Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

Salutare oameni buni,

Citesc de ceva timp acest forum, si pentru anumite aspecte ma ajutat chiar foarte mult (gen curatare IAC, Reset ECM, Idle Learn Procedure, etc.)

Am un Matiz SE din 1999 (rabla deja stiu), la 95k km, cumparata acum 2 ani de la un samsar de masini, asa cum am vazut ca se spune pe aici :)

Am cumparat-o cu aprox 3k euro, mult poate, dar aveam nevoie de o masina urgent in acea perioada si a fost cea mai ieftina pe care am gasit-o in 2 zile de cautari (vroiam neaparat Matiz, nu stiu de ce). Pana acum nu am avut probleme tehnice cu ea (are 115k km), si de cand am luat-o am bagat numai benzina 95 Efix. Schimbat pana acum ulei, pompa apa, distributie, bucse cu bascula, amortizoare, filtrele toate (ulei, benzina si aer).

Ieri seara mi s-a aprins becul de bord CHECK, din senin si nu are nici un simptom relatat de cineva pe aici. Totul este normal dar este deranjant sa vezi in bord ceva luminos, care practic iti ridica semne de intrebare asupra functionarii normale a masinii.

Inainte sa ajung la diagnoza, as vrea mici idei asupra eventualelor cauze, pe care sa le iau in considerare in acest weekend cand ma uit la ea.

Va multumesc anticipat, si scuze daca am deranjat sau daca a mai fost cineva in aceasta situatie si eu nu am observat.

 

Cu stima

Iulian

Share this post


Link to post

Am cautat si am gasit raspunsul la intrebarea mea: cablul de kilometraj :) Si asta tot citind pe alte forumuri :rolleyes:

Ideea era ca nu am acordat atentie asupra faptului ca nu mai vedeam viteza cu care circul (nu ma intereseaza), iar citind diverse topicuri am facut o tura cu masina si nu mergea vitezomentrul.

Sper sa ajute la un moment dat aceasta idee, in situatia in care veti avea MIL aprins si masina merge f bine.

Numai bine :thumbl:

Share this post


Link to post

Salut ! Aceeasi problema o am si eu la matizul meu , fabricatie 2003. Se aprinde check-ul dar cu toane, intermitent; nu sta aprins non-stop.Masina merge foarte bine.Am fost la reprezentanta daewoo din Galati si dupa o verificare cu testerul, au descoperit ca senzorul de la delcou e imbatranit (vorbele mecanicului) si ca da erori.Apoi am vorbit telefonic si cu a doua reprezentanta din oras ( in de senzor) si acestia m-au sfatuit sa cumpar intreg ansamblul delco fiindca am garantie, altfel cu schimbarea numai a senzorului ,ma costa si multi bani si n-am garantie.Vorbind cu mecanicul meu, cel care a pus testerul pe masina, mi-a recomandat acelasi lucru.Voi ce spuneti ? Schimbare senzor+manopera = aprox 300 ron; schimbare delco+manopera= aprox 600 ron. Cum e mai bine ?

Share this post


Link to post

Saptamana asta mi-am schimbat caloriferul din aeroterma.totul a decurs foarte bine cu toate ca e foarte mult de munca(dar nici sa dau 500 ron manopera la service nu am vrut)!Am finalizat lucrare spre uimirea mea nu mi-a ramas nici un surub in plus totul s-a imbinat ca la inceput(parca mai bine).Am pornit motorul totul a functioneat cum trebuie numai ca in momentul in care am plecat la un test am observat ca nu imi functioneaza vitezometrul!Am zis ca o sa mai demontez odata ceasurile sa verific si am plecat la un alt drum!Numai ca mi s-a aprins becul de check engine!Din ce am citit mai sus la colegul julianvibob cred ca si in cazul meu este de la cablu!Am desfacut cablul si as vrea sa imi explice cineva daca acest cablu nu ar trebui sa aibe in interiorul lui un "cablu" care sa invarata mecanismul ceasului!Imi explica si mie cum ar trebui sa fie acel cablu si daca asta ar fi motivul pt care se aprinde check engine?

 

 

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Intradevar in interiorul cablului de kilometraj exista un ax flexibil (ca la sarpele instalatorilor sanitari), insa nu neaparat de la el poate fi buba ta. Verifica ambele capete ale acestui ax flexibil, ce trebuie sa fie patrate, nu rotunde. Eu am avut probleme si la diuza dispozitivului de pe cutia de viteze in care se introduce capatul cablului de la kilometraj, in sensul ca fiind de plastic, nu mai era patrata, ci devenise rotunda (scapa axul). Oricum, acel dispozitiv de pe cutia de viteze l-am schimbat cu unul nou (45 lei), iar cablul l-am gasit cu 85 lei. Cablul original era mai lung decat cel actual, dar nu a constituit o problema oricum.

 

Sper sa te ajute aceste informatii, si succes.

Edited by EM!L
Foloseşte AddReply sau FastReply, nu mai cita integral postul anterior!

Share this post


Link to post

Salutare ! azi pe la amiaz mi s-a rupt cablul de la vitezometru . Dupamasa ma grabeam si i-am dat talpa ... dupa ce a ajuns la o turatie mare mi s-a aprins in bord martorul CHECK . Am oprit motorul , l-am pornit din nou si m-am dus normal nu s-a mai aprins... i-am dat talpa din nou iar s-a aprins acest martor :( . Are vreo legatura cu cablul de la vitezometru ?? Va rog sa ma ajutati . As face o scanare dar nu stiu pe nimeni care sa aiba asa ceva prin Salaj

Share this post


Link to post

Da are legatura cu vitezometrul ,are un senzor acolo care trimite informatii la ecm raportat la viteza de deplasare a masini. Trebuie schimbat si facut Reset ECM si Idle Learn Procedure si totul va fi ok

Share this post


Link to post

De ce trebuie facut idle learn la o problema a senzorului de viteza, ce legatura are acesta din urma cu turatia de ralanti la rece ? Nu mai recomandati ce voi n-ati inteles !

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Saptamana trecuta am fost cu Matizul meu euro 3 din 2005 cu 75000 km pe o vreme foarte ploioasa din Buzau pana in Valeni de Munte.Nu sunt adeptul vitezei,cel mai mult am gonit gigantul meu cu 100 km/h.La un moment dat a inceput sa-mi palpiie in bord martorul ceck dupa care a ramas aprins. Mentionez ca obisnuiesc sa pun in el benzina de 95 de la Lukoil.Cu cateva zile inainte insa am pus 28 l benzina de la acelasi benzinar. Dupa o pauza de o ora in Valeni de Munte la pornire martorul nu s-a mai aprins. S-a aprins din nou dupa aproximativ 20 km si asa a stat pana la Buzau(aproximativ 100 km) A doua zi nu s-a mai aprins si de atunci am facut aproximativ 300 km si tot stins este.Care sa fie cauza,un contact imperfect la vre-o sonda?Am dat in acest drum prin niste balti uriase oare de aici sa fie buba?

Share this post


Link to post

Salut din nou,de data asta vin cu problema concreta.Am "produs" un tester si acum l-am scos de pe masina ,eroarea este P0300 random misfire detected, mai am si alti parametri poate se pricepe cineva sa ii interpreteze:fuel sys 1 ol-fault,fuel sys2 cl-fault, calc load (%) 23.53, ect(grade F) 177 si stft B1(%) 0.00.Credeti ca pot fi mai concret de atat ??.Buun ,am sters codul de eroare ,sa stins MIL si iam dat talpa ,bineniteles dupa vreo 300 de metri a aparut iar :( , l-am sters din nou si a facut la fel.Asa ca am renuntat pana miine si astept ceva pareri de la cei mai priceputi

Share this post


Link to post

Dupa ce azi am circulat cu masina si cu testerul cuplat sau schimbat datele problemei, cind merg cu ea in treapta 3 si cu 60km/h imi apara asa:fuel sys 1 CL (CLOSED LOOP ?),FUEL SYS2 CL-FAULT,MAP(inHG) 12.70.Ce am mai observat ca parametrul SYS FUEL 1 STA CU OL atunci cind sunt in stationare si trece pe CL cind incep sa ma deplasez.Acum ma duc sa curat mufele de la ECM si senzori cu WD40 poate o fi eroare de contact.

Share this post


Link to post

Buna seara tuturor ! Mi s-a intamplat si mie urmatorul lucru: Am avut dat jos ansamblul filtru aer-rezonator (in service).Mi s-a scos senzorul de pe capacul filtrului de aer (spate).A fost pornit motorul, cu senzorul scos. De atunci martorul check engine sta tot timpul aprins.Au incercat sa-mi sterga eroarea atunci, pe loc, dar nu aveau mufa pt. Matiz. Mi-au spus sa incerc la un service unde are mufa de matiz, sau pana una alta sa merg asa ca nu se intampla nimic. Intr-adevar motorul functioneaza perfect, fara reprosuri. Ma enerveaza martorul aprins.Cum as face sa-l sterg fara sa mai dau 60 de ron la alt service? Se poate face ceva fara scaner? Rogu-va ajutor !

Share this post


Link to post

Daca n-ai conectat senzorul de temp.aer la ECM, becul va sta permanent aprins. Nu este nici corect sa circuli fara senzorul acela montat unde trebuie.

Altfel, scoate becul, daca te deranjeaza, tot nu-ti mai este de folos aprins.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pe mine ma aude cineva  ?, nu de alta da stau de ieri cu ochii pe forum cu speranta ca o sa primesc veuun sfat

Share this post


Link to post

Ce ai scris acolo este egal cu zero pentru o diagnoza, chiar si penru cine banuieste ce ai vrut a scrie. Mergi cu ea la cineva care se pricepe la Matiz, din povestirile tale nu merge.

Share this post


Link to post

Ok am inteles ,azi ma duc cu buburuza la service sa vedem daca am noroc.Va tin la curent

Share this post


Link to post

Gata sa rezolvat, de vina erau injectoarele.

Share this post


Link to post

Matiz Euro 3, 2006, 51000km.

Check se aprinde aleatoriu, indiferent de combustibil sau de trafic. Eroarea obtinuta la scaner este P0300. Chestia ciudata este ca atunci cand check este aprins motorul are mai multa viata, trage mai bine, merge mai rotund. Poate pentru ca merge in 2 pistoane? :scarpin:

Ulei si filtru de ulei schimbate recent, filtru de aer la fel. Checkul are acelasi comportament. Bujiile (NGK cele corecte pentru matiz - am uitat codul) schimbate la 30000 km parca

Daca scot fisele cand motorul este pornit, pe rand, la injectorul 3 nu se modifica comportamentul motorului.

Voi incerca si un aditiv in combustibil - am alimentat preponderent de la rompetrol dar la drumuri lungi am alternat cu mol, omv.

Alte sfaturi?

Edited by hyde

Share this post


Link to post

Salutare !!

 

Rompetrol...cam "cîh" benzina.

Oricum, pentru 51.000 km si mai ales, la mers exclusiv pe benzina "buburuza"face cam multe figuri.

Merita incercat un aditiv de benzina si chiar alimentat din cand in cand, cu benzina cu o cifra octanica mai mare decat 95.

Chestia cu scosul fiselor nu este tocmai recomandata, pentru ca nu este Dacie din aia cu "delco" si risti sa-ti prajesti bobinele de inductie.

Iti recomand un aditiv pe care eu l-am cumparat de la Carrefour si care costa undeva in jurul a 20 ron, Nu-mi aduc aminte exact numele, dar o sa-mi cumpar si eu saptamana asta si am sa revin cu detalii. Era ceva cu "honey bee" intr-o sticluta de culoare aurie si chiar avea o albinuta pe eticheta.

Nu in ultimul rand, bine ar fi sa nu tii cont numai de sfaturile noastre "babesti" si sa mergi la oameni calificati ca stiu cu ce se mananca erorile date de tester.

Succes maxim.

 

Respect.

Share this post


Link to post

Am fost la tester si mi-au spus sa schimb benzina si asta e cel mai tampit si mai expeditiv sfat care se da peste tot. Fisele le-a scos si cel de la service si cica totul este in regula. A sters codul de eroare si cica daca mai face sa mai vin.

S-a folosit si benzina si cu cifra octanica mare si niciun rezultat.

Pe mine ma mira aparitia aleatorie a erorii fara sa se schimbe nimic in utilizarea masinii. Nu se merge batraneste cu ea.

Astazi o sa pun aditiv ca tot am rezervorul aproape plin cu benzina de 95 de la Mol si vad ce se intampla. Cred ca voi schimba si bujiile pentru a vedea daca lucreaza altfel.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare!

Am citit toate discuţiile legate de aprinderea beculeţului Check, şi am o idee, de fapt nu a mea, am citit-o undeva - s-ar putea să ajute. Incercaţi să nu umpleţi rezervorul de benzină până la refuz, ci opriţi alimentarea la primul clic al pompei. Poate nu toată lumea îndoapă rezervorul, dar destul de mulţi, am văzut cu ochii mei. Ce se întîmplă? Instalaţia antipoluare la fiecare maşină are o canistră cu granule de carbon, care reţine vaporii de benzină cînd motorul este oprit. Este un circuit închis, partea superioară a rezervorului este legat cu un furtun de canistră. Cînd pornim motorul, vaporii acumulaţi intră în galeria de admisie, şi sunt arşi.Important este că aceşti vapori sunt calculaţi în amestecul normal. La Matiz cele 2 componente sunt aproape la acelaşi nivel, şi cînd rezervorul este supra-umplut, benzină sub formă de lichid migrează în canistră, iar amestecul este îmbogăţit peste măsură. Ii trebuie mai mult de mers decît o umplere, ca această canistră să se usuce, iar înapoi în rezervor nu mai poate curge. Dacă la fiecare umplere băgăm prea mult, nu are cum să se usuce, şi în permanenţă dă peste cap amestecul, asta face ca becul să se aprindă.Pompa la benzinărie se opreşte automat tocmai ca să nu se umple prea mult. Lăsaţi acea cantitate de aer în partea superioară a rezervorului, pentru ca numai vaporii să intre în canistră. Cu respect, Cellist.

 

Moderator Edit: Foloseşte AddReply sau FastReply, din partea de jos a paginii. NU mai cita integral mesajul anterior atunci când postezi.

 

Alt Moderator Edit: AddReply din stinga butonului Start a new topic ? Si fara sa dai click in prealabil pe MultiQuote ?

Edited by Salex
înlăturarea citării integrale a mesajului anterior
  • Like 1

Share this post


Link to post

asa am patit si eu si mergea in 2 pistoane masina nu mai mergea in 3 din cauza la o fisa am schimbat fisele si am curatat bujiile si merge struna :P

Share this post


Link to post

A-nceput de azi sa faca blink blink blink. Se aprinde check intermitent, de 4 ori si dupa aia sta, iarasi face de vreo 8 ori si iarasi sta, de vreo 16 ori si iarasi sta. Si merge in hopuri. Ma gandesc ca acel curatator de injectoare nu prea a facut bine.

Share this post


Link to post

Se pare ca a facut, mai pune-i.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...