Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

Ce cod de eroare ti-au gasit, de forma P0xxx ?

Share this post


Link to post

nu stiu, dar mi'au spus ca este de la sonda lamda 1. dar am auzit ca se reseteaza cumva fara a pune masina pe tester. cum si de unde se face lucrul asta?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

Daca nu poti posta codul de eroare, nu putem judeca dupa interpretarea lor la care se adauga ce ti s-a spus si apoi ce ai inteles. 'ntelegi, informatia este prea distorsionata. Altfel trebuie sa gasesti pe cineva care sa ghicesca ce eroare a fost si apoi a reaparut.

Share this post


Link to post

Am gasit pe ocazii, diverse persoane care ofera diagnoza auto. Preturile sunt pe la 40-50 lei..

 

Merita incercat sau mai bine imi vad de treaba mea si merg la service?

 

Unul dintre ei mi-a spus ca foloseste mai multe softuri si a enumerat: proscan, scanmaster. Ofera aceste softuri informatii solide sau dau banii degeaba?

 

A mai aruncat o pastila :"oricum atat timp cat aveti martorul aprins masina consuma mai mult carburant si este limitata in turatie, intra in limp mode" . E valabila aceasta info in cazul matizului? Mie chiar imi pare ca merge la fel..

Share this post


Link to post
...

A mai aruncat o pastila :"oricum atat timp cat aveti martorul aprins masina consuma mai mult carburant si este limitata in turatie, intra in limp mode" . E valabila aceasta info in cazul matizului? Mie chiar imi pare ca merge la fel..

Sa faca asa ECM-ul pentru orice eroare banala ? Ma indoiesc, lucru observat si de catre tine.

 

Pentru interfata trebuie vazuta, dar nu-i acesta topicul pe care se poate discuta despre.

Share this post


Link to post

Salutare forumisti.

Am si eu un matiz al sotiei care imi face mare placere sa il conduc... si care acum imi face ceva probleme

Ieri am uitat proiectoarele aprinse si mi-au cam terminat bateria.

Am incercat sa o pornesc impinsa in marsalier dar fiindca aveam viteza mica nu a pornit.

Fiindca era cald am mai stat un pic si a pornit la cheie.

Faza naspa e ca seara a inceput sa mi se aprinda checkul si sa imi dea in nas... apas pe acceleratie degeaba (chiar si cand e pe liber).... cu cat apas mai tare pe acceleratie cu atat parca se ineaca cu toate ca nu moare motorul. . Turatia e un pic mai mare de atunci .. nu mai revine la relantiul ala mic. iar turatia mototrului e neuniforma.

Mentionez ca pana la faza cu bateria mergea prea bine matizul. Am mai avut probleme cu check-ul de la delco si l-am schimbat acum un an dar atunci nu se ineca.

 

a inca ceva porneste la sfert de cheie.

 

Ceva sugestii?

Edited by gabelu

Share this post


Link to post

In principiu, discutia cu de ce se aprinde becul "check" (MIL) este inutila, fara sa stim codul de "oroare". Adica, daca dupa ce deconectezi bateria vreo 15 minute si un "IDE Learn", acesta nu se stinge (ca de obicei) va trebui sa apelezi la un service sau cineva care iti poate citi codul/codurile de eroare.

Si tot in principiu, masinuta asta are distributia pe curea, si desi, si eu am pornit-o impinsa, regula e sa nu faci asa ceva... pentru ca poti avea bafta sa iti sara de la punct cureaua si sa scapi cu simptomele descrise de tine mai sus, dar poti sa ai si placerea de a inlocui niste supape...

Share this post


Link to post

In principiu, discutia cu de ce se aprinde becul "check" (MIL) este inutila, fara sa stim codul de "oroare". Adica, daca dupa ce deconectezi bateria vreo 15 minute si un "IDE Learn", acesta nu se stinge (ca de obicei) va trebui sa apelezi la un service sau cineva care iti poate citi codul/codurile de eroare.

Si tot in principiu, masinuta asta are distributia pe curea, si desi, si eu am pornit-o impinsa, regula e sa nu faci asa ceva... pentru ca poti avea bafta sa iti sara de la punct cureaua si sa scapi cu simptomele descrise de tine mai sus, dar poti sa ai si placerea de a inlocui niste supape...

 

 

Am rezolvat a doua zi. Se pare ca atunci cand am ramas fara baterie chiar daca a pornit nu a furnizat suficient curent la senzorii de la motor... iar acestia nu citeau bine si imi dadea in nas.

Am rezolvat cu o reincarcare a bateriei ...dar cred ca mergea doar cu scoaterea bornelor bateriei pentru reesetarea calculatorului.

Share this post


Link to post

Salutare! Matizul meu are 100000 km si ma lovesc pentru prima data de acest CHECK pacatos. Ieri cand s-a aprins am efectuat urmatoarele operatiuni - am spalat-o la o spalatorie si am alimentat de la Petrom cu 99+ (ca de obicei). Sa aiba legatura cu cele doua ”operatiuni” aprinderea becului? M-am gandit la benzina pentru ca un coleg cu Cielo a alimentat de la aceeasi statie cu cateva zile in urma si zicea ca niciodata masina lui n-a mers asa de prost, el alimentand de regula de la Rompetrol.

Simptome - masina cam tremura, putere mai mica si consum cu cel puti 50% mai mare! De asemenea trebuie sa precizez ca CHECK-ul se stinge cand motorul se incalzeste, dupa 5-6 km.

Share this post


Link to post

Buna.Sunt noua pe forum si am si eu o problema cu masina.Aceeasi cu "ckeck"aprins la bord in timpul mersului.Am fost la mecanic cu eea dar mi-a dat diagnosticul ca e de la benzina."binenteles fara sa se uite la ea"mi-a sugerat sa schimb benzinaria.Am schimbat-o dar face la fel.Eu sunt si incepatoare si sunt total pe langa mecanica.Sincer nu stiu nici la ce atelier sa ma mai duc ca toti sunt niste snapani.

Share this post


Link to post

Mergi la un service care are scaner dedicat Daewoo ( Scan 100 ) si vezi ce cod de eroare ai. Fara acel cod nimeni nu poate sa iti zica ce defectiune ai.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

@ghena-Daca ai un stil de condus subturat atunci se poate sa ai probleme chiar din cauza asta.

Share this post


Link to post

Matiz 2005euro 3,rulam in afara localitatii cu viteza a5-a cu 90km/h,si deodata in timp ce acceleram a inceput sa mearga zvicnit in suturi dupa care chek s-a aprins,in fine dupa vreo 30km zvicnitul a disparut dar chekul se aprinde si se stinge intruna,ce poate fi??......Specific; controlat bujii si fi fisele sunt in stare buna au 2000km,dar mai e o chestie care nu-mi pot da seama;al doilea injector sau bobina aferenta lui lucreaza foarte foarte slab fata de cele doua din extreme,mentionez ca reglajul culbutoriilor este facut masina are efectuati 43.000 km.

Share this post


Link to post

Buna.Sunt noua pe forum si am si eu o problema cu masina.Aceeasi cu "ckeck"aprins la bord in timpul mersului.Am fost la mecanic cu eea dar mi-a dat diagnosticul ca e de la benzina."binenteles fara sa se uite la ea"mi-a sugerat sa schimb benzinaria.Am schimbat-o dar face la fel.Eu sunt si incepatoare si sunt total pe langa mecanica.Sincer nu stiu nici la ce atelier sa ma mai duc ca toti sunt niste snapani.

 

La mine problema a fost simpla - a mai mers o saptamana cu check-ul aprins, dupa care, brusc s-a oprit in drum! Solutia a fost inlocuirea delcoului. Incearca, totusi, sa schimbi capacul de la delcou si filtrul de benzina si vezi ce se-ntampla. A, si ai mare grija, ca ”meseriasi” sunt cu duiumul! Bafta!

Share this post


Link to post

In absenta codului de eroare vorbim discutii.

Share this post


Link to post

Salutam.

De cateva zile, 5, s-a aprins "check". Am fost la un mecanic, a pus testerul si a dat cod de eroare ceva legat de cilindree sau cilindru. Omul a zis dupa verificare bujii, fise bujii, scanteie la fise in momentul scoaterii de pe bujii, senzori de pe injectoare ca un injector nu merge. In oras nu se gaseste nicaieri injector de cumparat. M-a sfatuit intai sa pun solutie de curatat injectoare si sa merg mai turat cateva zile si daca nu merge sa caut la dezmembrari. Intrebarea este daca se potrivesc injectoarele de la orice Matiz? Stiu ca al meu are capacitatea cilindrica 796, putere 35 kW. Adica motor 0.8 daca nu ma insel. Astazi s-a auzit un sunet ciudat in dreapta la motor ca un motoras, in timpul mersului. Omul a zis ca pot merge asa pana se rezolva. Asa o fi? De unde pot face rost de injectoare, pe comanda, si ce anume sa cer. Multumesc oricum.

Oricum, masina merge parca ar avea doi cilindri din cei trei cati are. La accelerare are trepidatii si nu are vlaga.

Edited by asdn70

Share this post


Link to post

Injectoarele se curata, oricum le vei infunda mai tarziu, fie noi, fie aceleasi.

Share this post


Link to post

Bună ziua!

Sunt nou pe aici pentru că deşi Matizul face probleme de 3 ani nu a fost la mine.

Descriere: Matiz 2008 (este a treia iarnă)

înca din prima iarnă au apărut problemele:

Rămâne "check"-ul aprins când are chef dar în rest masina merge bine.

A venit vremea rece şi a început sa se oprească imediat ce ridicai piciorul de pe acceleraţie.

Socrul meu a mers la service, au curăţat ceva pe acolo şi a mers ceva timp, a mers din nou la ei , au curăţat şi a mers pâna iarna următoare când a luat-o de la capăt.

Acum a venit frigul şi a luat-o de la capăt.

Fiind la mine maşina am constatat următoarele: dimineaţa nu îşi ţine relantiul dar după ce temperatura exterioară trece de 15 grade funcţioneaza perfect.

Am mers la service după ce a scăzut şi mai mult temperatura peste zi , au curăţat ceva acolo au mai crescut şi temperaturile afară şi a mers doar până din nou a scăzut temperatura afara sub 15 grade. în prezent nu ţine de loc relantiul. la fiecare frână se opreşte motorul (sau daca ridic piciorul de pe acceleraţie).

Am sa mai merg azi să-mi spună şi codul de eroare.

P.S. Îmi aduc aminte ca atunci când am fost au zis ceva de "amestec prea bogat" şi am făcut şi noxele dar au zis că sunt perfecte!

Edited by ReluIn

Share this post


Link to post

Cuvinte cheie de : "IAC", "Idle Learn".

Share this post


Link to post

Am un Chevrolet Spark cu motor de 800 cmc.

Se aprinde check engine, cod eroare P0300 - misfire, pe tester la cilindrii 1 si 2 nu apar corectii (nu stiu exact cum se numesc) iar la cilindrul 3 apare o anumita corectie.

Cu motorul rece nu are putere, nu se turezaza peste 2000rot/min, iar cumva greu cand se tureaza, pe la 5000rot/min incepe sa traga.

Dupa ce se incalzeste merge un pic mai bine.

Am schimbat bujii, fise, bobina si injectorul de la cilindrul 3, dar fara rezultat.

Va multumesc pentru ajutor.

Edited by bzoli

Share this post


Link to post

1- pune alta benzina peste ce ai momentan in rezervor;

2- adauga un aditiv de "valve cleaner";

3- "forjeaza" motorul pe un traseu de sarcina minim 15 minute peste 4000 rpm de mai multe ori.

 

Ai "protejat" motorul mergand subturat. Inafara de bujii (nu ne-ai spus ce model ai pus si ce gap), ai schimbat piese aiurea si o sa continui a face asta, daca nu schimbi radical stilul de mers.

Share this post


Link to post

si pe viitor mergi mai turat mai baiatule,nu o menaja ca doar asa a fost construita.turat cu consum mic.

Share this post


Link to post

Asta scriam anterior: " Nu trebuie sa-ti faci griji, daca motorul merge bine. Eu am 80000 km in 4 ani si masina merge ca in prima zi. Reviziile le-am facut dupa ureche. Nu am respectat nimic din ce scrie in carte nefiind curios. Am schimbat pana acum o singura data ( in jurul a 60000 km) bujiile, placutele frana, amortizoarele fata-spate, filtrul de benzina si un furtunas scopt si de cateva ori uleiul, filtrul de ulei si filtrul de aer. In rest benzina, si turatie sa nu se infunde injectoarele. La aproximativ 90000 - cand se incalzeste afara - am in plan sa-i schimb distributia si cureaua de la alternator".

Desi aveam posibilitatea sa verific gratis masina, atat electronic cat si mecanic, am pierdut voucherul.

La mine check-ul sta aprins de aproximativ 6 luni (10 k km) si credeam ca este de la benzina ca am alimentat in iulie cand ma intorceam din concediu, de la o alta benzinarie decat cea de la care alimentez in mod normal, insa la revenire nu s-a mai stins beculetul - probabil o fi fost o simpla coincidenta.

Masina merge ca in prima zi, beculetul nu se mai stinge iar dimineata cand motorul e rece si ma grabesc sa plec de pe loc cu apasare mai brusca pe acceleratie decat de obicei, check-ul chiar clipeste de cateva ori. De dus la verificat nu ma duc, daca a mers atatea luni asa, probabil ca mai merge.

Preventiv m-ar bate un gand sa schimb capacul de la delcou; din cate vad pe forum ar fi o idee. Consumul nu s-a modificat.

Share this post


Link to post

Eu am 80000 km in 4 ani

Din ce an e masina ???

Share this post


Link to post

Din ce an e masina ???

 

2008, cred. :P

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...