Jump to content
Sign in to follow this  
XXL

Martor Motor - Check Engine

Recommended Posts

Ar trebui mers la tester si vazut codul de eroare inainte de a inlocui jumatate de motor.

PS. Pompa de benzina defecta nu aprinde check-ul. Si aia 10 milioane i-ai dat degeaba.

Inainte de orice fa ce ai zis, curatare IAC, reset ECM si IDle learn. Ultimul e foarte important sa fie corect facut. Gasesti topic dedicat.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Vineri ii schimb filtrul de benzina si sambata sper ca reusesc sa ajung cu ea si la tester zeneseu. Cand am fost la "meseriasi" cu ghilimele de rigoare imi spusesera: "pai stii ca un piston are compresie mai slaba ca trebuie sa demontam nu stiu ce" i-am zis concret omule CAT?? la care el ca manopera piese ulei nu sh ce poate sa te ajunga 30 si ceva de milioane :) ) nici in ziua de azi nu imi vine sa cred ca in sinea lui el nu glumea.In fine...testerul a ramas singura varianta deci...MERSI MULT "zeneseu","Dj_Dark" si "idm"

Share this post


Link to post

Devilutzu,poate te ajuta problema care am avuto eu,singura diferenta ca nu imi murea la relanti,mi-se apridea check engine,motorasul galben din bord si la fel se tura la 1600-1800 rpm.Problema a fost de la senzorul de distanta[sensorul de viteza],cel montat pe cutie,are o mufa cu 3 pini,in el intra cablul de kilometraj.l-am schimbat si gata problema.Am inteles ca acest sensor masoara nr de rotatii ale motorului si regleaza consumul de benzina.Singura solutie tot sa o duci la un tester sa aflii sigur ce problema e.

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post
Devilutzu,poate te ajuta problema care am avuto eu,singura diferenta ca nu imi murea la relanti,mi-se apridea check engine,motorasul galben din bord si la fel se tura la 1600-1800 rpm.Problema a fost de la senzorul de distanta[sensorul de viteza],cel montat pe cutie,in el intra cablul de chilometraj.l-am schimbat si gata problema.Am inteles ca acest sensor masoara nr de rotatii ale motorului si regleaza consumul de benzina.Singura solutie tot sa o duci la un tester sa aflii sigur ce problema e.

Da pai la concluzia asta am ajuns. Mersi am sa iau si asta in calcul pt problema cu check engine mai ramane moartea :)

Share this post


Link to post

Plec si eu cu masina in seara asta si surprise! Engine check in bord. Pornisem pe benzina si am trecut-o pe gaz si s-a stins. Am repetat procedeul de cateva ori, dar la fel: pe benzina se aprindea pe gaz se stingea. Am mers pe gaz deci. Ma intorc, zic hai sa mai incerc. Dau pe benzina si era stins. Am facut o tura de cartier si s-a aprins iar. Am parcat-o, si zic sa mai incerc o data inainte sa plec. Porneste pe benzina automat si nu s-a mai aprins nimic. Am turat-o un pic, am lasat-o un minut si nimic. Singura chestie legata de sistemul electric la care am umblat ar fi sonda de pe furtunul de admisie, dar am pus-o la loc am verificat sa fie mufa bagata bine si mai devreme nu se aprinsese Engine Check. Ati mai intalnit asa ceva?

 

Am uitat sa mentionez ca trage la fel ca inainte, nu pare sa fie ceva in neregula cand e aprins Check-ul.

 

Opa... sa fie de la fisele de bujii? Acum mi-am adus aminte ca le-am scos cand am spalat carcasa de la motor. Si am vazut ca eu am fise de bujii numerotate asa: 1, 1, 2 si 3. de 4 nici vorba. Si dupa lungime, s-a potrivit in ordinea asta 1,1,2,3. Cam pe dos nu? :|

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Cu sonda de la admisie am si eu problema. Are un fir rupt si este o adevarata sarcina sa il leg la loc! Totusi masina merge bine si e clar ca nu are nimic important.

Share this post


Link to post

Salutare si bine v-am regasit...

NU am mai postat in ultima perioada si imi cer scuze dar asa e omul cand ii merg toate e ok, cand nu mai merg incepe sa se vaite...mea culpa...

Deci...

Problema mea e un pic ciudata si complicata pe deasupra...

Am un Espero 1.8 cutie automata si de ceva timp motorul are momente 90% din timp cand nu mai sta la turatie normala la relanti ci urca undeva pe la 1000-1300 si fluctueaza...totodata se aprinde si martorul de ,,check engine,, care nu se stinge decat daca aceelerez motorul in 2000-2500 ture...odata ce iau piciorul de pe pedala se aprinde din nou si tot asa...

In momentul cand se aprinde ,,check engine,, la un interval de cateva secunde, se aprinde si indicatorul de power care licare iar masina nu mai schimba vitezele automat ci trebuie sa le schimb eu manual ceea ce nu e prea placut... :wallbanger:

Sunt momente cand turatia revine la normal si masina merge fara probleme, dar trebuie sa opresc motorul si sa repornesc din nou...

Mentionez ca la drum intins chiar daca depasesc 2000-2500 rpm tot se aprinde martorul de ,,check engine,, si automat si cel de power ...

Initial am crezut ca este ceva pe la cutie dar problema apare si cu masina pe liber, fara cutie cuplata adica in P.

Poate s-a lovit cineva de problema sau poate imi da cineva o idee...eu unul inclin sa cred ca este vreun senzor ceva dar nu stiu pe unde si care...

Multumesc si astept idei... :drinkers:

BTW...am sa merg cu ea la tester ,dar pana atunci poate are cineva o idee geniala...

 

p_up.gifp_report.gif

p_mq_add.gifp_quote.gif

Share this post


Link to post

Daca ar fi existat idei geniale in domeniul acesta, nu s-ar fi inventat scanerul. Pierzi vremea.

Share this post


Link to post

Problema e ca pana imi vine randul cu ea la service, inebunesc cutia...plus ca am fost nevoit sa fac un drum BUC-CJ in modul ,,manual,, si nu a fost prea placut pe la munte...

Poate cineva s-a mai lovit de problema, ...

Share this post


Link to post

Cred ca am o problema... Mergeam azi linistit pe drum undeva pe la 120km/h si vad ca se aprinde martorul check engine, incetinesc mult, accelerez.. dar nimic tot ramanea aprins, motorul functiona normal. Am mers sa zic 5-10km asa dupa care am oprit sa verific pe la motor, avand in vedere ca ultima oara cand se aprinsese iesise un furtunas de vacum. Am verificat tot pe acolo inclusiv unele mufele de la senzori... si surpriza am pornit si nu s-a mai aprins deloc pana acasa timp de 50 km aproximativ, si nici acasa deloc. Are rost sa ma duc la un tester ? Eu din cate stiu.. acolo trebuie sa ma duc cu bec-ul aprins ca sa poata vedea eroarea... cel putin asa mi-a zis unul din tehniciei de acolo.

Share this post


Link to post

Eroarea ramane stocata indiferent daca se da sau nu reset la ecm.La modelele non-euro si euro2 martorul check se stinge fara reset in cateva secunde de la remedierea problemei.

Share this post


Link to post

Mersi Ovi, tu ce imi sugerezi sa ma mai duc sau nu la tester ? Am mers azi si prin oras toata ziua si nici urma de beculet...

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

 

Sunt un mandru posesor al unui Cielo euro3 din 2005, luat de nou. Pana acum cateva zile, aveam 43.000 km fara probleme notabile; insa de cateva zile se aprinde martorul de motor de la bord...incepe sa palpaie, si asa ramane :(

Ce este ciudat este faptul ca se aprinde doar in treapta a-4-a, undeva intre 3000-3500 rot/min...aprox 90km/h; am incercat si in alte trepte de viteza dar nu se aprinde...cred ca de al naibii face asa :) ) Dupa ce opresc si repornesc motorul...problema dispare pana merg iar cu a 4 a, peste 3000 ture.

 

Ieri insa dupa ce am mers cam 30...40 km cu ea; am oprit cu ceva treaba prin oras...iar cand am repornit-o martorul a ramas aprins, nu mai palpaia. Am fost la mecanicii care s-au ocupat de ea de cand am luat-o, au pus scannerul pe ea si singura eroare care aparea a fost P0300...ceva cu "Engine misfire detected". Baietii au sters din soft eroarea, becul de la bord s-a stins; si mi-au zis ca ar putea fi in ordine: benzina proasta, bujii, bobina de inductie sau in cel mai rau caz injectoarele. Mi-au scos bujiile, care nu au mai mult de 10.000 km...sunt NGK parca, ce li s-a parut ciudat e ca prezentau o culoare rosie...gen rosul acela incandescent in capatul bujiei. Mentionez ca masinuta mea pleaca la sfert de cheie, iar in mers nu se simte nimic cum ca ar avea probleme...merge absolut normal, mai tremura din cand in cand...dar cred ca e din ciclul "asa face toate" :P

 

Benzina fiind pe duca, i-am pus ieri 25 litri de Rompetrol Efix '95; iar dupa o tura in afara Bucurestiului a reinceput sa palpaie martorul de motor. Astazi as vrea sa ma duc sa iau un set de bujii, mi s-a recomandat Champion...sa vad daca mai face astfel.

 

Ce vroiam sa va intreb, pentru ca nu am gasit pe forum o problema similara cu a mea...aveti alte idei cam care ar fi problema, pentru ca imi este greu sa cred ca o masina de 4 ani de zile, sa aibe probleme cu bobina de inductie, sau injectoare. Masinuta intotdeauna a vazut benzina buna (cred eu), si revizii la zi...sau chiar innainte de termen pentru ca merg cu ea preponderent in "maretul" Bucuresti.

 

Urmaresc de ceva vreme acest forum, si cu ajutorul vostru am invatat mai multe despre masinuta mea...sper sa o rezolv si pe asta cu ajutorul vostru...multumiri anticipat pentru ajutor.

 

Mmm...si inca un lucru, care poate sa ajute...sau poate fi doar o simpla coincidenta. Acest lucru s-a intamplat la scurt timp dupa ce mi-au schimbat baietii distributia + revizia (ulei+filtre); desi nu cred ca are nici un fel de legatura...am zis sa mentionez si acest lucru, poate ajuta cu ceva. :P

Share this post


Link to post

NGK-urile sunt foarte bune. Vezi că e topic separat cu recomandări de bujii (şi gap-uri).

Fişele le-ai/au verificat?

Share this post


Link to post

Aia cu "mai tremura din cand in cand" nu mi se pare ceva de ignorat. Asa face toate e exprimare pentru dacii :mrgreen: .

Ai verificat presiunea la pompa de benzina?

Share this post


Link to post

fixxxer, Emil...multumesc pentru raspunsuri.

 

fixxer: "asa face toate" ma refer ca are un usor tremurat din cand in cand...la relanti, dar este trecator, si asa a facut de cand o stiu.

- nu am verificat presiunea la pompa de benzina, pentru ca ma gandesc ca la o masina de 43 mii km, e putin probabil sa faca figuri.

 

Emil: Bujiile NGK au aprox 10 mii km, schimbate la penultima revizie...si au fost luate de mine dupa ce am citit si rascitit acest forum :) De asta ma gandeam ca bujiile sunt ok...desi mecanicului i s-a parut suspecta culoarea rosiatica din capatul bujiilor.

 

Astazi m-am uitat mai atent la fise, sunt coreene...pe ele am vazut ca scrie ceva cu 7 mm silicone power. La o privire mai atenta, am vazut ca mansonul de cauciuc dinspre capatul fiecarei fise care intra in bujie sunt coapte/crapate...poate fi asta un motiv pentru care sa mi se aprinda respectivul martor de motor?

Share this post


Link to post

I s-a părut suspectă?! Dacă erau negre tăciune, ca multe Champioane de le-am văzut, probabil nu i se mai părea nimic suspect :| Repet, părerea mea (şi nu numai a mea) e că NGK-urile sunt foarte bune.

Sfatul meu e să cumperi un set nou şi bun de fişe :) Vezi şi topicul dedicat.

Share this post


Link to post
Bujiile NGK au aprox 10 mii km, schimbate la penultima revizie...si au fost luate de mine dupa ce am citit si rascitit acest forum :) De asta ma gandeam ca bujiile sunt ok...desi mecanicului i s-a parut suspecta culoarea rosiatica din capatul bujiilor.

 

Asa sunt si ale mele stai linistit. E din cauza cox-ului pe care i-l dai :D . Asta inseamna ca ard bine si inainte de bujii si fise as verifica/curata senzorul de pe axa cu came.

 

Si o intrebare pentru cunoscatori. Cum isi da seama ECM-ul de la cielo E3 de misfire? Ce este exact misfire? Cum arata senzorul care detecteaza asa ceva?.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

EMIL: asa stiam si eu...ca NGK-urile daca functioneaza ok au o culoare rosiatica.

 

Repet...masinuta merge ok, nu tremura nu nimic; eu stiam ca daca as avea probleme cu fisele ar incepe sa tremure, sa se tureze singura, sa am pierderi de putere...etc; ori a mea nu face asa. Plus de asta...e posibil ca din cauza fiselor sa se aprinda martorul de motor?

Am citit cap-coada respectivul forum, nu m-a lamurit cu mare lucru...unii recomanda Tesla, altii Packard...etc. Mai pe la noapte, o sa incerc sa vad daca am ceva scantei in jurul fiselor de la bujii.

 

Dj_dark: pe unde vine acest senzor...cum dau de el? Nici eu nu imi dau seama de unde acest misfire; din moment ce masina merge ok. Prin misfire inteleg ceva probleme pe la prindere, ar trebui ca una sau mai multe bujii sa nu dea scanteie, ori au fost scoase si inspectate toate...si par ok, toate au aceeasi culoare.

Share this post


Link to post
... Prin misfire inteleg ceva probleme pe la prindere, ar trebui ca una sau mai multe bujii sa nu dea scanteie, ori au fost scoase si inspectate toate...

De ce nu cauti "traducerea" termenului misfire ? El nu se refera la sistemul de aprindere, ci la neaprinderea amestecului combustibil, adica la mult mai multe probleme care incep din rezervorul de benzina si se termina in ECM, cu alte cuvinte, cuprinde tot sistemul de injectie.

 

In loc sa purtati discutii sterile mai bine ati da un search de genul acesta: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?act=S...ghlite=%2Bp0300

si ati trece pe citit.

Share this post


Link to post

tolin: linkul de la tine nu functioneaza :( Oricum voi da un search dupa "misfire", multumesc...inca nu imi venise ideea asta pana acum.

 

Daca masinuta ar da rateuri...nu ar trebui sa simt si eu cumva? Si daca ar da rateuri...de ce doar in viteza a 4 a si la 3200 - 3500 rot/min?

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?act=S...ghlite=%2BP0300

Search-ul cuprinde cuvantul cheie P0300 si ovi_jer (perfect match) la membru, cu listarea postarilor. Pe romaneste, ce a postat userul ovi_jer despre eroarea P0300. Vei intelege citind ce se intampla cu ECM-ul tau si ce scapare ai, momentan. Nu cred ca cineva va face o revizie la softul din acel ECM pentru o masina care nu se mai fabrica.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
...poate fi asta un motiv pentru care sa mi se aprinda respectivul martor de motor?

 

Salut, raspunsul este DA, poate sa se aprinda de la fise. Spre exemplu mie mi-au facut figura asta la Nubira si toate simptomele (inclusiv eroare stocata in ECM) dadeau vina pe sonda lambda. Dupa ce am schimbat sonda lambda situatia s-a mai imbunatatit, dar tot mergea cu zmucituri si cu check engine aprins intermitent. Deci am dat banii de pomana...

Mentionez ca la mine problema se manifesta doar cu motorul cald, la drumuri lungi, intinse, unde mergeam de obicei constant cu viteza mai mare.

Problema s-a rezolvat doar la schimbarea fiselor de bujii (care aveau doar 1 an si 10-15 mii km) cu cele vechi, originale (6 ani si 40 mii km) :D . Asta spune multe despre calitatea pieselor de schimb pt Daewoo care se gasesc acum pe piata. Am impresia ca vor sa ne faca sa vindem masinile trecem pe alte marci :D .

 

Eu am inlocuit fisele vechi cu unele originale Packard, dar care dupa cum am spus nu au fost deloc bune (aveau sigla GM pe ambalaj etc). De curand am luat unele facute in Corea, pt Nubira, dar care nu sunt Packard, sunt ceva mai no-name. Masina merge f bine cu ele si sper sa ma tina mai mult. Daca nu tin, macar stiu unde sa caut defectul :P .

Edited by ches

Share this post


Link to post

ches: multumesc frumos, e interesant ce imi spui tu...ca om deja patit :P Intradevar, cum ai zis si tu...primul lucru cand i-am sunat pe baieti mi-au spus de sonda lambda, dar dupa ce au pus calculatorul pe ea si au vazut eroarea mi-au spus de benzina...bujii...etc.

Am ridicat capota intr-o seara, si nu am nici un fel de scantei pe la motor, cum au avut alti forumisti...dar imi par suspect de coapte protectiile de cauciuc ale fiselor (partea dinspre bujii). Mmm...o sa mai caut pe forum, sa vad pe unde pot gasi un set de fise bune...si iau o pereche, sa nu zic ca nu am incercat si asta. :)

 

Momentan nu vreau sa trec pe alta marca, asa cum e...e a mea, prima mea masina si sunt multumit de ea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...