Jump to content
Sign in to follow this  
XXL

Martor Motor - Check Engine

Recommended Posts

problema rezolvata la mine...DA aveam senzorul VSS...erau rupte firele de pe el...inlocuit cu una noua,no problemo :D multumesc tuturor :D

Share this post


Link to post

Inlocuit senzor VSS crezand ca din cauza acestuia sta aprins martorul de check engine.

 

Nici o ameliorare.

 

Simtomele sunt aceleasi cu ale lui IceBox (dupa un timp se aprinde martorul si creste turatia la relanti la 1300rpm).

 

Turatia se mareste doar pe gaz la 1300, pe benzina aceasta ramane la fel in jurul a 900rpm dar martorul tot se aprinde.

 

Masina a fost pus pe tester si din ce am apucat sa vad aparea eroarea "VSS ERROR" care a fost stearsa atunci dar a reaparut dupa cativa km parcursi.

 

Martorul a inceput sa se aprinda dupa ce au fost schimbate radiatorul, kitul de ambreiaj si franele (discuri,tamburi, saboti,placute).

 

De la ce se mai poate aprinde? De la IAC?

Share this post


Link to post

Verifica sa nu fie cablajul senzorului VSS intrerupt sau mufa sa faca probleme.

Share this post


Link to post

Deci...

 

Mi se aprinde check engine intre 3500-4000 rpm(sta aprins mai putin de 1 sec, dupa care se stinge). Am facut si reset ECM+idle si tot degeaba. Pusa pe tester nu are ramas nimi in istoric.

 

Consumabilele sunt schimbate de aprox 6000km (tot ce se schimba la 60.000)

 

Chestia asta se intampla pe gaz indiferent cu ce tip de gaz alimentez.

 

In cartea tehnica zice ca nu-i nicio problema daca se aprinde si se stinge imediat, dar pe mine ma calca pe nervi...degeaba nu se aprinde nu? De la ce sa fie oare?

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Cred ca degeaba ii faci idle learn, daca ala se aprinde la 3500-4000.

Ia un mester cu testerul in mers.

Share this post


Link to post

Nu le da nimic... :(

Share this post


Link to post

Buna.De 2 luni sunt si eu posesorul unei nubirici;am intrat pe forum,am citit prin toate partile o gramada de chestii,prin manual m-am uitat iarasi, ce mai ,mi-e creierul varza.Dar sa revinla problema;am citit de indicatorul "chek"cum se aprinde cum se stinge in sfarsit la mine pare afi in regula,dar am citit undeva de indicatorul "SES"care la mine nu si-a facut niciodata aparitia.Ce se intampla cu el?Am inteles ca ar trebui sa se aprinda pentru 2 secunde in momentul in care pornesc motorul dar nu o face.Ca sa nu mai spun ca nici macar in ce parte a bordului ar trebui sa apara nu stiu ,nici din manual nu am inteles prea bine ca m-a capiat de cap cu aprinsul stinsul cu aprinsul lampii in mod intermitent cu tabelele acelea cu ce sa faci si cum safaci.Alta si mai tare:unde-i ECM-ul fratilor,pe unde trebuie sa desfacsi ce?Credeti-ma,din ce scrieti voi si ce citesc eu din manual...am impresia ca nu o sa invat niciodata sa intervin la masinuta mea, mise pare asa de complicat :scarpin:

Share this post


Link to post

Salut,

Cataline martor SES sau "bec" engine check sau bec MIL este totuna.

Share this post


Link to post
Inlocuit senzor VSS crezand ca din cauza acestuia sta aprins martorul de check engine.

 

Nici o ameliorare.

 

Simtomele sunt aceleasi cu ale lui IceBox (dupa un timp se aprinde martorul si creste turatia la relanti la 1300rpm).

 

Turatia se mareste doar pe gaz la 1300, pe benzina aceasta ramane la fel in jurul a 900rpm dar martorul tot se aprinde.

 

Masina a fost pus pe tester si din ce am apucat sa vad aparea eroarea "VSS ERROR" care a fost stearsa atunci dar a reaparut dupa cativa km parcursi.

 

Martorul a inceput sa se aprinda dupa ce au fost schimbate radiatorul, kitul de ambreiaj si franele (discuri,tamburi, saboti,placute).

 

De la ce se mai poate aprinde? De la IAC?

 

Nu era senzorul de viteza.

 

Schimbat senzorul de acceleratie care a fost rupt dupa ce a fost montata cutia de viteze pt s-a schimbat kitul de ambreiaj. Check engine nu se mai aprinde.

Share this post


Link to post

Multumescpentru aceasta mare lamurire,ar fi trebuit sa scrie chestia asta in manual dar si asta cine stie ce "fabricatie"o fi,inseamna ca sunt termene echivalente si probabil voi mai avea nelamuriri de astea.Acum alta,ECM-ul ma intereseaza ca locatie pentru ca scrie pe aici ca pot aparea conexiuni slabe,murdare,si alte de astea.

Share this post


Link to post

Salutare...

 

Am si eu o problema de genul asta cu check engine. Ieri de 1 Mai ... cum ma deplasam eu asa incet incet spre Delta... vad ca se aprinde martorul pentru motor. Deja eram impacientat, recunosc aveam 160km/h mergeam cu GPL... ii dadeam forja la greu, in consecinta am oprit motorul, l-am pornit nu a mai stat aprins becul ... merg ce merg cum am depasit 120km/h pac iar s-a aprins becul.. de data asta nu am mai oprit ( in momentul cand se aprindea becul acela motorul nu schita nici un gest mergea normal ), am continuat drumul linistit. Dupa vreo 10km parcursi s-a stins becul...si tot asa pana in delta a facut de vreo 2-3 ori. Acum ma gandesc de cand am montat instalatia GPL nu prea am mers in afara si cu viteza mare... sa nu fie ceva de la GPL, sau mi-a adus un prieten de familie 10L benzina 98 poate fi si asta cauza...dar eu mergeam cu gaz... nu stiu ce sa zic. Benzina foloseam la o depasire ceva si atunci pe moment nu se aprindea becul. Nu as vrea sa dau bani pe o scanare degeaba ... mai bine ...schimb ceva. Aveti vre-o idee ? Cam ce ar putea fi... .

 

Imi cer scuze ca am profitat de topicul omului, dar nu avea rost sa deschid altul.

Edited by TBirdi

Share this post


Link to post
Nu as vrea sa dau bani pe o scanare degeaba ... mai bine ...schimb ceva. Aveti vre-o idee ? Cam ce ar putea fi... .

Dupa parerea ta e ok sa schimbi ceva ce nu stii si nu trebuie decit sa mergi sa pui testerul pe masina si sa vezi care este problema?

Share this post


Link to post

Am uitat sa specific ... nu se mai aprind becurile de mansalier, au vre-o legatura cu VSS-ul ? intreb si eu nu ma pricep ... oricum pana luni cand deschid astia service-ul mai e destul :P

Share this post


Link to post

Ok de sonda aia ma ocup eu ... Aveti idee cam cat mai costa o diagnosticare pe scanner ?

Share this post


Link to post

Salutare, cred ca am rezolvat problema la mine cu martorul check engine. E posibil sa se aprinda beculetul din cauza furtunului din poza iesit (cel cu rosu) ? L-am gasit iesit din locul lui... probabil cand au curatat IAC nu l-a mai pus inapoi, nu pot sa imi dau seama de ce era iesit.

post-11852-1209915414_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Evident, iti tragea aer fals. Am patit ceva similar cu furtunul ala, se copsese si s-a rupt

Share this post


Link to post

M-am mai linistit... imi era frica sa nu fie ceva mai grav. Oricum maine ma duc sa o si scanez ca sa fiu sigur :) . O sa ii cer lu ala print screen-urile cu toti parametri, sau macar o foaie printata.

Share this post


Link to post
Salutare, cred ca am rezolvat problema la mine cu martorul check engine. E posibil sa se aprinda beculetul din cauza furtunului din poza iesit (cel cu rosu) ? L-am gasit iesit din locul lui... probabil cand au curatat IAC nu l-a mai pus inapoi, nu pot sa imi dau seama de ce era iesit.

Da, nu functiona EGR-ul, plus tras aer fals (furtunelul este pentru vacuum).

Share this post


Link to post

Am o problema ..., cred :(

 

Check engine-ul clipeste intruna cand merg pe benzina, pe GPL numai din cand in cand (undeva intre 120-140 km/h).

Am facut reset ECM cu tot tacamul, sta putin stins dar dupa vre-o 2-3km incepe iar sa clipeasca.

 

Ce ar putea fi?

Share this post


Link to post

Revin...

 

Puteam eu sa dau reset dupa reset, degeaba daca ECM-ul e f#t#t.

Luni vine un inspector de la Craiova sa vada daca mi-l schimba pe garantie, cica e valoare mare (cat draq e un ECM?), si ca sa nu creada aia(cei de la fabrica) ca face sefu de service de aici vre-o golanie, trebuie sa vorbesc personal cu el.

 

Sper sa nu fie probleme...masina este inca in garantie(expira pe 1.11.2008) iar km am sub 100.000 (80.500 mai exact).

Share this post


Link to post

Scanner-ul ce zice? Eroare ceva? Cine a pus diagnosticul de ECM defect?

Share this post


Link to post

Deci...

 

Parca eroarea era P0300 sau ceva de genu (0300 sigur) - valori aiurea la pistoanele 2 si 4 zicea mecanicu ala.

Aceasta eroare nu ramanea in memorie aparea pentru fff putin timp pe scaner in momentul cand inceapea sa clipeasca check-ul.

 

Check-ul incepea sa clipeasca dupa ce depaseam 90-100km/h si mergeam constant aprox 1km. Daca opream motorul si il porneam din nou, la repornire nu mai se aprindea check-ul decat dupa ce mergeam iarasi peste 100km/h cam 1km.

 

Cu ECM-ul de proba nu s-a mai intamplat nimic anormal, ba chiar mi s-a parut ca masina merge mai bine, trage mai bine, la relanti merge mai rotund; dar poate doar mi s-a parut...dar sigur nu s-a mai aprins check-ul nici macar odata.

Edited by uskt2005

Share this post


Link to post

Acum postul tau contine informatiile necesare pentru a ne da cu parerea. :) Desi nu mai e nevoie.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...