Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Anvelope Iarna/vara

Recommended Posts

Chiar de-mi pun forumu-n cap, spun exact ce gindesc: obligativitatea anvelopelor de iarna, personal imi suride!

Si ... nu stii - te invat, nu poti - te ajut, nu vrei - TE OBLIG!> :)

Share this post


Link to post

Eu zic sa ne ferim de generalizari de orice fel. Din pacate nu exista inca vreo metoda sa devina obligatoriu discernamantul la soferi.

 

Am un mic dezacord cu Tolin, am pus undeva un link din care reiese ca pe uscat in general pneurile de vara le bat pe alea de iarna chiar si la temperaturi microscopice, ceea ce inseamna ca pana la urma profilul e mai important decat consistenta, insa oricum asta nu conteaza. Chiar si admitand ca are dreptate, oricum pe uscat esti mult mai safe decat pe zapada, indiferent de pneuri, deci daca interzicem din motive de siguranta circulatia pe uscat iarna a masinior cu pneuri de vara ar trebui interzisa complet circulatia pe zapada indiferent de pneuri.

 

Poti foarte bine sa n-ai pneuri de iarna si sa iesi cu masina doar cand e soare si uscat pana la supermarket si inapoi fara sa pui pe nimeni in pericol. Sau poti la fel de bine sa iti fi luat taticu' cel mai peformant SUV cu awd si cu mama pneurilor si sa te opresti tot in pom, ca inca nu s-a inventat pneul anti-shumacher. Eu personal am intalnit o groaza de idioti care merg imprudent fiind convinsi ca au pneurile sau awdul sau electronica or sa-i scoata din rahat. Elementul cel mai important pentru siguranta unei masini se afla intre scaun si volan, si discernamantul soferului nu se vinde nicaieri. Pneuri, electronica, tehnica, etc pot aduce performanta, nu siguranta.

 

Nici cazul extrem in care unu' merge cu pneuri de vara pe zapada nu inseamna ca e in mod necesar o problema de siguranta. Poate merge suficient de incet si de prudend incat sa fie absolut safe. ASta insa pune o problema de fluiditate a traficului, sunt de acord, insa chestia asta e interzisa de lege asa cum e ea formulata acum. Mie mi se pare suficienta legea "actuala" asa cum e data aici

http://www.euload.com/legis/legis.428.php

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Chiar de-mi pun forumu-n cap, spun exact ce gindesc ...

21000000.gif Astept primele replici de genul: "o alta postare inutila marca Viktor". Bun venit in club !

 

Am un mic dezacord cu Tolin, am pus undeva un link din care reiese ca pe uscat in general pneurile de vara le bat pe alea de iarna chiar si la temperaturi microscopice ...

... studiu facut de catre Petre Ispirescu. Sterge de pe hartie un text scris cu o guma tare si cu o guma moale.

Share this post


Link to post

Bun venit in club !

 

Ramin in tribul soferilor. :->

Share this post


Link to post

Viktor, multi nu realizeaza ca prin pneu de iarna se mentine tractiunea,

Este mai usor sa injure autoritatile ca nu le-a curatat zapada de sub masina si din calea lor.

 

Eu zic sa ne ferim de generalizari de orice fel. Din pacate nu exista inca vreo metoda sa devina obligatoriu discernamantul la soferi.

 

Cand nu exista discernamant incerci sa-l cultivi prin legi imperative cu masuri coercitive. Daca am sta sa ne bazam doar pe discernamantul omului, n-am mai ajunge nicaieri ca societate.

 

Am un mic dezacord cu Tolin, am pus undeva un link din care reiese ca pe uscat in general pneurile de vara le bat pe alea de iarna chiar si la temperaturi microscopice, ceea ce inseamna ca pana la urma profilul e mai important decat consistenta, insa oricum asta nu conteaza.

 

Da, probabil de aceea anvelopele mele "hi-tech" Debica Presto + se intaresc la temperaturi scazute si nu...nu din cauza frecarii.

 

 

 

Poti foarte bine sa n-ai pneuri de iarna si sa iesi cu masina doar cand e soare si uscat pana la supermarket si inapoi fara sa pui pe nimeni in pericol.

Da, pana intalnesti secunda "fatala". :)

Share this post


Link to post

Sau poti la fel de bine sa iti fi luat taticu' cel mai peformant SUV cu awd si cu mama pneurilor si sa te opresti tot in pom, ca inca nu s-a inventat pneul anti-shumacher. Eu personal am intalnit o groaza de idioti care merg imprudent fiind convinsi ca au pneurile sau awdul sau electronica or sa-i scoata din rahat. Elementul cel mai important pentru siguranta unei masini se afla intre scaun si volan, si discernamantul soferului nu se vinde nicaieri. Pneuri, electronica, tehnica, etc pot aduce performanta, nu siguranta.

 

Exact, mai bine ati bate saua pe treaba asta (conducere preventiva)

 

Da, pana intalnesti secunda "fatala". :)

 

Drobul de sare...

Share this post


Link to post

Chiar de-mi pun forumu-n cap ...

 

Spun asta datorita faptului ca, putini sint cei ce au optat pentru pneuri de iarna din proprie initiativa, cel putin asa am observat eu in acesti trei ani.

Share this post


Link to post

Exact, mai bine ati bate saua pe treaba asta (conducere preventiva)

 

 

 

Drobul de sare...

 

Dotarea autovehiculului cu anvelope de iarna pentru anotimpul rece inseamna conducere preventiva... :)

Share this post


Link to post

Dotarea autovehiculului cu anvelope de iarna pentru anotimpul rece inseamna conducere preventiva... :)

Nu cred, asta iti permite viteze mai mari. Preventiv am vazut iarna trecuta cand se circula cu 30 km/h pe un drum pe care aveai voie cu 60 km/h.

Share this post


Link to post

@Tolin

Prefer un studiu bazat pe masuratori facut de Petre Ispirescu, in locul unei afirmatii scoasa dintr-o balada populara sau a unei analogii discutabile. Mie rezultatele lui Ispirescu mi s-au parut coerente, intrucat nu era vorba doar de un singur model de pneuri ci de mai multe. Si oricum, asta nu schimba nimic in discurs, mersul pe zapada e oricum mai periculos.

 

Secunde fatale exista si iarna si vara, nu inteleg de ce le aducem aici in discutie. Daca vrem sa evitam secundele fatale, propun interzicerea circulatiei rutiere pur si simplu si scoaterea in afara legii a masinii. E probabil singura solutie ca sa ajungem la 0 accidente, avand in vedere ca soferii sunt niste animale care nu asculta decat de bici. Sa ai cate in militian in spatele fiecarui sofer e inca utopic, asa ca jos masinile, aceste arme de distrugere in masa! Eu sunt convins ca masinile sunt rodul unei conspiratii masonice (alaturi de vaccinuri si antibiotice) care au ca rol reducerea populatiei mondiale prin accidente si cresterea colesterolului.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

@Tolin

Prefer un studiu bazat pe masuratori facut de Petre Ispirescu, in locul unei afirmatii scoasa dintr-o balada populara sau a unei analogii discutabile.

Daca rezultatul studiului unor cercetatori din clasa a I-a nu te convinge, vezi rezultatele obtinute in F1 (cel mai mare laborator de studii) cu pneurile super soft.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Secunde fatale exista si iarna si vara, nu inteleg de ce le aducem aici in discutie.

Nu eu le aduc ci siguranta unora care...

Poti foarte bine sa n-ai pneuri de iarna si sa iesi cu masina doar cand e soare si uscat pana la supermarket si inapoi fara sa pui pe nimeni in pericol.

 

Ca sa extrapolez putin, conducerea preventiva, comparata fortat oarecum cu codul penal s-ar rezuma la asta:

Fapta este savarsita din culpa cand se prevede rezultatul faptei sale, dar nu se accepta, socotind fara temei ca el nu se va produce; cand nu se prevede rezultatul faptei , desi trebuia si putea sa se prevada.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

@mr_

 

Hai sa iti povestesc pe scurt un episod care infirma, in mare masura, teoria ta ! In urma cu 2 ani, am avut de facut un drum de cca.60km, pe zi, dupa-amiaza, in jurul orei 15:00. In permanenta (aproape), drumul a fost uscat, vreme insorita si temperaturi destul de ridicate (peste 5*C), ceea ce, la prima vedere, s-ar incadra foarte bine in ceea ce ai mentionat anterior. Bun, a existat o singura exceptie, o zona foarte scurta de umbra (10-15m) in care nici nu am apucat sa vad temperatura. Ce pot sa iti spun este faptul ca masina, la cca. 60-70km/h, a fugit violent de spate din cauza ... unei mici portiuni de gheta ! Am redresat destul de usor date fiind numeroasele experiente (provocate in diverse conditii) tocmai pentru a nu fi luat prin surprindere in astfel de situatii. Cert este un lucru, sint absolut convins ca, daca nu aveam anvelope de iarna, ala eram !

 

A fost singura curba fara vizibilitate din tot drumul ala insa ar fi fost suficienta pentru o "plimbare" in decor. As putea adauga faptul ca, pe drumul de intoarcere, temperaturile au coborit sub -10*C, ceea ce, zic eu, nu mai trebuie sa ridice discutii vis-a-vis de performantele anvelopelor de vara ....

 

Eu ramin, neconditionat, adeptul anvelopelor adecvate fiecarui sezon. Ca, punctual, anumite anvelope all-season s-au ridicat, in anumite imprejurari, la nivelul anvelopelor de vara, respectiv de iarna, este alta poveste. Toata lumea vorbeste de all-season care se comporta f. bine iarna (dar cum despre cum se comporta vara nu gasim prea multe referinte) sau de all-season care se comporta bine vara (cu aceeasi remarca).

 

In ceea ce priveste discernamintul soferilor, cel putin in Ro., cred ca tine doar pina cind primul partener de trafic (sau sa-i zic mai bine "inamic" ?!?) incearca o depasire. In momentul respectiv s-a terminat cu discernamintul, cu tehnicile de conducere preventiva, cu aproape tot ce tine de spirit de auto-aparare si conservare.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
... am avut de facut un drum de cca.60km ...

Nu trebuie sa faci 60 de km pentru a intalni fenomenul descris de catre tine, este suficient sa treci dintr-un cartier in altul (Poiana Bv) al unui localitati de munte, ziua, in amiaza mare. Dupa ora 17, dupa ce apune Soarele, spatiul nesigur se largeste.

Share this post


Link to post

Distanta pe care am indicat-o, absolut reala de altfel, ar trebui luata altfel. Un drum foarte bun predispune la scaderea nivelului de atentie si concentrare. In acest context, nu as lua un eveniment neasteptat (dar foarte posibl !) drept drob de sare :) .

Share this post


Link to post

Nota de autor: A se citi "nu trebuie sa faci 60 km" ca "nu trebuie sa iesi din localitate".

 

Zone din carosabil care nu vad caldura de la Soare exista oriunde, fenomenul tine doar de flora si fauna care le umbreste.

 

n.a.: fauna este reprezentata de catre cei de la Administratia Drumurilor care, desi cunosc fenomenul de zeci de ani, nu iau masurile necesare inlaturarii umbrei sau a sursei de umiditate.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Eu te-am inteles, important ar fi sa inteleaga si altii :) De altfel, fenomenul este bine tratat in cartea faimosului Petre Cristea.

Share this post


Link to post

Adevarul e ca guvernul asta decide legi pentru Romania la valoarea unui stat super bogat.De parca Romania ar fi UK sau Franta etc.

Share this post


Link to post

Romania (romanii) a cerut sa fie alaturi de UK, Franta si ceilalti.

Share this post


Link to post

Unde dai si unde crapa :) . Crezi ca iarna are reguli diferite in tarile bogate si in tarile mai putin bogate sau chiar sarace ? Daca Romania este o tara asa de saraca cum se explica numarul f. mare de autoturisme de pe strazi (la orice ora din zi) sau pretul combustibililor la statie ?

Share this post


Link to post

Chestiunea nu tine doar de bani, e vorba si de responsabilitate. Am doi baieti vecini si frati in UK, unul are masina, iar celalalt nu (nu-si permite, inca) si ambii castiga mai mult de echivalentul a 6.000 lei pe luna.

 

PS ramane o enigma pentru mine ce se petrece in majoritatea romanilor dupa ce trec o granita de Vest, brusc devin constienti si responsabili, iar la trecerea in sens invers revin la starea initiala. O fi ceva in aer, in pamant ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Nu pot sa nu-l aprob pe tolin. Orasul Iasi este asezat pe dealuri si astfel in fiecare iarna la primul fulg se gaseste un istet cu talent care considera ca lui nu-i trebuie roti de iarna. Consecinta e simpla: alte 20jde masini stau in spatele lui ca nu au pe unde depasi iar desteptul nu mai poate urca. Asta ca sa nu mai spun ca merg cu 20 la ora pentru ca masina lui merge in toate partile pe cand una echipata cu roti de iarna nu are pb nici la viteza de 2 ori mai mare.

 

Problema majora e ca in zile cu zapada daca nu ai bani de roti de iarna nu prea ai alternative de transport in oras: RATP-ul e infect, circula prost, rar si aglomerat iar taximetristii fiind cunoscuti ca cei mai cei meseriasi in ale condusului au toti anvelope panza (de vara)...

 

SI drept incheiere pentru cei care se plang ca anvelopele de iarna sunt prea scumpe: un set de anvelope pentru un daewoo e cca 700-1200ron. Aceste anvelope tin 5-6 ani la o medie de 15-20kkm/an. E atat de mult pentru siguranta proprie si a celorlalti? Nu e taxa, nu-s bani dati lui boc pentru mai stiu eu ce prostii ci sunt bani investiti in propria siguranta...

Edited by andreib

Share this post


Link to post

@Salex

Episodul povestit de tine nu infirma teoria mea. Spui ca aveai 60-70km/h, fiind echipat de pneurile care trebuie. Ca sofer responsabil ce esti, poate ca stiind ca ai pneuri neadecvate ai fi mers poate cu 40 in virajul respectiv, iar situatia ar fi fost aceeasi chiar daca ai fi avut pneuri de vara. Sau poate erai un descreierat si intrai cu 100 in virajul respectiv si erai muci cu pneurile de iarna cu tot. Nu pneurile te-au salvat, ci prudenta, inspiratia, experienta, clarviziunea, norocul si alinierea planetelor, cu urania cu tot. Iar daca te opreai in pom nu pneurile ar fi fost de vina.

 

Am trecut printr-o faza absolut similara, atata doar ca nu era un viraj ci o iesire de pe autostrada, si nu era gheata ci noroi lasat de niste basculante care facusera niste lucrari pe margine. Am facut niste drifturi de toata frumusetea cu un Hyundai Getz incarcat cu 4 navetisti si am trecut la milimetru pe langa bariera de pe margine. Daca milimetrul ala ar fi trecut pe partea gresita a barierei nu masina ar fi fost de vina. Asta e genul de "secunda fatala" si n-ai cum sa te feresti de asa ceva prin "hardware" ci prin prudenta. As fi putut injura muncitorii (occidentali si sindicalizati) care au lasat noroiul acolo, insa n-ar fi schimbat cu nimic consecintele...

 

Apropo, si eu sunt adeptul pneurilor adecvate sezonului, si mi-am echipat rablele cu cauciucuri de iarna. Din pura curiozitate chiar m-am amuzat sa fac teste comparative cu ele acum doi sau trei ani, cand am avut parte de o ninsoare foarte tarzie fix dupa ce le pusesem pe alea de vara. Nu am nevoie sa fiu convins de utilitatea lor, stiu foarte bine care e diferenta pe zapada chiar si comparand niste pneuri de iarna low cost (in cazul meu kleber) cu unele de vara cu pretentii (bridgestone) si fara sa aflu asta din studii de pe net

Nu sunt impotriva lor, sunt insa impotriva tratamentulor si legilor date "la gramada" care nu tin cont de circumstante. Si din nou ma repet pleonastic, legea actuala chiar mi se pare OK, mult mai OK decat aia despre care se vorbea anul trecut pe vremea asta.

 

@Tolin,

Arunca o privire in F1 si vezi daca un slick oricat de dur e sau nu mai performant pe circuit uscat decat un pneu profilat oricat de soft.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

... sunt insa impotriva tratamentulor si legilor date "la gramada" care nu tin cont de circumstante. Si din nou ma repet pleonastic, legea actuala chiar mi se pare OK, mult mai OK decat aia despre care se vorbea anul trecut pe vremea asta.

...

In cazul asta, o cam dam in offtopic :)

Share this post


Link to post

@Tolin,

Arunca o privire in F1 si vezi daca un slick oricat de dur e sau nu mai performant pe circuit uscat decat un pneu profilat oricat de soft.

Pe uscat, ca de aici am plecat, conteaza suprafata de contact si duritatea materialului, nu desenul.

 

Winterinfo_ENG_2010.pdf

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...