Jump to content
Sign in to follow this  
XXL

Martor Motor - Check Engine

Recommended Posts

Acum 30 min am stat si l.am curatat, ideea e ca am si miscat de el... Si presupun ca nu mai am ce sa ii mai fac... Oricum iti multumesc frumos pentru ajutor.

 

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

Nu ma intelegi,trebuie sa urmaresti cu atentie cum clipeste martorul in bord pentru a afla codul de eroare(de ex 23-senzorul de temperatura)...in functie de codul/codurile de eroare iti dai seama de ce se aprinde martorul check in bord...cu placere :)

Share this post


Link to post

Exista vreo lista cu codurile astea?

 

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

Asa ar trebui, ce coduri de eroare ai ?

Edited by Dr.Drg

Share this post


Link to post

Se aprinde de 3 ori, apoi face o pauza mai lunga apoi iar de 3 ori apoi iar face pauza mai lunga... Si tot asa...

 

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

Daca face asa: clipire=* si pauza=_

***_*** este codul de eroare 33 - MAP sensor / circuit fault (high error)

Share this post


Link to post

Senzorul acela care intra in el o mufa si un furtun de vacum... Parca ala e Map

 

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

Da exact acela e.

 

Trimis de pe al meu GT-I9505 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post

Daca ai si tras de IAC, probabil o sa-ti faca probleme si ala... nu se trage de el, are o cursa f scurta si e destul de firav

Share this post


Link to post

Salutare. Probleme si eu cu acest MAP senzor. A inceput dihania sa se tureze la 3000 chiar 4000 de ture, am fost la mecanic m-a pus sa schimb iac-ul, nimic dupa ceva tras de furtune pe acolo imi comunica ca e acest senzor.Il decupleaza si-mi spune mergi asa cu ea ca merge pana iei altul. Am mers asa, consum cat china si mai parca=mi amintea de un trabant. In fine, acasa m-am uitat si eu pe acolo cu ea pornita, am tras de mufa map-ului si puf motorul, apoi eroare motor in bord. Am schimbat map-ul dar nu mai vrea neam sa porneasca... Vreo idee, bani de teste si altele pe la mecanici nu prea dispun... deci mi-ar prinde bine o solutie ... E masina de naveta, fara liniute grija cat de poate schimbat cam tot ce este in motor, o garnitura de chiuloasa de vreo 3000 de km. Cielo 96 este vorba, fara gpl.

Share this post


Link to post

Verifica atent conexiunile in special vacumul (furtunul de legatura dintre senzor si admisie).

 

Din cite observ, nene ala te pune a schimba piese pe ghicite ...

Share this post


Link to post

Da, crede-ma, m-am saturat sa schimb piese de-an ... Am facut testul cu agrafa, 12 12 12 12 12 la nesfarsit. Am verificat mufele alea de m-am plictisit... curate sunt, nu stiu efectiv de ce nu porneste..


Nu inteleg acest reset ecm, se pune ca am bateria in casa la incarcat? de vreo ora?

Share this post


Link to post

Se pune. Ia-o si tu babeste asa. Scanteie este? Benzina este? Curea de distributie este? Turatul degeaba poate avea si alte cauze, nu neaparat iac. Vss/tps pot da simptome de genul asta. Fa-o sa porneasca intai, si dupa vezi si cum merge pornita

Share this post


Link to post

Ma baieti, acum am citit ce este acest tps, eu mai prost din fire si nervos ca reparam masina in ploaie am desfacut acel capacel. N-am observat nimic decat plastic la el deci nu i-am dat dat nici-o importanta. L-am indesat la loc si sanatate. Ce sanse am sa fi stricat acel capacel ?... Ma refer masina poate sa nu mai porneasca din cauza lui. Referitor la reparat in ploaie, nu prea aveam incotro, nu am cu ce ma duce si intoarce de la munca, am neaparat nevoie de masina asa ca reparatia o fac in orice fel de conditie, daca pot.(Sau strica).

Acum o luam si pe partea cealalta, de multe ori am reparat masina datorita acestui forum, o parte stiu ca atunci cand termostatul s-a stricat mecanicul a decis ca e praf radiatorul si alte piese, asa ca am platit 1000 de lei pana cineva de aici mi-a spus ca e termostatul si desigur acela era.

Share this post


Link to post

Haidi breee, Coma bre ...

 

Despre ce reparatii ii vorba aici, ca io unu n-am apucat sa citesc decit despre stricaciuni ...

 

:-j

 

 

Share this post


Link to post

Indicii:

 

Cand se tureaza excesiv sau nu tine ralanty.ul la rece, vina o poarta IAC.ul.

Aceeasi situatie dar la cald, TPS.ul

 

Gaseste pe cineva care stie sa citeasca niste amarati de parametrii a catorva senzori pe un scaner si sa le inteleaga sensul.

 

Poate folosi chiar si un multimetru eventual.

 

Bafta.

Edited by buburuza vesela

Share this post


Link to post

Ok, deci, schimbat tps si iac, greu dar greu tare am reusit sa pornesc dihania. Aseara bine si frumos, 1000 de ture, dimineata pornesc, parea ok 1100 ture, prima frana in trafic 2000 de ture si asa a crapat, nu scade nici s-o ... Mentionez ca nici nu incarca bine, am condus 25 de km baterie canci sa o pornesc iar, desi am schimbat si alternatorul, poate are vreo legatura zic si eu.

Mecanic, nu... am fost, mi-a spus, schimba iac-ul, am schimbat, apoi schimba, tps-ul, am schimbat, aceeasi problema, pana mi-o repara asta schimb toata masina... Iar in Focsani n-ai efectiv unde.. si n-am nici bani acum :scarpin:

Share this post


Link to post

Sfatul meu este sa verifici bine si sa elimini problema electrica pe care spui ca o ai. In cazul unei incarcari insuficiente, ECU poate comanda o crestere a turatiei de ralanti. Nu stiu sigur daca la Cielo se intampla asta si nici nu am timpul necesar pentru a cauta informatii in acest sens. Oricum, daca tensiunea pe baterie este mica, cel mai probabil si referintele sistemelor vor avea de suferit. Exemplu concret: daca TPS-ul are o intrare de 5V si o iesire pe plaja 0,ceva -> aproape de 5V, e limpede ca o intrare mica va genera o iesire anapoda ceea ce va da ECU peste cap.

Share this post


Link to post
Coma21

Îmi pare rău, pentru „făcutele mașinii” ... dar nici chiar așa de scump să o ții !

Lasă mecanicu' să facă treabă numai după ce-i faci mașinii, o diagnoză temeinică ( aici și colegii de forum ... te ajută în limita posibilităților ); mecanicul să înlocuiască piesele/reperele defecte găsite în urma diagnozei.

Altfel, păcat de banii investiți, fără remedierea defecțiunii !

Nu găsești pe cineva care să fie „pe situație” ?

Share this post


Link to post

Pai si mecanicul atunci ce mai e, doar un schimbator de piese? Pt ce il platesti?

Share this post


Link to post

Ma baieti ma... credeti-ma ca nu fac pe desteptul deloc, tocmai asta este motivul pentru care citesc, citesc, citesc cum si ce sa-i fac masinii... Am schimbat circa 6 sau 7 mecanicii, de ce? Poi hai sa va explic cum se repara masini aici, duci masina, se uita nenea la ea si spune, alta, treci peste gluma idioata si-i explici simptomele. Se gandeste putin si spune trebuie schimbata piesa asta si pleaca. Daca ai noroc ca masina sa fie functionala te duci cu masina, daca nu, pe jos si cumperi piesa. O schimbi si constati ca are aceeasi problema. Caz in care iti spune nu, e piesa asta, si aici se repeta, pe jos sau cu masina (mentionez ca am un singur magazin ce vinde piese de cielo in Focsani). Te intorci, schimbi piesa si cel mai probabil e degeaba, caz in care incepe sa traga de toate alea pe acolo, moment in care strica ceva, si-ti spune, e batrana n-am ce-i face, mai crapa cate o piesa... Te dai cu capul de ceva si pleci la magazinul de piese auto unde descoperi ca nu au piesa si nici nu o mai au in depozit, realizezi ca trebuie sa ajungi la dezmembrari ce se afla in partea opusa orasului. Bun, aduci piesa ce ti-a stricat-o dar ramane problema pt care ai venit Iti spune lasa masina aici si tu du-te in treaba ta, te sun cand e gata. Daca ai noroc si e gata seara o iei pleci acasa si iti crapa aceeasi piesa in mai putin de o luna, te intorci si-i spui, raspunsul este vesnic "sunt piesele proaste" .

 

Avem fosta reprezentanta cielo ok, nu exagerez deloc, chiar deloc, preturile sunt minim duble iar uneori triple fata de orice alt service sau mecanic. Nu-mi permit ... si merg cu speranta ca nenea mecanicul stie ce sa-i faca ca sa nu platesc dublu dincolo, dar ajung mereu sa schimb prin inlocuire.

De doua sau trei ori am avut noroc cu baietii pe forum, daca nu erau ei ... dzeu stie cati bani bagam in ea deoarece dupa o carca de piese schimbate + radiator mecanicul imi spune "e normal sa faca asa", iar eu care merg cu ea minim 50 de km pe zi si o cunosc n-am mai rezistat si i-am spus "esti tampit ?", desigur am schimbat mecanicul pe urma.Am tinut masina la un mecanic 2 luni jumate degeaba, mi-a dat masina cum i-am duso, mi-a explicat ca masina n-are nimic, am ramas in drum dupa 1 km.

Multumesc colegilor de pe forum ce cu siguranta au redus din cheltuielile masinii datorita ideilor lor si nu, sunt convins, nu este nimeni obligat sa raspunda, eu intreb, poate cineva a fost intr-o situatie similara si stie.

 

P.S. Vreau sa schimb senzorul de acceleratie acum, cred ca e singurul ramas, nu-l au la magazin trebuie sa-l cumpar de la dezmembrari. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Verifica, reverifica sigurantele , Coma. Nu-i exclus sa fi busit vreo una, a ECM-ului spre ex. in timp ce fu bijuterita. Ca nu porneste am priceput, da' ce face defapt ? Invirte, nu ... auzi pompa, nu ... E multe (si grele) si fara eliminarea unor eventuale cauze nu te prea poti apropia de cea adevarata.


Pai si mecanicul atunci ce mai e, doar un schimbator de piese? Pt ce il platesti?

 

Sa te poarte pe drumuri ? Eventual sa faca bani de-o mufa noua la laptopu' atotstiutor fara de care is not life ? Pai de unde dreq sa stie el ce are deca nu-i poate baga mufa sa-i arate buba, ha ? Astea-s utilaje complicate, "frate" ...

 

Ii de strigat la cer, nene, trimiti clientul dupa piese, sa-ti faca lista cu eventuale cauze si de ce nu, sa-i dai si-o mina de ajutor daca tot pierzi vremea p-acolo .

 

Halal !

Share this post


Link to post

Salut, am scris mai sus, a pornit dihania dupa ce am schimbat si tps. Problema care a fost, am fost la mecanic si a descoperit el ca daca deconecteaza tps-ul, masina nu se mai tureaza si-mi spune lasa-l fara, merge si fara, dar mergea groaznic , parca era in 3 pistoane, detonari pe esapament s.a.m.d. Norocul a fost ca sunt un fost posesor de dacie asa ca am gandit eu hai sa curatam bujiile, ce era pe ele, vai doamne... A pornit, greu dar a pornit.

Dar aceeasi problema, se tura. Aseara 2000 de ture pana intr-un punct unde a scazut la 1800. Azi dimineata pornesc, 1500 de ture, la primul semafor 1200 ture, acum sta la 1100 de ture. Dar o simt ca merge usor intrerupt, nu e "torsul de pisica" cu care eram eu obisnuit.

Sper sa ramana asa macar pana mai fac rost de niste bani.

Share this post


Link to post

Ia vezi tu daca ai 5v la alimentarea tps-ului si a map-ului. Ca daca sunt mai putini sau mai mulți, clar apar probleme. Daca tot nu-i dai de cap adu-o in buzau si vedem pe laptop ce gasim. Pana sa ajungem acolo totusi, vezi de ce nu incarca

Share this post


Link to post

Eu zic sa verific/ cureti corpul clapeta admisie, cablul de accceleratie, furtunele de vacum (foarte important!) furtunul de ventilatie cu 3 cai (cel dintre capacul culbut. si burduful de admisie), garniturile corpului de admisie si, bineinteles tester!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...