Jump to content
Sign in to follow this  
XXL

Martor Motor - Check Engine

Recommended Posts

Incorrect Fuel Composition - nu cumva e GPL nasol? Incearca altul

Share this post


Link to post

Am fost azi din nou la cei care au instalat GPL-ul si i-am rugat sa faca o recalibrare la STAG200. Din ce mi-au spus ei sunt destul de multe masini care se comporta asa pe GPL, dar este cu intermitenta: uneori se aprinde alte ori se stinge martorul motor/check engine.

 

 

GPL-ul este de la LukOil.Panebo este la fel la pret si consuma mai mult cu vreo 2 litri. De la altii nu am bagat deocamdata.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Salutare, am patit-o si eu cu martorul check engine acum o luna jumate. Am un cielo executive din 2004 , 76.000 km si la un drum prin tara dupa vreo 400 de km mi s-a aprins acest martor. Am tras pe dreapta si m-am uitat la motor daca pierd ulei ( am crezut initial ca e de la ulei ) am repornit motorul si totul in regula , mi-am continuat drumul. Dupa inca vreo 100 de km a inceput sa se aprinda iar vreo 1-2 minute si se stingea, iar apoi din ce in ce mai des (statea aprins chiar si 10 minute si stins 30 minute ). Am ajuns la destinatie asa ( vreo 850 de km in total),am resetat ECM-ul si la intoarcere nu am mai avut probleme si nici de atunci pana in prezent.

Share this post


Link to post

Daca ai sonda lambda eroarea e de la ea. Amestecul de GPL e prea sarac de aia se aprinde check-ul.

Du-te sa ti-o regleze cum trebuie...

Asa am patit si eu cu Skoda. Dar dupa vreo 3 ture la ei acum e ok.

Sau in fine aproape ok. A ramas de rezolvat alta problema :)

Share this post


Link to post

Se poate aprinde si de la senzorul de temperatura din carcasa filtrului de aer. Numai cu Scan 100 se poate verifica cauza erorii.

Share this post


Link to post

Eu ziceam de aprinderea check-ului imediat dupa montarea GPL.

Dupa copierea mapei pe benzina (autocalibrarea) este necesar si modificarea manuala dupa ...mai ales daca se aprinde check-ul.

Share this post


Link to post

Astazi le-am scris producatorilor ECU-lui de GPL STAG-200 de la www.ac.com.pl si mi-au cerut harta amestecului de la STAG.

Am sa ma duc maine unde am instalat GPL-ul si fac un print screen.

 

Va tin la curent.

 

Pe benzina, bineinteles ca nu am problema asta.

 

Nota: Pentru cei care vor sa reseteze led-ul de Check Engine/Martor Motor le recomand sa scoata siguranta de la ECU cateva minute (scrie in manualul masinii sau pe capacul de la sigurante - pentru testare nu ar trebui sa porneasca masina, daca ati scos siguranta corecta). Este mai convenabila aceasta varianta deoarece nu se pierde codul de la casetofon si nu necesita ridicarea capotei :)

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Update 1:

 

Azi am fost la cei care au instalat GPL-ul, din pacate nu le-a mers calblul pentru conectarea la STAG-200. Am sa ma duc din nou in 2-3 zile.

In schimb am aflat ca nu au conectat firul pentru sonda O2/Lamnda, rapsunsul lor a fost "NU, noi nu conectam niciodata acel fir".

 

Am gasit asta pe forumul ClubFord.ro:

 

Problema cu beculetul de check engine care se aprinde este frecventa si am patit-o la masina anterioara care am avut-o si pe care montasem GPL clasic fara injectoare. Mecanicii mi-au motivat prin faptul ca mergand pe GPL computer-ul de bord nu mai sesizeaza functionarea injectoarelor de benzina si de aceea se aprinde.

 

Nu este si cazul instalatiilor Tomasetto cu unitate STAG200 care vin cu injectoare separate. Din cate am citit trebuie legat un fir la sonda lambda pentru a nu mai avea probleme cu beculetul acela.

 

http://www.clubford.ro/viewtopic.php?f=66&t=35800 (pentru a vedea post-ul trebuie sa va autentificati)

 

Le-am scris la polonezii care au produs STAG-ul sa vedem ce spun despre acel fir, daca trebuie obligatoriu conectat (in cazul in care masina are sonda O2/Lambda).

 

 

Nota:

Led-ul Check Engine/Martor motor vad ca nu s-a mai aprins dupa ce am resetat codul de eroarea prin scoaterea sigurantei ECU-ului masinii.

Dupa resetare am mers 5Km pe benzina (ca sa se refaca harta dinamica), 5Km pe GPL, asa cum scrie in manualul de la STAG-200. Momentan vad ca nu s-a mai aprins Check Engine/Martor Motor si nici nu sunt erori noi (am mers cam 20Km pana la serviciu si am oprit/pornit motorul de vreo 4 ori - pentru stocarea codului de eroare sunt necesare 2 cicluri de condus/drive cycle).

 

Mai mute informatii pentru cicluri de condus/drive cicle: http://www.lyberty.com/car/drive-cycle.html

 

Update 2:

Am primit raspunsul de la polonezi referitor la conectarea sondei lambda la ECU STAG-200 (calculatorul de GPL):

 

It doesnt matter Lambda probe connection but it is very helpful in diagnosing installation.

Nu conteaza conexiunea la sonda Lambda, dar este foarte utila in diagnosticarea instalatiei.

Personal nu am nevoie de acea conexiune, deoarece pot citi valorile direct din calculatorul masinii prin calbul OBD2.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Am si eu o curiozitate:

 

Cati dintre voi au avut sau au probleme cu aprinderea Check Engine/Martor Motor dupa instalarea GPL-ului?

Ce masina aveti si ce instalatie de GPL?

Daca ati rezolvat problema definitiv, care a fost problema si cum s-a rezolvat?

Share this post


Link to post

Salut,

Ford mondeo 1.8 92kw, tomasetto cu stag200-4 am avut MIL aprins in primele 3k km, rezolvat singur cu ajutorul soft diagnoza gpl(10k km fara probleme).

Problema era de la amestec sarac, deoarece la service montator nu se facea calibrarea corect.

Share this post


Link to post

Update 3:

 

Problema cu Check Engine/Martor Motor aprins a fost rezolvata prin schimbarea duzelor la injectroare cu unele de 0.2mm (initial era de 0.18mm - se pare ca era amestecul prea sarac).

 

Firul de la sonda lambda nu e necesar sa fie montat la calculatorul GPL decat pentru diagnoza (cu scop pur informativ), este adeverat ca daca este montat si mesajele de eroare sunt mai clare (de exemplu mie mi-a afisat ca sunt duzele prea mici), dar pentru instalatori GPL cu experienta acest fir montat nu e de nici un folos.

 

Le recomand tuturor care au probleme cu check engine-ul aprins dupa montarea GPL sa insiste pana rezolva, de obicei amestecul este prea sarac si din acel motiv se aprinde acel bec.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

Stie cineva cum se face si cum se interpreteaza "testul agrafei" la Nubira 1? Multumesc!

Share this post


Link to post

@nino:

Vezi aici daca iti ajuta ce scrie.

 

http://www.daewooclub.co.uk/forums/archive/index.php/thread-3860.html

 

In ultima vreme vad ca topicul de Check Engine este cam inactiv...

 

Preferabil sa te duci la un service cu tester.

O faci pe propria raspundere daca incerci asta, avand in vedere ca informatia nu e in manualul de service si nu se face de personal autorizat.

Edited by butysoft

Share this post


Link to post

La Espero de 1.8 se aprinde cateodata check-ul si ramane aprins pana la urmatoarea pornire, masina merge normal, cutia automata schimba normal(apropos, are legatura cutia cu check engine?)...motorul e fara sonda lambda..de unde sa incep cu verificarile?

Share this post


Link to post

Sistemul de aprindere.

Share this post


Link to post

Bujiile sunt Beru aproape noi, fisele intradevar sunt vai de mama lor, toate crapate, profit de ocazie si mai lansez o intrebare, am un set de fise bune de la motor de 1.5 DOHC, ce nu au mansonul ala metalic spre partea cu bujia, doar cauciuc, are ceva daca le pun macar provizoriu? O sa mai scot toate mufele de la senzori sa dau cu spray de contacte si infipte inapoi, sper sa se rezolve.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu cred ca-i problema daca le folosesti pe alea fara protectia metalica. Pe alte modele nu au asa ceva, doar un "guler" din guma lipit direct da chiulasa.

Share this post


Link to post

Am schimbat fisele, si nu s-a mai aprins niciodata. DIn fisele vechi, doua bucati aveau rezistenta infinita, adica erau intrerupte.

Share this post


Link to post

Salut. Am un Cielo Executiv din 2002 1.5 16v pe benzina. Intro seara ajung acasa, ma parchez si iau contactul. Vorbind la telefon, am mai ramas in masina. Am vrut sa pornesc masina sa bage caldura, si cand am pus contactul, nu a mai pornit. Mi-a ramasa aprins beculetul de "Check Engine", iar din zona tabloului cu igurante se aude un ticait (probabil de la un releu), asta in momentul in care e pus contactul. Cand vreau sa-i dau sa porneasca moare tot ca si cum nu ar fi curent. Mai mentionez ca atunci cand e contactul pus, fara sa-i dau sa porneasca, daca am pornit orice consumator, gen stergatoare sau faruri sau orice altceva, moare tot. Daca opresc acel consumator, se aude in continuare acel ticait si ramane becul de Check Engine aprins care oscileaza in intensitate dupa acel ticait. Bateria e ok, am incercat si cu alta aproape nou. Are careva o ideea despre ce ar putea fi?

 

 

Share this post


Link to post

Check engine e aprins intotdeauna cand e contactul pus si motorul oprit, cand se aprinde cu motorul pornit e o problema, mi-e teama ca problema ta e in alta parte.

Share this post


Link to post

Daca ,, oscileaza in intensitate '' becu,si moare alimentarea cu,electricitate cand pornesti un consumator, e de natura electrica,dute la un electrician.

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

@vulpe: scoate mufa electrica a contactului si pune altul sau fa strapuri cu niste fire groase si vezi daca porneste. Verifica si strangerea ferma a bornelor bateriei.

Share this post


Link to post

Am mers 2 sapt cu masina mamei (Cielo E3 2005) si m-am trezit ca mi s-a aprins becul de check engine pe autostrada (masina mergea absolut normal).

Am dus-o la Radacini Plevnei, au pus-o pe tester si mi-au spus ca eroarea e de la sonda/pompa de benzina din rezervor, dar n-au vrut s-o schimbe, nici macar dupa ce am insistat - au sters eroarea si au zis sa mai merg cu ea asa si daca se aprinde iar, sa revin.

 

Ideea e ca mama mi-a zis ca i s-a mai aprins si ei becul, cu intermitente (se stingea dupa repornirea motorului), insa la mine nu s-a mai stins deloc.

 

Sincer sa fiu nu ma incred in spusele celor de la service, asa ca va intreb si pe voi: ce senzor are pompa/sonda de benzina din rezervor de poate aprinde martorul de check engine?! O fi pe bune sau doar m-au aburit baietii?

 

Pana acum vad ca nu s-a mai aprins, dar pun pariu ca se va aprinde iar, dat fiind ca n-au schimbat nimic.

Share this post


Link to post

Ce cod de eroare au citit "radacinarii"? Aprinderea martorului mai poate fi data de senzorul de temperatura din carcasa filtrului de aer (aprindere continua) sau aprindere intermitenta (clipire) cand sunt probleme la aprindere. Sonda la pompa de benzina? E doar sonda pentru indicatorul de carburant din bord.

Share this post


Link to post

Initial mi s-a aprins becul intermitent pe A1. Am oprit masina, am lasat-o 30sec, apoi am pornit-o si s-a stins. Dupa cativa km s-a aprins iar, permanent, si aprins a ramas.

Ala de la Radacini mi-a zis ca eroarea a fost de la sonda de benzina din rezervor, dar a ridicat si capota si a tras de fise pe-acolo (o fi vazut si eroarea de aprindere de care zici tu). Au zis ca daca se mai aprinde sa schimb pompa de benzina cu totul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...