Jump to content
Sign in to follow this  
Bia

Matiz - Se Aprinde "check" Si Nimeni Nu Stie De Ce

Recommended Posts

Am cumparat un Matiz in aprilie si a mers f. bine vreo luna si ceva! Apoi au inceput problemele!!!!!!!!! De luni de zile se aprinde "check" la bord si nimeni nu reuseste sa afle ce are cu adevarat. Tin sa mentionez ca masina e noua, am garantie la ea si totusi ... Pe tester da o eroare generala, adica ar putea sa fie probleme cu mai multe chestii, asa ca in service au inceput prin eliminare sa afle ce are! Am schimbat bujiile, apoi pompa de benzina, apoi am pus o solutie de curatat motorul ... si nimic! Becul se aprinde si se stinge dupa bunul plac! Adica sunt zile in care nu se aprinde, in alte zile se aprinde si dupa ce merg un pic cu ea si o opres se stinge, sau nu se mai stinge cateva zile! Problema e ca in momentul in care se aprinde "Check", masina incepe sa mearga rau: merge intrerupt, nu trage, se ineaca, are un tremurat ciudat! Cand se stinge totul intra in normal! Are cineva vreo idee ce se intampla? Ati mai auzit asa ceva? Eu sunt pur si simplu exasperata, m-am saturat de mers in service! Ultima solutie care mi-au propus-o cei din service e sa curat injectoarele, operatiune ce nu intra pe garantie si costa destul de mult! Au sunat si la Craiova, dar nimeni nu stie exact! Cei de la Craiova au sugerat ca poate fi o masa...au verificat si asta... Va rog, da-ti o idee!

Share this post


Link to post

Cred ca-i o pana electrica, un cablu, un conector de la un senzor se intrerupe partial si temporar in timpul mersului, alterand o informatie. Asa vad eu, daca ma concentrez tare. Altfel, eu as provoca erori la motor pentru a gasi cauza reala. Oricum, o inspectie temeinica la cabluri si conectori e bine venita. Din pacate, cei de la service nu respecta o procedura standard, data de producator si nici nu sunt in stare sa imagineze alta, asa ca schimba piese la plezneala doar vor cadea pe defect. Senzatia mea este ca defectul este intre piese si ECM. Sa mai incerce, pot schimba inca o gramada de componente, pe tine nu te afecteaza daca ai certitudinea ca pun piese noi, certificate. Daca ai avut rabdare pana acum, cred ca mai poti rezista. Oricum, preseaza fabrica, prin mail, prin amenintari cu OPC, pana trimit pe cineva competent sa-ti rezolve problema. A trecut prea mult timp decand nu te bucuri de bunul cumparat.

 

Altfel, bun venit in clubul acesta.

Share this post


Link to post

Si care este acea eroare ? Macar numarul ei de genul P xxxx daca enuntul nu-l mai retii.

Share this post


Link to post

Ai dreptate cand spui ca nu m-am mai bucurat de mult de masina mea! Sunt disperata, crede-ma imi vine sa plang de suparare! Deja am schimbat service-ul la care ma duceam initial, m-am mutat la alt service autorizat, dar nici astia nu stiu nimic! Uneori ma gandeam sa renunt la garantie si sa ma duc oriunde ar putea sa o repare cu adevarat, dar ma gandesc ca nu se merita sa cheltui atatia bani, mai ales ca e obligatia lor!!!! Sunt prea multe luni de cand sunt problemele astea! Pe cine pot suna la fabrica sa fac scandal?! Ai vreun nr. de tel? sau e-mail?

Share this post


Link to post

Subscriu la ce a spus Tolin, preseaza-i pe cei din service sa iti rezolve problema. Daca mai faci o scanare poate ne poti spune si noua ce cod de eroare apre exact ca sa putem da un diagnostic mai exact.

 

PS: Nu ar strica o curatare a tuturor papucilor de la senzori si de la ECM cu un spray profesional de contacte :) .

 

PPS: Pune pe cineva sa verifice firele de masa baterie-caroserie si motor-caroserie.

Share this post


Link to post

Uf...nu stiu ce fel de eroare, dar din ce au zis ei poate fi din multe cauze de asta nici nu reusesc sa-i dea de capat! Poate fi cica de la bujii, pompa, fise, etc. Oricum nu ti se pare aberant sa schimbi pompa de benzina la 4000 km?! Mie da!

Share this post


Link to post

Un service autorizat bun daca constata cu nu poate s-ai dea de cap trebuie sa cheme comisie de la Craiova. Apropo, completeaza-ti locatia. Nu putem sa te trimitem la un service mai bun daca nu stim de unde esti.

Share this post


Link to post

Sunt din Iasi. Nu stiu daca sa ma duc sa curat injectoarele sau nu! Oricum, m-am lamurit cum e cu garantia!!!!!!!!! De fiecare data am dat "spaga" ca sa se uite la ea mai repede si ca sa schimbe ceva! Operatiunea cu injectoarele ma costa in jur de 800.000 lei vechi! N-am crezut ca se poate intampla asa ceva, sa am atat de multe probleme cu o masina noua! Dezamagirea mea este crunta pt ca mi-am dorit masina asta f. mult si am facut un efort maxim ca sa o cumpar! Si nu a mers bine decat o luna! Ce sa fac?! Sa-i strang de gat pe cei din service ca nu ii dau de capat sau poate nu vor sa schimbe nimic ce ar putea fi prea scump?! Cu cine sa ma cert?! Rabdarea mea e pe sfarsite ... trebuie sa sun la Craiova, desi fabrica s-a inchis, crezi ca mai am cu cine vorbi acolo? Sa ma duc la OPC?

Share this post


Link to post

Poti sa incerci sa vii la o intalnire in Iasi (incercam sa o facem ziua) sa arunc o privire asupra masinii poate te putem ajuta. Zi-ne si noua in ce service-uri ai fost ca sa stim despre cine e vorba, poate stim vreun service/mecanic mai bun.

Share this post


Link to post

Hmm .. cu incredere zici?! Oricum o sa incerc si varianta asta! Dar am uitat sa va povestesc ce mi s-a intamplat in primul service la care ma duceam! Prima data mi s-a spun ceva de genul: "D-soara dvs. vedeti in ce masina sunteti?", iar a doua oara mi s-a zis: "Dar ce pretentii aveti de la o masina de 5.300 de euro?" Dupa fazele astea m-am dus in alt service! Oricum daca ei gandesc asa, ca nu poti avea pretentia ca o masina noua sa mearga bine ...ma indoiesc profund ca o sa mi se rezolve problema "pe cale pasnica"!

Share this post


Link to post

Nu stiu cum sa-ti spun dar mecanicii cu 4 clase cu replici de tipul celor de mai sus sunt din abundenta prin Iasi. Pot sa spun ca au tupeul si nesimtirea sa-mi spuna acelasi lucru si cand vine vorba de Nubira, o masina care a costat aproape 11k euro. M-au frecat 2 luni ,,profesionistii'' de la Comat si tot nu mi-au rezolvat problema cu discurile de franare care intamplator erau ovalizate. Problema s-a rezolvat intr-un final insa la alt service si mai mult pe banii mei.

Share this post


Link to post

Pai am fost la sermecom ca de la ei am luat-o, apoi m-am dus la Comat! Saptamana trecuta, luni, mi s-a aprins iar becul, am fost la ei, au pus-o pe tester, au ridicat din umeri, au sunat la Craiova unde au sugerat ca poate fi o masa, cica a venit electricianul si s-a uitat un pic la ea, a strans nu stiu ce pe acolo si a zis ca e ok, nu e nici o masa! Cei de la Sermecom au zis ca daca se mai aprinde sa scot borna de la baterie ca sa resetez becul...iti dai seama ca eu nu pot sa fac asta!

 

Un amic de-al meu a spus ca poate fi de la alarma. E posibil?!

Share this post


Link to post

Nu e posibil sa fie de la alarma. Daca ar fi fost alarma de vina nu ar fi pornit deloc.

 

PS: Problema mea s-a rezolvat la SOCOM, sunt vreo doi baieti f priceputi dar care trebuie ,,motivati'' putin.

Share this post


Link to post

Stiu f. bine problema legata de "stimularea" mecanicilor in service! Dupa cum am spus, de fiecare data am dat ceva! Mi-e ciuda ca nu se rezolva mai repede, sau de fapt nu se rezolva! In fiecare dimineata cand o pornesc stau super stresata sa nu cumva sa se aprinda iar becul ala nenorocit! Si de obicei se aprinde exact cand am mai multa treaba! Mi-e groaza pentru ca vine frigul si ma gandesc ca pe gheata, daca se ineaca si apoi tasneste dintr-o data am toate sansele sa ma "infing" in cel din fata mea! La Socom zici, poate ar fi cazul sa incerc si acolo! Dar crezi ca o sa fie de acord sa preia garantia?! Cei de la Comat au fost de acord doar pentru ca a vorbit cineva cu cineva de acolo, etc. Probabil ca intr-un final o sa procedez ca tine, o sa ma duc si o sa o repar pe banii mei!

Share this post


Link to post

@BIA > sa nu cureti injectoarele, lasi motorul asa si reclami la Craiova, ca astia nu stiu cum sa te mai sfatuiasca cum sa pierzi garantia. Si pe aia de la Craiova isi umpli de e-mailuri pana trimit un specialist. Daca nu raspund prompt, te duci la OPC. Pana weekend-ul viitor ar trebui sa ai masina in regula. N-are rost sa calificam comportarea celor de la service-urile pe unde ai fost, astia nu se vor face bine nici in somaj permanent. Deci, nu mai faci nimic la motor si nu mai da nici un ban de stimulare.

 

PS listezi si pastrezi toate e-mailurile cu fabrica de la Craiova.

Share this post


Link to post

Imi pare rau ca nu am stiut mai de mult de forumul asta! Am sa-ti urmez sfatul si am sa incep sa trimit mailuri la Craiova! Cat despre pierdut garantia, daca ei, adica service-ul autorizat hotaraste sa dea jos injectoarele si le curata, pot sa o pierd in conditiile astea?! A si sa-ti mai zic ceva, prima data cand a inceput sa faca probleme, m-am dus in service, si cand s-au uitat la bujii, a inceput scandalul! De ce?! Pentru ca avea bujii Bosch si cica trebuia sa aiba de alt fel si ma acuzau ca le-am schimbat eu si automat ma amenintau ca pierd garantia! Cum naiba putea sa schimb eu bujiile? De ce as fi facut asa ceva la o masina care pe vremea aia avea in jur de 1500 de km! Bineinteles, ca sa termin toata discutia, am cumparat un set de bujii de care ziceau ei! Deci alti bani scosi din buzunarul meu pentru o masina noua si cica in garantie!!!! Imi pare rau ca nu m-am gandit mai devreme sa sun la Craiova!

Share this post


Link to post

Hai sa-ti spun. Fabrica a continuat sa puna bujiile Bosch pe Matiz timp de 7 ani (sa scape de stocul masiv facut de un nepriceput sau un spagar), desi motorul a fost proiectat pentru NGK BPR5EY-11 si apoi le schimba la prima revizie, in service-uri. Dar cartea de garantie la orice masina spune ca bujiile nu sunt supuse garantiei, motiv pentru care unele service-uri, cele care stiau bine lectia, le schimbau pe banii clientului.

Injectoarele nu se pot infunda intr-un timp atat de scurt, chiar daca ai baga pacura in rezervor. In plus, ar trebui sa aiba si dovada clara, pe scaner si scoasa la imprimanta, ca asa este. Dar in cazul acesta, operatiunea nu se face pe garantie, deci pe banii clientului. Numai avantaj ei. Si mai este ceva, tu n-ai nici o garantie ca nu-ti schimba injectoarele tale, bune, cu altele rulate de altcineva. Iti spun, indivizii au profitat de faptul ca esti femeie, ca nu ai cunostiinte tehnice si ca nu te apara nimeni. Sunt niste spagari ordinari, care scot piese bune de pe masini putin rulate si le vand la altii, pe cheltuiala clientului. Asta-i situatia, nu esti prima si din pacate nici ultima. Chiar daca iti arata piesa noua, originala, trasa in tipla, in buzunar are alta si cand o monteaza scapa de sub control. Este o hotie ieftina, tolerata de cei care o cunosc si care sunt in drept.

 

PS Bujiile Bosch nu sunt proaste, sunt foarte bune, dar se potrivesc la acest motor doar mecanic, altfel sunt prea "reci".

Share this post


Link to post

Ai dreptate cu tot ce ai spus! Si mie imi este frica sa nu cumva sa-mi schimbe ceva! Chiar m-am gandit la asta! Intr-adevar cunostintele mele tehnice sunt practic zero si asta nu pentru ca sunt femeie, dar pur si simplu nu m-a interesat! Crede-ma ca dacia mea pe care am avut-o inainte nu imi facea atatea probleme! Pai eu am fost cu dacia in service de cateva ori in 6 ani cat am avut-o, iar cu matizul...nici nu stiu de cate ori in jumate de an! Pentru ca m-am saturat de toata povestea asta, m-am gandit cat de minunat este internetul si uite asa am dat de voi! Ma bucur ca mai am cu cine sa ma consult! Da, asa o sa fac, nu ma mai duc in nici un service, vb la Craiova sa vad ce zic si ei! Oricum am inteles ca ramane in History inregistrat toate erorile pe care le-a dat pana acum! A mi-am amintit ce eroare da: ceva de genul rateu in cilindri! Sper ca-mi aduc aminte bine!

Share this post


Link to post

Nici nu trebuie sa ai vreo cunostiinta tehnica, a trecut vremea aceea.

 

Eroare respectiva poate fi generata de o informatie proasta ajunsa la ECM (computerul de management al motorului). Poate fi senzorul MAP (presiunea absoluta din galeria de aer), MAT (temperatura aer in galerie), senzorul de temperatura motor sau oricare legatura (fir) electrica spre ECM. La fel poate fi un fir de masa (GND) al ECM, tipii vad ca au mirosit ceva, dar n-au avut rabdare si pricepere, ca fara aparate nu poti depista rapid asa ceva si nu cred ca stiu sa manuiasca un osciloscop. Chiar un multimetru este prea mult pentru ei, pentru ca lampa de control, un banal bec sau buzzer, este varful tehnicii la ei.

In orice caz, defectul nu are treaba cu injectoarele sau cu bujiile.

Eu inclin spre o pana de contact, dar mai da-mi amanunte: cum a inceput, cand se manifesta, cum se manifesta si cand disparea.

 

In plus, vad ca Andreib, care este din Iasi si care a rulat mult pe Matiz, a fost interesat sa te ajute. Poti apela cu incredere la el, garantez eu (oare cine sunt eu?).

 

Ulterior: am citit si postul de pe celalalt topic, incearca sa gasesti un punct de reper, un numitor comun la momentul aprinderii si la cel al stingerii martorului de Check. Orice amanunt, nesemnificativ pentru tine.

Share this post


Link to post

Prima data s-a aprins la scurt timp dupa prima revizie! Mergeam cu ea prin oras si pur si simplu din senin am simtit cum "moare" in mers si automat s-a aprins "check" . Iti dai seama ca m-am panicat cumplit, pentru ca mi se explicase in service cand mi-au predat-o ca, in cazul in care se aprinde chestia asta, inseamna ca e o problema la motor si tre sa fug repede in service! Am ajuns acasa, am parcat-o, am oprit motorul si am inceput sa sun la toti prietenii disperata! Cand am pornit-o din nou nu s-a mai aprins! Am crezut ca e o simpla eroare! Dar de atunci a inceput cosmarul meu! Dupa cum ti-am zis pana acum, se aprinde si se stinge pur si simplu! Bine, inainte sa-i schimb pompa de benzina era jale! Se ineca, venea miros de benzina si murea pur si simplu! Trebuia sa o bag in viteza 1 si sa incerc sa o urnesc de pe loc pentru ca pur si simplu era "moarta". In service toti ridicau din umeri si nu stiau ce are! Dupa ce i-am pus si solutia aia de curatat motorul, pt ca mi s-a zis ca poate am pus benzina proasta, a mers bine vreo saptamana cat sa cred ca s-a rezolvat! Dupa ce am fost iar in service si i-au anulat becul asta si mi-au zis sa vin sa curat injectoarele, vad ca nu s-a mai aprins (a mai trecut aproape o saptamana de atunci). Dar sincer nu-mi place cum merge! Comparativ cu felul in care mergea la inceput, pana sa apara problemele astea, mi se pare ca parca nu trage asa cum trebuie (chiar si cand nu e aprins "check", desi merge mult mai bine cand nu e aprins becul asta nenorocit). Oricum faptul ca nu s-a mai aprins becul de o saptamana nu am nici o garantie ca nu o sa se aprinda miine! Cam asta e problema mea!

Share this post


Link to post

Din ce ai povestit aici, devine tentant sa spun ca defectiunea a aparut in timpul reviziei, dar nu exista nici o proba si nici un argument solid. Cert este ca motorul se "ineca" datorita unui amestec prea bogat in benzina (miros de benzina nearsa) si sarac in aer (combinatia exploziva). Punand "solutia in benzina" ai diminuat raportul de amestec si motorul nu mai era atat de "inecat". Toate acestea vin in contradictie cu "injectoare infundate", in cazul acela situatia ar fi fost exact invers, amestec sarac in benzina. Acum, poate sa vina cineva si sa zica ca era un injector blocat, de unde si surplusul de benzina, dar in cazul acesta injectorul se schimba, pentru ca mecanic sau electric nu se remediaza prin curatire. Eu contest varianta asta pentru ca atunci eroarea ar fi fost clar afisata pe scaner si numit clar injectorul vinovat si iar nu s-ar mai fi ajuns la "curatarea injectoarelor".

Pana acum vad ca s-a incercat inlaturarea efectului din lipsa unei identificari a cauzei. E clar ca tipii nu citesc nici macar manualul de service al motorului, pentru ca nu au o metoda clara si logica de a afla cauza prin excludere. In cazul acesta nu stiu de ce n-au inlocuit, de proba macar, senzorul MAP, principalul informator in stabilirea unui raport de amestec corect (luau unul de pe alt motor si-l puneau la tine, treaba de 5 minute si fara un risc). Asta imi spune ca ei n-au inteles nici pana astazi cum functioneaza un motor cu injectie de benzina controlata de un computer. Si mai este ceva, la noi, desi dotarea este la nivel mondial, inca se mai crede ca benzina este singurul vinovat, desi un sistem computerizat de injectie a fost inventat tocmai pentru a face fenomenul cat mai imun la variatia de calitate a combustibilului sau a aerului!!!

Ca o concluzie pentru clarificarea ta, "cineva", un senzor de pe motorul tau "informeaza" gresit CPU de gestiune, dar nu tot timpul, accidental doar, intamplator. Poate gasesti o relatie cu acest accidental, intamplator: cald, rece, drept, denivelat, acceleratie, frana, rulaj constant, stop, soare, ploaie ... etc.

Share this post


Link to post

La Sermecom este boala veche cu curatatul injectoarelor. Au vrut sa ma puna si pe mine sa le curat, ca vezi doamne dupa 15 kkm erau murdare. Eu cred ca vor sa-si amortizeze investitia in standul ala a lor. Pe de alta parte la Sermecom mi-au schimbat timoneria si caseta de directie de aiurea, pentru rezolvarea unor simptome care au ramas si s-au rezolvat in cu totul alt mod. Cu toate acestea sunt sigur ca nu a ajuns caseta mea buna si timoneria mea buna la Craiova ci pe un taxi, iar piesele varza de pe taxi au fost trimise la garantie.

Share this post


Link to post

Bia ar fi bine sa-i pui sa verifice si sitemul electric. Eu am avut cam aceeasi problema ca si tine dar la mine era unul din senzori busiti. Nu stiu sigur ce pt ca s-a ocupat tatal meu de aceasta problema. De fapt la el sta mai tot timpul matizul. Aceeasi problema a avut si un amic de-al meu dar la el a fost intepat unul din cablui de la senzori. Dupa ce acel cablu a fost schimbat nu a mai avut nici o problema. Din aceasta cauza ti-am spus sa-i pui sa se uite la electrit.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...