Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

Help.Am cumparat in 2007 un matiz, acum am 11500 Km la bord si mi s-a aprins becul CHECK de doua ori.La prima aprindere s-a stins singur dupa un parcurs de cca 50 Km iar la a doua, m-am dus in service si au pus scanerul pe masina.Pe aparat indica "TP sensor Low Voltage...", tehnicianul de la service a butonat ceva si s-a stins, apoi mi-a spus ca nu e ceva defect si ca pot circula cu masina fara probleme si ca de vina ar fi benzina folosita (eu folosesc top99+ de la Petrom).Sa-l cred pe tipul de la service, sau ma minte pentru a nu efectua vreo reparatie pe garantie?

Multumesc.

Share this post


Link to post

Cauta pe forum, sectiunea probleme tehnice MAtiz, unde se discuta despre reglajul TPS-ului. Eroarea n-are legatura cu ce ti-a spus "tehnicianul". Daca nu reglezi TPS-ul (cu motorul oprit si cu reset dupa) se va opri motorul, la cald, la relanti, in trafic, la stop.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema cu senzorul TPS.Mi-am luat inima-n dinti si l-am demontat.SURPRIZA:in conector am gasit putina apa, probabil de cand am spalat motorul la o spalatorie din oras in urma cu doua luni dupa revizie.L-am desfacut din suruburi cu o cheie torks,l-am scos de pe axul clapetei de acceleratie, i-am facut cateva curse de la un capat la altul (prin rasucire), i-am dat, pe conector (conectorul tata de pe senzor, NU mufa cu fire) , cu spray de contacte (alcool tehnic) si curatat cu un betisor de urechi.La montare am folosit un OHMETRU digital cu care am masurat rezistenta intre pinul de masa (corespunzator firului de culoare neagra) si cursor (corespunzator firului de culoare albastra din pozitia superioara), cu valoarea de 2,2Kohmi (conform fisei tehnice trebuie sa fie intre 1 si 3 Kohmi) pentru pozitia clapetei de acceleratie inchisa si 7,5 Kohmi cu clapeta deschisa la maxim (conform fisei tehnice trebuie sa fie intre 5,5 si 7,5 Kohmi).Inainte de demontare/curatire rezistenta era de 1,4 Kohmi de unde rezulta eroarea afisata pe scaner ca tensiunea pe senzor e prea scazuta (senzorul TPS este un potentiometru si se comporta ca un divizor rezistiv de tensiune).Am scos borna de la baterie iar dupa 10 minute, am pus-o la loc apoi IDLE LEARN. Acum parca e alta masina, vioaie nu mai cade in nas cand accelerez, nu mai moare motorul la relanti, merge rotund, nu mai sacadeaza cand accelerez.

PS:Masuratorile, cu ohmetrul, se fac doar pe pinii din senzorului montat pe corpul clapetei de acceleratie si cu mufa scoasa.Pe mufa puteti masura daca este prezenta tensiunea de 5 V (valori normale intre 4,5 si 5 V conform specificatiilor tehnice) intre firul negru si al doilea fir albastru cu contactul pe ON, fara actionarea demarorului.

Share this post


Link to post

sa inteleg ca de fapt rezolvarea a constat in curatarea conectorului tata de pe senzor si in cateva rasuciri ale senzorului?

Share this post


Link to post

Oameni buni, help din nou

asa cum m-am asteptat, dupa vizita la service-ul de la daewoo (pentru check aprins si relanti neconstant, cu accelerare in a II-a sacadata si data in nas) si dupa verificare cu testerul mi s-a spus ca e de la benzina si posibil daca se mai aprinde trebuie schimbate injectoarele.

despre codul de eroare nu ma intrebati care era exact pentru ca va explic ce mi s-a spus, si anume ca nu primeste scanteie de la o bujie sau un injector nu merge bine (interpretare mecanic service).

becul a fost oprit cu resetarea facuta de ei dar dupa 3 zile s-a aprins iar, minunea a tinut trei zile.

ce sa mai fac pt ca sincer nu vreau sa mai am de-a face cu ei.

astept sfaturile voastre, multumesc mult celor care va faceti timp si de noi astia mai nepriceputi.

sa va mearga masina

Share this post


Link to post
sa inteleg ca de fapt rezolvarea a constat in curatarea conectorului tata de pe senzor si in cateva rasuciri ale senzorului?

 

Exact.Curatarea conectorului si 10-20 rasuciri de la un capat la celalalt(minim-maxim) pentru eliminarea (ruperea) depunerilor parazite de grafit de pe cursor si capete.Idle learn se face dupa deconectarea unei borne minim 10 secunde (eu l-am lasat cca 10 minute cat timp am desfacut/montat senzorul).

Share this post


Link to post

si mie mi se aprinde check in bord si nici macar mecanici nu stiu de ce ... masina pe tester nu da nicio eraore dar ea totusi merge foarte prost am simptome asemanatoare cu un alt posesor de matiz care a postat aici... lipsa de putere, da senzatia ca se inseaca, nu se accelereaza, se opreste dupa bunui plac chiar si cu ambreiajul la podea, fluctueaza indicatorul d ela benzina. cei de la daewoo au zis k este un scurt in circuitul electric dar nu pot sal gaseasca intrucat masina nu da eroare... e ciudat rau si uneori dupa ce au resetato ei acolo nu stiu ce i-au facut masina a dat in sfarsit ceva eroai pe diagnostic vreo 50 si ei au zis k este ceva in neregula cu sistemul electric dar nu stiu ce. ce sa ma mai fac? aaa si se poate ca masina mea sa nu aiba senzor de viteza? la cel care a mai enuntat toate simptomele a zis ca sa rezolvat cu inlocuirea acestuia si leam sugerat mecanicilor acest lucrun insa ei miau zis k modelul meu de matiz nu are asa ceva. este posibil? multumesc

 

Simptomele sunt aceleasi ca si la ORANGE

Edited by ciuorap

Share this post


Link to post

Check aprins :uff: Am rezolvat problema .(in cazul meu).La 18000Km sa aprins becul ,dupa un drum la service(Radacini auto ) mecanicul spune ca am avut masina parcata intr-o parte(cica eroare nivel ridicat de ulei).Imi sterge eroarea si dupa un drum lung se prinde becul.Revin la service si imi spune ca nu a facut contact o siguranta .(cica am mers pe un drum denivelat si este posibil sa fi sarit,afurisita masina zic eu)Dupa stergerea erorii la o saptamana beculetul si revin iar la service . Intreb mecanicul ,ce are frate? raspuns: sa golesc rezervorul si sa schimb benzina.Zis si facut . X( Dupa ce am schimbat benzina (am bagat de 98) a doua zii beculetul. X( .Crize de nervi ,deschid capota si ma uit la fise ,sigurante,furtunuri si nimic suspect.Am luat un torx si am desfacut supapa IAC ,am curatat axul (plin de negreala) si interiorul cu acetona .Surpriza :o Nu se mai aprinde beculetul(si nici la service nu am fost sa sterg eroarea) :uff:

Share this post


Link to post
... mecanicul spune ca am avut masina parcata intr-o parte(cica eroare nivel ridicat de ulei)...

Nu exista senzor de nivel maxim la ulei, nu exista asa eroare la ECM. Cand mai mergeti la diagnosticare, cereti codul erorii gasite.

Share this post


Link to post

Am pus masina (Matiz 2007 E LPG) pe tester. Codul de eroare dat a fost P1403. Mi s-a spus ca ar fi ceva legat de EGR. Mentionez ca masina nu merge rotund la ralanti, in special dimineata. Ma poate ajuta cineva cu o idee? Cei de la service mi-au sugerat o curatare sau inlocuire a EGR-ului. Va multumesc.

Share this post


Link to post

Si eu am avut probleme cu ceck motor si codul de eroare era P0122 throttle position sensor low ...un senzor acceleratie cica, mie mi s-a parut un potentiometru simplu...dar, daca asa au spus de la service...am gasit la Daewoo Gara de Nord. L-am schimbat , resetat, sters erorile la service si nu a mai aparut. Acum merge mult mai bine. Inainte aveam vibrati la relanti si murea motorul asa din senin sau cand vroiam sa plec se poticnea. Acum totul este ok. Oricum cei de la service Daewoo ( ROMSEKI -APACA) nu faceau decat sa stearga erorile si banutii din buzunar. Eu am fost la un service la piata muncii si acolo a fost ok si ieftin. O diagnoza pe tester 40 ron...la serice DAEWOO...120ron...Ah sa nu uit senzorul a costat 105ron. Si inca ceva sa nu credeti din prima ca, benzina e de vina...si eu am fost sfatuit sa schimb benzina ...am incercat si degeaba...

Edited by billyd

Share this post


Link to post
...un senzor acceleratie cica, mie mi s-a parut un potentiometru simplu...

Ca schema electrica, ti s-a parut corect, este un potentiometru simplu si se cheama senzor pentru pozitie clapeta (TPS), in nici un caz "senzor de acceleratie". Oricum, nu potentiometrul se strica, ci pozitionarea lui mecanica. Cei care au proiectat softul la ECM au dorit ca el (potentiometrul) sa genereze la borne o tensiune intre 0,1-0,9V la ralanti (clapeta inchisa), iar asta presupune rotirea lui usoara in sensul acelor de ceasornic inainte de strangerea suruburilor de fixare. Verificarea tensiunii generate (0,4-0,5V) se face cu scanerul sau cu un voltmetru. Tot reglajul se face cu motorul oprit. Inainte de reglaj se poate curata/unge la interior cu un spray adecvat pentru contacte. Dupa cum se vede din poza, una dintre urechile de fixare are o gaura ovala pentru a inlesni reglajul.

 

post-402-1250415694_thumb.jpg

 

Surubul de reglaj de pe corpul clapetei are alt rol, fixarea pozitiei minime pentru clapeta pentru a evita blocajul ei in corpul clapetei, deci, reglajul lui se face in fabrica, inainte de reglarea pozitiei de fixare a TPS-ului. Reglajul TPS din acel surub dovedeste, doar, lipsa de cunoastere si lipsa de profesionalism.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Am rezolvat partial problema. Dupa curatarea IAC-ului, masina merge mai rotund la relanti si nu se mai opreste dimineata. Totusi are anumite fluctuatii ale relanti-ului si da usor in nas in treapta 2. Credeti ca ar fi indicata o reglare a TPS-ului?

Share this post


Link to post
Am rezolvat partial problema. Dupa curatarea IAC-ului, masina merge mai rotund la relanti si nu se mai opreste dimineata. Totusi are anumite fluctuatii ale relanti-ului si da usor in nas in treapta 2. Credeti ca ar fi indicata o reglare a TPS-ului?

 

 

Am dat jos TPS-ul si l-am masurat, cu clapeta inchisa 2,41 kohm si cu ea deschisa la maxim 7,41 kohm. Nu se vede nici o imbunatatire in mersul masinii. Vreo idee?

Share this post


Link to post
Imi pare rau ca nu am stiut mai de mult de forumul asta! Am sa-ti urmez sfatul si am sa incep sa trimit mailuri la Craiova! Cat despre pierdut garantia, daca ei, adica service-ul autorizat hotaraste sa dea jos injectoarele si le curata, pot sa o pierd in conditiile astea?! A si sa-ti mai zic ceva, prima data cand a inceput sa faca probleme, m-am dus in service, si cand s-au uitat la bujii, a inceput scandalul! De ce?! Pentru ca avea bujii Bosch si cica trebuia sa aiba de alt fel si ma acuzau ca le-am schimbat eu si automat ma amenintau ca pierd garantia! Cum naiba putea sa schimb eu bujiile? De ce as fi facut asa ceva la o masina care pe vremea aia avea in jur de 1500 de km! Bineinteles, ca sa termin toata discutia, am cumparat un set de bujii de care ziceau ei! Deci alti bani scosi din buzunarul meu pentru o masina noua si cica in garantie!!!! Imi pare rau ca nu m-am gandit mai devreme sa sun la Craiova!

zice-ti-mi si mie adresa de mail de la craiova...oricum...si eu am umblat prin service-uri:craiova, slatina, rm valcea...nimic, nimic, nimic...am cam aceleasi pb la masina(matiz din 2008): bec check aprins, mers "gatruit" al motorului pt ca uneori ( f des!!!!!) sa mi se opreasca pur si simplu...plus...tine-te bine! se tureaza de zici k e avion!!! si asta pusa pe liber...sau la manevra ambreiaj-frana...si ink ceva: dupa toate drumurile la service mie mi s-a luat sa fiu tratat cu spatele...astia din valcea cel putin nici macar nu pun mana pe masina...prin urmare am fost la opc...astept raspuns acum...sa vedem ce-o sa iasa!

 

@BIA > sa nu cureti injectoarele, lasi motorul asa si reclami la Craiova, ca astia nu stiu cum sa te mai sfatuiasca cum sa pierzi garantia. Si pe aia de la Craiova isi umpli de e-mailuri pana trimit un specialist. Daca nu raspund prompt, te duci la OPC. Pana weekend-ul viitor ar trebui sa ai masina in regula. N-are rost sa calificam comportarea celor de la service-urile pe unde ai fost, astia nu se vor face bine nici in somaj permanent. Deci, nu mai faci nimic la motor si nu mai da nici un ban de stimulare.

 

PS listezi si pastrezi toate e-mailurile cu fabrica de la Craiova.

 

 

sal.sunt nou pe aici.zice-ti-mi si mie adresa de mail de la craiova...oricum...si eu am umblat prin service-uri:craiova, slatina, rm valcea...nimic, nimic, nimic...am cam aceleasi pb la masina(matiz din 2008): bec check aprins, mers "gatuit" al motorului pt ca uneori ( f des!!!!!) sa mi se opreasca pur si simplu...plus...tine-te bine! se tureaza de zici k e avion!!! si asta pusa pe liber...sau la manevra ambreiaj-frana...si ink ceva: dupa toate drumurile la service mie mi s-a luat sa fiu tratat cu spatele...astia din valcea cel putin nici macar nu pun mana pe masina...prin urmare am fost la opc...astept raspuns acum...sa vedem ce-o sa iasa!

Share this post


Link to post

Plangerea la OPC ai facut-o in scris sau verbal ?

Share this post


Link to post
Plangerea la OPC ai facut-o in scris sau verbal ?

SCRIS!

 

Plangerea la OPC ai facut-o in scris sau verbal ?

 

 

sa nu uit: am toate reviziile la zi facute...la 10 000 am schimbat bujiile...si parca filtrul de carburant...m-am saturat!

Share this post


Link to post
zice-ti-mi si mie adresa de mail de la craiova...oricum...si eu am umblat prin service-uri:craiova, slatina, rm valcea...nimic, nimic, nimic...am cam aceleasi pb la masina(matiz din 2008): bec check aprins, mers "gatruit" al motorului pt ca uneori ( f des!!!!!) sa mi se opreasca pur si simplu...plus...tine-te bine! se tureaza de zici k e avion!!! si asta pusa pe liber...sau la manevra ambreiaj-frana...si ink ceva: dupa toate drumurile la service mie mi s-a luat sa fiu tratat cu spatele...astia din valcea cel putin nici macar nu pun mana pe masina...prin urmare am fost la opc...astept raspuns acum...sa vedem ce-o sa iasa!

 

 

 

 

sal.sunt nou pe aici.zice-ti-mi si mie adresa de mail de la craiova...oricum...si eu am umblat prin service-uri:craiova, slatina, rm valcea...nimic, nimic, nimic...am cam aceleasi pb la masina(matiz din 2008): bec check aprins, mers "gatuit" al motorului pt ca uneori ( f des!!!!!) sa mi se opreasca pur si simplu...plus...tine-te bine! se tureaza de zici k e avion!!! si asta pusa pe liber...sau la manevra ambreiaj-frana...si ink ceva: dupa toate drumurile la service mie mi s-a luat sa fiu tratat cu spatele...astia din valcea cel putin nici macar nu pun mana pe masina...prin urmare am fost la opc...astept raspuns acum...sa vedem ce-o sa iasa!

 

 

Salut ,

 

Am avut si eu problemele descrise de tine , motor care se tura sau se oprea la relanti cand era in punctu mort si franam la stop. Sa rezolvat f repede la service la Autonet prin reglarea senzorului de clapeta. Problema asta am avut-o la 4000 - 5000 de km Matiz 2007 euro 4 , acum masina are 25000 km si nu a mai reaparut problema. Succes

Share this post


Link to post

In prezenta unui MIL aprins, se poate discuta doar pe codul/codurile de eroare. Altfel, discutiile sunt neproductive din punct de vedere tehnic.

Share this post


Link to post

salutare din nou. de mai multe ori am fost la service cu pt reglajul senzorului respectiv...rezultatul? zero absolut...in cateva zile reapareau problemele...am sunat insa la uzina...asta fiindca ultima data cd am fost in service nici macar nu au binevoit sa se atinga de masina...am sunat la uzina zic, asta se intampla pe la 9-10 dim...aflati k pana la pranz m-au sunat cei din service de la autoservil( rm valcea): ca ne pare rau, ca asa si pe dincolo...am stabilit sa ma duc din nou la ei...am reusit sa ajung in aceeasi zi...si? surpriza! mi s-a skimbat nenorocitul ala de senzor pe garantie( bineinteles dupa ce mi-au purecat la greu carnetul de service ca sa vada daca sunt cu toate reviziile la zi)...rezultatul? masina merge acum perfect! prin urmare: aveti probleme? sunati cu incredere la uzina!

Share this post


Link to post
In prezenta unui MIL aprins, se poate discuta doar pe codul/codurile de eroare. Altfel, discutiile sunt neproductive din punct de vedere tehnic.

 

de acord...dar "meseriasii" de la service nu-mi spuneau nimic

Share this post


Link to post

salutare la toata lumea!am efectuat o dignoza tot din cauza check-ului din bord.Am avut urmatoarele erori.prima a fost de ''intake air temp. P0110''(care dupa un delete din ecu nu a mai aparut) iar a doua si singura ramasa dupa repetate scanari care nu resesc sa-mi dau seama ce este '' evap.thermistor sau thermister error P1500.Cea dea doua nu pot sa-mi dau seama de la ce este caci nu gasesc pe nicaieri acest cod sau acest evaporator sau ce naiba este.Cert este k check-ul se aprinde numai daca depasesc 60-65 km/h,daca merg sub 60km/h nu se aprinde deloc.tind sa cred k este acel senzor de viteza de care se vb aici dar nici acela nu reusesc sa-l identific.Am inteles k este pe undeva in spatele bordului sau pe la cutia de viteza,dar daca era acest senzor imi arata pe scaner.Poate cineva sa ma lamureasca cu mai multe date va rog?Exista P1500 la matiz?Mentionez k este vb de un matiz E din 2003

Share this post


Link to post

Aceeasi problema si la mine, check aprins cand il apuca, motorul nu merge cum trebuie..se opreste cateodata cand schimb vitezele si se aprin martorii la bord, motorul nu trage cum trebuie , relanti usor instabil cand se incalzeste mai ales, parca si consuma mai mult.

Pus pe tester , eroare P0122..ceva in genul low voltage TP.

Am demontat senzorul, l am masurat cu ohmetrul si are 2,01 kohm cu clapeta de acceleratie inchisa si 5.56kohm cu clapeta deschisa...l am curata putin , sunt curios cum o sa se comporte in continuare.

Share this post


Link to post

in cazul meu chiar nu stie nimeni ce inseamna ''p1500 evap thermister error''?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...