mearga in relanti se opreste dar nu totdeauna , am un coleg la lucru si a zis sa scot pentru vreo 2 zile sonda Lambda si daca persista aprinderea check-lui inseamna ca nu este de la sonda si va trebui sa merg sa fac un test,pana acuma am lasat sa mearga fara sonda si vad ca nu se aprinde check-ul inseamna ca sonda este devina care nu este asa de ieftina (ce am vazut pe net)

Share this post


Link to post

scoate motorasul de relanti, curata-l si pune-l la loc, se blocheza nu mai da aer si . la mine acelasi lucru cu check'ul nici nu il mai bag in seama acum, am bagat masina pe tester si acelasi lucru arata tot timpul - probleme cu sonda sau prea multe gaze. nu ma teste ca le faci degeaba la mine daca nu e check'ul aprins imi pun semne de intrebare ca e ceva in neregula. bafta si la multi km cu el aprins :thumbl:

Edited by catalinsafety

Share this post


Link to post

eu am 30.000 km de cans merg cu el aprins si nu e nici o problema am fost cu ia la tester si au zis ca ar fi de la sonda de pe toba.Ce sar putea face la ea in afara de schimbat ca e cam scumpa

Edited by gabytzu_styl

Share this post


Link to post

Nimic, trebuie schimbata daca e defecta.

Share this post


Link to post

hmmm... cam te arde buzunaru cica ar fi vreo 300 lei

 

e posibil sa mareasca un pic consumul din cauza ei??

Share this post


Link to post

Oho ! Nu doar un pic !

Share this post


Link to post

e posibil sa mareasca un pic consumul din cauza ei??

Vezi la dezmembrari. Daca nu te-ai plans pana acum de consum mare atunci nu-i de la sonda 2, iesi la un drum lung si vezi ce consum ai.

Share this post


Link to post

Domnilor,am un MATIZ EURO3 si se aprinde CHECK-ul cand vrea el.As dori sa aflu ce senzori si sonde pot sa le scot eu si sa le curat fara

sa fac vreo prostie.Masina are in jur de 16000km dar a functionat in regim greu adica distante scurte si opriri dese.Specific faptul ca

functioneaza ca si noua,nu s-a modificat nimic care sa sesizez si cred ca am putina experienta(sofez de 23 ani).Va mai rog nu ma mai

trimiteti la diagnosticare ca m-am saturat.

Euro 3 are senzor la placutele de frana ca parca am cursa la peda ceva mai mare iar lichidul de frana nu l-am schimbat niciodata.

MULTUMESC!!!

 

Share this post


Link to post

Problema s-a rezolvat.IAC-ul mizerabil.Subiect inchis.

Share this post


Link to post

salut cred ca am mai scris aici sau in alta parte am o un matiz din 2005 cu 26000 km reali am o problema cu check dimineata cand e motorul rece si plec mi se aprinde palpaie 5 seconde se opreste si ramane aprins pana merg putin cu masina o opresc si o pornesc din nou(am curatat IAc dar nu l-am reglat nu stiu daca e necesar si am schimbat valva PCV si apoi am scos borna - am lasat o ora si am facut chestia cu pornitu opritu etc )...mentinez ca i-am facut diagnoza mecanicul a zis ca e de la aprindere am schimbat bujiile si treaba buna pana a3a zi cand m-am trezit din nou cu aceeasi problema(cand scot fisa la injectorul 3 nu se simte nici o intrerupere a motorului).sunt satul de mecanici care te pun sa schimbi aiurea la masina .Am uitat sa scriu ca dimineata la relantiul este putin dereglat sta sa se opreasa motorul dar isi da drumu singurel in cateva secunde dar il simt ca merge in 2 pistoane apoi dupa ce plec si se incalzeste parca merge normal ...daca plec in forta fara sa las masina sa stea 10 seconde nu mi se mai aprinde check...va rog daca cineva a mai avut aceasta problema sa ma ajute raman recunoscator ...sau macar un service bun in iasi ca m-am saturat de mecanici care te pun sa schimbi aiurea la masina multumesc

Edited by andreivlad

Share this post


Link to post

O nelamurire, ce fisa la injectorul 3? Mufa de la inj. sau fisa de la bujie? Si inca o intrebare, de cati Km. nu ai schimbat bujiile? A treia si ultima intrebare, ai incercat sa schimbi carburantul? De ex. Matizul din familie (Euro4) face la fel daca nu ii convine benzina. In special cu cea ieftina.

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

am schimbat bujiile acum cateva sute de km cand am fost la service cu Champion(am mers 2 sau 3 zile nu mai stiu si apoi iar s-a stricat treaba) am incercat sa schimb si carburantul cu 99 de la petrom si tot la fel si in legatura cu fisele cand scot fisa de la bujia 3 nu se simte nici o diferenta la celelalte 2 cand scot isi pierde putin din putere motorul la asta ma refeream cred ca merg doar 2 injectoare nu stiu (am incercat si cu aditiv de ala pe baza de cherosen parca scria pe sticla )

Edited by andreivlad

Share this post


Link to post

Acum off-topic: la ce te astepti de la un mecanic? Sa isi scoata globul de cristal si sa zica ca e injectorul nr. 3 de vina sau bobina de inductie al cilindrului nr 3? Du-te la un service autorizat si vezi ce face acolo, face diagnoza computerizata si daca ai noroc sa citeasca datele prelevate corect iti gaseste problema, dar te costa cat 3 seturi de bujii. Si piesa tot defecta ramane, deoarece aia se plateste extra. Dupa parerea mea acel mecanic nu te-a pus sa schimbi aiurea bujiile, trebuia sa le ai schimbate la 20.000 Km. Te poti astepta la mai multe probleme deoarece in timp pe masina "imbatranesc" piesele, in special cele din cauciuc (curele, furtune, etc.) in special daca nu sunt folosite, chiar daca masina sta o perioada oarecare sau se circula mai putin cu ea. De fapt e chiar mai rau decat utilizarea frecventa si "forjarea" ocazionala.

Share this post


Link to post

Din pacate al meu matiz, iar ma tine in stres. Problema mea: la inceput nu pornea mereu doar dupa ce rotea cheia de mai multe ori. Am schimbat contact mecanic, contactor pornire si acum mai face figuri cu pornitu( cand nu porneste nu da contact nici pentru amorsarea pompei de benzina), iar de cate zile se mai opreste si in mers, azi s-a oprit stand la semafor, a pornit intr-un final. iar de 2 zile simt ca a luat razna acceleratia, parca ar fi cablu acceleratie slabit si trage ciudat la anumite viteze cateodata, parca ar merge infranata, dar nu merge. Check-ul se aprinde cateodata in mers si o ia razna turatia si in momentul cand nu vrea sa porneasca sta aprins.

Astept pareri, ca n-as vrea sa ma apuc iar sa schimb piese si sa nu rezolv problema, multumesc.

Share this post


Link to post

face figuri cu pornitu( cand nu porneste nu da contact nici pentru amorsarea pompei de benzina)

Daca treaba este sigura, ar trebui verificata functionarea releului principal. Acesta e comandat de ECM si da alimentare la o gramada de chestii ale motorului.

Share this post


Link to post

Mi-a mai spus cineva ca e posibil sa fie de la senzorul optic de la delco, sper sa nu fie de acolo ca iar ma baga la cheltuieli a mea masina.

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea, vin si eu cu o problema legata de "check" aprins

Matiz 2005, euro 3, 95000 km. La rece pornire "la cheie", dar nu imi sta la relanti, daca incerc sa plec de pe loc fara ca motorul sa se incalzeasca imi da "in nas" ca si cum nu ar mai avea benzina, efectiv nu ma pot deplasa, parca se rupe masina daca insist, imi moare motorul oricat de mult as incerca sa o "tin" din ambreiaj. Dupa ce se incalzeste si merg ceva cu ea, daca vreau sa accelerez imi moare motorul, nu conteaza in care treapta de viteza sunt, imi face la fel in toate(acelasi simptom ca si cum nu ar avea benzina), daca intru intr-o depasire din nou acelasi simptom, daca merg cu o viteza constanta din cand in cand ramane fara putere pt cateva secunde dupa care isi revine.

Schimbat : filtrul de aer, filtrul de benzina, injectoare(puse second hand de pe o masina care mergea fara probleme, bujii, fise de bujii,curatat IAC, aceleasi simptome, scos sonda lambda si curatat atat cat se poate curata

Mers cu ea la diagnoza, rezultat :

cod eroare: P0171 - sistem sarac bank 1 permanent

P0171 - sistem sarac bank 1 intermitent

In cazul in care aveti idee despre ce este vorba astept un raspuns. Multumesc.

Share this post


Link to post

Am un Matiz, Euro 3, din 2006 cu 67000 km. De jumatate de an mi se aprinde check-ul cand e umezeala afara (zile ploioase), tremura motorul, miroase a benzina nearsa. La service mi s-a spus ca am eroare P 300 si ca de vina sunt injectoarele. Au zis ca nu pot sti care anume nu functioneaza corect. I-am pus in benzina curatator de injectoare de la duralube, de vreo cateva ori si tot asa se comporta. Mentionez ca mi-a crescut si consumul, acum vara imi consuma 8.5 l% in oras si cam 7l in afara. Ce ma sfatuiti sa fac. Va multumesc anticipat .

Share this post


Link to post

am eroare P 300

Cred ca lipseste o cifra ... DTC este de forma Pxxxx ;)

Share this post


Link to post

Eroarea este p 0300. Mentionez ca dupa cativa km, cand se incalzeste motorul, daca il opresc si apoi il pornesc, becul se stinge.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...