Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

sunt programat la un test maine dimineata pe calea plevnei 226 la "Radacini"

sper ca sunt de treaba cei de acolo , revin cu ceva detalii

Share this post


Link to post

sunt programat la un test maine dimineata pe calea plevnei 226 la "Radacini"

sper ca sunt de treaba cei de acolo , revin cu ceva detalii

Sa ne spui si noua ce ai facut , cum s-au comportat baietii si cat te-a costat diagnoza computerizata (testerul) .

Share this post


Link to post

bine-nteles ca va spun ,ca doar de aceea am intrat pe forum sa dezbatem problemesi sa ne ajutam

deci... am fost la diagnoza , si in afara de faptul ca nu am avut acces in service si a trebuit sa tremur vreo ora si jumatate , vina mea ca am intarziat , traficul si mersul greoi al masinii , am fost super multumit , testul propriu-zis nu a durat mai mult de 10-15 minute ... una peste alta recomand...sunt axati pe daewoo in afara de noutatea multimarca

baieti ok si comunicativi , fara atentii ... concluzia ? delco defect motiv ptr care da sa se inece , uda bujile si mai nou a inceput sa moara motorul de parca nu era de ajuns ca dadea in nas , in fine , mi s-a explicat ca e o bila neagra la matiz chestia cu delcoul , din fabrica si mi se recomanda delco MANDO , la ei mai rar , doar original GM cele c care veneau echipate din fabrica , si anume , modelul DAC...cum nu avut bani sa mi-l schimbe , 650 lei ,am plecat cu gandul sa fac rost de unul SH macar sa ma tina pana in vara ...poate imi da cineva vreo idee idee sigura sa nu iau vreo teapa ca inca nu ma da banii afara din casa si plus de asta mai trebuie si alte maruntisuri cum ar fi termostat , ceasul de benzina etc..., sa iau un delco de la dezmembrari , imi e teama sa nu dau bani degeaba si sa nu fie bun ... aviz cumparatorilor de delcou nou , sunt delcouri chinezesti la 3,5-4 milioane de lei vechi si daca tin o saptamana e mult ,.... mii de multumiri tuturor si ma bucur ca in sfarsit am aflat cauza ...sper sa ne gasim ajutor si intelegere si in alte probleme sau maruntisuri gen imbunatatiri , tuning etc...

 

P.S. Era sa uit , cat am tremurat eu pe afara , a venit cineva cu un matiz frumusel , Se power , ingrijit cu aceeasi problema dar in comparatie cu mine , a venit cu el tractat , nici nu mai statea pornit , ceea ce ma asteapta si pe mine daca mai merg mult cu ea ...

Edited by dev.radika69

Share this post


Link to post

Multumim pt info ! Poti sa ne spui si cat te-a costat vizita ? Si daca ti se da o foaie cu raportul printat de tester ?

Edited by Salex
Citare inutila !

Share this post


Link to post

vizita a costa 70 ron far atentie ceea ce e de apreciat , dar e loc si de atentii daca se intervine ptr reparatii zic eu

ce mi s-a dat este factura , bunul , devizul in care se specifica felul operatiunii , durata operatiunii si pretul , in cazul meu scrie doar test motor , o ora , 70 roni ,,si citez "autoturismul este in buna stare de functionare fara a ma prezenta defectiunile semnalate , cred ca se refera la cazul in care se intervine si inlatura defectul , acordarea garantiei este conditionata de exploatarea autoturismului conform prescriptiilor constructorului . unitatea service garanteaza lucrarea executata conform legii 449 / 2003 dupa cum urmeaza :

3 luni la manopera , de la data emiterii facturii ,, daca lucrarea nu a necesitat inlocuiri de piese

24 luni de la data emiterii facturii , pentru piese executate cu piese furnizate de unitate

mai e o foaie care spune asa :

NU SE ACORDA GARANTIE LA LUCRARILE EFECTUATE CU PIESELE ADUSE DE CLIENT

Clientul a luat la cunostinta faptul ca nu este permis accesul in sectiile de lucreu din service, in cazul accidentelor asumandu-si toate responsabilitatile\clientul este de acord cu lucrarile inscrise , cu cele executate suplimentar si imputerniceste reprezentantul unitatii service sa efectueze proba de drum pentru inlaturarea defectelor sesizate

clientul se obliga ca la ridicarea autovehiculului sa faca dovada achitarii contravalorii reparatiei

cam asta e

sper sa gasesc un delco MANDO sau DAC , am inteles ca sunt mai bune , un termostat bun , nu chinezarii , si la drum ...o mica paranteza daca mi se permite , unde gasesc piesele in bucuresti , are cineva idee ? mii de multumiri ptr ajutor si intelegere

o sa incerc sa incarc si o poza cu buburuza dar pe viitor

Share this post


Link to post

Bla-bla-urile cu masina functioneaza, garantia este... /nu se da... sunt de regula tiparite pe toate facturile de service, ca sa se respecte legea. Am si eu... A se retine doar :Test motor = 70

Share this post


Link to post

exact ptr asta am si fost acolo , dar am incercat sa fiu cat mai explicit ptr toti care vor avea nevoie de explicatii si sunt nedumeriti cum am fost si eu

Share this post


Link to post

De cand am masina ( 2009 ) mi s-a aprins check-ul de 2 ori: prima data in 2010 pe un ger cumplit ( am orpit motorul la primul semafor si dupa ce l-am pornit s-a stins ), iar a doua oara ieri. S-a aprins din senin cu motorul rece, i-am dat o forja pana ajuns apa la 40*C, apoi am oprit motorul, l-am verificat vizual si l-am pornit din nou. Becul s-a stins si nu s-a mai aprins pana am ajuns acasa ( 120 km ).

Share this post


Link to post

revin cu ceva detalii despre acel minunat bec care se aprinde si ne da fiori placuti de nervi

dupa ce am schimbat delcoul la mecanic am mers in jur de 150 de km . merge cam greoi dar a mers pana acum seara cand am mai facut vreo 25 de k si dadea in nas de data asta fara rateuri si surpriza , nu s-a mai aprins check, ce sa mai fie oare ?

vineri merg din nou la mecanic ... pana atunci nu am timp ...am un drum de facut dar nu cu matizul , sunt totusi vreo 900 km buc-cluj si retur ... deci plec cu meganul si cand ma intorc , dupa vizita le mecanic va tin la curent ... multumiri ptr sfaturi

Share this post


Link to post

Buna Seara , Avand in vedere ca n-am putut creea alt topic am sa dau replay aici rog moderatorii sa-l mute daca este vreo problema. Am si eu un matiz 2003 l-am luat de la cineva care a avut-o pe firma , nu vreti sa stiti cate a avut si n-a avut si cate i-am facut si parca nu se mai termina . Oricum revin ... de prin toamna ma trezesc cu check-ul in bord... bine merci l-am lasat la inceput nu mi-am facut probleme... pur si simplu se aprindea . de arpoximativ o luna a inceput distractia... dadea in nas cum apasam acceleratia peste juma cum hop se ineca motoru tragea de parca i-am pus inca 2 tone in portbagaj. oricum am inceput m-am interesat pe aici pe acolo am citit tot forumu asta cred , si am inceput incet incet sa ellimin din ele. Am facut idle reset , nimic . Dupa m-am mai interesat am auzit de catalizator , am fost sa-l scot ce-i drept era bucati nu cred ca era o bucata mai mare de marimea unui dop de sticla din ceramica aia.. l-am scos , nu l-am schimbat [ scump] , oricum tot n-am scapat de problema , dupa am auzit de varianta "sonda lamda" acm ma gandesc ca nu mai are ce sa mai faca daca nu mai am catalizator sonda aia.. oricum sarim peste . Am curatat IAC sau cum se numeste , 4 zile maxim a mers superb dupa iar incepeau figurile . Am schimbat si filtru de benzina si filtrul de ulei si uleiul , am schimbat si temrostatul ca nu se ridica apa suficient nimic.. turbez . Azi am iesit cu ea nu cred ca am facut mai mult de 25 de km in drum spre casa hopa , nici un check dar iarasi cum apasam acceleratia mai tare cum trum trum trum murea motoru , nu stiu ce sa mai fac , problema majora e ca astazi s-a oprit si motorul prin intersectii cand plecam de pe loc si deabea pornea si cand pornea vai de el saracu .Pompa de benzina nu cred ca este pentru ca benzina imi da , chiar prea multa dupa cum cred eu avand in vedere ca , cum apas mai tare acceleratia cum se ineaca si scoate tot felul de sunete pe toba de zici ca arunca cu pietre :) ) . Maine cred ca ma duc sa ii schimb si fisele si bujiile ,oricum era bine cand se aprinde becul inainte ca stiam cnad face asa opream motorul frumos o lasam 3 minute si plecam la loc nu mai facea urmatoarele 20 de minute .. acma nu se mai aprinde nimic si tot face. oricum astept mesaj. mai dati-mi idei si le aplic.. :D multumesc . Ps: precizez ca pe perioada de vara nu mi-a facut urat si am inceput sa constat ca atunci cand apa ajunge la temperatura ei sau o las aprox 10 minute parcata undeva cu motoru pornit cat sa se incalzeasca motorul incepe distractia.. P.s2: daca va ajuta cu ceva am matiz 2003 full..

Edited by emyct

Share this post


Link to post

Poti sa citesti topicul

http://www.gmclub.ro...e-cald-motorul/

 

Poate gasesti indicii acolo. Problema ar putea fi delcoul (modulul optic). La delcoul original am avut si eu check (mergea normal) iar dupa ce am oprit intr-o parcare nu a mai pornit. Altii au avut probleme ca se oprea motorul cand se incalzea, sau mergea rau de tot.

Verifica si furtunele PCV.

 

Downloadeaza manualul de service Matiz ca sa le identifici.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

merci mult uite am fost cu ea la service cum am zis mai sus ca o sa ma duc azi sa schimb fisele si bujiile si mi-au zis sa schimb tot delcoul nu capacul de la delcou... pareri ?

Share this post


Link to post

Ai putea sa te uiti sa nu fie mancat carbunele de la capac, sau sa fie spart (atunci ar merge sa incerci numai sa schimbi capacul). Daca la service au pus un delcou functional si merge asa cum trebuie inseamna ca alte solutii nu prea ai decat sa-l schimbi.

Share this post


Link to post

nu au pus un delocu functional.. o sa ma uit daca e mancat carbunele sau spart poate am noroc ... ca nu prea as scoate 4 milioane acuma pentru delocu nou mai bine-mi pun xenoane pe proiectoare si faruri.. offf mama ei de masina.

Share this post


Link to post

:o fftopic: Deci in loc sa-ti asiguri o piesa critica in pornirea si functionarea masinii, mai bine dai banii pe inutilitati de genu' xenon in proiectoare. :dacucapul:

Share this post


Link to post

nu m-am referit la asta , m-am referit ca la cate am schimbat la ea asta mai imi lipsea.. aveam in plan sa-i pun xenoane doar pentru simplu fapt ca farurile alea bag 80% in sus si 20% mai bat si ele pe la mijloc pe acolo , seara zici ca n-ai faruri cu tot cu faza lunga si proiectoare... la asta m-am referit...of

Share this post


Link to post

Probleme la motor si siguranta sunt prioritare de rezolvat, apoi restul

 

Off Topic: Xenoane la Matiz sunt o idee foarte proastra. Xenoanele sunt numai pentru faruri cu lupa. O sa ai doua felinare de vapor in fata care o sa bata in toti copacii mai ales pe faza scurta. Banuiesc ca ai farurile matuite si din cauza asta nu bat cum trebuie. Recomand sa iei niste hartie abraziva de 1500 (2lei) niste pasta abraziva (10-20lei) si le faci cum trebuie, apoi LE REGLEZI LA SERVICE. (iar faza mica nu se lasa ridicata la maxim, de aceea nu se vede corect). Plus ca ai faruri de ceata (care se folosesc numai in anumite conditii, nu tot timpul) e mai mult decat necesar. Daca nici asa nu crezi ca se vede bine, poate sunt becurile niste chinezarii (sau este o problema medicala..)

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

nop nu sunt matuite .. le-am avut matuite le-am dus la polish sunt luna acum , am si schimat becurile am philips pe faruri bat mult mai bine decat celalalte o sa imi pun si philips pe proiectoare si daca nici asa imi pun xenon de 5000 pentur ca crede-ma am o goraza de prieteni in constanta cu xenon pe matiz si bat ca o masina nomrala pe strada.. nu stiu ce sa le fac altceva cu reglatu n-am ncercat decat de la temporizatoru ala din amsina le-am dat jos de tot merg ami jos de atat ? sau nu stiu ...

Share this post


Link to post

Buna seara,am o intrebare.In seara asta mi s-a aprins pentru prima data martorul check in mers dupa ce am plecat de pe loc urmat de un fluierat la cureaua de la alternator.Tin sa mentionez ca am ezitat sa schimb cureaua desi a inceput sa fluiere acum vreo 3 saptamani,am repornit motorul si a pornit putin subturat,am repetat manevra dupa ce am inchis si deschis masina si nu s-a mai aprins...matizul e din 2003 putin peste 120.000 km.S-ar putea sa se aprinda din cauza curelei(aveam aerul pornit la maxim,farurile,si muzica pornite)?Sau trebuie pusa pe tester...

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

sigur e cureaua.aveai si multi consumatori porniti si fiind uzata a inceput sa patineze.si la mine face la fel.

Share this post


Link to post

fluierat la cureaua de la alternator...Sau trebuie pusa pe tester...

 

Schimba cureaua si reseteaza ECM-ul pentru ca eroarea ramane inmagazinata in memoria ECM-ului.

Share this post


Link to post

Daca nu s-a mai aprins, nu mai e cazul de resetat, nu mai are nicio eroare in memorie.

Cureaua se schimba daca nu mai merge intinsa, dar la 20 lei...

Share this post


Link to post

Daca nu s-a mai aprins, nu mai e cazul de resetat, nu mai are nicio eroare in memorie

 

Eu zic ca ramane in memorie daca nu s-a resetat, chiar daca s-a aprins doar pentru cateva momente MIL-ul, de fapt scrie si in manual acelasi lucru.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Pai asta cu check la matiz ii chiar o telenovela.Am si eu un al doilea matiz defapt ii a lu nevastamea ,care a doua zii cind l-am cumparat s-a aptins checkul si ma intrebam ce drq are .Masina trepida groaznic si motorul nu mergea rotund ,ma duc la mecanic pune teserul missfire si inca o erroare la catalizator.Am schimbat in ordine ce era mai ieftin ulei filtru ulei ,filtru aer ,filtru benzina dar tot nu s-a atins asa ca dupa cam o luna imi zic hai sa bag un aditiv pentru benzina dupa o saptamina becul check s-a stins si de atunci nu s-a mai aprins (ce-i drept ca nu am facut asa muklti km)

Am o ruda care lucreaza ca agent la o firma si are matiz ca masina de firma ,becul check s-a aprins dupa 1500 km rulati si asa a folosit masina pina la 100000km cu checkul aprins.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...