Jump to content
Sign in to follow this  
XXL

Martor Motor - Check Engine

Recommended Posts

Daca nu se mai aprinde... nu cred ca trebuie sa-ti faci griji. Daca se mai aprinde, pune-o pe tester, dar atunci cand becul e aprins. Cielo tinde sa nu retina erorile daca se stinge becul.

Share this post


Link to post

Buna ziua.

Va deranjez si eu cu o problema la un Cielo din 2001 executive 1,5 16 valve. Imi apare martorul de control motor . Acum 2 saptamani mi s-a aprins, am mers cu masina la un nene in Bucuresti, dupa 2 ore m-a sunat si mi-a zis ca a rezolvat problema si ca a fost de la nu stiu ce senzor, ca nu face nu stiu e contact, ca l-a curatat si ca e ok. Ok, ok, dar mi-a mers putin zic eu, numai ca nu mai am nr lui de telef. Zic sa o rezolv eu cumva. Tin eu minte ca atunci cand a dat capacul de la bujii o mufa era scoasa, gata aia este problema, desfac verific bujiile, mai mult inlocuiesc bujiile, dar...degeaba. Inlocuiesc si fisele, degeaba. Merg si iau o bobina, degeaba, noroc cu vanzatorul ca imi da banii inapoi. Din una alta, parca imi amintesc de o sonda labda. O cumpar, iar in incercarea de a o da pe cea veche jos, o rup. Intr-un final, dupa 2 zile, reusesc sa desfac sonda veche, o inlocuiesc, dar... DEGEABA.

Ma poate ajuta si pe mine cu un sfat? Ce senzor ar putea fi, ce mufe sa mai incerc?

 

Share this post


Link to post

Mergi la tester si afli, este stocat un cod de eroare care spune exact ce se intampla. Din ce stiu la executiv se merge pe protocoale de obd2, deci testul cu agrafa pica. Intereseaza-te si mergi la un service care are tester ptr Daewoo si rezolvi sigur.

Edited by tunning4life

Share this post


Link to post

Exe DOHC are conector ALDL, deci nu are hard (conector), ca atare nici nu comunica prin protocoale OBD II (ISO 9141-2, KWP2000, s.a) . Deci s-ar putea sa mearga testul cu agrafa.

Share this post


Link to post

Atunci posibil sa fi confundat cu matizul. Stiu ca daewoo a folosit mufa in 12 pini si protocoale obd2, posibil la matiz. Imi cer scuze pentru confuzie

Share this post


Link to post

E mufa aldl si protocol obd2... deci ati avut dreptate/v-ati inselati amandoi :) )

 

@nelugigi: nu mai schimba piese pe ghicite, trebuie citit codul ala de eroare inregistrat. Esti din Bucuresti, gaseste un fost/actual service Daewoo (eu stiu 2, unul pe Plevnei la pod, unul pe Giulesti, in spatele postei. cam praf oamenii, dar macar iti citesc eroarea) si pune-o pe tester, e cam 50 lei.

Share this post


Link to post

De catva timp ma confruntam cu checkul aprins. Mers la reprezentanta Daewoo Braila, verificat tot, verdict : injectoare infundate. Desfundat tot, plecat, iar aprins. Revenit in service, verdict: e de la gaz. Spun ca nu a facut mereu asa, niciun raspuns, evident, era maximum pentru ei. Am mai mers eu vreo 2-3 luni cu ea asa, ba se stingea, ba se aprindea. Am schimbat senzorul de temperatura, a dat initial ceva roade. Ieri am schimbat membrana vaporizatorului, un Tomasetto AT09, dupa 3 ani si 60k km. Dupa cum m-am gandit in ultimul timp, becul s-a stins: membrana s-a rigidizat, nu mai oferea corect debitul necesar, de aceea aparea eroarea temporar stocata "fuel trim too low". Aviz "amatorilor"!

Share this post


Link to post

Oricum, era evident ca "semnalul" era dat de S2O2 (sonda postcatalitica).

Share this post


Link to post

Din ciclul "S-a intors beleaua", o iau de la capat: minunea cu check stins a durat fix 4 zile. Pur si simplu am inlocuit membranele de la vaporizator, am pornit miercuri din atelier, totul ok. Duminica, cu acelasi gaz in rezervor, dupa un drum mai lung (100 km), s-a aprins din nou. Am atasat si rezultatele testului de noxe din atelier, poate ma lamureste si pe mine cineva, ca Daewoo Braila, dupa scanare, m-a pus anul trecut in noiembrie sa curat injectoarele, doar atat, si fix degeaba. I-am intrebat expres daca e momentul sa schimb sonde, altceva; raspunsul a fost beton: asa face Euro 3. Dar 1 an si jumatate nu a facut absolut nimic! Nici nu ma pricep prea mult, de aceea solicit parerea unor colegi avizati, ca de prosti m-am saturat, de cand am vazut prima data lumina zilei pe taramul asta... Multumesc!

 

nu se vede prea bine valoarea RPM, de aceea o dau eu mai jos:

pe GPL cu oxigen 1,89 e la relanti

tot pe GPL cu oxigen 0,88 e la 2500 RPM

 

pe benzina cu oxigen 1,39 e la relanti

tot pe benzina cu oxigen 1,01 e la 2500 RPM

post-6383-0-75432400-1432014030_thumb.jpg

post-6383-0-14746000-1432014042_thumb.jpg

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Nu se prea coreleaza datele. Lambda (excesul de aer) este cam mare, oxigenul mare, dioxidul mic, monoxidul mare. Esti sigur ca evacuarea este etansa si nu trage aer ("priza" de aer) ? . Ai verificat starea conexiunii sondei postcatalitice ? Instalatia GPL are emulator de sonda specializat si in buna stare ? Lampa check se aprinde si cand functioneaza pe benzina ?

Share this post


Link to post

Instalatia este un Stag 200, care a mers perfect 45k km. Aer nu pare sa traga pe undeva, ca as fi auzit, zic eu. Ramane sa vad conexiunea sondei... Concret, ce face sonda aceasta?

Share this post


Link to post

Check-ul palpaie sau se aprinde direct si ramane asa?

Share this post


Link to post

Aprins strong.

Share this post


Link to post

Acum inteleg ca instalatia GPL este de tip secvential (deci emulatorul de sonda nu-si are locul). Sugestie: nu se prezinta instalatia GPL dupa numele reductorului ci dupa partea electronica (in cazul de fata STAG 200). Altfel, ne oferi ghicitori, sarade.

"Priza de aer" sa refera la traseul de evacuare neetans, mai pe romaneste cu "rasuflatori", gauri, tobe si conducte sparte.

Sonda lambda postcatalitica (S2O2) este sub masina. Ea este prezenta incepand cu Euro3 si serveste la controlul gazelor ce se deverseaza in mediu. Deci, printre altele, supravegheaza si "vegheaza" pt.protectia catalizatorului. Practic, semnalul ei trebuie sa urmareasca pe cel al sondei primare pastrand frecventa si forma cvasisinusoidala dar cu amplitudine micsorata. Daca cele 2 semnale nu coincid din varii motive (ex: sonda primara cu raspuns lent) se semnalizeaza eroare. In situatia in care conectorul nu realizeaza o legatura valida sau un fir dintre cele 4 este rupt (cele 2 albe sunt pentru incalzire), lampa check se aprinde. De aceea am intrebat daca se comporta la fel si pe benzina, pentru a introduce in ecuatie aceasta conexiune (am intalnit astfel de cazuri), dar nu ai raspuns .

Cand am spus ca datele din analiza gazelor nu se coreleaza, m-am referit la faptul ca amestecul pare (repet: "pare") saracit ca urmare a diluarii cu adaos de aer ce nu intra in reactie, care patrunde postardere in gazele evacuate.

 

Share this post


Link to post

Face absolut la fel, si pe gpl, si pe benzina. Am mres si pe benzina pentru a verifica. Instalatia este Stag 200-4. Nu-mi explic de ce 4 zile nu a mai facut nimic, cu porniri/opriri multiple, si dupa aceea, deodata, apare eroarea.

Share this post


Link to post

In primul rand doresc sa afirm ca Cielo Euro3 nu fac toate asa. Nici pe departe. Un caz "aparte" in acest sens este propria mea masina. Deci, paradigma "mecanicilor" este falsa.

Se pare ca pentru problema aparuta nu poate fi incriminata exclusiv instalatia GPL.

Pentru a elimina etapa ghicitorilor si a merge mai direct spre cauza as propune o conectare la tester pentru a citi codurile de eroare (DTC-urile).

Inainte de operatia de mai sus recomand inca o data verificarea starii conexiunii sondei secundare (postcatalitica, S2O2), operatia fiind simpla si fara costuri.

Share this post


Link to post

Rezultat scanare 10.11.2014 ( de atunci ma chinue mizeria) : P 0171 Fuel trim system too lean. Am intrebat cum era STFT sau LTFT (Short term fuel trim or Long...) dar dupa privire mi-am dat seama ca i-am dat maximum, nu pricepea despre ce vorbesc. Asa puteam sa-mi dau seama ce putea fi, cautand posibile conexiuni...L-am rugat sa_mi dea restul datelor, valori sonde etc. Nu se poate, nu poate printa de pe scaner, nu e timp, sigur sunt injectoarele. Le-am desfundat la ei, dar degeaba. Mi s-a aprins becul la 300 m dupa ce am iesit din singurul service autorizat din tot judetul. Tara de ...!

post-6383-0-87333800-1432185393_thumb.jpg

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

Daca MAP este in stare buna si conectarea este corecta, daca pompa aduce rampa la presiunea normala si regulatorul nu are pierderi (cca. 3 bar), daca injectoarele functioneaza normal (spui ca au fost verificate; cu toate ca acest fapt conteaza mai putin in ecuatie), daca sistemul de recuperare vapori functioneaza normal (electrovalva functioneaza), daca sonda este valida, necontaminata si conectarea buna, si cu toate acestea analiza gazelor indica aer in surplus, nu ramane decat posibilitatea patrunderii necontrolate a aerului (prize vacuum, etansare corp clapeta, etansare injectoare, etansare galerie admisie la chiulasa, etanseitate evacuare pana in toba catalizator, etc.). Ai dreptate, este de interes valoarea LTFT, cu cat este deviata de la 128 (0%). Solutia cu injectoarele este cea mai "subtire".

Share this post


Link to post

Am dat un reset la ECM si la Stag, am schimbat si filtrele de gpl: a disparut complet eroarea, nu a mai reapartut de 2 saptamani. Still waitin for...

Share this post


Link to post

Buna ziua o problema cu becul galben ieri am vrut sa pornesc masina si surpriza siguranta 7 tot se ardea.acuma cand pun contactul nu se mai aprinde becul galben in bord si nici pompa de benzina nu mai amorseaza.Am schimbat siguranta nu se mai arde dar nu mai arde becul si nici nu porneste motorul.va multumesc

Share this post


Link to post

Am schimbat filtrul de GPL, a disparut complet eroarea Check engine. Cel vechi, Filgaz , pe poliester, se pare ca nu dadea debitul necesar si astfel sonda vedea amestec sarac. Am o intrebare: ECU de la GPL nu sesiza acest lucru sau el face corectie doar dupa datele colectate din ECM cand masina merge pe benzina? Sonda de sus e conectata la ECU pe GPL, dar cea de jos aparent, nu.

Share this post


Link to post

ECU GPL, asa cum ai spus, copiaza datele si harta din ECU pe benzina pe care o prelucreaza prin multiplicator. Dupa calibrare, in mod obisnuit, sonda lambda se deconecteaza de la ECU GPL.

Share this post


Link to post

Era vorba de filtrul de stare gazoasa, am pus tot unul polonez, Czaja, tot poliester. Cu asta vad ca a disparut eroarea.

Edited by alexinno

Share this post


Link to post

La un Cielo DOHC 2003, apridnere electronica, la 130km/h se aprinde Check-ul si se stinge la viteze mai scauzte dupa un anumit timp.

La relanti masina nu are un relanti perfect, parca intrerupe si dardaie. Precizez ca am 40.000 km.

Share this post


Link to post

Nu este cazul de senzor de turatie intrucat nu are asa ceva. Semnalul pt turometru este preluat din bobina de inductie. Daca nu ai probleme cu functionarea motorului, problema indicarii turatiei este chiar la aparatul din bord (o fi murdar, suruburi nestranse pe placa bordului, ...)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...