Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

Ce instalatie de gaz ai? Verifica emulatorul / releele la injectoare si simulator sondei lambda.

Share this post


Link to post

Instalatia este una italiana,parca Lamberto Lanzi,am fost cu ea la garantii dar aia cica sa vin altadata cu programare,de problema ca sta check engine aprins au zis ca e ceva normal la gaz,asa o fi oare?

Share this post


Link to post
Instalatia este una italiana,parca Lamberto Lanzi,am fost cu ea la garantii dar aia cica sa vin altadata cu programare,de problema ca sta check engine aprins au zis ca e ceva normal la gaz,asa o fi oare?

Landi Renzo vrei sa zici si nu, nu este normal sa stea aprins check engine...

Share this post


Link to post

Va salut din nou!

 

Acum ceva vreme m-ati ajutat cu cateva sfaturi in ceea ce proveste inlocuirea injectoarelor. Vreau sa va supun atentia la urmatoarea problema. Dupa ce mi-au fost schimbate injectoarele (euro3) cu altele noi (insa euro2) am sesizat ca mi-a crescut consumul cu peste 1L/100km. Am fost inapoi in service si mi-au zis ca este imposibil sa fie din cauza injectoarelor fiindca debitul acestora este identic. Daca vre-unul dintre voi stie sigur diferenta dintre cele 2 injectoare (si nu doar faptul ca cel euro2 injecteaza printr-o singura gaura mai mare iar celalalt prin mai multe si mai micutze) sa ma sfatuiasca fiindca maine sunt programat din nou in service ca sa verifice cu scannerul daca injectia corespunde si sa faca un test de fum si sa stiu cum sa procedez la fata locului, ce sa le spun exact. Va multumesc!

Share this post


Link to post

Intr-adevar, sunt eu mai aiurit. Imi cer iertare si vreau sa-ti spun ca apreciez faptul ca mi-ai dat link-ul direct, mai pe romaneste mura'n gura.

Share this post


Link to post

Am probleme cu aprindere check la pornire de aprope doua luni si jumate. Am mai postat la

 

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?a...;f=1&t=7186 in februarie.

Am fost cred ca de vreo 4 - 5 ori in service pina acum. Repet inca o data simptomele : la pornire tremuraturi, iar cind plec de pe loc apasind pedala de acceleratie ,masina nu raspunde din prima ci cu o anumita intirziere , o simt cum parca fuge de sub mine la un moment dat, se deplaseaza in socuri si asta cam 100-200m. Iar daca plec de pe loc si vreau sa urc o panta simt ca motorul nu are putere, apas pe acceleratie si nu raspunde, efetiv masina merge ca melcul iar la un moment dat isi revine si tisneste. Daca in schim inclasezc motorul toate acestea nu se manifesta.

In service mi-au curatat IAC, mi-au verificat partea electrica, contacte etc..., iar acum vor sa-mi schimbe senzorul de acceleratie, si daca nu va merge nici asa vor sa-mi schimbe injectoarele. Mentionez ca am doar 7500 km facuti si masina are un an si din ce am citit aici s-ar parea ca aceasta schimbare de injectoare cu injectoare Euro 2 n-ar fi prea buna. De ce oare nu schimba tot cu injectoare Euro 3 daca tot le schimba ?

Am senzatia ca merg pe bijbiite. Eroarea care mi-a dat-o de fiecare data a fost ceva de genul eroare la aprindere in cilindri . Ce ma sfatuiti sa accept schimbarea injectoarelor sau sa mai incerc la alt service ?

Acum merg cu masina in service Comat Iasi de unde am si cumparat-o.

Share this post


Link to post

Eu te sfatuiesc sa bagi injector cleaner si sa iesi pe un drum, sa mergi constant vreo 10-15 km la 75 km/h in treapta a III-a. Daca nu are vreun defect, dupa tratamentul acesta va merge bine.

Share this post


Link to post

Ma scuzi poate imi detaliezi ce este ala injector cleaner, este solutie care se pune in benzina, de unde se poate cumpara, cum se foloseste etc...

 

Multumesc!

Share this post


Link to post

Da, da, benzinarie, scrie pe eticheta.

Share this post


Link to post

Dupa un scandal la garantii mi s-a demonstrat pe tester ca limitele de poluare ale instalatiei de gaz sunt normale,mi s-a mai reglat ceva,relantiul tine pe gaz cam la 850-900 dar problema cu check-engine tot nu s-a rezolvat, am mai intrebat si eu la taximetristi si cica asa trebe sa stea,unul cu un Cielo mai vechi a zis ca la el nu s-a stins check-ul de vreo 2 ani si merge numai pe gaz si n-are nimic,cred ca o las si eu asa cu ledul aprins pe gaz,oricum la cat e gazul acum fata de benzina merita din plin.

Share this post


Link to post

Codul de eroare ti s-a spus ? Ce legatura are MIL cu poluarea sau ai ramas cuplat cu denumirea de la LGN (becul de la catalizator) ?

Share this post


Link to post

Vb de garantie la instalatia de gaz,acolo nu au tester asa evoluat,regleaza instalatia dupa emisia de noxe,nu stiai asta?pacat

Chestia cu cuplatul pe ceva... ma lasa rece

Share this post


Link to post
... dar problema cu check-engine tot nu s-a rezolvat ...

Parca, de asta te plangeai !

Dar te las asa, sigur ti-au sarit ceva din schema instalatiei (cica, spre binele tau), motiv pentru care vei avea MIL aprins vestnic, amestec variabil dupa cum e temperatura afara si turatie de ralanti prea mica pentru motorul acela, totul cu consecintele de rigoare.

Share this post


Link to post

Am citit cateva mesaje si cred ca ma incadrez in subiect... Mi se aprinde check-ul de vreo 3 luni , la 80 km/h. A mers bine masinuta (MATIZ) pana acum. Dar de ceva vreme a inceput sa tremure ingrozitor. Trage mai greu , relanti instabil...Mai mananca si ceva ulei. Eram hotarat , segmentare motor. M-am gandit sa o duc mai intai la un scaner. In 20 de secunde verdictul...senzorul de detonatie. Putin ajutor , va rog mult. Am citit in manual cam care ar fi cauzele. Ca remediu era trecut inlocuire ECM . Suna grav. Cineva cu probleme asemanatoare , sa ma linisteasca si sa-mi zica ca se rezolva usor, ca poate e un contact imperfect , sa curat injectoarele , sa inlocuiesc ceva garnituri s.a.m.d. . Nu am habar de nimic. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Ce cod de eroare a fost ?

Share this post


Link to post

Mi-a spus doar atat...senzor de detonatie. Cred ca o sa mai dau o fuga la Daewoo pentru mai multe detalii.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu care ma bat la service (am fost pana acuma de 8 ori), pana la urma baietzii nu aveau rea intentie si au dat tot ce era mai bun.

 

problema: apare pe scaner : "fule trim to rich" dar nu mai stiu codul.

 

- prima data s-a crezut ca e de la indicatorul de benzina ...in final s-a schimbat..dar tot aparea check-ul...eu tot ma duceam si ei imi dadeau reset in speranta ca e ceva temporar.

 

-penultima data au facut urmatoarele opratiuni: inlocuit senzor MAP (arata valoare de peste 50kPa si cu cel nou si cu cel vechi), inlocuit senzor clapeta acceleratie, schimbat bujii si fise (asta au fost puse de probe), curatat injectoare (gratis), dat si cu solutie de contacte...nimik frate..dupa ce faceam o tura pe langa service tot aparea eroarea pe scaner.

 

in prezent tot apare...solutia lor ar fi sa inlocuiesc senzorul lambda, dar cum sunt pe garantia extinsa, nu pot sa-l schimb pe service. ok nu-i bai pana la urma dau in jur de 2 mil si cu asta basta, numai de ar disparea.

 

problema ea(si cred ca e in topic):

1. de ce MAP-ul arata peste 50kpa desi s-a pus si altul nou? sa fie ECM-ul de vina?

2. de unde pot sa fiu sigur ca e de la o sonda lambda? pentru ca au zis ca au cautat codul si nu le-a zis nimik

Share this post


Link to post
problema: apare pe scaner : "fule trim to rich" dar nu mai stiu codul.

"fuel trim to rich" inseamna cu totul altceva decat s-ar traduce mot a mot din engleza. Asa ca baietii sa puna mana pe carte, manualul de service. Uite ce scrie acolo, tot in engleza, ca am vazut ca stau bine ei la ea:

 

"DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC) - P0172 FUEL TRIM SYSTEM TOO RICH

 

System Description

 

To provide the best possible combination of driveability, fuel economy, and emission control, a Closed Loop air/ fuel metering system is used. While in Closed Loop, the Engine Control Module (ECM) monitors the oxygen sensor (O 2S) signal voltage and adjusts fuel delivery based on signal voltage. A change made to fuel delivery will be indicated by the long and short term fuel trim values which can be monitored with the scan tool. Ideal fuel trim values are around 128 (0%). If the O 2S signal is indicating a lean condition, the ECM will add fuel resulting in fuel trim values above 128 (0% to 100%). If a rich condition is detected, the fuel trim values will be below 128 (0% to -100%), indicating that the ECM is reducing the amount of fuel delivered. If exhaust emissions reach an excessive level due to a lean or rich condition, a fuel trim Diagnostic Trouble Code (DTC) is set."

 

Gata, trecem pe limba romana. Long term si short term fuel trim reprezinta niste celule din memoria ECM unde se mediaza rezultatele obtinute de la sonda de O2. Ele sunt folosite la dozarea amestecului aer/benzina, pe termen lung sau pe termen scurt. Daca aceste valori sunt mari, asta insemna ca semnalul de la sonda lambda este mic. In situatia aceasta sunt doua "alternative" (ca sa inteleaga si fotbalistii): ori sonda indica rau, deci este stricata, ori indica bine si atunci este stricata piesa esentiala in dozajul amestecului, senzorul MAP, acela care indica 50kPA (n-am inteles in ce situatie). Acel senzor trebuie sa indice la maxim >= 90 kPA (in mers, la blana). Altfel, el se invarte intre 34 kPA la ralanti si cata sarcina pui pe motor, 50 kPA la un mers normal. In frana de motor, valoarea coboara pe la 22-24 kPA, adica acolo unde consumul este cel mai mic.

 

Asa ca, dupa aceasta eroare, sa schimbi injectoare sau bujii insemna ca esti "e langa" rau si ca n-ai habar despre cum functioneaza o instalatie de injectie. La faza asta se inlocuieste, in primul rand, sonda de O2 sau senzorul de MAP, in ordinea asta si nimic altceva., pentru ca, in primul rand trebuie sa elimini un eventual defect de la senzori si abia apoi sa treci la piese executive. Doar ca atunci cand ajunge la un service, un tanar ucenic invata in primul rand deviza: "decat la scoala, mai bine la un ciubuc".

 

PS: abia astept un raspuns de la un mecanic sau electrician auto prin care sa evidenteze ca teoria este teorie si ca practica conteaza. Practica fara teorie s-a demostrat in postul anterior !

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Inainte de a trece la schimbarea senzorului de oxigen spune-le sa-ti verifice urmatoarele :

-Presiunea in rampa de injectie sa nu fie mai mare decit cea normala(380kpa).

-Valva PCV sa nu fie blocata sau infundata.

-Filtrul de aer sa nu fie infundat sau tubulatura admisiei obturata.

-La desfacerea busonului de benzina sa nu existe presiune a vaporilor din benzina.

Share this post


Link to post

A fost verificata si valva PCV, e noua chiar de 2000 km(era un furtun crapat, dar nu exista pierdere de presiune prin el). Idem si la filltrul de aer sau daca exista o obstructie a acestuia.

 

partea cu bujiile si fisele a fost ce s-a tot umblat la senzori mentionati, idem la injectoare pentru ca se credea ca au un dozaj prea mare (verificat pe un ciclu de 1000 de actionari si curatat cu ultrasunete dupa verificare, parca se simtea mai bine maisna dupa aveam mai multa vlaga in ea..dupa 34.000 km)

 

Senzorul MAP ara in jur de 50kPa in idle, stand in parcare (si cu unul nou si cu cel al masinii), mi-a si zic cel de la service de valoarea lui normala in jur de 30kPa. cand ii dadea talpa l-am vazut sa sara de 80kPa

 

au intrebat daca e dat consumul peste cap...nu cred ca e, 425km..30l...vine in jur de 7,05 (urban si extern can 40% din acei km in conditii numai de dealuri dupa ce iesi din localitate si dai talpa sa urci la 90...Constanta - Portul Agigea, pentru cei care au venit la mare Constanta- Eforie Sud).

 

o sa incerc sa sau o tura la service pe luni sa le dau ideea cu senzorul de oxigen, ca pe ala nu l-am auzit sa fii umblat :(

Share this post


Link to post

Valoarea MAP este ok intre 29-55Kpa.Dupa ce iti reseteaza eroarea cand iti apare iar?La relanti sau in mers se aprinde martorul la motor?Intre ce valori se situeaza lambda pe scaner?

Spunele sa-ti verifice presiunea din rampa de injectie.

Este vorba de amestec bogat deci nu au motive sa curete injectoare sau sa te intrebe de consum.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

martorul aparea mai tarziu..eroarea aparea pe scaner dupa ce mergeam cam 2-3 km in jurul service-ului..si mers incet si mers rapid pana in 70-80km/k..cand o bagam in service si se potolea motorul...intra in idle aparea si el...tot asa am sesizat si eu ca aparea..la semafor...sau poate ca atuncea eram mai atent la bord.

 

notat: presiunea in rampa injectoare, valoarea lambda si senorul de oxigen..

 

parerea mea sa mai incerc sa dau rezolvare si la un alt service: ca la doctor a doua opinie :P

Share this post


Link to post
... Senzorul MAP ara in jur de 50kPa in idle, stand in parcare (si cu unul nou si cu cel al masinii), mi-a si zic cel de la service de valoarea lui normala in jur de 30kPa. cand ii dadea talpa l-am vazut sa sara de 80kPa ...

50 kPa este o valoarea mare pentru MAP in ralanti, cu motorul cald, dar asta nu insemna ca senzorul este defect. Sa verifice si deschiderea clapetei sau valoarea TPS-ului. Dar mai intai sa verifice daca indicatia senzorului de O2 (sonda lambda) este corecta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Mi-au fost inlocuite injectoarele, din nou. De data asta cu injectoare euro3 (ca si cele initiale) constatarea cea mai importanta fiind faptul ca si-a revenit consumul la cel normal, cu 1,5 - 1,5 L mai putin decat in perioada cand aveam injectoarele Euro2. Check-ul inca nu mi s-a aprins niciodata, poate si fiindca nu au apucat sa se infunde niciodata sau poate chiar motivul aprinderilor initiale au fost provocate de catre vreo problema la injectoare.

De asemenea mi-ai schimbat si senzorul MAP care nu mai functiona deloc (de fapt nici macar nu am convingerea ca ar fi functionat vreodata de cand am masinuta)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...